لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان

دراین مقاله به موراد مهمی که در سفر های زمستانی باید به انها توجه کرد خواهیم پرداخت؛ پس بهتر است برای سفر در زمستان به نکات مهم و ضروری توجه ویژه کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

وسایل ضروری برای روزهای بارانی در مسافرت

برای این که سفر زمستانی آسان تری را تجربه کنید ،ترفندهایی رابه شما آموزش می‌دهیم که امیدوایم برایتان مفید باشد.

 

محافظت در برابر آفتاب و حشرات

بارانی بودن هوا به این معنا نیست که دیگر از اشعه  UV خبری نباشد. باید بدانید که در هر آب و هوایی برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.در آسیا حشرات ریز گزنده بسیار زیاد است. برای این که از شر حشرات در امان باشید، از کرم مخصوص گزیدگی حشرات باید استفاده کنید. این دو از نیازهای روزانه ي شما خواهد بود.

 

لباس مناسب در سرما

همان طور که گفتیم رطوبت و گرما به معنای عرق زیاد خواهد بود.اما در ارتفاعات ممکن است با سردی هوا مواجه شوید. بنابر این باید لباس مناسب همراه داشته باشید. میتوانید چندین لباس با لایه ي نازک و سبک به تن کنید تا هر زمان خواستید بتوانید از تعداد ان بکاهید.

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

ژاکت فوق سبک بارانی برای سفر در زمستان

در هنگام رطوبت و گرما، دائما عرق خواهید کرد و کلافه می‌شوید، اما در زمان بارش باران شدید، ممکن است حس خوبی پیدا کنید و بخواهید کمی قدم بزنید. این قدم زدن باید با وسایل و لباس مناسب صورت گیرد تا مبتلا به بیماری نشوید. یک  ژاکت سبک، ضد آب و نازک بسیار مناسب خواهد بود.

 

 کیف سفر همه ی کاره برای سفر در زمستان

ممکن در طول سفر به پیاده روی بروید،با اتوبوس و قطار به خرید و گردش بروید، خرید کنید، برای این که وسایلی که می‌خرید و یا همراه خود میبرید، خیس نشوند، باید چاره اي بیندیشید. کافیست یک کیف ضد آب داشته باشید. این کیف جاگیر هم نخواهد بود اما زیاد بکار شما خواهد آمد.

 

 چتر برای سفر در زمستان

یکی از وسایل ضروری دراین سفر، چتر است که طبق معمول فراموش می شود. قبل از سفر یک چتر با دوام و کوچک خریداری کنید تا در مقصد بتوانید از ان استفاده کنید.

 

 صندل پیاده روی

در زمان بارش باران میدانید که باید از کفش مناسب ان زمان استفاده کنید. اما بعد از باران که با رطوبت و گرما مواجه می‌شوید، بهترین کفش، صندل خواهد بود که پاهای شما خنک شود.

 

روسری

برای بازدید از مکان هاي‌ مذهبی ؛ باید از شال و یا روسری استفاده کنید. درکنار مکان هاي‌ مذهبی این اجناس به فروش میرسد اما ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و قیمت ان هم زیاد باشد. پس یک شال خنک و مناسب برای سفر همراه داشته باشید.

 

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان

زمستان بهترین فصل خرید بلیت هواپیما

با توجه به اینکه در زمستان تعداد زیادی از گردشگران به دلایل مختلف سفر های خودرا کنسل کرده یا به زمانی گرم تر موکول می کنند، خریدن بلیت هواپیما کاری آسان‌تر است.

 

علاوه بر این ‌که در طول زمستان که به نوعی فصل رکود گردشگری است، پیدا کردن بلیت هواپیما آسان‌تر و سریع‌تر انجام می شود، شرکت‌هاي‌ هواپیمایی جهت فروختن تعداد بلیت بیشتر، اقدام به پایین آوردن قیمت‌ها نیز میکنند. پس اگر جزو افرادی هستید که بدلیل هزینه‌هاي‌ بالای حمل و نقل هوایی از ان استفاده نمیکنید، زمستان زمان مناسبی برای شماست تا علاوه بر صرفه‌جویی در پول، زمان خودرا نیز بهتر برنامه‌ریزی کنید.

 

توصیه‌های سفرهای جاده‌ای در زمستان

اگر به هر دلیلی ترجیح میدهید با اتومبیل شخصی خود در زمستان سفر کنید، بهتر است پیش از عزیمت از وضع جاده‌هاي‌ منتهی به مقصد مورد نظرتان آگاهی کافی پیدا کنید.

 

علاوه بر مجهز کردن خودرو به تمامی تجهیزات زمستانی، بهتر است به همراه خود نقشه کاملی از تمامی راه‌هاي‌ اصلی و فرعی داشته باشید. برداشتن کمی اغذیه خشک مانند خشکبار میتواند درصورت بروز مشکل بشما در تامین انرژی کمک کند. 

 

برای سفرتان برنامه تهیه کنید

ممکن است شما قبل از سفر با تحقیق در سایت هاي‌ گردشگری و تورهای مختلف،سعی کنید تا برای سفر خود برنامه ریزی کنید.بهترین مساله در سفر این است که بتوانید از مقصدی که میروید لذت پیدا کنید.قطعا قصد ندارید تمام طول سفر در اقامتگاه یا هتل بمانید بلکه می‌خواهید بطور کامل از سفرتان تجربه کسب کنید.

 

فراموش نکنید که مکان هاي‌ منحصر به فرد و کارهایی که میتوانید در هر یک از مقصدهای سفر انجام دهید کشف کنید.حتی اگر قبلا به ان مکان سفر کرده‌اید،مطمئن باشید فصل زمستان گزینه هاي‌ جدید و هیجان انگیزی را برایتان به ارمغان می آورد که نباید از انها غافل شوید.

 

هر نوع فعالیتی که میتوانید در زمستان انجام دهید و سرگرمی هایي که شامل فصل زمستان در ان منطقه می شود را شناسایی کنید.یک برنامه کامل و ترتیب بندی برای اجرای برنامه هایتان داشته باشید.

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

بارو بنه مناسب بردارید

پیش از بستن وسایل سفر زمستانی خود، بهتر است مشخص کنید‌ سفرتان از چه نوعی است. اگر به سفری ماجراجویانه خارج از محیط‌هاي‌ شهری می روید یا به قصد ورزش‌هاي‌ زمستانی چون اسکی عازم ارتفاعات هستید بهتر است ترکیبی از مناسب‌ترین لباس‌هاي‌ زمستانی رابا خود همراه کنید. فراموش نکنید یکی از مهمترین این لباس‌ها یک پوشش کتانی است که باید جهت حفظ رطوبت بدن بعنوان اولین پوشش‌ تن کنید..

 

بهتر است علاوه بر لباس‌هاي‌ پشمی، از لباس‌هایي با جنس نایلونی روی تمامی پوشش خود استفاده کنید تا در طول بارش‌هاي‌ احتمالی خیس نشوید. بهتر است در طول سفر های زمستانی خود، از چند لایه لباس استفاده کنید تا با ورود به مکان‌هاي‌ سرپوشیده و گرم بتوانید لایه‌هاي‌ رویی را از تن درآورده و مانع سرما خوردگی شوید.

 

یک بسته کوچک از سرگرمی ها تهیه کنید

هرکس درخانواده یک بسته کوچک از سرگرمی هایش باید تهیه کند.خیلی مهم است که همه ی اعضاء خانواده در طول سفر بسته اي برای سرگرم شدن داشته باشند؛هیچ کس دوست ندارد بدون سرگرمی به سفر برود.

 

این بسته می تواند شامل کامپیوتر شخصی،دستگاه پخش آهنگ،چند تا مجله و کتاب هاي‌ کوچک،اسباب بازی برای بچه ها و هر چیز سرگرم کننده دیگری باشد؛البته هرکس باید وسایل مورد علاقه خودش را جمع کند.

 

توجه داشته باشید که مخصوصا در زمستان تاخیر در پروازها،کندی حرکت خودرو ها و ترافیک در مسیر و یا حتی توقف هاي‌ طولانی بخاطر بدی آب و هوا وجوددارد و هیچ چیز بدتر از بی حوصلگی در چنین مواقعی  نیست پس آماده باشید.  

 

به امنیت در سفر اهمیت بدهید

قطعا هیچ چیز به اندازه سفر دست جمعی با خانواده برای انسان لذت بخش نیست.تعداد زیادی از خاطرات ما در هنگام سفر ودر جمع هایي که قرار میگیریم شکل می‌گیرد.پس برای این که بهترین خاطرات را برای خود و خانواده و دوستانمان رقم بزنیم،باید در مورد امنیت سفر دقت زیادی داشته باشیم.

 

امنیت همه ی اعضاء خانواده در سفر باعث میشود که خاطرات خوشی داشته باشیم و درعین حال مطمئن شویم که این خاطرات در سفر های دیگر تکرار خواهد شد.

 

تجهیزات مهم این فصل مثل زنجیر چرخ وسیله نقلیه خودرا چک کنید و برای موارد ضروری لباس گرم و آذوقه هاي‌ خشک بردارید.

لوازم ضروری برای سفر در فصل زمستان | سفر در برف و باران

به میزان کافی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی، فقط مختص به فصل تابستان و سفر به مناطق گرم نمیشود. گرچه اقلیم‌هاي‌ سرد به اندازه اقلیم‌هاي‌ گرم به کم‌آب شدن بدن نمی‌انجامد، اما همین بی‌توجهی در نوشیدن آب کافی ممکن است سلامت شما رابه خطر بیندازد، بویژه اگر شما در طول سفر زمستانی‌تان به فعالیت‌هاي‌ شدیدی چون اسکی و اسنوبورد بپردازید، خیلی زودتر آب بدن‌تان را از دست می دهید.

 

در طول سفر از بیماری هاي‌ در امان بمانید

تا حد ممکن از سلامتی خود محافظت کنید.در ماههای فصل زمستان آنفولانزا در اوج شیوع خود قرار دارد پس برای مواجهه با بیماری در هر زمانی از سفر آماده باشید.یک بسته دارویی برای اعضاء خانواده آماده کنید و ویتامین ها و مکمل هایي که برای حفظ ایمنی بدن مفید است را در ان بگنجانید.

 

شما هرگز نمی‌دانید در فرودگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مکان هاي‌ توریستی در دسترس چه نوع بیماری هایي قرار دارید،بنابر این بهتر است از قبل خودتان را آماده کنید.داشتن یک کیف کوچک لوازم دارویی و کمک هاي‌ اولیه یکی از مهمترین ملزومات سفر است که امیدواریم هیچوقت به ان احتیاج پیدا نکنید.

 

سفر خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم..

جدیدترین مطالب سایت