نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

اگر مایلید بهترین نقاط گردشگری و توریستی دنیا را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

 

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در جهان در این سری مطالب سعی کرده ایم کلکسیونی دیدنی از تصاویر زیبا و چشم نواز از سرتاسر دنیا، با ذکر محل ثبت عکس برایتان گرد آوری کنیم.

 

شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایی زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

 

*****

نمایی حیرت آور از کوه پیلاتوس یک کوهِ مشرف به Lucerne در مرکز سوئیس است.

 

این کوه تشکیل شده از چندین قله که ارتفاع آن ۲.۱۲۸ متر است که تامیلشورن (Tomlishorn) نامیده شده است. قله ی دیگری که Esel نام دارد و ارتفاع آن ۲.۱۱۹ متر است درآن مسیری برای ایستگاه راه آهن نهفته است.

 

بیشتر این توده سنگهای این کوه قابلیت تقسیم شدن بین استان های Obwalden, Nidwalden, Lucerne داشته است. قله ی اصلیِ این کوه در سمتِ راست بین اوبوالدن (Obwalden) و نیدوالدن (Nidwalden) واقع شده است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری زیبا از شهرداری کلانشهرِ استانبول در ترکیه. استانبول یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد.

 

تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


عکسی رویایی از پارک دولتیِ آبگرمِ ساراتاگو در امریکا. پارکِ دولتیِ ساراتاگو ۲.۳۷۹ هکتار یا ۹.۶۳ کیلومتر مربع است که در شهرستانِ ساراتاگو در کشور نیویورک آمریکا واقع شده است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


نمایی هوایی و شگفت انگیز از شهر کوتور در کشور مونته‌نگرو. در واقع جمعیت شهر کوتور ۵٬۳۴۱ نفر است و در سال ۱۶۸ میلادی به عنوان شهر شناخته شد. مونته نگرو در اروپا در کنار دریای آدریاتیک، در مجاورت ایتالیا واقع شده است و در جنوب بوسنی و در شمال آلبانی است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری خیره کننده از غروب آفتابِ آبی نارنجی در کشور جزیره ای مالدیو (Maldives) در اقیانوس هند. مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند است که پایتخت آن ماله است. مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند (آمیخته آریایی و دراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد.

 

دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از بریتانیا مستقل شد. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است.

 

زمین‌های این کشور به طور میانگین ۱٫۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم‌ ارتفاع ‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌آید. بلندترین نقطه این کشور تنها ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله، پایتخت مالدیو ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد و به طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌گذاری‌ها بود. جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


عکسی متحیر کننده و البته واقعی از پارک دولتیِ ساحلی ناپالی (Nā Pali) در هاوایی. پارک دولتیِ ساحلی ناپالی ۶,۱۷۵ هکتار مساحت دارد. هم چنین پارک دولتی هاوایی یک مرکز پیچ و تابدار ۱۶ مایلی ( ۲۶ کیلومتری) در طولِ سمت شمال غربی کائوآئی (Kauaʻi) یکی از جزایر هشت گانه ایالت هاوایی آمریکا است که ساکنان آن از بومیان جزیره هاوایی هستند. پارک ساحلی ناپالی محلی برای پیاده روی و جاده ای برای عبور شکارچیان در مرزهای تیز جاده ی Koke’e در دره عمیق و باریک Waimea است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


نمایی متحیر کننده از خانه های پرتغالیِ شهر لیسبون (Lisboa) در کشور پرتغال. شهر لیسبون پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال و نیز مرکز ناحیهٔ لیسبون است.

 

این شهر که شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می‌شود، وسعت بسیاری داشته است و امروزه لیسبون از لحاظ مختلف اهمیت فراوانی یافته و به‌عنوان دومین قطب اقتصادی در شبه‌جزیرهٔ ایبری پس از مادرید مطرح می‌شود.

 

این شهر بیش‌ترین ثروت کشور پرتغال را در خود ذخیره کرده و از شهرهای مهم اتحادیهٔ اروپا محسوب می‌شود؛ به‌طوری که ۴۵ درصد از کل تولیدات کشور به این ناحیه اختصاص دارد. شهر لیسبون قطب سیاسی پرتغال بوده و دولت این کشور در این شهر مستقر شده‌است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

نمای هوایی شگفت انگیز از ساحل ماروبرا (Maroubra) در استرالیا. ماروبرا یک حومه ساحلی در حومه های شرقیِ سیدنی در ایالت New South Wales در استرالیا است. این حومه ی ساحلی در ۱۰ کیلومتری جنوبِ سیدنیِ مرکز تجاری در منطقه ی دولت محلی از شهر راندویچ (Randwick) واقع است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری خیال انگیز یک جزیره محصور شده توسط کوه های با هیبت و البته با روزنه ای از نور خورشید در جزیره سفالونیا در یونان. سفالونیا (Cephalonia) یک جزیره در یونان است که در استان ایونی واقع شده‌است.

 

سفالونیا پیشتر با نام‌های کفالونیا، کفالینیا و کفالنیا نیز خوانده می‌شد. این جزیره بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر ایونی در غرب یونان است. مرکز سفالونیا، آرگوستولی نام دارد.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


 

عکسی قدرتمند و افتخارآمیز از دیوار بزرگ چین. دیوار چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی نظامی از لحاظ زمان ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته‌است. این اثر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی ثبت شد. این دیوار بزرگ را برای حفاظت چین در مقابل مهاجمان مغول ساختند. در شمال این امپراطوری مغول‌ها زندگی می‌کردند.

 

از ترس اینکه مبادا آنها در هر زمان به چین حمله‌ور شوند، پادشاه برای حفاظت کشور در مقابل خطر دستور داد تا دیوار بزرگ چین را بنا کنند. گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می‌کنند. حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی‌دهند. دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان چین است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


نمایی جالب توجه از مسیرِ جنگلی آرشیاما (Arashiyama) در ژاپن. آرشیاما (Arashiyama) ناحیه ای است در بخش غربی کیوتو (Kyoto) در ژاپن. همچنین می توان به کوه هایی که در مسیر رودخانه ی اویی (Ōi) اشاره کرد که از پشت صحنه های این ناحیه است. از آرشیاما در سراسر تاریخ به عنوان ناحیه ای تاریخی و منظره ی زیبا یاد شده است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری دیدنی از جاده ای در جزایر فارو در دانمارک. جزایر فارو یا جزایر فاروئه نام جزایر هجده‌ گانه‌ای است که به عنوان یکی از منطقه‌های خودگردان دانمارک شناخته می‌شود. این مجمع الجزایر در سال ۱۸۱۴ از نظر سیاسی از نروژ جدا شد و از سال ۱۹۴۸ به‌صورت استانی خودمختار از پادشاهی دانمارک درآمد. آن‌ها در طی این چند سال مسئولیت بیشتر مسایلشان را در دست گرفته‌اند؛ به‌جز دفاع (اگرچه دارای نگهبان ساحلی محلی هستند)، امور خارجی و دستگاه قضائی که بر عهدهٔ دانمارک می‌باشد. این مجمع‌الجزایر در شمال اروپا و منطقهٔ اسکاندیناوی، بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی، تقریباً در فاصله‌ای برابر از ایسلند، نروژ و بریتانیا واقع شده‌است و پایتخت آن توشهاون می‌باشد.

 

از مجموع ۱۸ جزیره‌ای که جزایر فارو را تشکیل داده‌اند، ۱۷ جزیره مسکونی‌اند و بزرگ‌ترین آن‌ها به نام استریموی ۳۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. اقلیم آن معتدل، بارانی و اغلب ابری است.

 

تنها ۶ درصد اراضی این جزایر قابل کشت هستند و فراورده‌های کشاورزی آن به سبزیجات محدود می‌شود و غلات در آن به عمل نمی‌آید. صنایع دستی و ماهی‌گیری شغل‌های اصلی مردم می‌باشند و صدور ماهی عمده‌ترین منبع درآمد آن محسوب می‌شود. پرورش گوسفند و دامداری نیز از جمله مشاغل ساکنان آن است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


عکسی از گوشه ای از طبیعتِ زیبای جزیره ونکوور در کانادا. جزیره ونکوور واقع در ساحل غربی کانادا و بخشی از استان بریتیش کلمبیا است. این جزیره با مساحت ۳۲٬۱۳۴ کیلومتر مربع بزرگ‌ترین جزیره در غرب قاره آمریکا است.

 

طول جزیره تا ۴۶۰ کیلومتر و عرض آن تا ۸۰ کیلومتر می‌رسد. در ۲۰۰۲ جمعیت جزیره ونکوور ۷۵۰٬۰۰۰ بود که نزدیک به نیمی از آن‌ها در شهر ویکتوریا زندگی می‌کردند. دیگر شهرهای اصلی جزیره شامل نانایمو، پورت آلبرنی، پارکسویل، کورتنی و کمپبل ریور هستند.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


نمایی از طبیعتِ آرام بخشِ کوهستانیِ ارگاکی (Ergaki) در روسیه. ارگاکی در یک محدوده ی کوهستانی در کوه های سایانِ جنوبی در سیبری جنوبیِ روسیه قرار دارد.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


عکسی زیبا از خیابانی غرق در درختانِ شکوفه درشهر شیزوئوکا در ژاپن. شیزوئوکا یکی از شهرهای ژاپن مرکز استان شیزوئوکا می‌باشد. تراکم جمعیت در این شهر ۵۱۳٫۶۵ نفر در کیلومتر مربع می‌باشد.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری جادویی و واقعی از کوه های سرسبز و روح انگیز شهر توسکانی در ایتالیا. توسکانی (Toscana) ناحیه‌ای در ایتالیا با مساحت ۲۲٬۹۹۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۳٫۶ میلیون با مرکزیت فلورانس است. توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شش میراث جهانی یونسکو در آن وجود دارد: مرکز تاریخی فلورانس (۱۹۸۲)، مرکز تاریخی سینا (۱۹۹۵)، میدان کلیسای جامع پیزا (۱۹۸۷)، مرکز تاریخی گیمینگنانو (۱۹۹۰)، مرکز تاریخی پینزا (۱۹۹۶) و وال دورچا (۲۰۰۴).

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


چشم اندازی با صلابت از صخره های قهوه ای رنگِ واقع در پارک ملی آرچز در ایالات متحده امریکا. پارک ملی آرچز یا پارک ملی طاق ها (Arches National Park) پارکی طبیعی در ایالت یوتا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک ۳۱۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، و بخاطر طاق های طبیعی و صخره‌های نامتعارف و چشم اندازهای غربیش شهرت دارد.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


عکسی شگفت انگیز از دریاچه ی پلانسی (Plansee) درشهر تایرول (Tyrol) واقع در اتریش. این دریاچه پلانسی که سطح آن تقریبا ۲.۸۷ کیلومتر مربع است و حداکثر عمق آن ۷۸ متر است. اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


تصویری فوق العاده زیبا از دریاچه نزدیک شهر آسپن در کلرادو در امریکا. اَسپِن (Aspen) نام شهری کوه‌ پایه‌ای در ایالت کلرادو در آمریکاست. این شهر با وجود جمعیتی کمی بیشتر از ۵۰۰۰ نفر، یکی از مشهورترین مراکز تفریحی زمستانی آمریکاست. ثروتمندان زیادی در این شهر رفت‌وآمد دارند. بطور نمونه، شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود در این شهر منزلی دارد که ۱۳۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. کلرادو (Colorado) از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن دنور است. کلرادو همچنین از ایالت‌های غرب آمریکا شمرده می‌گردد. فستیوال موسیقی اسپن (Aspen) هر ساله تعداد کثیری علاقمند به موسیقی کلاسیک را به خود جلب می‌کند.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس

 


نمایی هوایی از مجسمه ای زیبا در هنگ کنگ. هُنگ کُنگ (Hong Kong) شهری است جزیره‌ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود. منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ‌دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است. شهر هنگ کنگ که در سدهٔ نوزدهم همچون یک بندر بازرگانی عمل می‌کرد امروزه به صورت یک مرکز اصلی امور مالی در جهان درآمده است.

نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس
 
 
جدیدترین مطالب سایت