تور آنتالیا و مکان های تفریحی و توریستی

تور آنتالیا و مکان های تفریحی و توریستی

 مکان های گردشگری و تاریخی آنتالیا

آنتالیا مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه هست و از جنوب با دریای مدیترانه در ارتباط هست این شهر بسیار خوشگل که امروز مکان هاي خوشگل این شهر را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم تور آنتالیا سفری به شهر زیبای ساحلی در میان دریای مدیترانه و رشته کوه‌هاي توروس در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده هست.

 

اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید، قطعاً کشور ترکیه به علت نزدیک بودن و نیاز نداشتن به ویزا و همینطور نزدیک بودن فرهنگ مردمان سرزمینش به ما گزینش بسیار مناسبی هست.

 

این شهر مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه هست و از جنوب با دریای مدیترانه، از شمال با شهر بوردور، از شرق با شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب با شهر کمر مورد احاطه قرار گرفته هست. رودخانه آکسو تنها رود این منطقه هست که به آبشار دودن ختم می شود.

 

مکان های گردشگری و تاریخی آنتالیا

آب و هوای این شهر مدیترانه‌اي و در زمستان معتدل و بارانی و در فصل تابستان گرم و خشک هست. به طور متوسط می توان گفت اکثر روزهای سال هوا آفتابی هست. گردشگران زیادی حتی با خرید تور لحظه آخری آنتالیا به این شهر  خوشگل سفر میشوند

 

این شهر بهشت فعالیت‌هاي ورزشی و تفریحات آبی مثل موج ‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و قایق‌رانی هست. سواحل آنتالیا از اواسط فروردین ماه تا اوایل آبان ماه برای شنا و گرفتن آفتاب بسیار مناسب میباشند. مرکز آنتالیا دو ساحل مشهور توریستی دارد. ساحل لارا در شرق که شنی هست و ساحل کنیا آلتی در غرب شهر که سنگی و صخره‌اي هست.
 

اضافه بر طبیعت کم‌نظیر این شهر، با دقت به قدمت آنتالیا مکان‌هاي تاریخی این شهر نیز جذابیت‌هاي خاص خود را دارد. اگر خواستید سفر خود را با مشاهده اماکن تاریخی غنا ببخشید و دست خالی به کشور خود بازنگردید میتوانید به بازدید آمفی تئاتر و موزه شهر سیده، مسجدهای کورکوت اسپندوس، بالی بیک، کسیک مناره، اسکله، مراد پاشا، آهی یوسف و امیر بدرالدین، مدرسه کاراتای، کلیساهایی ایا یورگی و عزیز نیکلاس بروید.

 

کشور ترکیه با بازسازی بافت‌هاي قدیمی که از زمان امپراتوری‌هاي رم و عثمانی باقی مانده‌ جاذبه دیگری را نیز به کشور خود افزوده هست. رومی‌ها شهر قدیمی آنتالیا را با دیوارهای بلند و برج و باروهای آن بنا کرده‌اند.

 

مکان های گردشگری و تاریخی آنتالیا

دروازه هادریان، حمام رومی‌ها، آکوا پارک، سرزمین دلفین‌ها، غار دامالاش، پارک ملی آنتالیا، موزه آتاتورک و شهر باستانی پرگ نیز از جاذبه هاي دیگر این شهر میباشند که پس از سیر شدن از تفریحات آبی و گرفتن حمام آفتاب می توانید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق و مناسب از انها مشاهده و لذت سفر خود را کامل کنید.

 

اگر زبان ترکی بلد باشید خواهید توانست برای ارتباط برقرار کردن با مردم گلیم خود را از آب بیرون بکشید. گرچه دانستن زبان انگلیسی هم کافی هست.

 

آنتالیا هم مثل دیگر شهرهای بزرگ ترکیه وسایل حمل و نقل عمومی مفید و باکیفیتی دارد که گردشگران بتوانند به‌راحتی و بدون دردسر به مناطق مورد نظر خود بروند. اتوبوس به علت ارزان بودن برترین وسیله نقلیه عمومی در آنتالیا هست.
 

تور آنتالیا و مکان های تفریحی و توریستی

تور آنتالیا و مکان های تفریحی و توریستی

 
فرهنگ خوراکی آنتالیا در واقع همان فرهنگ خوراکی ترکی و عثمانی هست. بیشترین مواد خوراکی که در خوراک‌هاي ترکی بهرهگیری می شود ماهی و غذا هاي دریایی همراه با غلات هست. مردمان ساکن جنوب ترکیه به خوراکی‌هاي شیرین مثل باقلواهای ترکی علاقه دارند. زیتون، روغن زیتون و سس‌هاي مختلفی که با این روغن درست میشوند نیز از خوراکی‌هاي پرطرف‌دارند.

 

انواع کباب، کوفته، سوپ و آش‌ و ماهی پخته شده به روش‌هاي مخصوص از غذا هاي مشهور ترکی میباشند. در اغلب غذا هاي ترکی ماهی و سبزیجات حضور پررنگی دارند. در سفره انها هم مثل ما برنج نقش خاص و ویژه خود را دارد.

 

شاید دیدنی باشد بدانید این شهر ۳۱۶ هتل دارد که تعداد آن ها همینطور در حال افزایش هست. گرچه این شهر مراکز خرید زیادی نیز دارد که از آن جمله میتوان مراکز خرید دپو آنتالیا، مارک آنتالیا، میگروس آنتالیا، اوزدیلک آنتالیا، تراسیتی آنتالیا و شی مال آنتالیا را نام برد. همینطور، خیابان آتاتورک در این شهر جای مناسبی برای این هست که چرخی در آن بزنید و خرید کنید.

 

حالا آخر سفر هست و قرار هست به ایران بازگردیم. برای ما ایرانی‌ها خرید سوغاتی از بخش‌هاي مفید و حتی برای بعضی مهم سفر هست. سنگ‌هاي چشم نظر، ظروف مسی، چرم، گلیم دست باف، پوشاک و منسوجات، جواهرات دست‌ساز و ادویه چیزهایی میباشند که با خود می توانید بعنوان سوغات به شهر خود ببرید.

 

برای تور آنتالیا تابستان 96 و یا به دیگر شهر هاي ترکیه می توانید از طریق آژانس مسافرتی مهر پرواز اقدام نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت