آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

مجموعه : تلگرام
آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام

در این جا چندین ترفند جالب درباره تلگرام را آموزش ببینید و همچنین آموزش ساخت عکسهای متحرک GIF در تلگرام را آموزش ببینید. در برنامه تلگرام با هر آپدیت جدید امکانات جدید و جالبی به کاربران می‌دهد. اینروزها عکسهای GIF بدلیل جذابیت و حجم کم، نزد کاربران بسیار محبوب هستند.

 

آموزش های کاربردی ساخت تصاویر Gif در تلگرام

در به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان تلگرام نیز به این موضوع اهمیت ویژه‌اي داده شده است و شما از این پس میتوانید به اسانی آب خوردن، ویدیوهای خودرا در قالب عکسهای GIF برای دوستان خود ارسال کنید. دراین ترفند به نحوه‌ي انجام اینکار می پردازیم.

 

در ابتدا بایستی به این نکته اشاره کرد که ویدیو و تصویر GIF با یک‌دیگر تفاوت‌هایي دارند. عکسهای متحرک GIF بر خلاف ویدیوها بدون صدا هستند و حالت Loopمانند دارند، به این معنا که همواره در حال تکرار هستند و انتهایی ندارند.

 

همچنین در محیط تلگرام «به صورت پیش‌فرض» این عکسهای به صورت خودکار دانلود و پخش می شوند و مانند ویدیو الزامی به دانلود و بعد پخش ان‌ها نیست در نتیجه‌ي مشاهده‌ي ان‌ها توسط کاربران سریع‌تر صورت میگیرد.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

ترفندهای مهم در تلگرام

 

همچنین بدلیل نوع فشرده‌سازی و 256 رنگ بودن عکسهای GIF، از حجم کم‌تر و البته کیفیت پایین‌تری نسبت به ویدیوها برخوردارند. بهمین دلایل نیز کاربران این عکسهای را خیلی آسان‌تر و بیش‌تر در تلگرام به اشتراک می‌‌گذارند.

 

اما برای ساخت یک تصویر GIF «یا به عبارت دیگر تبدیل ویدیو به GIF»؛ ابتدا خاطرجمعی پیدا کنید از نسخه‌ي به‌روز تلگرام بر روی iOS یا اندروید استفاده می‌‌کنید «از نسخه‌ي 3.12 این قابلیت به تلگرام اضافه شده است».

 

اکنون در صفحه‌ي چت، همان‌ طور که پیش از این برای ارسال یک ویدیو اقدام میکردید عمل نمایید. یعنی اگر مایلید تصویر را از گالری دستگاه فراخوانی کنید دکمه‌ي گیره‌ي کاغذ را لمس کرده و Video را انتخاب کنید «در iOS گزینه‌ي Photo or Video». اگرهم مایلید همان لحظه یک ویدیو ضبط کنید، گزینه‌ي دوربین را انتخاب کنید و ویدیو را ضبط کنید.

 

در صفحه‌ي بعد از انتخاب ویدیو یا ضبط ان؛ آیکنی به صورت بلندگو به چشم می خورد. این آیکن را لمس نمایید تا در وضعیت بی‌صدا قرار گیرد.

 

ترفندهای تلگرام برای ساخت تصویر متحرک

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

آموزش تبدیل ویدیو به GIF در اندروید

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

آموزش تبدیل ویدیو به GIF در iOS

 


 

آموزش 5 ترفند مهم در تلگرام

تلگرام نرم افزار پیام رسانی است که در مدتی کم به محبوبیت بی نظیری بین کاربران ایرانی دست یافته است. با ما همراه باشید تا برخی ویژگی ها و ترفندهایی راکه با بروز شدن تلگرام به ان اضافه شده است بشما آموزش دهیم.

 

پیام رسان تلگرام توانسته محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی پیدا کند تا جاییکه بیش از 20 میلیون نفر از کاربرانش را ایرانیان تشکیل میدهند. اپلیکیشن تلگرام علاوه بر امکاناتی که همه ی‌ي ما از ان باخبر هستیم دارای نکات و ترفندهای ریزی نیز هست.

 

با ما همراه باشید تا برخی ویژگی ها و ترفندهایی راکه با بروز شدن این پیام رسان به ان اضافه شده است بشما آموزش دهیم.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

ترفندهای تلگرام

 

عکسبرداری و فیلم برداری سریع «ویژه IOS»
همان‌ طور که میدانید اگر قصد داشته باشید همان لحظه عکس یا فیلمی بگیرید و ان را از طریق تلگرام ارسال کنید، بایستی ابتدا در صفحه‌ي چت، آیکن سنجاق را لمس کرده و سپس آیکن دوربین را انتخاب کنید. اما نیازی به اینکار نیست. بلکه کافی است انگشت خودرا بر روی آیکن سنجاق نگه دارید. با اینکار علاوه بر نمایش دوربین، یک منو نمایان میشود که دارای دو دکمه‌ي Photo و Video است. با فشردن دکمه‌ي Photo عکس گرفته میشود و با فشردن دکمه‌ي Video نیز فیلم‌برداری آغاز میشود. در مرحله‌ي بعد نیز می توانید نسبت به ارسال عکس یا ویدیو اقدام کنید.

 

لغو کردن ضبط صدا
اگر تصادفاً دکمه‌ي ضبط صدا را دریک صفحه‌ي چت نگه داشته‌اید و یا از صدایی که ضبط کرده اید راضی نیستید، الزامی برای ارسال ان وجود ندارد. اینگونه مواقع کافی است مادامی که دکمه‌ي میکروفون نگه داشتید، انگشت خود رابه سمت چپ بکشید. با اینکار عملیات ضبط صدا لغو خواهد شد. لازم به ذکر است در نسخه‌ي ویندوز تلگرام برای انجام اینکار بایستی نشان‌گر ماوس یا انگشت خود رابه سمت بالا و خارج از محدوده‌ي ضبط صدا ببرید.

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

آموزش های جالب تلگرامی

 

ارسال بهتر عکس های GIF

تلگرام به ربات GIF برای ارسال عکسهای متحرک مجهز شده است. اما مشکلی که دراین خصوص وجوددارد این است که با هر بار ارسال تصویر، عبارت via @gif در بالای تصویر ارسالی به چشم می خورد. مگر اینکه تصویر را یکبار ذخیره کرده باشید و از قسمت عکسهای ذخیره‌شده‌ GIF را ارسال کنید که این راه نیز چندان سریع و بهینه نیست.

 

برای ارسال عکسهای GIF راه دیگری که وجوددارد این است که ابتدا دکمه‌ي سنجاق را در صفحه‌‌ي چت لمس نمایید. اکنون مطابق با سیستم‌عامل خود مراحل زیر را طی نمایید:

•  در iOS گزینه‌ي Photo or Video را لمس کنید. سپس آیکن ذره‌بین یا Search را لمس نمایید. حال به تب GIFs بروید و عبارت مدنظر خودرا جست‌وجو کنید. مجموعه‌اي از عکسهای متحرک مرتبط با عبارت جستجوشده نمایش داده می شود که می توانید نسبت به ارسال هر یک اقدام کنید.

 

•  در اندروید گزینه‌ي Gallery را لمس کنید. سپس Find GIFs را لمس نمایید. حال عبارت مورد نظر خودرا جست‌وجو کرده و پس از نمایش نتایج، تصویر متحرک دلخواه خودرا ارسال نمایید.

مزیت این روش دراین است که با اینکار تصویر متحرک بدون متن اضافی ارسال میشود. هم‌ چنین تاریخچه‌اي از عکسهای متحرک ارسالی از این پس دراین مسیر به چشم میخورد که ارسال عکسهای تکراری را آسان‌تر خواهد کرد.

آموزش ساخت تصاویر متحرک gif در تلگرام | ترفندهای مهم تلگرام

آموزش جالب ترفندهای تلگرام

 

بجای Forward کردن، Share کنید
با استفاده از قابلیت Share میتوان پیام‌هاي‌ موجود در کانال‌ها را بسیار سریع‌تر برای دوستان ارسال کرد. برای اینکار کافی است در کانال، دکمه‌ي فلش موجود در سمت راست پیام را لمس نمایید. سپس مخاطب مورد نظر را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید.

 

بلافاصله پیام برای وی ارسال خواهد شد. همچنین دراین روش می توانید یک نظر یا Comment نیز به همراه پیام بنویسید و ارسال کنید. این نظر در قالب یک پیام جداگانه برای مخاطب ارسال خواهد شد. برای اینکار بعد از انتخاب مخاطب، در قسمت Write a comment پیام خودرا بنویسید.

 

بعد از ارسال پیام ان را ویرایش کنید

تلگرام در به‌روزرسانی نسخه‌ي 3.9 خود قابلیت ویرایش پیام‌ها پس از ارسال را افزوده است. با استفاده از این قابلیت میتوانید پیام‌هاي‌ ارسالی خودرا در چت‌‌هاي‌ خصوصی و گروه‌ها ویرایش نمایید. البته برای ویرایش پیام یک مهلت 48 ساعته دارید.

 

برای اینکار کافی است در iOS انگشت خودرا بر روی پیام ارسال‌شده نگه دارید و سپس Edit را انتخاب کنید. در اندروید نیز پس از یک بار لمس پیام می توانید Edit را انتخاب نمایید.

 

همچنین در نسخه‌ي ویندوز نیز با راست‌کلیک بر روی پیام و انتخاب Edit میتوان پیام را ویرایش کرد. حال میتوانید پس از ویرایش متن، Save را انتخاب کنید تا پیام ذخیره شود.

 

امیدواریم از این ترفند استفاده کرده باشید برای خواندن دیگر آموزش ها و ترفندهای تلگرام در پایین ما را دنبال نمایید.

جدیدترین مطالب سایت