10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

جدیدترین تله کابین های جهان

 

تله کابین ها در شهر ها و کشور های گوناگون بسیار مهیج و زیبا میباشند در ادامه میتوانید با 10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های دنیا تالاب را دنبال نمایید.

 

 

۱. تله کابین Peak ۲ Peak Gondola- کانادا

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

طولانی‌ترین تله‌کابین کابلی «بین دو برج» دنیا به طول ۳.۰۳ کیلومتر که در منطقه بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده و منظره‌ای ۳۶۰ درجه رابه مسافران در رشته کوه‌های ساحلی اقیانوس آرام بین شهر ویستلر و کوه‌های بلک کامب عرضه می دهد.

 

این سواری ۱۱ دقیقه‌ای بر فراز قله‌های آتشفشانی, جنگل‌های بارانی ساحلی و یخچال هایی طبیعی خیلی زودتراز آنچه که باید به آخر می رسد

 

۲. تله کابین Titlis Rotair – سوئد

 

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

این تله‌کابین نخستین واگن چرخنده دنیا است. مسافران در مدت ۵ دقیقه یک مسیر ۳, ۰۲۰ متری را بالاتر از سطح دریا طی میکنند. بی‌نظیرترین بخش این سفر جایی‌است که بر فراز یکی از بزرگترین یخچال‌های طبیعی اروپا به پرواز در می‌آیید.

 

۳. تله کابین Mi Teleférico – بولیوی

 

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

در حالی‌که شمار زیادی از تله کابین‌ها برای مقاصد گردشگری ساخته می‌شوند, اما بعضی از آنان از مهم ترین وسایل نقلیه نیز قلمداد میشوند که این فرمایش در شهر لاپاز بولیوی صدق میکند که درسال ۲۰۱۴ در واکنش به ترافیک گسترده در سطح شهر, اقدام به تاسیس

 

یک تله کابین یا ماشین هوایی کرد. دراین مسیر, مسافران از شهر لاپاز به شهر اِل‌آلتو در ارتفاع ۴۱۵۰ متری منتقل می‌شوند و تصویری عالی از نمای بالایی شهر و رشته کوه‌های‌اند در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده میشود. حرکت درون کابین‌های رنگارنگ و بدون سقف مهلت تماشای شهر را از زوایای گوناگون بشما می‌دهد.

 

 

۴. تله کابین سوگارلوف – ریودوژانیرو

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

شهر های انگشت شماری در دنیا میباشند که از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و دیدنی به پای ریودوژانیرو برسند؛ شهری که با کوه‌های پوشیده از درخت, و چشم ‌انداز زیبا از اقیانوس و سواحل شنی از گردشگران دلربایی میکند. اگر فقط یک شهر باشد که دوست داشته باشید امثال پرنده بر فراز آن پرواز کنید, آن شهر همین ریودوژانیرو است.

 

بهمین دلیل تعجبی ندارد که تله کابین کوهستان “سوگارلوف” یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر است که از دوران راه‌اندازی آن درسال ۱۹۱۲ تا به حال بیش از ۳۷ میلیون نفر ازآن بازدید کرده‌اند. دیواره‌های شیشه‌ای کابین‌ها تصویر و چشم‌اندازی بی‌مشابه از شهر ریودوژانیرو و مجسمه سرشناس “عیسی نجات بخش بر روی کوه “کورکووادو” به نمایش می گذراند.

 

۵. تله کابین Vanoise Express – فرانسه

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

این تله کابین به هیچ عنوان یک تله کابین معمولی نیست. به چند دلیل:دو خط مجزا با موتورهای مجزای ۵۳۰کیلوواتی هر کدام از کابین‌ها را حمل میکنند. قدرت هر کدام از موتورها به اندازه یک قطار T.G.V است!هر کابین از دو طبقه تشکیل شده است و روی هم رفته گنجایش حمل ۲۰۰ نفر را دارا است.فاصله دره Peisey-Nancroix که حدود ۱۸۲۴ متر است, بدون حتی یک پایه طی می‌شود.

 

فاصله کابین‌ها تا سطح زمین ۳۸۰ متر است.سرعت هر کدام از خطوط حدود ۴۵کیلومتر درساعت است. یعنی مسیر بین دو ایستگاه زیر ۴ دقیق طی میشود.شما با استفاده از این تله کابین می‌توانید از مناطق کوهستانی غیر قابل معرض به سهولت عبور کنید و به اسکی بپردازید.

 

۶. تله کابین Palm Springs Aerial Tramway – کالیفرنیا

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

بزرگترین تله کابین دنیا که در ۱۹۶۳ افتتاح شد و کف دره‌ی Coachella رابه قله کوه San Jacinto متصل میکند. طرح این تراموا ابتدا در ۱۹۳۵ مطرح شد, ولی جنگ جهانی دوم و جنگ کره باعث این طرح به تعویق بیفتد.

 

۷. تله کابین Ba Na Hills Cable Car – ویتنام

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

عنوان طولانی‌ترین تله‌کابین با یک سیم, با طول ۵۰۴۲٫۵۲ متر به این تله کابین رسیده است. خط اول این تله کابین با تجهیزاتی که از سوئد و سوییس حمل شده بود ساخته شد. درحال‌آماده سه خط با کابین‌های فضای باز, دقیقا بسته و شیشه‌ای دراین مسیر فعالیت میکنند. هر کابین ۱۰ نفر گنجایش دارد. خدمات جانبی گوناگونی دراین منطقه برای پذیرایی از گردشگر‌ها وجوددارد. یکبار سفر با این تله کابین, شما رابا تاریخ این منطقه آشنا میکند.

 

۸. تله کابین Stanserhorn Cabrio – سوئیس

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

به گزارش تالاب این تله‌کابین, نخستین نوع در دنیا است که کابین‌های آن جایگاه‌های بدون سقف هم در بالای کابین دارند. هر کابین گنجایش حمل ۶۰ نفر را دارد که ۳۰ نفر آن دربخش میانی و ۳۰ نفر هم در روی آن قرار می‌گیرند. حرکت از دهکده استنز آغاز و پس از طی مسیر ۲۳۲۰ متر به قله Stanserhorn می‌رسد. طول مسیر حدود ۶٫۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

۹. تله کابین Skyline Queenstown – نیوزیلند

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

تله‌کابین اسکای لاین کویینزتاون با شیب عمده, شما را از شهر کویینزتاون به قله کوه در ارتفاع ۴۵۰ متری سطح دریا می‌رساند. شما در مسیر میتوانید از مناظر زیبای شهر و دریاچه واکاتیپو لذت ببرید. وقتی به بالاترین نقطه برسید و از کابین پیاده شوید, منظره پانورامای دیدنی ۲۲۰ درجه‌ای در برابر شماست

 

که علاوه بر شهر و دریاچه, به قله‌ها اطراف نیز مشرف خواهید بود. در مجموعه بالای قله نیز میتوانید از تفریحاتی مثل لوج سواری, دوچرخه سواری کوهستان, پیاده روی در طبیعت و یا رستوران هایی با منظره زیبای طبیعت لذت ببرید.

 

۱۰. تله کابین نگونگ پینگ ۳۶۰ – هنگ کنگ

10 مورد از لاکچری ترین تله کابین های جهان

 

یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مجسمه عظیم بودا که با جنس برنز در ارتفاع 26 متری کوهستان قرار گرفته, سوار شدن بر این تله کابین زیبا است که مسیر آن از مجسمه بودا تا صومعه «پو لین» که در وسط باغی جذاب قرار گرفته امتداد دارد.

 

این تله کابین بسیار هیجان انگیز, از نظر امنیتی و ساختاری, بسیار مطمئن ساخته شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت