ترفند های شگفت انگیز تلگرام را یاد بگیرید

مجموعه : تلگرام
ترفند های شگفت انگیز تلگرام را یاد بگیرید

ترفندهای اپلیکیشن پیام رسان تلگرام

در اپیکشین اخیر تلگرام امکانات اخیر را برای کاربران خود ایجاد کرده هست تا بهتر از این اپیکیشن بهرهگیری نمایینداگر می‌خواهید در پیام رسان محبوب تلگرام به یک کاربر حرفه اي تبدیل شوید و همۀ را حیرت زده کنید همراه ما باشید.

 

به گزارش تالاب:اپلیکیشن محبوب پیام رسان تلگرام اضافه بر امکاناتی که همۀ‌ي ما از آن باخبر هستیم دارای نکات و ترفندهای دیدنی و کاربردی هست که احتمالا هیچ کاربری از آن خبر ندارد.

 

عکس‌برداری و فیلم‌برداری سریع «فقط در iOS»

اگر قصد داشته باشید همان لحظه عکس یا فیلمی بگیرید و آن را از طریق تلگرام ارسال کنید، بایستی ابتدا در صفحه‌ي چت، آیکن سنجاق را لمس کرده و سپس آیکن دوربین را انتخاب کنید. اما نیازی به اینکار نیست. بلکه کافی هست انگشت خود را بر روی آیکن سنجاق نگه دارید. با اینکار اضافه بر نمایش دوربین، یک منو نمایان میشود که دارای دو دکمه‌ي Photo و Video هست.

 

با فشردن دکمه‌ي Photo عکس گرفته میشود و با فشردن دکمه‌ي Video نیز فیلم‌برداری آغاز می شود. در مرحله‌ي بعد نیز میتوانید نسبت به ارسال عکس یا ویدیو اقدام کنید.

 

لغو کردن ضبط صدا

اگر تصادفاً دکمه‌ي ضبط صدا را در یک صفحه‌ي چت نگه داشته‌اید و یا از صدایی که ضبط کرده‌اید راضی نیستید، الزامی برای ارسال آن وجود ندارد. اینگونه مواقع کافی هست مادامی که دکمه‌ي میکروفون نگه داشتید، انگشت خود به سمت چپ بکشید. با اینکار عملیات ضبط صدا لغو خواهد شد. لازم به ذکر هست در نسخه‌ي ویندوز تلگرام برای انجام اینکار بایستی نشان‌گر ماوس یا انگشت خود را به سمت بالا و خارج از محدوده‌ي ضبط صدا ببرید.

 

ارسال بهتر تصاویر GIF

همانطور که می‌دانید، تلگرام به ربات GIF برای ارسال عکسهای متحرک مجهز شده هست. اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این هست که با هر زمان ارسال عکس، عبارت via @gif در بالای عکس ارسالی به چشم میخورد. مگر این‌که عکس را یک بار ذخیره کرده باشید و از قسمت عکسهای ذخیره‌شده‌ي GIF آن ار ارسال کنید که این راه نیز عمده سریع و بهینه نیست.

 

 

برای ارسال عکسهای GIF راه دیگری که وجود دارد این هست که ابتدا دکمه‌ي سنجاق را در صفحه‌‌ي چت لمس نمایید. اکنون مطابق با سیستم‌عامل خود مراحل زیر را طی نمایید:

 

در IOS :

در iOS گزینش‌ي Photo or Video را لمس کنید، سپس آیکن ذره‌بین یا Search را لمس نمایید ، حال به تب GIFs بروید و عبارت مد نظر خود را جستجو کنید. آلبوم‌اي از عکسهای متحرک مرتبط با عبارت جستجو شده نمایش داده میشود که میتوانید نسبت به ارسال هر یک اقدام کنید.

 

 

در اندروید :

در اندروید گزینش‌ي Gallery را لمس کنید، سپس Find GIFs را لمس نمایید. حال عبارت مورد نظر خود را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج، عکس متحرک دلخواه خود را ارسال نمایید.

 

مزیت این روش در این هست که با اینکار عکس متحرک بدون متن اضافی ارسال میشود. همینطور تاریخ کوتاه‌اي از عکسهای متحرک ارسالی از این پس در این مسیر به چشم میخورد که ارسال عکسهای تکراری را آسان‌تر خواهد کرد.

 

 

​Share به جای Forward

با بهرهگیری از قابلیت Share میتوانید پیام‌هاي موجود در کانال‌ها را بسیار سریع‌تر برای دوستان ارسال کنید.
برای اینکار کافی هست در کانال، دکمه‌ي فلش موجود در سمت راست پیام را لمس نمایید. سپس مخاطب مورد نظر را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید،بلافاصله پیام برای وی ارسال خواهد شد.

 

همینطور در این روش میتوانید یک نظر یا Comment نیز به همراه پیام بنویسید و ارسال کنید. این نظر در قالب یک پیام جداگانه برای مخاطب ارسال خواهد شد. برای اینکار بعد از انتخاب مخاطب، در قسمت Write a comment پیام خود را بنویسید.

 

ویرایش پیام بعد از ارسال

همانطور که میدانید در بروزرسانی نسخه اخیر تلگرام ، قابلیت ویرایش پیام ها بعد از ارسال پیام به این پیام رسان محبوب اضافه شده هست. با بهرهگیری از این قابلیت می توانید پیام‌هاي ارسالی خود را در چت‌‌هاي خصوصی و گروه‌ها ویرایش نمایید. گرچه برای ویرایش پیام یک مهلت 48 ساعته دارید.

 

 

برای اینکار کافی هست در iOS انگشت خود را بر روی پیام ارسال‌شده نگه دارید و سپس Edit را انتخاب کنید. در اندروید نیز پس از یک بار لمس پیام می توانید Edit را انتخاب نمایید. همینطور در نسخه‌ي ویندوز نیز با راست‌کلیک بر روی پیام و انتخاب Edit میتوان پیام را ویرایش کرد. حال می توانید پس از ویرایش متن، Save را انتخاب کنید تا پیام ذخیره شود.

 

جدیدترین مطالب سایت