معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

آشنایی با جالب ترین رستوران های جهان 

 

در سرتاسر جهان در خیابانها رستوران هاي دیدنی وجود دارند که این رستوران ها هم بسیار پر طرفدار هستند در ادامه میتوانید با معرفی برترین رستوران هاي خیابانی در جهان تالاب را دنبال نمایید . 

 

رستوران خیابانی , یکی از موارد جدایی ناپذیر هر سفری برای اکثر گردشگران، چشیدن مزه غذا هاي سنتی مقصد سفرشان است. غذا هاي خیابانی در واقع بخشی از فرهنگ هر کشور هستند و هنوز هم در بعضی شهر های جهان رواج دارند؛ البته در قسمت هاي مختلف جهان تفاوت هایي در عرضه و انواع آن وجوددارد.

 

به خصوص در آسیا، جاییکه غذا هاي خیابانی و تجربه خوردن آن بخش جدایی ناپذیر از غذا هاي محلی قلمداد میشود.

این همان جایی است که بدون هیچ تظاهری می‌توانید با محلی هاي یک منطقه و مثل انها غذا بخورید.

 

آنچه که غذا هاي خیابانی را بین گردشگران و توریست ها مشهور کرده، ارزان قیمت بودن این غذاها و دسترسی راحت تر به آنهاست.

 

از شهرهایی مثل بانکوک، دهلی نو و پاریس میتوان بعنوان برترین شهرها در عرضه این نوع غذاها اسم برد.

به گزارش تالاب شهرهایی که با سفر به آن ها میتوانید از انواع غذا هاي محلی بدون این که حتی وادار باشید از یک خیابان به خیابان دیگر بروید، لذت ببرید. دراین پست نیت داریم شما رابا شهر های گوناگونی در جهان که غذا هاي خیابانی معروفی دارند و مورد دقت گردشگران قرار گرفته اند، آشنا کنیم.

همینطور مکان هایي راکه دراین شهرها می‌توانید از خوردن غذا هاي خیابانی لذت ببرید، معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

 

بانکوک – تایلند

کشور های کمی در جهان وجود دارند که از نظر غذا هاي خیابانی قابل مقایسه با تایلند باشند.

 

پایتخت تایلند سالانه میلیون‌ها توریست از سرتاسر جهان را پذیرا میشود و شاید بین این مسافران تعداد اندکی نباشند که برای غذا هاي تایلندی به این کشور سفر میکنند.

 

غذا در شهر بانکوک بسیار ارزان قیمت است به نحوی که شاید به نظرتان غیرمنطقی هم بیاید. مثلاً یک کاسه سوپ یک دلار قیمت دارد یا کیک ماهی را می‌توانید به قیمت یک دلار و ۵۰ سنت بخرید. این غذاها را تقریباً می‌توان در تمام شهر پیدا کرد.

به سختی می‌توانید خیابانی را پیدا کنید که در آن فروشنده اي برای فروش غذا هاي خوشمزه تایلندی وجود نداشته باشد. در واقع خیابان هاي این شهر مثل فست فود – رستوران هستند و رنگ و بوی این غذاها دقت هر رهگذری رابه خود جلب می‌کند و وسوسه مزه کردن این غذاها لحظه اي آرام تان نخواهد گذاشت.

 

تایلندی ها بیشتر در خیابان غذا می‌خورند و برای آشنایی با فرهنگ خوراکی این کشور، برترین راه این است که در خیابان هاي آن با مردمش همراه شوید.
البته ممکن است در بین آن ها غذاهایی باشند که با ذائقه هر شخصی به خصوص ایرانی ها سازگاری نداشته باشند اما غذا هاي دریایی، کباب ها، سالادها و سوپ هاي تایلندی میتوانند انتخاب خوبی باشند.

 

مثلاً برای کسانی که غذا هاي تند می پسندند سوپ تایلندی که با مرغ، میگو و قارچ در شیر نارگیل و با سس ماهی پختن می‌شود، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همینطور تخصص تایلندی ها در سالاد است. سالادهای میگو با بادام زمینی و جوانه بامبو، بسیار پرطرفدار هستند.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

کجا غذا بخوریم؟

محله چینی ها، ویکتوری مونومت، پارک لومفینی و خیابان شارون کرانگ از مکان هایي هستند که میتوانید با تخیلی
آسوده در انها غذا هاي خیابانی میل کنید.

 

چی بخوریم؟

اردک کباب شده، گوشت گریل شده، امت صدف، موز سرخ شده و نودل ماهی پیشنهاد ما بشما در خیابان
هاي تایلند است.

 

مکزیکوسیتی – مکزیک

امروزه غذا هاي مکزیکی در بین مردم محبوبیت فراوانی به دست آورده و فراتر از مرزهای این کشور رفته است.

عطر و بوی فوق العاده، طعمی عالی، قیمت مناسب و مواد تشکیل دهنده سالم باعث شده رستوران هاي مکزیکی جای خودرا در بین رستوران هاي محبوب جهان باز کنند. یکی از برترین مکان ها برای آشنایی با غذای مکزیکی و مزه کردن انها مکزیکوسیتی است. اگر به این شهر سفر کردید حتماً یک‌بار هم که شده از غذا هاي هتل چشم پوشی کنید و سراغ غذا هاي خیابانی بروید.

 

اگر به کشور مکزیک و شهر مکزیکوسیتی رفتید، غذا هاي خیابانی را میتوانید در سرتاسر این شهر به خصوص در مغازه هاي شلوغ و پر سروصدای آن پیدا کنید.
دراین مکان ها میتوانید غذا هاي مکزیکی راکه شاید کمتر در سایر نقاط جهان وجود داشته باشند، امتحان کنید یا حتی غذا هاي محلی مشهور مثل تاماله و تاکو را میل کنید. تاماله یکی از غذا هاي محلی و مشهور کشور مکزیک است که در آن گوشت را در خمیر آرد ذرت پیچیده و بخارپز می‌کنند.

 

تاکو هم یکیدیگر از غذا هاي شناخته شده مکزیکی است که اینروزها نوع و محبوبیت زیادی در همه ی جای جهان به دست آورده است.

دراین غذا نان ذرت یا گندم با انواع گوشت، مرغ، غذا هاي دریایی، سبزیجات و پنیر پر می‌شوند. تاکو خوراکی است که با دست خورده مین شود. طبق معمول تاکوها به دو دسته اصلی نان سفت و نان نرم تقسیم می‌شوند. در مکان هایي که غذای خیابانی پیدا میشوند، می‌توانید هم غذای محلی میل کنید و هم مثل محلی ها غذا بخورید.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

کجا غذا بخوریم؟

مرکادو سن ژوئن، کولونیا پولانکو، بازار محلی کوندسا، ارکاس دِ بلن از مکان هایي هستند که غذای خیابانی و مکزیکی محبوب تان را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

 

چی بخوریم؟

تاکو، آنچیلادا، تورتیلا یا همان نان ذرت، توستادا و تمالی از غذا هاي مکزیکی است که به ذائقه ما ایرانی ها نزدیک تر است و با قیمت مناسب در خیابان هاي مکزیکوسیتی یافت میشود.

 

بروکسل – بلژیک

بروکسل پایتخت بلژیک شهر کوچک اما گرانی است. هتل و غذا دراین شهر نسبتا هزینه زیادی دارد، بنابر این اگر به بروکسل سفر کردید غذا هاي خیابانی میتوانند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه هاي تان باشند. باوجود این که غذا در بروکسل به اندازه بانکوک یا پکن ارزان نیست اما قیمتش آن قدر مناسب است که توانایی
پرداختش را داشته باشید، حداقل با استانداردهای اروپائی برابر است.

 

بلژیک با یک کلمه همراه است: وافل. وافل نوعی خمیر است که از آرد، تخم مرغ، شکر، شیر، روغن، وانیل و بکینگ پودر آماده میشود و در دستگاه هاي ساندویچ ساز یا وافل ساز پخته می‌شود. وافل هاي شهر بروکسل به حدی شهرت دارند که اسم وافل بعد از اسم این شهر بکار برده می
شود.

یعنی به آن بروکسل وافل می‌گویند. عطر و مزه وافل هایي که در بروکسل پخته میشود با وافل هایي که در دیگر نقاط جهان به عنوان وافل بلژیکی درست میشوند، کاملا متمایز بوده و به تنهایی میتواند عاملی برای سفر به بلژیک باشد.

 

می‌توانید کامیون هاي مخصوص این معجون خوشمزه خمیری رابه همراه میوه ها، آجیل، شکلات و نونلا راکه روی آن سرو میشود در سراسر شهر پیدا کنید و اگر از مزه وافل هایي که همراه با شکلات و انواع نوشیدنیها سرو میشوند خسته شدید، میتوانید از غذا هاي خوشمزه محلی بروکسل مثل مولس فرایتس «صدف
با سیب زمینی سرخ کرده» لذت ببرید.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

کجا غذا بخوریم؟

کامیون هاي غذا هاي خیابانی غالباً دریک جا ساکن نمی مثل، بهمین علت است که آن ها را در سراسر شهر یافت می‌کنید زیرا مکان شان را تغییر میدهند. ال کامپیون و پتیت نوگ از مکان هایي هستند که غالباً میتوانید غذا هاي خوشمزه محلی را در آنجا بیابید.

از دیگر نقاطی که طبق معمول این کامیون ها در آن یافت میشوند، ون میتن و میدان دو ویوکس است.

 

چی بخوریم؟

وافل نخستین پیشنهاد ماست. علاوه بر آن واترزویی یک سوپ بلژیکی خوشمزه است که با تره، هویج، مرغ، نشاسته ذرت و … درست میشود. همینطور مزه اسموت بولن که یک غذای سنتی بلژیکی است، از آرد، تخم مرغ، شیر، خمیرمایه و …آماده میشود.

 

پنانگ – مالزی

غذای مالزیایی تاثیر بسیاری زیادی از غذا هاي چین، هند و اندونزی گرفته است. خیابان هاي مراکش هیجان انگیزترین غذا هاي خیابانی جهان را دارند. این غذاها با رنگ هاي زیبا و ترشی و ادویه هاي ناب مراکشی تهیه میشوند و تنوع بسیار زیادی دارند.

 

پنانگ یکی از شهر های بسیار زیبای مالزی است که بکر و دست نخورده از حضور بیش از حد توریست ها باقیمانده است.

 

این جزیره به لطف ترکیبی از غذا هاي سنتی کشور های مختلف، همینطور دستور های خوراکی با قدمت صدها سال توانسته به پایتخت غذای مالزی مبدل شود و یکی از برترین مقاصد غذا هاي خیابانی در جهان باشد. حتی درسال ۲۰۱۴ برترین مقصد گردشگری خوراکی در جهان شناخته شد که در آن اشکال متنوعی از غذا هاي سرخ شده خوشمزه و سوپ هاي اشتهابرانگیز با مواد اولیه متمایز مثل گوشت اردک، رازیانه و ماهی به فروش می‌رسد.

 

اگر به مالزی و به جزیره پنانگ رفتید، حتماً به مکان هایي که این غذاها را عرضه میدهند، بروید و از مزه آن ها بچشید. پنانگ بعنوان پایخت خوراکی مالزی جذابیت هاي فراوانی برای تان خواهد داشت.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

کجا غذا بخوریم؟

اگر به پنانگ سفر کردید در نقاط گورنی درایو، محله چینی ها، لبو کیمرلی میتوانید مزه خوشمزه غذا هاي مالزیایی را بچشید.

 

چی بخوریم؟

از غذاهایی که در سفر به پنانگ بشما پیشنهاد می‌کنیم، کاریمی است. این غذا از میگو، فلفل قرمز، سیر، موسیر و … تشکیل شده و بسیار خوش آب و رنگ است.

 

پاپیا از دیگر غذا هاي مشهور این شهر است که از شلغم، میگوی پوست کنده، گوشت خرچنگ و برگ هاي کاهو تهیه شده و سس مخصوصی دارد. همینطور پکوی چیاپ سوپ رشته و اردک است که یکی از خوشمزه ترین غذا هاي خیابانی مالزی قلمداد می‌شود.

 

استانبول – ترکیه

جای تعجب نیست شهری که پیونددهنده دو قاره اروپا و آسیا است. مکانی فوق العاده برای غذا هاي خیابانی قلمداد شود. استانبول یکی از برترین شهر های جهان در عرضه غذا هاي ارزان، سریع، فوق العاده خوشمزه و تازه از غذا هاي خیابانی است. وقتی در کوچه و خیابان هاي ترکیه قدم می‌زنید، دستفروشانی را میبینید که۸ غذاها و تنقلات گوناگونی را در اختیار مردم قرار میدهند.

 

تقریباً ارابه هاي این تغذیه فروشان دوره گرد در سراسر شهر دیده می‌شوند، به خصوص در بازارهای شهر و مناطق شلوغ آن به وفور یافت میشوند. استانبول را میتوان زادگاه ساندویچ گوشت یا همان دنر کباب دانست که از گوشت بره، مرغ یا گاو تهیه مین شود.

ساندویچ ماهی هم از جمله غذا هاي خیابانی مطرح استانبول است. در واقع، دسترسی به غذا هاي خیابانی مختلف و خوشمزه از خصوصیت هاي استانبول است. باوجود این که دنر کباب مشهور ترین غذای استانبول است ولی از امتحان کردن انواع شیرینی ها، کلوچه ها، نان ها و نوشیدنی هاي آن غافل نشوید.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

کجا غذا بخوریم؟

در اطراف تمام بازارهای شلوغ استانبول، ارابه هاي تغذیه فروشان وجوددارد و می‌توانید مزه غذا هاي متنوع و خوشمزه ترکی راکه با ذائقه ما ایرانیان کاملا سازگاری دارد و حتی بخشی از غذا هاي کشورمون نیز قلمداد میشوند، بچشید.

 

چی بخوریم؟

بدون شک یکی از مشهور ترین غذا هاي خیابانی در استانبول نان سیمیت است.
در هر کجای این شهر که باشید، دکه هایي را درکنار خیابان برای فروش نان سیمیت میبینید.
این نان ها نرخ بسیار ارزانی دارند و برای صرف صبحانه یا میان وعده بسیار مناسب هستند.
بورک نیز از دیگر غذا هاي محبوب ترکیه است که با مزه هاي مختلف پنیری، اسفناج، سیب زمینی و زیتونی یافت میشود.
دلمه صدف نیز که با گوشت و برنج پر شده و با لیمو سرو میشود، سومین خوراکی است که حتماً پیشنهاد می‌کنیم آنرا یک‌بار امتحان کنید.

 

رشت – ایران

اگر در سفر بيرون از کشور نبودید و برای گذراندن تعطیلات به شمال و شهر رشت رفتید و هوس خوردن غذای خیابانی به سرتان زد، پیشنهادی فوق العاده برای تان داریم.

 

شهر رشت علاوه بر جذابیت ها و رستوران هایي که غذا هاي سنتی شمال کشور رابه مشتریان عرضه می‌دهد، گاری هایي مخصوص فروش کباب دارد که عطر و بوی این کباب ها از فاصله دور هم استشمام می‌شود و مسافران رابه سمت خود جلب می‌کند. در واقع کباب فروشی ها یکی از جاذبه هاي گردشگری این شهر هستند و به بخشی از فرهنگ این شهر مبدل شده اند.

 

اگر به این شهر رفتید حداقل یک‌بار این کباب ها را امتحان کنید زیرا مزه فوق العاده اي دارند ودر عین حال قیمت شان نیز بسیار مناسب است. دراین گاری هاي کبابی علاوه بر کباب گوشت، جگر، جگر سفید، دل و قلوه نیز به مشتریان عرضه می شود.

بیشتر این کبابی ها تا نیمه هاي شب به کارشان ادامه می‌دهند. یکی از صاحبان همین گاری هاي کبابی در رشت درمورد طرز تهیه کباب هایش میگفت که گوشت را حسابی می کوبد ودر پیاز و دمبه و سایر مخلفات چند ساعتی قرار می‌دهد و بعد کباب میکند.

 

علاوه بر این، دوران زیادی را درکنار این گاری ها برای آماده شدن کباب تان معطل نخواهید شد. خیلی زود کباب تان حاضر میشود. اگرهم معطل شوید، آن قدر عطر و بوی این کباب متنوع است که گذر دوران را احساس نخواهید کرد. اگر به رشت رفتید، لذت خوردن کباب درکنار این گاری ها ودر فضای باز را فراموش نکنید.

معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

چی بخوریم؟

هر کدام از انواع کباب ها راکه علاقه مند هستید از کباب گوشت گرفته تا جگر، دل، قلوه و…

را میتوانید امتحان کنید ولی پیشنهاد ما بشما کباب گوشت است که مزه و بویی فوق العاده دارد.

 

کجا غذا بخوریم؟

بساط کبابی هاي دستفروش رشت را می‌توانید در میدان شهرداری و خیابان هاي منتهی به آنپیدا کنید.عطر و بوی این کباب ها در فضای این محدوده راهنمای خوبی برای پیدا کردن شان است.

 

جدیدترین مطالب سایت