مسافرت ۱.۳ میلیارد توریست در سال ۲۰۱۷

مسافرت ۱.۳ میلیارد توریست در سال ۲۰۱۷

صنعت گردشگری در سال 2017

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد شمار گردشگران بین‌ المللی درسال ۲۰۱۷ با رشد قابل ملاحظه ۷ درصدی به بیش از ۱.۳ میلیارد نفر رسیده است.

 

به گزارش تالاب به نقل از ایسنا، سازمان جهانی گردشگری «UNWTO» در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد، شمار گردشگران بین‌ المللی درسال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۷ درصدی به ۱.۳۲۲ میلیارد نفر رسیده که بهترین آمار از سال ۲۰۱۰ میلادی تا کنون است و انتظار میرود با ادامه این روند درسال ۲۰۱۸ در نهایت رشد ۴ تا ۵ درصد رقم بخورد.

 

بر اساس آمار و ارقام ارسال شده از سوی مقاصد گردشگری سراسر دنیا، برآورد می شود درسال ۲۰۱۷ میزان سفر گردشگران بین‌ المللی «اقامت شبانه» ۷ درصد افزایش یافته است که این رشد بالاتر از متوسط رشدی ۴ درصدی است که از سال ۲۰۱۰ تا کنون ثبت می‌شده است.

 

بیشترین رشد گردشگری بین‌ المللی در مناطق مختلف دنیا را قاره اروپا با پیشتازی منطقه مدیترانه ثبت کرده که ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ گردشگر خارجی جذب کرده است.

 

قاره آفریقا نیز درسال ۲۰۱۷ رشد ۸ درصد را در جذب گردشگر تجربه کرد و پس ازآن مناطق آسیا و اقیانوسیه با ۶ درصد، خاورمیانه با ۵ درصد و ایالات امریکا با ۳ درصد رشد همراه بوده‌اند.

 

«زوراب پولولیکاسویل» رئیس سازمان جهانی گردشگری دراین باره گفت: سال ۲۰۱۷ با رشد پایدار در تعداد زیادی از تعداد زیادی از مقاصد گردشگری و التیام اوضاع گردشگری در مقاصدی همراه بود که درسال‌هاي گذشته با افول همراه بوده‌اند.

 

گردشگری بین‌ المللی بعنوان یک محرک نیرومند در توسعه اقتصادی عمل کرده و بعنوان سومین صادرات بزرگ دنیا نقش بزرگی در اشتغال‌زایی و موفقیت جوامع جهانی ایفا کرده است. ما همان‌ گونه به رشد ادامه میدهیم و باید برای حصول خاطرجمعی از این‌که منافع این رشد به تمامی افراد کشور های میزان گردشگر میرسد ودر راستای اهداف توسعه پایدار تلاش کنیم.

 

درسال ۲۰۱۷ شمار گردشگران بین‌ المللی در اروپا به ۶۷۱ میلیون نفر رسید که نشان از رشد ۸ درصدی در مقایسه با آمار سال گذشته آن دارد. دراین میان منطقه مدیترانه با ۱۳ درصد رشد در قاره اروپا پیشتاز بوده است و اروپای غربی نیز رشد ۷ درصدی را در عرصه جذب گردشگر خارجی تجربه کرده و شمال و شرق اروپا نیز با ۵ درصد رشد چشمگیری به ثبت رسانده‌اند.

 

منطقه آسیا و اقیانوسیه با رشد ۶ درصدی درسال ۲۰۱۷ میزبان ۳۲۴ میلیون گردشگر بوده است و منطقه جنوب آسیا با ۱۰ درصد رشد بهترین عملکرد را طی یکسال گذشته در عرصه گردشگری داشته است و پس ازآن جنوب شرقی آسیا با ۸ درصد، اقیانوسیه با ۷ درصد و شمال شرق آسیا با ۳ درصد رشد قرار گرفته‌اند.

 

قاره کشور آمریکا نیز در سالی که گذشت از ۲۰۷ میلیون توریست خارجی میزبانی کرد و بیشتر مقاصد گردشگری این قاره رشد مثبتی را در جذب گردشگر ثبت کرده‌اند. آمریکای جنوبی با ۷ درصد پیشتاز رشد گردشگری دراین منطقه بوده و آمریکای مرکزی و کارائیب نیز دریک سال گذشته هر کدام ۴ درصد رشد در عرصه گردشگری داشته‌اند. آمریکای شمالی نیز ۲ درصد رشد در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ داشته که بیشتر مربوط به کشور های کشور مکزیک و کاناداست اما کشور ایالات امریکا بعنوان بزرگ ترین مقصد گردشگری این منطقه در عرصه جذب گردشگر نزول داشته است.

 

به گزارش تالاب بر اساس اطلاعات موجود، قاره آفریقا نیز درسال ۲۰۱۷ شاهد ورود ۶۲ میلیون گردشگر بوده که رشد بالای ۸ درصدی را برای این قاره رقم زده است و شمال آفریقا با ۱۳ درصد بهترین عملکرد را دراین منطقه داشته است و پس ازآن منطقه صحرای آفریقا با رشد ۵ درصدی قرار گرفته است.

 

منطقه خاورمیانه نیز با رشد ۵ درصدی در مجموع پذیرای ۵۸ میلیون گردشگر خارجی طی سال گذشته میلادی بوده است و شاهد رشد پایدار در بیشتر مناطق و التیام شرایط در مناطق افت کرده بوده است.

 

جدیدترین مطالب سایت