اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران

تبریک روز نیروی دریایی ایران : اکنون، تا زمانی که آب در دریای عمان و خلیج فارس جریان دارد و خورشید بر اعماق ان می تابد، یاد و خاطره حماسه های‌ دلیرمردان نیروی دریایی زنده خواهد بود و جهانیان، دلاوری های‌ اینان را از یاد نخواهد برد!

روز نیروی دریایی گرامی باد 

 

پیامک تبریک روز نیروی دریایی

 

آبی، رنگ آرامش است؛ رنگ آسمان و رنگ دریا.

روز نیروی دریایی بر دلاوران نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

کنار ساحل که بایستی و به افق های‌ دور دریا که نگاه کنی، میان آسمان و دریا فرقی نمیبینی.

 


مطالب مشابه : متن تبریک روز نیروی دریایی + عکس تبریک روز نیروی دریایی


 

آبی آسمان، داخل دریا می‌شود و با آب های‌ آبی تر دریا یکی میشود؛ آرام و بی دغدغه.

 

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

متن برای تبریک روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

 

کنار خلیج فارس ایستاده ام و همراه بچه های‌ آبادان و خرمشهر ـ که هرروزشان با دریا شروع میشود ـ قامت استوار مردانی را می نگرم که آرامش همیشگی دریا و آسمان، مدیون حضور قدرت مندانه ایشان است؛ مردانی که حتی امواج یاغی دریا، از شهامت آنان، ان گاه که سینه امواج را می‌شکافند و برای مقابله با دشمن به پیش می تازند، افسانه ها ساخته اند.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

 

از این سوی «تنگه هرمز» تا «دریای عمان»؛ از «جزیره هنگام»؛ تا «تنب کوچک و تنب بزرگ» و تا هرکجا که آب های‌ بی کران الهی، مرزهای ایران اسلامی را ساخته اند، شیرمردان نیروی دریایی، سوار بر دعای ملت ایران، دیوارهای آهنینی ساخته اند که متجاوز، به هیچ روی از ان گذر نخوهد کرد.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

این تسلط دریایی، این حضور راهبردی برای نیروهای دریایی و ناوگان های‌ دریایی ما، پیام آور عزت و بیداری ملت هاست.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

روز نیروی دریایی، روزی است که دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

 


مطالب مشابه : عکس پروفایل تبریک روز نیروی دریایی | عکس نوشته روز نیروی دریایی


 

 

نیروی دریایی ان وقتی که لازم شد وارد بشود در دریا، حقاً کارهای بزرگ و برجسته ای را انجام داد.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

دریا دلان نیروی دریایی امید آنکه همیشه دریایی بمانید و از هیچ چیز نهراسید .

روز نیروی دریایی مبارک باد

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

 

7 آذر روز نیروی دریایی

نیروی دریایی نیز، همچون سایر نیروها بحمدالله در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی كشور در عرصه ی دفاع مقدس از كشور اسلامی مان چون نگینی درخشنده اسـت و بر عرشه ی كشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده اسـت.

 

رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و ان همه ی ی افتخارات رزم و نیز كنترل و بازرسی كشتی ها در خلیج فارس و تنگه ی هرمز، نشانه ی اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز اسـت.

 

روز نیروی دریایی را

بـه نگهبانان خستگی ناپذیر دریاها

تبریک و خسته نباشید میگوییم

 


مطالب مشابه : اس ام اس های تبریک روز نیروی دریایی


 

نامگذاری روز نیروی دریایی ارتش

امام خمینی قدس سره : بـه مناسبت رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای كشور و بـه ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه كردن نیروی دریایی دشمن بعثی، در ابتدای دوران دفاع مقدس، با تأیید امام قدس سره هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

عکس تبریک روز نیروی دریایی

 

تا هرساله حماسه ی با شكوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود. هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشك انداز «پیكان» میباشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آ ب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان میباشد.

 

بـه مناسب فرارسیدن روز نیروی دریایی

همگی یه کف و هورای بلند

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

عملیات مروارید

نیروی دریایی ارتش، یکی از قوای چهار گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌ باشد. پرسنل نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگ آفریدند. دشمن بعثی با بسیج كامل نیروی دریای و هوایی خود از پایانه های صدور نفت «البكر» و «الامیه» مراقبت می كرد. بـه رغم چنین حالتی، سپید جامگان نیروی دریایی در ششم آذر 1359؛ بـه این سكوها تاختند.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

عکس پروفایل روز نیروی دریایی

 

 


مطالب مشابه : عکس نوشته مخصوص روز نیروی دریایی


 

ان ها با همكاری تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، ضمن وارد آوردن ضربات كوبنده بر پیكره ی نیروی دریایی و هوایی دشمن، بیش از دو سوم این پایانه ها را منهدم كرده و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر مرتفع ترین دكل این پایانه ها بـه اهتزاز در آوردند. پایانه های نفتی البكر و الامیه از بزرگترین مراكز صدور نفت اسـت.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

تبریک روز نیروی دریایی

 

كه در شمال خلیج فارس، در دهانه ی خور عبدالله، نزدیك جزیره بوبیان كویت قرار گرفته و از شاهرگ های حیاتی اقتصاد عراق از طریق دریا بـه حساب می آید. در این نبرد دریایی سخت، دو فروند ناوچه ی موشك انداز از نوع «اوزا» و 13 فروند از هواپیماهای جنگنده ی دشمن بـه قعر آب های خلیج فارس فرستاده شد. بـه علاوه تعدادی از تكاوران دریایی عراق كشته و تعدادی نیز بـه اسارت در آمدند.

 

جوانان با غیرتی کـه برای

روزها

هفته ها

ماه ها

دور از خانواده هایشان برای سربلندی کشورشان

برای اقتدار کشوران بر بروی موج های آبی

با دلی مهربان می جنگند

روزتان مبارک با غیرتان نیروی دریایی

 

دشمن بعثی برای جبران این شكست ها در شب هفتم آذر 1359؛ با اعزام تعدادی شناور جنگی از طریق بندر نظامی «ام القصر» در خور عبدالله، سعی در باز پس گیری پایانه ها كرد كه در این مصاف، 1 فروند از شناورهای عراقی غرق و 2 فروند صدمه دیده و بقیه از صحنه ی عملیات گریخته و بـه ام القصر بازگشتند.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

اشعار زیبا برای تبریک روز نیروی دریایی

 

در سپیده دم هفتم آذر 1359؛ دشمن با تمام قوا از هوا و دریا با برخورداری از پشتیبانی لجستیكی و اطلاعاتی كشورهای منطقه و آواكس ها و ماهواره های كشورهای استكباری و یاری گرفتن از تأسیسات نظامی ساحلی كشورهای نزدیك صحنه ی عملیات، بار دیگر در صدد باز پس گیری این پایانه ها برآمد. اما در یك مصاف نابرابر ناوچه ی پیكان بـه تنهایی توانست تعداد دیگری از كشتی ها و هواپیماهای عراقی را از صحنه ی عملیات خارج كند.

 

این تسلط دریایی

این حضور راهبردی برای نیروهای دریایی

و ناوگان‌های دریایی مـا

پیام آور عزت و بیداری ملت‌هاست

« مقام معظم رهبری »

روز نیروی دریایی مبارک

 

 


مطالب مشابه : اس ام اس تبریک روز جهانی دریانوردی + عکس نوشته تبریک روز جهانی دریانوردی


 

سرانجام پس از ساعت ها نبرد بی امان، هنگام ظهر 7 آذر 1359؛ در حالی كه دلاورمردان آخرین گلوله های خود را به سوی دشمن نشانه می رفتند، ناوچه ی پیكان مورد اصابت چند موشك قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در شمال خلیج فارس، در دل آب های گرم و نیلگون ان جای گرفت.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

متن زیبا برای تبریک روز نیروی دریایی

 

و صفحه ی زرین دیگری بر تاریخ نبردهای دریایی كشور افزوده شد و نتیجه ی این مصاف، انهدام بزرگترین پایانه های صدور نفت منطقه و از كار انداختن بیش از 50% از توان رزمی نیروی دریایی عراق، بود. این نبرد آن چنان در روحیه ی افراد دریایی دشمن اثر گذاشت كه تا پایان جنگ حركت چندان مهمی در دریا از ان ها مشاهده نگردید. جان بركفان دریایی از آب های سرزمینی و سواحل و جزایر كشور بـه خوبی دفاع كردند.

 

دریا دلان نیروی دریایی

امید آنکه همیشه دریایی بمانید

و از هیچ چیز نهراسید

روز نیروی دریای مبارک باد

 

نیروی دریایی و رویارویی مستقیم با امریكا

نیروی دریایی وظیفه ی خطیر حفاظت از سواحلی بـه طول بیش از 3000 كیلومتر را به عهده دارد. در روز 29 فروردین 1367؛ هم زمان با روز ارتش، برگ زرین دیگری بر افتخارات نیروی دریایی ارتش اضافه گردید. در این روز پرسنل شجاع ناوشكن های «سهند» و «سبلان» و ناوچه ی «جوشن» در یك مصاف نابرابر در مقابل نیروهای متجاوز امریكایی ایستادند.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

جملات زیبا برای تبریک روز نیروی دریایی

 

رشادت ها و جان فشانی های دلیرمردان ناوشكن سهند آن چنان باعث حیرت دشمن گردید كه لب بـه تعریف و تمجید گشودند. سهند در حالی كه مورد اصابت چندین فروند موشك امریكایی قرار گرفته بود و قسمت های زیادی از آن در شعله های آتش می سوخت و آرام آرام در خلیج فارس فرو می رفت، خدمه ی فداكارش آن را ترك نكردند و تا آخرین لحظات با شلیك آخرین گلوله های خود خشم و انزجار خویش را نثار دشمن كردند.

 

روز نیروی دریایی

بر دریادلان آبی رنگ ایران زمین

مبارک باد

 

بازرسی و كنترل كشتی های خارجی

نیروی دریایی در طول جنگ در اجرای سیاست ابلاغی مبنی بر توقیف كشتی هایی كه دارای كالاهای مشكوك بـه مقصد عراق بودند، وظیفه ی مهمی را بر عهده داشت و بر این اساس ضمن کنترل بر تردد كشتی هایی كه از طریق تنگه ی هرمز وارد خلیج فارس و دریای عمان می شدند، بـه کنترل و بازپرسی آن ها می پرداخت، و در این رابطه صدها كشتی مورد بازدید قرار گرفت.

 

روز هفتم آذر

روز نیروی دریایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی

را به تمامی دریادلان جان برکف

و عموم مردم ایران اسلامی

تبریک و تهنیت عرض می نمایم

 

نیروی دریایی و جنگ زمینی

حضور نیروی دریایی در صنه های نبرد زمینی و حماسه هایی كه تفنگداران و تكاوران این نیرو در حفظ آبادان و شكستن محاصره ی دریایی ان در اوایل جنگ تحمیلی آفریدند، بـه ویژه در مقاومت چهل و چند روزه رزمندگان اسلام در خرمشهر قهرمان نیز قابل تقدیر اسـت.

 

آیا میدانستید کـه

آرتمیس نخستین زن دریانورد ایرانی اسـت

کـه درحدود ۲۴۸۰ سال پیش، فرمان دریاسالاری خویش را

از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد

 


مطالب مشابه : پیام تبریک روز ملوان + عکس نوشته تبریک روز ملوان


 

مأموریت اصلی نیروی دریایی

نیروی دریایی وظیفه ی خطیر حفاظت از سواحلی بـه طول بیش از 3000 كیلومتر در شمال و جنوب و هم چنین دفاع از آب های ساحلی و منابع حیاتی و استراتژیك كشور را به عهده دارد و همواره به عنوان یك وزنه ی تعیین كننده در منطقه ی خلیج فارس و دریای عمان بـه حساب می آید.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

اس ام اس زیبا برای تبریک روز نیروی دریایی

 

این نیرو با یگان های شناور دریایی، تفنگداران و تكاوران، اسكادران های هوانا و هوادریا – واحدهای پروازی نیرو – و با غواصان آبدیده و یگان های زیر سطحی كیلو كلاس بر حوزه های تحت حفاظت و حراست خود در خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر تسلط كامل دارد و هر نوع فعالیتی را از سوی دشمن در محدوده ی قانونی خود خنثی می نماید.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

عکس های تبریک روز نیروی دریایی

 

ناوهای جنگی كشور ایران با توجه بـه حضور دریایی قدرت های جهانی در اقیانوس هند و دریای عمان، در طول جنگ تحمیلی و پس از آن، دست بـه تدابیر امنیتی زده و با کنترل كامل بر حضور كشتی های جنگی بیگانه، آمادگی خود را جهت مقابله با تهدیدات احتمالی ان ها حفظ كرده اند.

 

افتخار ماست

داشتن دریادلانی کـه با اهدای خون خود

در آب های خروشان خلیج فارس

بـه ندای حق لبیک گفتند

و با افتخار شربت شهادت نوشیدند

 


 

در ادامه متن های ادبی برای تبریک روز نیروی دریایی

آبی، رنگ آرامش اسـت؛ رنگ آسمان و رنگ دریا. کنار ساحل کـه بایستی و بـه افق‌های دور دریا کـه نگاه کنی، میان آسمان و دریا فرقی نمیبینی. آبی آسمان، داخل دریا میشود و با آب‌های آبی‌تر دریا یکی میشود؛ آرام و بی‌دغدغه. کنار خلیج فارس ایستاده‌ام و همراه بچه‌های آبادان و خرمشهر ـ کـه هرروزشان با دریا شروع می‌شود.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

7 آذر تبریک روز نیروی دریایی

 

قامت استوار مردانی را می‌نگرم کـه آرامش همیشگی دریا و آسمان، مدیون حضور قدرت‌مندانه ایشان اسـت؛ مردانی کـه حتی امواج یاغی دریا، از شهامت آنان، ان‌گاه کـه سینه امواج را میشکافند و برای مقابله با دشمن بـه پیش می‌تازند، افسانه‌ها ساخته‌اند. از این سوی «تنگه هرمز» تا «دریای عمان»؛ از «جزیره هنگام»؛ تا «تنب کوچک و تنب بزرگ» و مرزهای ایران اسلامی را ساخته‌اند.

 

کوشش‌ شود در داخل‌ نیروی‌ دریایی‌

عنصر تعهد و ایمان‌ و تدین‌

و علاقه‌مندی‌ بی‌قید و شرط و بی‌دریغ‌

نسبت‌ بـه‌ سرنوشت‌ کشور و انقلاب‌

و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌

جزو خصال‌ و خصوصیات‌ بارز و برجسته‌ی‌ نیروی‌ دریایی‌ مـا شود

« مقام معظم رهبری »

روز نیروی دریایی گرامی باد

 

روز نیروی دریایی

شیرمردان نیروی دریایی، سوار بر دعای ملت ایران، دیوارهای آهنینی ساخته‌اند کـه متجاوز، بـه هیچ روی از آن گذر نخوهد کرد. اکنون، تا زمانی کـه آب در دریای عمان و خلیج فارس جریان دارد و خورشید بر اعماق ان می‌تابد، یاد و خاطره حماسه‌های دلیرمردان نیروی دریایی زنده خواهد بود و جهانیان، دلاوری‌های اینان را از یاد نخواهد برد!

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

کارت پستال تبریک روز نیروی دریایی

 

نیروی دریایی نیز، همچون سایر نیروها بحمدالله در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی كشور در عرصه ی دفاع مقدس از كشور اسلامی مان چون نگینی درخشنده اسـت و بر عرشه ی كشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده اسـت. رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و ان همه ی ی افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز كنترل و بازرسی كشتی ها در خلیج فارس و تنگه ی هرمز.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

7 آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

 

مهمتر از همه ی ی نبرد قهرمانانه آنان در برابر متجاوزان و حضور جدی آنان در آب های بین المللی، نشانه ی اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز اسـت و ملت ایران باید بـه چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار كند. این تسلط دریایی، این حضور راهبردی برای نیروهای دریایی و ناوگان‌های دریایی مـا، پیام آور عزت و بیداری ملت‌هاست.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

7 آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

 

روز نیروی دریایی روزی اسـت کـه دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند. نیروی دریایی ان وقتی کـه لازم شد وارد بشود در دریا، حقاً کارهای بزرگ و برجسته‌ای را انجام داد. دریا دلان نیروی دریایی امید آنکه همیشه دریایی بمانید و از هیچ چیز نهراسید.

 

دریا، چـه صاف و آبیه

هوا چـه قدر عالیه

این همه ی ی آرامش از

نیروی دریاییه

روز نیروی دریایی گرامی باد

 

درباره نیروی دریایی

درود برشما کـه قلب‌هایتان دریای شجاعت‌و مردانگی و جان‌هایتان، کمینگاه شکار شرک اسـت و شرارت. درود بر شـما! کـه همسفران آفتابید و همراهان ماهتاب! شب‌هایتان پر از شکوه اسـت و روزهایتان لبریز از حماسه. چشم‌هایتان دریایی خاموش اسـت و گام‌هایتان توفانی پر خروش. درود بر شـما! کـه دریا تبارید و دریانورد.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

7 آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

 

ایستاده‌اید بر افق ماه مالامال از روشنی و چشم دوخته‌اید بـه فردای پر فروغ. درود بر شـما! کـه بُرد نگاهتان، دورترین نقطه پایانِ دریاست و عمق تماشایتان بلندتر از بی‌قراری بیدهای مجنون و سروهای سر بـه زیر. درود بر شـما! کـه کوله‌بارتان جرأت اسـت و جسارت. ایستاده‌اید تا مین‌های مکر را که چون غبار بر چشم دریا خلیده‌اند، بزدایید و پیش برانید.

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

7 آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

 

ایستاده‌اید تا غیرت، پشتِ واژه ترس پنهان نشود و ایثار در پشت چهره تملّق، رنگ نبازد. درود بر شـما دریا دلان کـه در هیچ کجای حادثه، جایتان خالی نیست؛ نه از مین‌های شناور می‌هراسید و نه از آشوب توفان‌هایی کـه رام نگاه شمایند.

پهنه نگاه نیل‌گون خلیج فارس و گستره نامتناهی خزر، مأنوس با نگاه آبی شـما اسـت.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

ایستاده اید تا مین های‌ مکر را که چون غبار بر چشم دریا خلیده اند، بزدایید و پیش برانید. ایستاده اید تا غیرت، پشتِ واژه ترس پنهان نشود و ایثار در پشت چهره تملّق، رنگ نبازد.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

درود بر شما دریا دلان که در هیچ کجای حادثه، جایتان خالی نیست؛ نه از مین های‌ شناور می هراسید و نه از آشوب توفان هایی که رام نگاه شمایند.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

پهنه نگاه نیل گون خلیج فارس و گستره نامتناهی خزر، مأنوس با نگاه آبی شما است.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

اس ام اس تبریک روز نیروی دریایی ایران | عکس و متن تبریک روز نیروی دریایی

 

درود برشما که قلب هایتان دریای شجاعت و مردانگی و جان هایتان، کمینگاه شکار شرک است و شرارت.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

درود بر شما! که همسفران آفتابید و همراهان ماهتاب! شب هایتان پر از شکوه است و روزهایتان لبریز از حماسه. چشم هایتان دریایی خاموش است و گام هایتان توفانی پر خروش.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

درود بر شما! که دریا تبارید و دریانورد. ایستاده اید بر افق ماه مالامال از روشنی و چشم دوخته اید به فردای پر فروغ.

روز نیروی دریایی مبارک باد

 

****

 

درود بر شما! که بُرد نگاهتان، دورترین نقطه پایانِ دریاست و عمق تماشایتان بلندتر از بی قراری بیدهای مجنون و سروهای سر به زیر.

درود بر شما! که کوله بارتان جرأت است و جسارت.

روز نیروی دریایی مبارک باد

جدیدترین مطالب سایت