نکاتی کاربردی برای سفر به ایتالیا

نکاتی کاربردی برای سفر به ایتالیا

برای سفر به ایتالیا نکاتی مهم را باید رعایت کنید

ایتالیا یک کشور بی مشابه تاریخی و مدرن در دنیا هست که سالانه بیش از میلیونها افراد توریست این کشور میشوند . 

 

به گزارش تالاب بازدید از اماکن تاریخی ایتالیا بعنوان برج پیزا، پالاسیوم، هرکولانیوم ، خوردن خوراکیهای بومی آن مثل اسپاگتی، کاپوچینو، و انواع پنیر، ملاقات با مردم ایتالیا که اکثر آن ها رومانتیک ودر عین حال دروغگو «به عقیده خودشان» میباشند، زندگی شبانه زیبای شهر های ایتالیا میتواند آرزوی هرکسی باشد.

 

ولی برای ملاقات از ایتالیا باید تا حد زیادی با فرهنگ این کشور هم آشنا شد. نکاتی که در این گزارش با آن ها آشنا می‌شوید، شما را در مواجهه و برخورد با مردم ایتالیا رهنمونی میکند.

 

مردان ایتالیایی
مردان ایتالیایی بسیار مادر همراه میباشند. تعداد زیادی از آن ها تا سی سالگی با مادرانشان زندگی میکنند و حتی پس از ازدواج نیز ترجیح میدهند با مادرشان زنگی کنند.

 

چائو
ایتالیایی ها از واژه چائو «به معنای درود» در برخورد با افرادی که نمی شناسند بهرهگیری نمیکنند. شما نیز دقت داشته باشید از واژه  salve بهرهگیری کنید.

 

روشهای احوالپرسی
همان طور که در فیلم هاي اصیل ایتالیایی دیده اید، احوالپرسی با روبوسی ودر آغوش کشیدن همراه هست. غیر آن نوعی بی احترامی قلمداد می‌شود.

 

پیتزای پپرونی تند نیست
پیتزای پپرونی در ایتالیا با فلفل شیرین آماده میشود. در صورتی از نوع پیتزای تند می‌خواهید باید نوع سالامی پیکانتی را سفارش دهید.

 

لباسهای پوشیده برای ورود به کلیسا
ایتالیا یکی از بزرگ ترین کشور های فرقه کاتولیک هست. افرادی که برای دعای روزهای تعطیل یا غیر آن به وارد کلیسا می‌شوند، باید لباس پوشیده اي به تن داشته باشند. بازوها و زانوهای مراجعه کنندگان باید دقیقا پوشیده باشند.

 

اسکناس بدهید
مردم ایتالیا همچنان به روشهای قدیمی معامله علاقمند میباشند. انها اسکناس رابه کارت اعتباری ترجیح میدهند و برای اجناسی که بیش از 20 یورو قیمت دارند، کارت اعتباری قبول نمی‌کنند.

 

انعام دادن نوعی توهین قلمداد میشود
تعداد زیادی از گردشگرانی که به ایتالیا سفر کرده اند، اذعان داشته اند که پس از انعام دادن در رستورانها، کافه ها، کارواش، پارکینگ و …با واکنش منفی ایتالیایی ها روبه‌رو شده اند. بنابر این توصیه میشود هم پول خودرا در جیب نگه دارید و هم از برخورد منفی مردم ایتالیا دور بمانید.

 

فوتبال
فوتبال یک ورزش ملی در ایتالیا هست، معمولا دو شخص که هم دیگر را نمی شناسند با پیش کشیدن فوپتبال با هم آشنا می‌شوند.

 

آداب معاشرت
در صورتی که به مهمانی دعوت شوید حتما یک جعبه شکلات، یک بطری نوشیدنی، چند شاخه گل و… همراه خود ببرید تا با برخود مهربان و گرم میزبان روبه‌رو شوید.

 

یک مدل ناب برای نوشیدنی ها
مردم ایتالیا عادات نوشیدنی خاصی دارند. آن ها کاپوچینو را معمولا در صبح سرو می‌کنند. اگرچه این عادت در بعضی از شهر های ایتالیا مثل فلورانس رخ می دهد.

 

بدون اجازه به غذایی هاي یک فروشگاه دست نزنید
ایتالیایی ها نسبت به اجناسی که می فروشند بسیار حساس میباشند. سعی کنید در صورتی که نیت بررسی یک جنس را دارید حتما گذشته از دست زدن اجازه بگیرید.

 

قبض ها را نگه دارید
درصورتی که قبضی برای شما صادر شده باشد حتما آن را نگه دارید. چرا که بدون قبض شما حتی جنسی که متعلق به خودتان باشد را نمی‌توانید دریافت کنید.

 

ایستاده غذا بخورید کمتر پول دهید!
در صورتی نیت خورد یک میان وعده در یکی از کافه هاي محلی را داشته باشید، متوجه تفاوت قیمت قبض پرداخت ارباب رجوع نشسته و ایستاده خواهید شد. شما میتوانید یک فنجان کاپوچینو رابه حالت ایستاده سرو کنید ودر عوض فقط نصف قیمت آن را پرداخت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت