9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

شهرهای شناور و دیدنی در جهان

 

یکی از مشهور ترین شهر های شناور در جهان شهر آبی ونیز در ایتالیا هست اما در کنار ونیز 9 کشور دیگر هم همچین شهر های آبی هم دارد .

 

به گزارش تالاب امروز بشما دیدنی ترین شهر های زیبای توریستی در جهان را معرفی خواهیم نمود که روی آب قرار گرفته اند و بسیار رویایی می باشند. برای اکثر ما, مفهوم شهر روی آب اکثر با عکس های ونیز و قایق های گوندولا که در کوچه های این شهر توریستی مطلوب ایتالیایی شناور هستند مرتبط هست.

 

ولی احتمالاً تعجب کنید که شهر های روی آب دیگری نیز در جهان وجود دارند که مثل ونیز «ویا حتی بهتر از آن» دارای منظره های تماشایی هستند. اگر به دنبال مکانی جذاب هستید تا تعطیلات بعدی خودرا در آنجا سپری کنید, پس بد نیست نگاهی به این شهر های آبی زیبا بیندازید:

 

1. واتر تاونز «شهر های آبی», چین

شهر های آبی چین یک ساعت با شانگهای فاصله دارد. ترکیبی از مناظر طبیعی وتاریخیگذرا از معماری چینی, این شش شهر یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی چین به تعداد می روال. اگر تصمیم می گیرید که به شهر های آبی چین سفر کنید, بی تردید از پل های سنگی شکوهمندی

 

که در دوره حکومت دودمان مینگ ساخته شدند لذت خواهید برد. در هنگام عبور از دلتای رود یانگ تسه, از منظره فانوس های قرمز مشهور چینی و معبدهای تاریخی دیدن خواهید کرد.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

2. ونیز, ایتالیا

ونیز سرشناس ترین همانند مفهوم شهر های روی آب هست. به عنوان یکی از جاذبه های توریستی مطلوب در ایتالیا, این شهر روی آب در لیست سفر هر کسی قرار دارد کهعاشق مسافرت هست. باوجود ساختمان های تاریخی که با آرامش آب های شناور آن همراه شده هست, اشتباه نیست که بگوییم ونیز یکی از رمانتیک ترین مکان ها در جهان به تعداد می رود.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

3. کیپ کورال, فلوریدا, آمریکا

این شهر که درخت های نخل در آن بسیار دیده میشود, محل اقامت 150 هزار نفر هستو به علت طراحی برنامه ریزی شده اش کمی با دیگر شهر های روی آب متمایز هست. کیپ کورال درسال های دهه 1950 و 60 میلادی طراحی شد و حاوی شبکه هایی از کانال های آبی در مساحتی بیش از 650 کیلومتر هست.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

4. الجونه, مصر

هر وقت در مورد مصر گفت و گو میشود طبق معمول عکس های اهرام به ذهن ما خطور می کند. بهمین علت تعجبی هم ندارد که مکانی دیدنی مثل الجونه تقریبا مقصد مسافرتی ناشناخته ای در مصر هست. الجونه که در دهه نود میلادی ساخته شد, مقصدی رویایی برای همه ی ی عاشقان ساحل هست. کانال های آبی از دریای سرخ, جزایر رابه هم متصل می‌کنند و نفس زندگی رابه دل شن های صحرا میتپند. این منطقه دارای تسهیلات هتل برای گردشگران هست.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

5. انسی, فرانسه

جذابیتی سحرآمیز در مورد شهر های فرانسوی وجوددارد. با این که پاریس عموماً به عنوان جایی شناخته میشود که عشق در آن شکوفه میدهد, مکان هایی مثل انسی تعریف جدیدی از زیبایی های مرتبط به فرهنگ فرانسه عرضه میدهد. وقتی در کانال های آبی انسی سفر کنید,

 

عاشق خوراک خوشمزه غذاخوری های این شهر بندری خواهید شد. زمانی که در انسی هستید حتما از Palais de l’Isle دیدن کنید, مکانی که نقش خانه, حبس, دادگاه و اخیراً موزه را داشته هست.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

6. سن پترزبورگ, روسیه

تاریخ روسیه به علت فراز و نشیب های پر اهمیت خود شناخته میشود, و سن پترزبروگ گواهی بر تمامی آن هاست. این شهر روی آب تاریخی در کنار رود نوا قرار گرفته و محل تعدادی از کلیساهای قرن نوزدهم و همچنین موزه ارمیتاژ هست. بسته به بودجه تان, می توانید یکی از انواع مختلف کشتی ها و قایق ها را گزینه کنید تا آب های پیرامون سن پترزبورگ را اکتشاف کرده و هم‌ چنین به قصر مشهور پترهوف سر بزنید.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

شهرهای آبی در جهان

 

7. کرالا, هند

این شهر آبی در جنوب هند نمایانگر عجیب‌وغریب بودن هندوستان به معنای واقعی کلمه هست. کرالا در اوج حکومت بریتانیا در آسیای جنوبی ساخته شد و هدف شروع شبکه کانال های آبی آن هموار ساختن تجارت و حمل و نقل مواد خام بود. در زمان امروزی, شما میتوانید در طول این کانال ها سفر کنید و از مزارع برنج به همراه لباس های بسیار رنگارنگ مردم محلی دیدن کنید.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

 

8. بروژ, بلژیک

این شهر بلژیکی که الهام بخش فیلم سینمایی «در بروژ» درسال 2008 بود, جذابیتی معنوی دارد که به وسیله هنرهای سبک گوتیک که شخصیت آنرا تعریف می کند, شناخته میشود. بنظر می رسد سیستم کانال های آبی بروژ به شکل خندقی ساخته شده که مناطق این شهر قدیمی را احاطه میکند. هر یک از کانال ها جذابیت های خودرا دارد, که مقدور هست علفزار سبز پیرامون کلیسای «بانوی ما», گروئن رِی و یا مغاره های فروش سوغاتی در دیوِر باشد.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

شهرهای شناور در جهان

 

9. بانکوک, تایلند

اگر روشنایی های پر زرق و برق یک کلانشهر پر هیاهو چیزی هست که شما به دنبالش هستید, پس پایتخت تایلند می‌تواند مقصد مسافرتی بعدی شما باشد. بانکوک که به علت غذا های خوشمزه و معابد عارفانه خود مشهور هست, دارای شخصیتی هست که به وسیله شبکه گسترده کانال های آبی آن که در قرن نوزدهم ساخته شد تعریف میشود.

 

واقع شده در قسمت مرکزی تون بوری, این کانال ها دارای قایق های گوندولا هستند که تولیدات متنوعی از لباس گرفته تا صنایع دستی رابه فروش میرسانند.

 

9 شهر دیدنی در دنیا که روی آب شناور هستند

انواع شهرهای شناور

 

جدیدترین مطالب سایت