آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

خیابان های قدیمی و جدید معروف در جهان

می‌خواهیم خیابان هایي را به شما معرفی کنیم که اضافه بر زیبایی هایي که دارند بسیار مشهور میباشند و همۀ ساله میلیون‌ها نفر به این خیابان ها تردد میکنند .

 

شاید شما هم در شهرتان خیابان مشهور داشته باشید ولی این خیابان ها در جهان مشهور و مشهور نمی باشند در این خیابان هابی جهان اتفاق جاص و جالبی افتاده هست که از وجود این خیابان ها بی خبرید از بین هزاران خیابان در جهان، تعداد محدودی از انها در ذهن انسان به یاد می ماند.

 

با این که بیشتر شهرها دارای هزاران خیابان میباشند، همۀ وقت یک یا دو خیابان از دیگران مشهورتر میشوند. چه به علت موقعیت‌هاي خرید، مرکز سرگرمی و یا تاریخ کوتاه‌ي آن ها باشد، این ها خیابان‌هایي میباشند که توریست‌ها از انها مشاهده می کنند. بیشتر اوقات عکس این خیابان، بلوار، بزرگراه و جاده‌هاي مشهور گرفته میشود و در بین فهرست‌هاي این چنینی قرار می گیرند.

 

10- خیابان لامبارد «Lombard Street»

خیابان لامبارد که میان خیابان‌هاي هاید و لیون وورت در سانفرانسیسکو قرار دارد، به پرپیچ‌ترین خیابان جهان شهرت دارد. فاصله‌ي دو کوچه‌ي این خیابان که دارای 8 پیچ تند هست، برای کاهش شیب طبیعی تپه ساخته شده هست. محدودیت سرعت در این بخش، تنها 8 کیلومتر در ساعت هست. خیابان ورمونت، هم چنین در سانفرانسیسکو، و دره‌ي مار در بِرلینگتون، ایالت آیووا نیز دو خیابان مشهور دیگر میباشند که لقب پرپیچ‌ترین را یدک می کشند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

 

9- خیابان اَبی «Abbey Road»

خیابان اَبی در شمال لندن واقع هست. استودیوهای خیابان اَبی که در جنوب شرقی این جا قرار دارد، استودیویی بود که گروه بیتلز 90% آهنگ‌هاي‌شان را ضبط میکردند. در آوریل 1969، این گروه به دور هم جمع شدند تا آخرین مجموعه‌شان به نام “خیابان اَبی” را ضبط کنند. این مجموعه تبدیل به پرفروش‌ترین مجموعه این گروه شد و عکس از خط عابر پیاده‌ي بیرون استودیو تبدیل به عکس کاور این مجموعه شد. امروزه، معمولا توریست‌ها به این جا می آیند تا عکس خیابان اَبی خودشان را بگیرند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

معروف ترین خیابان های بزرگ اروپا

 

8- خیابان هالیوود «Hollywood Walk of Fame»

خیابان هالیوود در کنار بلوار هالیوود در لوس‌آنجلس دارای مجموعه‌اي از ستاره قرار گرفته در پیاده‌رو هست تا یادبود هنرپیشه، موسیقیدان، کارگردان، تهیه‌کننده، گروه‌هاي تئاتر مشهور و غیره باشد به پاس زحمات‌شان. بیش از 2400 ستاره جاودانه شدند. هر شخصی، حتی طرفداران، می توانند هر فرد فعال در اساس‌ي سرگرمی را کاندید کند و هر ساله 200 کاندیدا به کمیته‌ي هالیوود معرفی می شوند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

 

6- لا رامبلا «La Rambla»

لا رامبلای پردرخت، شلوغ‌ترین خیابان مخصوص عابرپیاده در بارسلونای اسپانیا هست. بیشتر اوقات، توریست‌ها در این خیابان بیشتر از محلی‌ها میباشند که نوع مغازه‌ها و در کل طبیعت این خیابان را تغییر داده هست. به همین علت این خیابان تبدیل به اصلی‌ترین هدف جیب‌بری شده هست. این خیابان را اغلب لاس رامبلاس می‌نامند، چرا که در واقع این خیابان دسته‌اي از خیابان‌هاي متفاوت هست که هر کدام حس منحصر به فرد خود را دارند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

 

5- خیابان اورکارد «Orchard Road»

خیابان اورکارد، خیابان اصلی خرید در سنگاپور، که اضافه بر جاذبه‌ي جهانگردی، محل گردش محلی‌ها نیز هست. این خیابان که به علت باغ‌هاي میوه‌اي که به آن منتهی میشود، نامگذاری شده، پر از مال، رستوران‌هاي محلی بیشمار، کافی‌شاپ‌هاي زنجیره‌اي، کافه و هتل هست. این خیابان هم‌چنین محل قرارگیری اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور هست. تزئینات کریسمس در کنار این خیابان، با دکورهای گوزن و چراغ در بین درخت‌هاي نخل و منزل‌هاي زنجبیلی با برف مصنوعی بسیار مشهور میباشند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

خیابان های پر تردد و معروف اروپا

 

4- خیابان کاسان‌روود

اگر دقیق صحبت کنیم، خیابان خآوو سان در نزدیکی رود چاو پهرایا در بانکوک، تایلند واقع هست. ترجمه‌ي کلمه‌ي کاسان “برنج آسیاب‌شده” هست، یادآوری از قبل‌ي این خیابان که بازار برنج بود. با این حال، در ۲۰ سال جدید خیابان کاسان روود تبدیل به محل وقت‌گذرانی مشهوری برای توریست‌ها شده هست. این خیابان دارای محل‌هاي اقامت ارزان قیمت از خوابگاه‌هاي ساده تا هتل‌هاي 3 ستاره با قیمت مناسب، هم چنین کافه، غرفه‌هاي غذایی، رستوران، مغازه، کافی‌نت و آژانس مسافرتی هست.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

 

3- وال استریت «Wall Street»

وال استریت قلب تاریخی منطقه‌ي مالی و منزل‌ي بازار بورس نیویورک هست. این نام تبدیل به عضوی جدانشدنی تجارت و بورس آمریکایی شده هست. خیابانی باریک که از خیابان برادوی به سمت ایست ریور پایین میرود، وال استریت به علت این علت نامگذاری شده که در قرن ۱۷ هلندی‌ها در این مکان دیوار ساختند تا اجتماع‌شان را محدود کنند. در اواخر قرن ۱۸، تجار زیر درختی در این خیابان جمع می‌شدند و به صورت غیررسمی به تجارت می‌پرداختند. این منشا بازار بورس نیویورک هست که در سال ۱۸۱۷ بنا شد.

 

 

2- لاس وگاس

لاس وگاس، در وسط صحرای نوادای جنوبی قرار دارد. این خیابان دارای هتل‌هاي لوکس، فروشگاه‌هاي بزرگ، رستوران‌هاي تجملی و غیره هست که همۀ‌ي آن ها با توجه تزئین شده‌اند تا به این خیابان فضایی جادویی و رویایی ببخشند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

 

1-شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه با سینماها، کافه، مغازه‌هاي لوکس و درخت‌هاي بلوطش یکی از شناخته شده و مشهور ترین خیابان‌هاي پاریس و فرانسه هست. این خیابان وسیع و شیک از پلِیس دِلا کونکورد تا طاق نصرت کشیده شده هست. این خیابان یکی از معتبرترین بلوارهای خرید در پاریس هست. از آنجایی که افراد کمی استطاعت مالی زندگی در این خیابان را دارند، معمولا طبقه‌هاي بالای مغازه‌ها با دفاتر اداری اشغال شده اند. از سال ۱۹۷۵، تور دِ فرانس به عرف سنت در خیابان شانزه لیزه به اتمام میرسد که دوچرخه سواران موظفند 6 تا 8 دور در خیابان دور بزنند.

 

آشنایی با 10 مورد از معروف ترین خیابان های جهان

معرفی خیابان های پر تردد و معروف اروپا

 

جدیدترین مطالب سایت