آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

بیشه ناژوان اصفهان

بیشه ناژوان یکی از مکان های تفریحی و زیبای در ایران و همچنین اصفهان هست در ادامه با بیشه ناژوان جذاب در اصفهان ما را دنبال نمایید.

 

اصفهان را به میدان نقش‌دنیا، سی‌وسه‌پل و پل خواجو و سایر بناهای تاریخی آن می‌شناسند، بناهایی که شهرت آن‌ها نه‌تنها ملی بوده بلکه جهانی نیز هست؛ به گزارش تالاب همین یادگاری‌هایي که گردشگران را به سوی خود جذب میکند، بناهایی که به دستان استادانی علاقه‌مند به‌قدری هنرمندانه ساخته‌شده که می توان در آن‌ها ذوق هنری و این کشش را احساس کرد.

 

اما اصفهان جذاب که جاذبه‌هایش زبانزد عام و خاص هست تنها به مکان‌هاي تاریخی خلاصه نمیشود اصفهان دنیایی از جاذبه‌هاي طبیعی و نوستالژیک هست.

 

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

عکسی از بیشه ناژوان

 

محله‌هاي اصفهان یکی از همان جاذبه‌هایي هست که اگر به این شهر سفر کرده‌اید حتماً باید سری به آن‌ها بزنید، محله‌هاي قدیمی و خوشگل که قدم زدن در آنجا دقایقی وصف ناپذیر را برای هر مسافری رقم میزند.

 

یکی از آن محله‌ها محله ناژوان و در واقع بیشه ناژوان هست، منطقه‌اي در دل شهر  که خداوند با کوچه‌باغ‌هاي زیبایش برای هر عابری اثری خوشگل خلق کرده تا با قدم زدن در آنجا احساس آرامش حقیقی را درک کنند.

 

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

 

بیشه ناژوان اصفهان یک شمال کوچک در قلب اصفهان

به گزارش تالاب بیشه ناژوان در کنار کوچه‌باغ‌هاي جذاب زمین‌هاي کشت صیفی‌جات هم در دل خود دارد و بااینکه در منطقه شهری قرار گرفته اما تا وارد این منطقه نشویم تصور مشاهده این منطقه برای ما باورنکردنی هست به‌خصوص این که آب‌وهوای این محله با محله‌هاي اطرافش به علت وجود بیشه‌ها و کوچه‌باغ‌ها و رودخانه زاینده‌رود تفاوت زیادی دارد، انگار اصفهان در دل خودش یک شمال کوچک دارد.

 

در واقع در این منطقه رطوبت و نسیم خنکی که از لابه‌لای باغ‌ها و بیشه‌ها می‌وزد هوایی مطبوع به وجود آورده هست؛ بیشه‌ها و درختان ناژوان با گذر زمان هنوز محافظت شده و از تخریب‌ها کمتر مورد تعرض قرار گرفته هست.

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

 

ناژوان ترکیب یافته از دو کلمه ناژ و وان که ناژ یا ناژو گیاهی هست از خانواده صنوبر که آن جمله‌اند تبریزی کبوده صنوبر و (وان) پسوند هست برای جا و مکان، ناژ نان یا ناژوان به معنی جایگاه درختان ناژ و صنوبر مکانی هست که در آن ناژ و صنوبر می روید.

 

آسیاب‌هاي آبی ناژوان هم از جاذبه‌هاي زیبای این بیشه هست، به علت جریان رودخانه زاینده‌رود این بیشه دارای چندین آسیاب آبی بوده هست؛  گرچه اکثر آن‌ها به علت گذر زمان و یا این که ملک شخصی بوده مورد بی‌توجهی قرار گرفته و در آستانه تخریب شدن هست اما بنای آن‌ها تا حدودی سالم هست.

 

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

 

اگر به محله ناژوان بیایید با یک تیر 2 نشان میزنید زیرا انتهای بیشه به کوه آتشگاه میرسد مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان هم خبر خوبی در این باره دارد و می گوید:

 

مقابل کوه آتشگاه طرح احداث فضای سبز در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر 23 هزار متر مربع آن باهدف اتصال پارک طبیعی ناژوان به خیابان آتشگاه انجام شده هست.

 

آشنایی با بیشه ناژوان زیبا در اصفهان

بزرگترین آکورایوم تونلی ایران در بیشه ناژوان اصفهان

جدیدترین مطالب سایت