بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

معرفی بهترین رستوران‌ های تهران

در تهران، رستوران های مشهور و بزرگ زیادی وجود دارد، اما همیشه جستجو و انتخاب بهترین رستوران های تهران برای افراد کار دشواری است و نیاز به اطلاع از تجربیات و نظرات دیگران و بررسی کیفیت و چند و چون تهیه غذا در این رستوران ها دارد.

 

ما در این مقاله تلاش کرده ایم گلچینی از برترین غذاخوری های شهر تهران را برای سرو انواع غذاهای ایرانی و سنتی به شما معرفی کنیم. این رستوران ها میتوانند میزبان خوبی برای پذیرایی از مهمانان شما و مسافران ایرانی و خارجی شهر تهران نیز باشند.

 

 

کباب، فاتح مرزها

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

فرقی نمیکند مهمان‌تان ایرانی از فرنگ برگشته باشد یا خارجی در هر صورت کباب را بگذارید اول لیست. مگر این که دور و برتان کسی را بشناسید که کباب دوست ندارد. اگر کلاس مهمان‌تان خیلی بالاست و میخواهید همه ی چیز رسمی برگزار شود بروید سراغ شعبه‌هاي نایب.

 

این‌طوری هم کباب برگ و کوبیده درجه یک را امتحان کرده اید و هم مهمانی خیلی رسمی برگزار شده هست. اگر خیلی هم دنبال مهمانی رسمی نیستید و می خواهید کمی هم قیمت مناسب‌تر باشد بروید سراغ پیشنهادهای دیگر.

 

مثلاً کبابی ریحون در خیابان کاج‌آبادی واقع در خیابان آفریقا. هرچند منوی این جا شیشلیک و انواع کباب و جوجه دارد، اما به کوبیده‌هایش مشهور هست، هم برای قیمت و هم برای کیفیت. درضمن این جا تا غذا آماده شود با نان داغ، سبزی ریحون و پنیر از شما پذیرایی میکنند آخر کار روی فاکتور غذا حساب می کنند.

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

اگر قصد کرده اید در همین خیابان آفریقا چیزی بخورید و ریحون جزو گزینه‌هاي‌تان نیست سراغ بلوار صبا را بگیرید. غذاخوری شاندیز مشهد یک شعبه در تهران دارد، آن هم بلوار صبا در خیابان آفریقا که حالا شده نلسون ماندلا.

 

منوی این جا محدود و تخصصی هست:‌ شیشلیک، گوشت سرخ شده، ماهیچه، جوجه و کباب که صد اگرچه گزینه اول و آخرتان باید شیشلیک باشد که با برنج ایرانی میل میشود.

 

نان و کره‌ گذشته از غذا هم جزو جاذبه‌هاي توریستی اینجاست. اگر این جا چشم‌تان به جمال جناب برانکو ایوانکوویچ روشن شد تعجب نکنید، هر چند قوت غالبش میوه و سبزیجات هست، اما چندان سر و کله‌اش در شاندیز پیدا می شود.

 

غیر از این‌ها یک انتخاب اصیل دیگر هم درمورد کباب‌ها دارید: آلبوم کبابی‌هاي گلپایگانی که بهرهگیری از گوشت تازه و درست کردن کباب جلوی خودتان آن ها را یک سر و گردن از بقیه کبابی‌هاي نمونه جلو انداخته.

 

کبابی گلپایگانی در خیابان طالقانی یا شعبه دوم همین کبابی در ضلع جنوب شرقی میدان میل سابق و چهارراه کنونی میل جایی هست که باید بروید. دوغ و ماست محلی گلپایگان و جوجه با استخوان که می گویند یک جوجه حقیقی بدون هورمون هست ارزش افزوده کباب‌تان را چند برابر میکند.

 

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

غذاخوری گلپایگانی

 

ایراناز شمال

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

غذای ایرانی که همه ی‌اش قورمه و قیمه و فسنجان نیست. بر همگی واضح و مبرهن هست! که غذا هاي گیلانی برای خودشان دسته‌بندی جدایی در غذاهایی ایرانی دارند و اتفاقا همه ی جور ذائقه‌اي را هم جواب می دهند بس که متنوع‌اند.

 

از آنجا که قبلاغذاخوری هاي گیلکی را معرفی کرده‌ایم، لیستی معرفی‌شان میکنیم. مانند کبابی‌ها با کلاس‌ترین این غذاخوری‌ها گیلک هست. یک غذاخوری با منوی غذا هاي گیلکی اما لوکس و پرشکوه. گیلک چند فرق اساسی با بقیه غذاخوری‌هاي گیلکی دارد. اول این که برنج را برای‌تان سر میز و از دیس می کشند و اگر بخواهید برای بار دوم هم اینکار را تکرار میکنند.

 

لیوان بزرگ دوغ گیلک را می توانید با دلال «مخلوطی از سبزی‌هاي معطربا نمک»میل کنید. همان ترکیب سحرآمیز شمالی‌ها که با دوغ و گوجه‌سبز و خیار همراه میکنند تا طبع سرد انها را خنثی کنند. سوم، بعد از این که غذای‌تان را میل کردید می توانید دست‌تان را همان‌جا سر میز بشویید، اگرچه اگر بخواهید. تازه بعد از غذا چای نبات هم به راه هست.

 

در گیلک برنجی که با همه ی غذاها میل میشود، دودی هست و خودش ارزش افزوده هر خورش و کبابی به حساب می آید. این مضمون سنجی در دیگر اجزای سفره هم رعایت شده و هر کدام از آن ها رابه عناصر مستقلی تبدیل کرده.

 

در گیلک میتوانید غذاهایی را پیدا کنید که در کمتر غذاخوری باکلاس گیلکی دیگری سر و کله‌شان پیدا می شود. نمونه‌اش واویشکا که فقط گیلانی‌هاي اصیل با آن آشنا میباشند.

 

اگر غذاخوری‌هاي گیلکی را روی یک طیف ردیف کنیم، سر دیگر طیف خوشبین قرار میگیرد. مقدور هست چندبار خیابان سعدی را بالا و پایین کنید و از جلوی غذاخوری خوشبین رد شوید، اما آنرا نبینید. رستورانی که قدیمی‌ها آن رابا اسم «حسن رشتی» می‌شناسند.

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

خوشبین حال و هوای تهران قدیم را هم برای مهمان‌تان زنده می کند. گیلانه، گیلکی، بنه و ماهی سفید هم بقیه غذاخوری‌هایي میباشند که غذای گیلانی دارند.

 

فقط یادتان باشد ماهی سفید سیدخندان و ماهی سفید شهرک غرب هیچ ربطی به هم ندارند و این فقط یک تشابه اسمی هست! گیلانه و گیلکی هم حسابی روی فضای سنتی غذاخوری کار کرده‌اند.

 

دستپخت کودکی

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

نمی شود آدم مهمان از خارج آمده داشته باشد و سراغ غذا هاي ایرانی نرود. آن هم غذای ایرانی حسابی! درست کردن غذا هاي ایرانی حسابی اگرچه کار هر شخصی نیست، اگر آدمش را دارید که خوش به سعادت‌تان، اگر نه غم به دل تان راه ندهید که اصلا فلسفه وجودی ما رفع اینطور نگرانی‌هاست.

 

به گزارش تالاب کافی هست دست مهمان‌تان را بگیرید و بروید خیابان شهیدبهشتی «عباس‌آباد»، بعد از قائم‌مقام فراهانی، نرسیده به خیابان خالد اسلامبولی «وزرا» و دنبال تابلوی «غذاخوری و سلف سرویس‌هانی پارسه» بگردید.

 

نه می شود اسمش را گذاشت سلف‌سرویس نه چیز دیگر. در ‌هانی دیگر خبری از گارسن‌هاي دست به سینه و منوی عریض و طویل و سفارش گرفتن‌هاي بعد ازآن نیست. حتی مهلت ته‌بندی‌ با ماست و سالاد را هم ندارید. برای این که خودت غذایت را دستت میگیری و می‌آوری سر میز. اگرچه نه به شکل سلف‌سرویس که به روشی عجیب.

 

روش ریلی! غذا را میبینی و یک پرس ازآن سفارش می دهي و می روي سراغ غذای بعد. اگر میخواهید از منوی‌هانی پارسه بدانید باید برای یک لحظه چشم‌هاي‌تان را ببندید و ذکر هر چه غذای لذیذ هست، بیفتید.

 

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

هر چند کیفیت غذای هانی که در همه ی این سالها ثابت مانده شرط کافی برای انتخاب هست، اما مشوق‌هاي دیگری هم در کار هست. این جا میتوانید مهمان‌تان رابا انتخاب حلوا، شله‌زرد کشکول و سمنو بعنوان دسر غافلگیر کنید یا مثلاً یک بسته نساء شیرین پلو یا زرشک پلو رابه ساک سوغاتی‌هایش افزون کنید.

 

خلاصه که در‌هانی ذکر و خاطره برترین دست‌پخت‌هاي عمرتان زنده می شود.

نوستالژی‌بازی

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

یکی از جاهایی که هنوز از دست تخریب و تسطیح و این‌جور چیزها در امان مانده بازار تهران هست. گردش در بازار تهران میتواند برای مهمان‌هاي ایرانی هم به اندازه مهمان‌هاي خارجی جذاب باشد، اگر سراغ غذاخوری‌هاي بازار هم بروید.

 

اگرچه اصلا از این غذاخوری‌ها انتظار سوسول‌بازی! نداشته باشید. این غذاخوری‌ها فقط به کیفیت غذای‌شان مشهور میباشند.

 

سایت تالاب : از قیمت غذا هاي این غذاخوری هم میتوانید راضی باشید اگر حجم غذا را مشاهده نمایید. از راسته بازار زرگرها ۵۰متر که پایین بروید، دست چپ‌تان ورودی غربی مسجد امام خمینی هست که به جلوخان غربی مسجد مشهور هست.

 

چلوکبابی شرف‌الاسلامی که از سال۱۳۱۷ همین‌جا جاخوش کرده، یک‌جورهایی تنها نمونه زنده یک غذاخوری ۱۰۰درصد سنتی ایرانی هست. از همان‌ها که سیستم سفارش غذا با ژتون بود.

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

انچه می تواند خیال شما را از غذا هاي غذاخوری شرف‌الاسلامی راحت کند این هست که خیلی از غذاخوری‌دارهای قدیمی و استخوان‌دار تهران از شاگردان و پرسنل حاج‌حسن شرف‌الاسلامی و پدرش بوده‌اند، برای همین هر خوراکی که این جا می‌‌خورید میتواند یک سنجیدن تکرار نشدنی باشد.

 

حالا اگر از چهارراه گلوبندک به سوی سبزه میدان بروید در ورودی دالان حاج حسن، همان‌جا که یک عالمه جمعیت ایستاده، غذاخوری مسلم هست که باوجود قدمت کم برای خودش جایی در بازار ودر قلب‌ها باز کرده!

 

بهداشت دراین غذاخوری یکی از ویژگی‌هایي هست که باکیفیت غذا برابری میکند. پرچم ته‌چین مرغ مسلم هم بین همه ی ته‌چین‌ها بالاست که می تواند به انتخاب شما با ران یا سینه مرغ آماده شود.

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

در مسلم حتما برای هردو نفر یک غذا بگیرید. در ضلع جنوب‌شرقی سبزه میدان هم می توانید سراغ غذاخوری شمشیری را بگیرید که درکنار همه ی خوبی‌ها از کیفیت و برخورد کارساز پرسنل، سالاد بار رایگانش خیلی وسوسه‌انگیز هست.

 

اگر در محدوده جنوبی و غربی بازار یعنی خیابان خیام، میدان محمدیه یا بازار فرش فروش‌ها و بازار پارچه فروش‌ها دنبال جایی برای مهمان کردن مهمان‌تان می گردید، در گزینه قدح شک نکنید و بروید خیابان خیام، روبه‌روی مسجد سیدنصرالدین، اواسط کوچه شهید کربلایی.

 

قدح به کباب‌هاي غول پیکرش مشهور هست. فضای داخلی قدح سنتی و به حال و هوای قهوه‌منزل‌هاي قدیمی نزدیک هست.

 

این چند قلم از قلم نیفتد

غیر از این غذاخوری‌هاي رسمی انتخاب‌هاي خرده‌ریز دیگری هم دارید که حیف هست مهمان‌هاي‌تان از انها بی‌نصیب بمانند. مثلاً سنجیدن غذاخوری‌هاي فرحزاد و درکه و دربند می تواند شب‌تان رابه یادماندنی کند، به‌خصوص اگر آن رابا پیاده‌روی و آلوچه و ترشک‌هاي توی مسیر همراه کنید. حواس‌تان به این‌ها هم باشد.

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

غذاخوری فرحزاد

‌جگرکی‌هاي میدان بهمن هم جگر تازه دارند و هم قیمت مناسب. به‌خصوص که غذاخوری‌ها برخلاف تصور متداول از جگرکی‌ها دل تان رابه هم نمی‌ریزد.

 

‌فلافل چیزی هست که مهمان‌هاي خارجی شما اگر ساکن لبنان و مصر و برخی از کشور های عربی نباشند از خوردن‌شان محروم‌اند. برای این که فلافل کار داده باشید دست مهمان سری به فلافلی سلف سرویس میدان تجریش در اول بازار بزنید یا بروید یکی از شعبه‌هاي فلافل کورت که بتازگی باز شده هست.

 

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

‌بستنی سنتی و فالوده هم متاعی هست که فقط دراین گوشه از کره‌زمین پیدا می شود، اگرچه اگر مردانی از پارس آنرا صادر نکرده باشند!

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

‌آش و هلیم فراموش نشود. مکان‌هاي نوستالژیکش راکه دیگر بلدید، غیر ازآن می توانید به آش‌فروشی پایتخت در ستارخان حدفاصل میدان توحید و پاتریس لومومبا یا آش‌فروشی‌هاي خارج از تهران در گردنه امامزاده‌هاشم سر بزنید.

 

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

‌احتمالا می دانید کله‌پاچه یکی از ۱۰غذای وحشتناک دنیاست، کلی هم برای قند و چربی زیان آور هست، برای همین مشتری اول و آخرش خودمانیم. طباخی‌هاي مادوتا،‌ کاج و طلایی نیاوران میتوانند جلوی مهمان ‌ها روسفیدتان کنند. اگرچه این یکی فقط مرتبط به آن دسته از مهمان‌هایي هست که از خود ما‌اند!

 

‌سایت تالاب : دست آخر اگر می خواهید مهمان ‌ها رابا آجیل و سوهان و میوه خشک راهی کنید، بروید سراغ پاتوق مسافران مرزها، یعنی آجیل‌فروشی تواضع در خیابان ولیعصر نرسیده به چهارراه پارک وی

بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

همشهری ۶ و۷

جدیدترین مطالب سایت