تاریخچه و بلیط شرکت هواپیمایی ماهان ایر

مجموعه : گردشگری
تاریخچه و بلیط شرکت هواپیمایی ماهان ایر

تاریخچه و بلیط شرکت هواپیمایی ماهان ایر

این شرکت بصورت رسمی فعالیت خود را از سال 1371 هجری شمسی در شهر کرمان آغاز کرده است. هر چند اولین پرواز این شرکت که از کرمان به تهران بود در سال 1372 به وقوع پیوست و اولین بلیط هواپیما خود را در این سال بفروش رساند.

 

 ناگفته نماند که این شرکت ماهان ایر اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در کشور می باشد.

 

نام این شرکت برگرفته از یک منطقه خوش آب و هوا در جنوب شرقی کرمان می باشد.این شرکت در ابتدای شروع فعالیت خود تنها دارای دو فروند هواپیمای مسافربری اجاره ای بود که پس از گذشت تنها یک سال از شروع فعالیت توانست این تعداد را به چهار فروند که متشکل از دو فروند هواپیمای توپولف 154 و دو فروند هواپیما ایلوشن 76 بود برساند. البته هواپیماهای ایلوشن برای باربری استفاده می شدند.

 

هم اکنون تعداد هواپیماهای این شرکت به 54 فروند رسیده است که از ساخته های دو سازنده بزرگ هواپیما در جهان یعنی بوئینگ و ایرباس تشکیل شده است.

 

این شرکت با داشتن افتخارات و ویژگی های زیادی که در این مدت 27 سال بدست آورده، محبوب ترین شرکت هواپیمایی ایران معرفی و شناخته شده است.

 

 همین امر موجب این شده تا مسافران با خیالی آسوده از بلیط هواپیما این شرکت استفاده کنند و از این طریق از خدمات خوب این شرکت بهره مند ببرند.

 

این شرکت در ابتدای آغاز فعالیت خود در زمینه هوانوردی کشور توانست تنها با داشتن دو فروند هواپیما به خوبی بدرخشد و بخش عمده ای از نیازهای مسافران را برطرف سازد. همچنین با ورود این شرکت هواپیمایی به ناوگان هوایی کشور شاهد فروش بلیط ارزان هواپیما نیز بوده ایم.

تاریخچه و بلیط شرکت هواپیمایی ماهان ایر

شرکت ماهان ایر با سرعت شروع به پیشروی کرد بطوری که در سال 1373 توانست دو مدل هواپیمای ایلوشن باری و در سال 1378 دو مدل هواپیمای ایرباس 300b4 را به دارایی های خود اضافه کند که همین امر سبب معروفیت این ایرلاین در ایران شد بطوریکه اکثر مردم بلیط هواپیما خود را از این شرکت تهیه می کردند.

 

اما این تغییرات تازه شروعی برای این شرکت بود بطوریکه پس از گذشت چند سال با خرید پنج مدل ایرباس و سه مدل بوئینگ برای پروازهای خارجی و شروع به فروش بلیط هواپیمای خارجی و همچنین خرید شانزده فروند هواپیمای BAE برای استفاده در پروازهای داخلی توانست به شهرت کم نظیری دست پیدا کند. این افزایش تعداد هواپیما برای مسافران خرید بلیط ارزان هواپیما را در پی داشت.

 

  هم اکنون ماهان ایر با داشتن 54 فروند بوئینگ، 4 فروند ایرباس از مدل های گوناگون و 1 مدل BAE یکی از امن ترین و بهترین شرکت های هواپیمایی می باشد که برای داشتن سفری امن و راحت می توانید از بلیط هواپیما اعم از بلیط هواپیمای خارجی و بلیط ارزان هواپیما این ایرلاین استفاده کنید.

 

تاریخچه و بلیط شرکت هواپیمایی ماهان ایر

برخی از هواپیماهایی که در خط هوایی ماهان ایر قرار دارند:

بوئینگ 747-300

تنها مدلی از هواپیما بوئینگ که در این شرکت موجود است همین مدل می باشد. این هواپیما در یک کلاس پروازی قادر به جابجایی 560 الی 600 مسافر و در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس توانایی جابجایی 496 مسافر و همچنین در سه کلاس پروازی ظرفیت 412 مسافر را دارا می باشد. ازین رو برای تهیه بلیط ارزان هواپیما می توانید به این شرکت مراجعه کنید.

 

ایرباس A340-600

این هواپیما جدیدترین مدل در سری خود می باشد، علاوه براین از قدرت زیادی نیز بهره مند است که همین قابلیت ها باعث تا مسافران سفری امن و لذت بخش را تجربه کنند. این هواپیما بطور میانگین می تواند 308 مسافر را جابجا کند، که می توان برای دیدن قابلیت ها و امکانات این هواپیما از نزدیک از بلیط هواپیمای خارجی این شرکت هواپیمایی استفاده کرد.

 

نگاهی اجمالی به بوئینگ 737

از اولین کسانی که به فکر طراحی و ساخت هواپیما بودند می توان از برادران رایت نام برد. این دو برادر ابتدا سعی بر این داشتند تا با ساختن بال هایی برای انسان ها تجربه ای جدید و البته دست نیافتنی را برای بشریت به ارمغان آورند.

 این رویا پردازی های آنها بعد چند سال به واقعیت پیوست و آن دو توانستند اولین هواپیمای خود را که تنها ظرفیت حمل یک نفر را داشت طراحی کنند و به مرحله ساخت برسانند.

بعد از تلاش های بی وقفه این دو برادر افراد بسیاری از جمله پیکاسو نقاش و مهندس ایتالیایی سعی در گسترش دادن این صنعت و تبدیل آن به صنعتی بزرگ برای بشریت داشتند.

 

از اولین روزی که فکر ساخت هواپیما در سر برادران رایت ایجاد شد تا به امروز این صنعت دوشادوش دیگر صنایع جهان پیشرفت کرده بطوریکه امروزه شاهد ساخت هواپیماهایی با مدل های مختلف و در دسته های خدماتی متفاوت از جمله مسافربری، باربری و نظامی هستیم. که در بخش مسافربری با ارائه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در حال سرویس دادن به مسافران می باشند.

 

امروزه داشتن فناوری های به روز و همچنین ارائه خدمات متنوع و جذاب موجب شده تا مسافران توجه ویژه ای به این سیستم حمل و نقل داشته باشند به گونه ای که برای مسافرت های خود از بلیط هواپیما استفاده می کنند. همین امر باعث شده تا این سیستم به یکی از موفق ترین سیستم های حمل و نقل در دنیا تبدیل شود.

 

قابل توجه است که پیشرفت صنعت هواپیمایی باعث پیشرفت دیگر صنایع وابسته نیز شده است که در نتیجه این امر بوجود آمدن کارخانه های بیشتر و ایجاد بازارکار گسترده تر بدیهی می باشد.

 

در کنار رشد و پیشرفت هواپیماسازی صنعت گردشگری نیز رشد سریع و چشمگیری داشت. بطوریکه مردم برای جابجاهای خود از بلیط هواپیما استفاده می کردند و شرکت های هواپیمایی برای جذب توریست و فروش بلیط هواپیمای خارجی به آنها با هم به رقابت پرداختند. این رقابت باعث شد تا دستیابی به بلیط ارزان هواپیما برای مسافران کار آسان تری باشد.

 

با وجود رقابت های شدید میان شرکت های مختلف در زمینه های فروش و بلیط هواپیما نام دو شرکت بوئینگ و ایرباس خودنمایی می کند بطوریکه این دو شرکت توانسته اند گوی رقابت را از دیگر شرکت ها بربایند و شهرتی جهانی برای خود دست و پا کنند.

 

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط خارجی و تور اروپا و بالی از طریق سفارت بالی در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

 

سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط خارجی و تور اروپا می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اروپا ، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی… را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.  

 

از پیشگامان و برترین شرکت های هواپیماسازی جهان، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا می باشد که از سال 1916 بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه های نظامی نیز فعالیت داشته بطوریکه در سال 2011 توانست عنوان دومین شرکت برتر در زمینه ساخت تجهیزات نظامی را به خود اختصاص دهد.

 

امروزه این شرکت علاوه بر ساخت هواپیما در بخش تولید و صادرات لوازم و قطعات هواپیما نیز فعالیت چشمگیری دارد. شهرت و کیفیت این هواپیماها به گونه ای است که اکثر شرکت های هواپیمایی از محصولات این شرکت استفاده می کنند زیرا این هواپیماها بیشترین درصد فروش بلیط هواپیمای خارجی را به خود اختصاص داده اند. 

با توجه به این موضوع که شرکت بوئینگ در طراحی و ساخت هواپیماهای پهن پیکر از برترین ها و پیشگامان می باشد اما مدل 737 مدلی با چثه کوچک و کشیده است. در واقع این مدل کوچکترین عضو خانواده بوئینگ به حساب می آید.

 

اولین شرکتی که برای فروش بلیط هواپیمای خارجی و بلیط ارزان هواپیما اقدام به خرید این نوع هواپیما کرد لوفتهانزا بود. هم اکنون چیزی حدود 6 هزار فروند ازاین هواپیما در سرتاسر دنیا در حال سرویس دهی می باشند. از این نوع هواپیما در ایران نیز استفاده شده که شرکت ها برای فروش بلیط هواپیمای خارجی و بلیط ارزان هواپیما از خدمات این عظیم الجثه بهره می برند.

منبع: بلیط خارجی

جدیدترین مطالب سایت