سفر به مالدیو مشهور به «سرزمینی فیروزه‌ای»

سفر به مالدیو مشهور به «سرزمینی فیروزه‌ای»

تصاویری از مالدیو مشهور به«سرزمینی فیروزه‌ای»

 اولین ساکنان این منطقه از کشور های همسایه هند و سریلانکا بوده‌اند که فرهنگ خود را نیز به این جزایر کوچانده‌اند.
تور مالدیو سفر جزایری در اقیانوس هند و در جنوب غربی کشور های هند و سریلانکا واقع شده هست.

 

ماله پایتخت و دیوهی زبان رسمی این مجمع الجزایر خوشگل هست. دو زنجیره با ۲۶۶۶ جزیره مرجانی تشکیل‌دهنده این جزایر میباشند.
رقم جزایر این کشور بسیار اعجاب‌انگیز هست؛ ۱۱۹۲ تا! اما از این جزایر فقط ۲۰۲ تای آن مسکونی میباشند.

 

حتی تصور این همۀ خشکی کوچک کوچک در کنار هم روی آب بسیار هیجان‌انگیز هست. تکه تکه بودن این منطقه باعث شده هست که با وجود رفت و آمد بسیار، ساکنان ارتباط چندانی با گردشگران نداشته باشند. روفیا واحد پول این کشور هست.

 

مالدیو کوچک‌ترین کشور قاره آسیا و کم‌ارتفاع‌ترین کشور در دنیا نیز هست. آب و هوای این کشور گرمسیری هست؛ بنابراین، با دقت به این موضوع زمان سفر خود را تعیین کنید.

 
اطلاعات خیلی دقیق و مشخصی از تاریخ کوتاه این کشور در دسترس نیست. اولین ساکنان این منطقه از کشور های همسایه هند و سریلانکا بوده‌اند که فرهنگ خود را نیز به این جزایر کوچانده‌اند. یوسف تبریزی نامی که میگویند یک روحانی مسلمان ایرانی بوده، مردم این کشور را با دین اسلام آشنا کرده هست.

 

سفر به مالدیو مشهور به «سرزمینی فیروزه‌ای»

جزیره‌هایي از مالديو که مختص گردشگری میباشند هتل‌هايی برای اقامت دارند. هتل‌ها و ویلاهایی که روی آب ساخته شده‌اند، به امکانات کاملی برای اقامت مسافران مجهزند. مسافران مستقيم از فرودگاه ماله به این جزایر آورده می شوند. زمان پرواز از تهران تا شهر ماله فقط 6 ساعت هست.

 

 

جاذبه‌های مالدیو

هرساله گردشگران بسیاری حتی با خرید تور لحظه آخری مالدیو برای تماشای دلفین‌ها این موجودات شیرین، باهوش و دوست داشتنی به مالدیو سفر می کنند. قدر رستوران‌هایي که غذا هاي دریایی را با موسیقی زنده برای شما سرو میکنند بدانید.

 

ماهی‌گیری، قایق‌سواری و غواصی تفریحاتی میباشند که به هیچ وجه نباید از آن ها در مالدیو غافل شوید. مالدیو به علت همجواری با اقیانوس از مکان‌هاي بسیار جذاب برای غواصان هست. غواصی را باید یکبار بروید و لذت آن را یکبار بچشید آن هم در سواحل زیبای مالدیو تا به بحبوحه درک لذت از زیباهایی زمین برسید. مرداب‌هاي فیروزه‌اي رنگ و ساحل‌هایي با شن‌هاي سفید را شاید فقط در رؤیاهاتان دیده باشید.

 

از جمله اماکن دیدنی مالدیو می توان به موزه ملی و مسجد جامع ماله این بزرگ‌ترین شهر این کشور اشاره کرد. دیدار از پارک سلطان و میدان جمهوری این شهر و بسیاری دیگر از تماشایی‌هاي آن را نیز از دست ندهید. جزیره‌ مافوشی در جنوب شهر ماله بسیار کم‌جمعیت هست و آرامش فراوان آن برای مسافران مالدیو اهمیت خواهد داشت.

 

سفر به مالدیو مشهور به «سرزمینی فیروزه‌ای»

جاذبه‌های مالدیو

 

یکی از وسایل دیدنی برای جابه‌جایی در این کشور هواپیماهای دریایی میباشند که به انها تاکسی هوایی نیز می گویند. گرچه تعداد انها کمتر از قایق‌ها هست و ممکن هست مجبور شوید برای سوار شدن بر آن ها خیلی منتظر بمانید. اگر دوست داشته باشید با قایق‌هاي اختصاصی به جزیره‌ مقصد بروید، بهتر هست با هتل خود هماهنگ کنید.

 

جزایر شمالی این منطقه از جزایر جنوبی شلوغ‌‌تر میباشند و اگر به دنبال آرامش و رهایی هستید محل اقامت خود را  در جزایر جنوبی گزینش کنید. ممکن هست در سفر به مالدیو روزی چند بار برای رفت و آمد سوار قایق شوید که این ممکن هست برای بعضی دیدنی و برای بعضی سخت به نظر برسد.

 

صنایع چوبی و لیف‌هایي از پوست نارگیل صنایع دستی این کشور میباشند که میتوانید بعنوان سوغات به کشور خود ببرید. به نظرم بد نیست باندی که یک نوع شیرینی محلی هست که با نارگیل درست میشود را بچشید. برای تهیه ماهی دودی و ساعت‌هاي خوشگل و دیگر خریدهای خود نیز می توانید به فروشگاه‌‌ها یا خیابان‌هاي شهر ماله سری بزنید.

 

اگر قصد مشاهده این کشور را دارید هرچه سریع‌تر اقدام کنید، به علت این که این کشور با بالا رفتن دمای کره زمین و آب شدن سریع یخ‌هاي قطبی در حال فرو رفتن به زیر آب هست. برای خرید تور مالدیو تابستان 96  با آژانس مسافرتی آرشان پرواز در تماس باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت