9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

جلوگیری از مبتلا شدن به مریضی در سفر

در سفر هاي که میرویم بدن به آب هوای تازه حساسیت نشان می‌دهد در این میان با بهرهگیری از این 9 راه حل می‌توان پیش گیری کرد از مبتلا شدن به مریضی .

 

مریض شدن بخشی از زندگی روزمره هست، و در سفر بودن باعث نمیشود که دیگر با آن مواجه نشوید. اتفاقا در سفر شما محیط هاي گوناگون، آدمهای گوناگون و حشرات و حیوانات متنوعی را می‌بینید که هر کدام ممکن هست برای شما ویروس یا مریضی انتقال بدهند.

 

تنها کاری که از دست شما بر می‌آید این هست که احتمال دچار شدن به مریضی را به حداقل برسانید. مطلبی که پیش رو دارید چند تا از اساسی ترین نکات برای حفظ سلامتی و دوری از مریضی در حین سفر را برایتان بازگو می‌کند.

 

۱ . دست هایتان را بشویید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

یکی از مهم‌ترین عوامل برای مبتلا نشدن به مریضی شستن مرتب دست هاست

 

شاید نکته ساده اي به نظر برسد، اما بیشتر آدمها آن را فراموش میکنند. یکی از مهمترین عوامل برای مبتلا نشدن به مریضی و پیشگیری از انتقال آن، شستن مرتب دست هاست. سعی کنید هر زمان که به آب دسترسی پیدا می‌کنید دستهایتان را کامل بشویید.

 

۲ . مواظب مسمویت غذایی باشید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

در مسافرت، هر جایی غذا نخورید هرچند وسوسه انگیز باشد

بزرگ ترین علت برای مشکلات معده و اسهال، مسمویت خوراکی هست. هر جایی غذا نخورید، هرچند وسوسه انگیز باشد. تا جایی که میتوانید جایی غذا بخورید که غذای آن تازه، کاملا پخته و موقع سرو کردن داغ باشد. سالادهایی که از شستشوی صحیح آن ها مطمئن نیستید، غذا هاي مانده، آب میوه فروشی هایي که معلوم نیست چگونه میوه ها را پوست کنده اند یا برای مدت زیادی انها را بیرون از یخچال نگه داشته اند، خط قرمز میباشند.

 

۳ .آب معدنی بنوشید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

در مسافرت سعی کنید از آب معدنی بهرهگیری کنید

اگر از آب شیر شهری که در آن به سر میبرید مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از آب معدنی بهرهگیری کنید، حتی اگر محلی ها آب شیر را بدون هیچ مشکلی می‌نوشند!

 

 

۴ . از خوردن غذای آشنا نترسید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

در سفر بیشتر سعی کنید غذا هاي خانگی مصرف کنید

 

اگر در مکانی که هستید غذای قابل اعتمادی به جز همان که در منزل می خوردید وجود ندارد، بهتر هست با همان سر کنید. همینطور تغییر ناگهانی به یک رژیم خوراکی متفاوت مانند غذا هاي تند و ادویه دار ممکن هست ساز و کار بدنتان را به هم بریزد.

 

۵ . واکسن بزنید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

برای سفرهای طولانی مدت، پیشنهاد میشود که واکسن هاي مورد نیاز را از گذشته بزنید

برای سفرهای طولانی مدت، پیشنهاد میشود که واکسن هاي مورد نیاز را از گذشته بزنید. اما واکسنی که از همۀ مریضی ها پیشگیری کند وجود ندارد. هر جایی بنا به شرایط و محیطی که دارد، مستلزم یک سری واکسن هست. پیشنهاد کلی ما این هست: اگر میتوانید کاری برای پایین آوردن احتمال بروز مریضی ها انجام دهید، چرا که نه؟

 

۶ . مراقب نور خورشید باشید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

نور خورشید باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود

هرچند نور خورشید برای بدن مفید هست، اما بیش از اندازه آن می‌تواند باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود. برای این که خیال خودتان را راحت کنید، از کرم ضدآفتاب بهرهگیری کرده و مرتب آب بنوشید.

 

۷ . فعالیت بدنی را فراموش نکنید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر مریضی ها مقاوم میکند

 

یکی از برترین روشها برای سلامتی و مبارزه با عفونت ها، فعالیت فیزیکی هست. بر همۀ اثبات شده هست که فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر مریضی ها مقاوم می‌کند. اصلا سفری که در آن نخواهید از بدنتان کار بکشید که سفر نمیشود.

 

۸ . مراقب نیش پشه باشید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

 

نیش پشه و حشرات یکی از کابوس هاي عاشقان سفر هست

نیش پشه و حشرات یکی از کابوس هاي عاشقان سفر هست. برای این که خطر ابتلا به مریضی هایي مانند مالاریا و تب دانگ را به حداقل برسانید، این کارها را انجام دهید:

تا جایی که امکان دارد در اتاق هایي با سیستم سرمایشی مناسب بمانید.

اگر چادر می‌زنید، از پشه بند بهرهگیری کنید و موقع خواب همۀ بدنتان را بپوشانید.

از مواد و لوازمی که حشرات را دفع میکنند بهرهگیری کنید «مانند دستبندهای دفع حشره یا اسپری ها»

 

۹ . اگر لازم است، از قرص ضد مالاریا استفاده کنید.

9 راه کار برای جلوگیری از مریض شدن در سفر

اگر منطقه اي که به آن سفر میکنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، قرص هاي ضد مالاریا با خود ببرید

اگر منطقه اي که به آن سفر می‌کنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، بهتر هست قرص هاي ضد مالاریا با خود ببرید. گرچه انواع قرص هاي ضد مالاریا وجود دارد که می‌تواند بر روی آدم هاي گوناگون، عواقب گوناگونی داشته باشد. برای بهرهگیری از این قرص ها بهتر هست با یک دکتر صحبت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت