بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

اطلاعات سفر به استرالیا و شهر سیدنی

سفر به استرالیا و شهر سیدنی، حتما از حیوان هاي شیرین این کشور یعنی کوالا و کانگورو مشاهده کنید خیلی ها استرالیا را کشور فرصت ها می‌دانند و برای زندگی کردن در آن حاضرند خود را به خطر بیندازند و بصورت قانونی و غیر قانونی هم که شده، خود را به آنجا برسانند.

 

این حقیقت بر همۀ معلوم هست که استرالیا کشور زیبایی هست، کشوری پر از جاذبه هاي گوناکون و مکان هاي جالب که تا نبینید باورتان نمیشود. می‌خواهیم با هم سفر به استرالیا کنیم و انچه که گذشته از سفر به این کشور جالب باید بدانید را مرور کنیم. با الی گشت همراه باشید:

موقعیت جغرافیایی

کشور استرالیا در قاره ي استرالیا قرار دارد و به مرکزیت کانبرا هست. اگر چه کانبرا پایتخت آن هست اما بزرگ ترین شهر این کشور، سیدنی هست. این کشور هیچ مرز خاکی اي با بقیه ي کشور های جهان ندارد و شرق و غرب و شمال و جنوب آن را چندین اقیانوس و خلیج و دریا در بر گرفته هست.

 

مختصری از تاریخ استرالیا

تاریخ استرالیا در واقع تاریخی بومیان این کشور هست که بین ۴۰ تا ۷۰ هزار سال گذشته به سرزمین هاي استرالیا آمدند و بنا بر اسناد، نخستین اروپایی اي که به این کشور پا گذاشته هست، شخصی به نام ویلم جانسون و اهل کشور هلند بود که در سال ۱۶۰۶ به استرالیا رسید.

 بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

بزرگترین شهر  کشور استرالیا، سیدنی است

 
اطلاعات کلی در سفر به سیدنی

اختلاف ساعت استرالیا با تهران ۷٫۳۰ ساعت هست و از آن جلوتر هست. زبان مردم استرالیا، زبان انگلیسی و واحد پول این کشور، دلار استرالیا هست.

آب و هوای استرالیا و بهترین زمان سفر به استرالیا

آب و هوای سیدنی از منطقه اي به منطقه ي دیگر متفاوت هست اما اگر بخواهیم درمورد ي توریستی شهر استرالیا یعنی سیدنی صحبت کنیم، باید بگوییم تابستان هاي این شهر گرمای مطلوبی دارد اما به همراه رطوبت هست و این موضوع می‌تواند آزار دهنده باشد. زمستان هاي سیدنی هم اصلا برفی نیست و حتی برف در آن مانند یک عنصر نایاب هست! بنابراین، میتوان گفت که برترین زمان سفر به این شهر، فصل تابستان و ماه هاي اکتبر تا آوریل هست. از ماه مه تا سپتامبر، گردشگری در این شهر به پایین ترین حد خود می‌رسد که به اصطلاح به آن آف سیزن میگویند.

 

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

آب و هوای سیدنی از منطقه ای به منطقه ی دیگر متفاوت است

 

هزینه های کلی در سفر به استرالیا

هزینه های اقامت: 

برای یک شب اقامت در هاستل هاي اشتراکی باید هزینه اي بین ۲۰ تا ۴۰ دلار بپردازید بپردازید  و اگر بخواهید اتاقی خصوصی داشته باشید، هزنیه ي آن ۳۵ تا ۵۰ دلار میشود. هتل ها قیمت متفاوتی دارند که به ترتیب زیر هست: برای اقامت در هتل هاي ۱ ستاره، هزینه اي معادل ۳۵ تا ۷۵ دلار، برای اقامت در هتل هاس ۲ ستاره، ۶۵ تا ۹۰ دلار، برای اقامت در هتل هاي ۳ ستاره، ۷۳ تا ۲۱۹ دلار، برای ااقامت رد هتل هاي ۴ ستاره، ۱۰۱ تا ۲۸۸ دلار و بالاخره برای اقامت در هتل هاي ۵ ستاره به طور تقریبی ۱۶۶ تا ۳۹۹ دلار بپردازید.

 

 بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

برای یک شب اقامت در هاستل هاي اشتراکی باید هزینه اي بین ۲۰ تا ۴۰ دلار بپردازید

 

هزینه های خورد و خوراک: 

متاسفانه هزینه هاي غذا در استرالیا و به خصصوص شهر سیدی گران هست برای صرف یک وعده صبحانه معمولی باید هزینه اي بین ۷ تا ۱۰ دلار بپردازید. برای یک وعده ناهار و یا شام، اگر دنبال کم کردن هزینه هایتان هستید می‌توانید سراغ کافه ها بروید و هزینه اي بین ۱۲ تا ۲۰ دلار بپردازید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

متاسفانه هزینه هاي غذا در استرالیا و به خصصوص شهر سیدی گران هست

هزینه حمل و نقل:

 هزینه هاي حمل و نقل به طور تقریبی از فرودگاه سیدنی تا مرکز شهر سیدنی، ۴۵ تا ۵۵ دلار هست، اگر بتوانید سوار اتوبوس شوید و کمی مسیر طولانی تر را تحمل کنید، می‌توانید آن را به ۱۶ دلار کاهش دهید. هزنیه بهرهگیری از مترو و اتوبوس در استرالیا حدود ۳٫۷۰ دلار و بهرهگیری از تراموا، ۳٫۵۰ تا ۴٫۶۰ دلار هزینه بردار هست.

 

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

هزنیه استفاده از مترو و اتوبوس در استرالیا حدود ۳٫۷۰ دلار است

اگر چه پایتخت کشور استرالیا، کانبرا هست اما شهر مهم و توریستی آن سیدنی محسوب می‌شود و به همین علت در پایین به معرفی جاذبه هاي مهم گردشگری سیدنی میپردازیم:

 

باغ‌ های سلطنتی بوتانیک: 

یکی از برترین بخش هاي سفر به استرالیا و شهر سیدنی، بهرهگیری از محیط سرسبز و پردرخت باغ هاي سلطنتی بوتانیک هست.

 

خانه ‌ی اپرای سیدنی:

 یکی از مهمترین جاذبه هاي گردشگری سیدنی، منزل ي اپرای آن هست که به نوعی نوعی نماد این شهر محسوب میشود و مشهور ترین منزل ي اپرای جهان هست.

پل بندرگاه سیدنی:

 قدم زدن در کنار این پل و تماشای این سازه پر اهمیت و با ابهت و مناظر زیبای اطراف آن را در سفرتان از دست ندهید.

خیابان کینگ کراس:

 اگر دوست دارید از نزدیک با سبک زندگی مردم سیدنی آشنا شوید و مهمان یکی از کافه هاي دوست داشتنی این شهر باشید، حتما خیابان کینگ کراس را در نظر داشه باشید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

یکی از برترین بخش هاي سفر به استرالیا و شهر سیدنی، بهرهگیری از محیط سرسبز بوتانیک هست

سواحل تفریحی سیدنی

ساحل مانلی:

 یکی از مشهور ترین سواحل سیدنی، ساحل مانلی هست که مشاهده ان از بایدهای سفر به استرالیا و شهر سیدنی هست.

 

ساحل بوندی «Bondi»:

 یکی از برترین مکانهای سیدنی که در آن می‌توان اضافه بر لذت بردن از ساحل و دریا، مردم بومی شهر را هم از نزدیک دید، ساحل بوندی هست. اگر فقط قرار باشد یک ساحل را در این شهر مشاهده نمایید، باید بوندی باشد.

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا

در سفر به استرالیا و شهر سیدنی، حتما از حیوان هاي شیرین این کشور یعنی کوالا و کانگورو مشاهده کنید.
توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان تا جایی که میتوانید سوار تاکسی نوشید و از وسایل حمل و نقل عمومی بهرهگیری کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت