دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

دانستن نکات ویژه در سفر با هواپیما

به هنگام سفر با هواپیما و نیز نخستین پرواز با هواپیما باید نکات مهم در مورد پرواز با هواپیما را بدانید تا سفر خوشی را داشته باشید خیلی از افراد دوست دارند با هواپیما به مسافرت بروند ولی به علت ترس و یا مشکلات خاص نمی‌توانند سوار هواپیما شوندشما وقتی سوار هواپیما می‌شوید

 

اتفاقاتی در درون بدنتان در حال رخ دادن می باشد که شاید از وجود این اتفاقات بی خبر باشید بدن در مقابل پرواز هواپیما دچار تغییر و تحول می‌شود که این تغییرات برای همۀ یکسان هست فصل تابستان از راه رسیده و تعداد زیادی از ما برای سفرهای دور و نزدیک برنامه ریزی هاي خود را شروع کرده ایم.

 

فارغ از سفرهای زمینی با خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار، بعضی مقاصد دور را فقط می‌توان با هواپیما رفت. بنابراین، بد نیست با بعضی رویدادهای عجیبی که بدن انسان در طول سفرهای هوایی با آنها مواجه می‌شود، آشنا شوید.

 

به طور مثال، آیا می دانستید وقتی درون هواپیما هستید، پاهایتان ورم میکند؟ یا مثلا ذائقه خوراکی شما تغییر می‌کند؟

 

پاها ورم می کنند

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

در هواپیما، مسافرین مجبور به جمع کردن پاهای خود میباشند و امکان دراز کردن انها وجود ندارد. در نتیجه، به خاطر کم تحرکی، جریان خون در پاها بسیار کند شده و در نتیجه موجب متورم شدن یا حتی در مواردی موجب ایجاد لخته می‌شود.

 

به گزارش تالاب برای پیش گیری از این امر لازم هست پاهایتان را حرکت داده یا در صورت امکان آنها را کمی دراز کنید.

 

ذائقه غذایی تغییر می کند

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

دانشمندان کشف کرده اند که مناطقی در مغز که مسوول اولویت هاي چشایی و ذائقه انسان میباشند در طول پرواز تغییر می‌کنند. این تغییر کاملا محسوس هست به طوری‌كه حتی افرادی که عاشق غذا هاي شیرین و شکلات میباشند هم شاید مثلا هوس آب گوجه فرنگی پیدا کنند.

 

دهان بد بو می شود

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

کم آبی باعث میشود تا بزاق کمتری ترشح شود، این امر نیز موجب رشد هر چه اکثر باکتریها شده و در نهایت به ایجاد بوی بد در دهان منجر می‌گردد. برای جلوگیري از این امر می‌توانید پیش از پرواز غذا هاي سالم و آب دار میل کرده یا آدامس هاي نعنافلفلی بجوید.

 

مشکلات پوستی پدیدار می شوند

کم آبی در طول پرواز همینطور به پوست نیز آسیب وارد نموده و موجب ایجاد اکنه یا چروک می‌شود. هوای خشک داخل کابین هواپیما باعث کم شدن خاصیت محافظتی پوست می‌شود که در نهایت به مشکلات پوستی منجر می‌گردد.

 

برای جلوگیري از این امر کافی هست کرم هاي مرطوب کننده با خود همراه داشته باشید.

 

دچار سرگیجه می شوید

ممکن هست در طول پرواز دچار سرگیجه، تهوع و حتی استفراغ شوید زیرا عکس ایستایی که میبینید، با حس حرکتی که دارید همخوانی ندارد و بدن به موجب آن دچار استرس می‌شود. برای از بین بردن چنین نشانه هایي بهتر هست صندلی کنار پنجره و کنار بال هاي هواپیما را خریداری کنید.

 

دستشوئی رفتن برایتان سخت خواهد بود

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

کم تحرکی همینطور به ایجاد نفخ و یبوست نیز منجر می‌شود. ساعات طولانی نشستن روی صندلی موجب کم شدن متابولیسم بدن می‌شود. همینطور تغییر فشار جوی نیز باعث می‌شود تا گازها، الگوی رفتاری خود را تغییر دهند.

 

برای جلوگیري از این امر، کالری مصرفی خود را پیش از پرواز به حداقل برسانید و در صورت امکان، پاهای خود را کشیده و حرکت دهید.

 

قدرت شنیداری شما کاهش می یابد

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

تغییر فشار هوا در طول پرواز می‌تواند باعث شود تا گوش ها هوا گرفته و در نتیجه به درد گوش یا آسیب رسیدن به شنوایی شما منجر گردد.

 

برای پیش گیری از این امر کافی هست آدامس یا آب نبات بجوید زیرا ایجاد بزاق و بلعیدن موجب خروج مقداری از هوا می‌شود.

 

دچار دندان دردهای ناگهانی می شوید

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

تعداد زیادی از مسافران هوایی در طول پرواز، درد دندان را تجربه میکنند. علت آن هم به تغییر فشار محیطی که در آن حضور دارند، مربوط می‌گردد: هوا به درون مجراهای ریز لثه و دندان نفوذ کرده و از داخل به دندان ها فشار می آورد.

 

برای پیش گیری از چنین دردی، مفید هست پیش از پرواز نزد دندانپزشک بروید تا دندان هایتان را معاینه کند.

 

باکتری هاي خطرناک مصرف می‌کنید

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

 

سعی کنید در طول پرواز فقط آب معدنی بنوشید و از تماس غذا یا خوراکی هاي خود با میز یا صندلی هاي هواپیما جلوگیري کنید.

 

عصبی می شوید

دانستن نکات مهم در سفر با هواپیما

حتی کسانی که از ارتفاع نمی ترسند نیز در طول پرواز عصبی و بی حوصله می‌شوند. علت آن نیز این هست که شما روی امنیت خود هیچ گونه کنترلی ندارید و این امر باعث ایجاد اضطراب میشود.

 

به منظور جلوگیری از این امر می‌توانید موسیقی گوش داده یا کتاب هاي دیدنی مطالعه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت