تصاویری بی نظیر از جاده ی اسالم به طرف خلخال

تصاویری بی نظیر از جاده ی اسالم به طرف خلخال

جاده ی اسالم به طرف خلخال 

جاده ي اسالم یکی از سر سبز ترین جاده هاي ایران هست و این سرسبزی ها فضای بسیار زیبایی را برای راننده رقم می‌زند . 

 

جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل رابه اسالم در استان گیلانمتصل می‌کند به علت برخورداری از شرایط ناب و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز همچون رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می‌شود.

 

به گزارش تالاب طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی هاي وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، ساخت عسل هاي ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و… از جمله ویژگی هایي هست که گردشگران می‌توانند دریک جاده ۷۰ کیلومتری یک جا همه ی این مواهب و دیدنی ها را دیدن کرد.

 

این جاده که به علت کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد ،خنک برخوردار هست، در اغلب اوقات بویژه در نیمه دوم سال به علت بارش برف و باران هاي سیل آسا بسته بودو مسافران تنها میتوانند در این فصول از زیبائی هاي آن لذت ببرند.

 
تصاویری بی نظیر از جاده ی اسالم به طرف خلخال

 

این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت هست، چراکه جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه هست؛ تصویری از زیباترین جاذبه هاي طبیعی که کنار هم چیده شده اند تا بی هیچ پیشینه و ذوق ادبی شاعرتان کند.

 

جاده اسالم به خلخال یک از جاذبه هاي گردشگری ایران هست که تاکنون ناشناخته مانده و شاید بزرگ ترین حسن این جاده نیز همین باشد. جاده اي با یک مسیر پیچ  در پیچ که از خلخال در استان اردبیل آغاز شده و با طی فاصله اي ۷۰ کیلومتری به اسالم در استان گیلان مختوم میشود.

 

تصاویری بی نظیر از جاده ی اسالم به طرف خلخال

جاده دیدنی اسالم 

 

دامنه هاي سر سبز و گله هاي سفید گوسفندی که در دور دست ها حرکت می‌کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه هاي چوبی روستاییان و مه اي که دره ها را سفید پوش می‌کند و گاهی حتی تا روی جاده می‌آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک میکند بخشی از زیبایی هاي این جاده رویایی هست.

 

ماههای اردیبهشت و خرداد این جاده حتی شما را شاعر میکند چرا که پوشیده از گل هاي زیبای شقایق هست که در فضای مه آلود جلوه دیگری دارد.

 

برای رفتن به این جاده خیال انگیز میتوانید از راه مالرو که تنها مورد بهرهگیری اهالی چند روستا و کوهنوردان و طبیعت گردان هست، بهرهگیری کنید. اگرچه مسیر آسفالته اسالم به خلخال هم عالی هست جاده اي با شیب تند و پر از گردنه که اطراف آن پر هست از درختان تنومند جنگلی و بوی رطوبت و طبیعی هزار رنگ.

 

تصاویری بی نظیر از جاده ی اسالم به طرف خلخال

عکس هایی دیدنی از جاده اسالم 

 

حیف هست که تنها از این مسیر عبور کنید و ساعاتی رابه گشت و گذار و اتراق در جنگل هاي بکر آن نگذرانید میتوانید پس از اقامتی کوتاه و صرف نهار به طرف دریاچه و دشت هاي ییلاقی تالش حرکت کنید. یک ساعتی که در این جاده برانید بتدریج جنگل تمام میشود و بعد ازآن ییلاق هاي دلپذیر با چمنزارهای سبز در انتظارتان هست. مناظر زیبای دریاچه نئور، پیاده روی در ارتفاعات و مراتع روستای “سوباتان” از زیبایی این مسیر هست.

 

در این منطقه افزون بر چشم اندازهای زیبای دشت هاي سر سبز و دره هاي مه آلود کلبه هاي کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران هست. بعد از گذر از دشت هاي سرسبز می‌توانید در سمت خلخال و روستاهای گردشگری اطراف آن حرکت کنید تا شاهد طبیعت دیدنی و روستاهای بکر و زیبای آن باشید.

 

منطقه اي که در تمام فصل تابستان، هوایی مطبوع دارد با نسیمی بسیار خنک که همواره در حال وزیدن هست حتی در اواسط تابستان موقعی که مه غلیظ دریای خزر منطقه را فرا میگیرد هوا به قدری خنک و سرد میشود که وادار به پوشیدن لباس گرم خواهید بود.

 

در نزدیکی خلخال آب گرم معروفی به نام “کیوی” وجود دارد که بر تصویر تعداد زیادی از شهرهایی که آب گرم دارند موج مسافر در آن به چشم نمیخورد و با خیال آسوده از دغدغه هاي شلوغی مانند پیدا کردن جای پارک و اقامت و ترافیک میتوانید درآن اتراق کنید و تنی به آب بزنید.

 

اگرچه جنگل نوردانی که به این جاده سفر میکنند می توانن از مسیر روستای “نهالستان پیرسون” در ۲۰ کیلومتری اسالم به خلخال وارد جنگل شده و از این مناطق دلپذیر و افسونگر طبیعی به سمت بالای جنگل و قله حرکت کنند تا به قله اي برسند که به دره “اشراف” مشهور هست، جایی که زیبایی و فریبندگی آن در حد کمال هست؛ جایی مانند بهشت یا اصلا خود بهشت هست.

 

جدیدترین مطالب سایت