عکس هایی از لاله واژگون شهرستان خوانسار

عکس هایی از لاله واژگون شهرستان خوانسار

به شهرستان زیبای خوانسار سفر کنید و از آب و هوای تمیز و طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

 

به گزارش تالاب : لاله واژگون یا لاله نگونسار، گونه ای از گل لاله است که در قسمت هایی از ایران می روید پیاز این گیاه به علت وجود موادی موسوم به آلکالوئیدهای ایمپریسین و فرتیسین مسکن درد است . .

 

تاکنون شصت گونه از از این گیاه شناخته شده‌است. پیاز آن به صورت یک غده متورم، گوشتدار بوده و دارای مقدار زیادی نشاسته و چندین عامل دارویی است و چون تازه باشد سمی بوده و قابل خوردن نیست.
دشت لاله‌های واژگون در استانهای اصفهان(گلستانکوه در خوانسار ) و چهارمحال وبختیاری (دشت لاله در کوهرنگ)مشهورترین دشت های لاله ایران است که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به گل می‌نشیند. گونه‌ای از لاله واژگون که در این دشت می‌روید بسیار نادر است و در یک اثر طبیعی ملی به شمار می‌آید. دشت لاله‌های واژگون فریدون شهر و اقلید نیز، دیگر دشت لاله ایران است.

از مناطق دیگر در ایران در غرب استان اصفهان،شهر ایوان، شهر ایلام،  منطقه بوئین میاندشت (استان اصفهان )است که لاله‌های زیادی دارد. در شهرستان الیگودرز نیزدشت وسیعی مشهور به دشت لاله‌ها وجود دارد که در اردیبهشت ماه زیبایی لاله‌های واژگون آن چشم نواز است. در منطقهٔ دیگری از همین شهرستان یعنی در میان کوه‌های ویلو و ویلک واقع در شمال روستای گندمینه (حد فاصل استان‌های اصفهان و لرستان) نیز در چند سال اخیر مملو از لاله‌های واژگون بود ولی متاسفانه امروزه بطور کامل از میان رفته‌اند.

محل عکس برداری : گلستانکوه ، شهرستان خوانسار ، استان اصفهان

زمان عکاسی : روز ششم اردیبهشت نود و دو

 
 

عکس هایی از لاله واژگون شهرستان خوانسار

 
عکس هایی از لاله واژگون شهرستان خوانسار
 
عکس هایی از لاله واژگون شهرستان خوانسار

 

مطالب مرتبط:

سفر به اصفهان و جاذبه های گردشگری اصفهان

هتل عباسی کهن ترین هتل جهان در اصفهان

آشنایی با تاریخچه منارجنبان اصفهان + عکس

تصاویر موزه پرستیژلند ایران در سیتی سنتر اصفهان

 

جدیدترین مطالب سایت