گلوله‌ ابداعی جو کلونیک

گلوله‌ ابداعی جو کلونیک
مهندس شیمی و موسس Integrity Ballistics طی 9 سال تلاش موفق به طراحی نوع جدیدی از گلوله کلوچه‌یی و کمتر مرگبار شده است.
 
گلوله‌ ابداعی جو کولنیک پس از برخورد به هدف درست مانند کلوچه مسطح می‌شود و برخلاف گلوله‌های دیگر شکل خود را حفظ نمی‌کند.این فناوری که Burns 1401 لقب گرفته به جز اثر مسطح‌ شونده دارای نیروی توقف‌کننده نیز است.

 

سوژه‌های مورد هدف ابداع طراحی شده، افراد ناسازگار، شورشیان شهری یا زندانیان، حیوانات و یا هر موقعیت دیگری که در آن ارتباط کلامی بی‌ثمر بوده و اقدامات مرگبار نیز نامناسب تلقی می‌شوند، عنوان شده‌اند.

گلوله تفنگ ساچمه‌یی جدید دارای ماده ترکیبی پلیمری نرمی است که به منظور مسطح شدن به محض برخورد طراحی شده‌ است.
 
شرکت سازنده مدعی است که فناوری ارائه شده دارای نیروی کافی برای متوقف کردن خطر است، با این حال از نفوذ به پوست و آسیب به بافت نرم می‌کاهد.
 
این گلوله‌ به منظور تشخیص آسان‌تر دارای پوسته نارنجی‌رنگ بوده، اگرچه از زوایایی صورتی به نظر می‌رسد.
 
فناوری 2.5 اینچی جدید، 21 گرم وزن دارد و دارای سرعت نوعی 420 فوت در ثانیه و همچنین طیف عملیاتی از 19 تا 75 فوت است.هنگام حرکت، Burns 1401 شکلی پرتابه مانند دارد اما به محض برخورد با هدف به شکل دیسک گرد مسطح می‌شود.
 
آزمایش‌های صورت گرفته در لابراتوار بیوشیمیایی Wayne State نشان داده که ابداع مزبور در طیف‌های عملیاتی توصیه شده قادر به نفوذ است و این ویژگی گلوله کلوچه‌یی را به انتخابی مناسب برای امنیت و هدفگیری مبدل می‌سازد.
 
فناوری ارائه شده قادر به تولید نیروی بیشتر بر روی هدف است در حالی که امکان صدمه جدی را در مقایسه با گلوله‌های دیگر کاهش می‌دهد.
 
اهدافی که شرکت سازنده برای فناوری خود توصیه می‌کند شامل شکم و پاها بوده و شلیک به نقاط بالاتر از ناحیه جناغ سینه توسط آن توصیه نمی‌شود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت