نکاتی بهداشتی در مورد سفر اربعین

نکاتی بهداشتی در مورد سفر اربعین

ایده هایی برای سفر به اربعین 

 

اگر مسافر اربعین حسینی ع هستید ضمن التماس دعا خواهشمندیم که به چند تا نکات بهداشتی در مورد سفر به اربعین دقت داشته باشند . 

 

سوغاتی زائران اربعین , رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت:
هشدار نسبت به خرید عطر،ادکلن و تولیدات آرایشی – بهداشتی و بعضی غذایی ها از کشور های عربی جدی هست
و به زائران اربعین حسینی پیشنهاد می شود از خرید آن گونه سوغات از کشور عراق خودداری کنند.

 

مصطفی اسماعیلی در خصوص هشدار به زائران اربعین حسینی گفت:

بنابر گزارشات رسیده از منابع موثق و تالاب ، رسمی و غیررسمی نسبت به مصرف تولیدات آرایشی_ بهداشتی و عطر‌هاي مارک ریلکس در کشور‌هاي عربی، به زائران اربعین حسینی هشدار داده می شود
در دوران حضور در کشور عراق از خرید کلیه تولیدات با این مارک اکیداً خودداری نمایند.

 

وی افزود: سفر به اماکن مذهبی از جمله کربلا، یک فریضه الهی هست که انتظار می رود
در این سفر‌ها کمتر به امر خرید پرداخته شود این در حالی هست که متأسفانه خرید تولیدات آرایشی_ بهداشتی و غذایی همچون سوغات از کشور عراق، به یک معضل بزرگ تبدیل شده هست که در شرایط موجود این اقدام بسیار خطرناک بوده و میتواند سلامت مردم را تهدید کند.

 

اسماعیلی عنوان کرد: به غرض پیش گیری از ورود اقلام آرایشی بهداشتی و غذایی‌هاي غیر معتبر به کشور از زائران اربعین حسینی تقاضا داریم برای خرید سوغات حتما به فروشگاه‌هاي معتبر در کشور عراق مراجعه نمایند و حدالامکان گذشته از شروع سفر اقلام خودرا از داخل کشور تهیه نمایند.

 

 

همینطور مسئولان کاروان‌هاي عتبات نیز نقش به سزایی در هدایت زائران به بازار‌هاي خرید اجرا میکنند بنابر این می توان خرید عطر، غذایی‌ها و تولیدات آرایشی_بهداشتی را تا حدودی بازرسی کرد و بر موارد هشدار به مردم تأکید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت