یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

یخچال لانگ یوکول بزرگترین یخچال طبیعی اروپا

 یخچال لانگ یوکول در فاصله دو ساعتی ریکیاویک، پایتخت واقع شده و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده هست. اما روی آوردن این گردشگران به چشم انداز هاي طبیعی ایسلند برای محیط زیست این کشور بدون هزینه نبوده هست.

 

ایسلند به جرات عجیب ترین مقصد گردشگری دنیاست یخچالها و آتش فشان ها همینطور آب فشان هاي داغ در کنار سردترین دشت هاي یخی آنقدر عجیب میباشند که دستمایه یکی از برترین رمانهای ژول ورن قرار گرفته اند ؛ مسافرت به مرکز زمین

 یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

 ایسلند به جرات عجیب ترین مقصد گردشگری دنیاست

  
 شهر خوشگل و دیدنی ریکیاویک پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور ایسلند هست. این شهر شمالی ترین پایتخت کره ي زمین به شمار می‌رود که به قطب شمال بسیار نزدیک هست. این شهر بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد.ریکیاویک چهل در صد از جمعیت کشور ایسلند را در بر گرفته هست.این شهر دویست و هفتاد و چهار کیلومتر مربع مساحت دارد.و مردم ایسلند به آن لقب « بزرگ ترین شهر کوچک جهان » را داده اند.

شاید باور کردنی نباشد اما از دیدنی ترین نکات دباره ي ایسلند این هست که این کشور بیش از ۱۸۰۰ دریاچه دارد.شما در این کشور به هر سو که رو کنید دریاچه اي خواهید یافت. بزرگ ترین این دریاچه ها «پینگوالاواتن» نام دارد. عمق این دریاچه نزدیک به صدو چهارده متر هست و هشتاد و چار کیلومتر مربع مساحت دارد.

همینطور ایسلند را میشود کشور آبشارها نامید. این کشور دارای چندین آبشار بزرگ و خوشگل در نقاط گوناگون و شهرهای گوناگون خود هست.

 

منطقه آتشفشانی هنگیل هم از عجایب ایسلند هست این منطقه آتشفشانی در شهر ذینوگلیر قرار دارد. و دارای آتشفشان هاي فعال و نیمه فعال هست. وجود این آتشفشان ها موجب گرم بودن آب هاي زیر زمینی منطقه شده هست تا جایی که در برخی از نقاط ایسلند در منزل ها نیازی به آبگرمکن نیست.در این کشور بیست و پنج قله ي آتشفشانی وجود دارد.

 

 یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

 شهر زیبا و دیدنی ریکیاویک پایتخت و بزرگترین شهر کشور ایسلند است

  
شفق قطبی هم از زیباترین مناظزی هست که در شمال اروپا مخصوصا در ایسلند که شمالی ترین کشور جهان هست میتوان دید این پدیده همۀ ساله گردشگران زیادی را علیرغم سختی مسیر به مناطق شمالی ایسلند می کشاند.

 

یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

 

  یخچال لانگ یوکول، یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا است

 

 

جاذبه اخیر سفر به قلب یخچال

گردشگرانی که به ایسلند میروند اکنون چشم انداز تازه اي به یخچال لانگ یوکول، یکی از بزرگ ترین یخچال هاي طبیعی اروپا در اختیار دارند.

یک تونل به طول ۵۵۰ متر بازدید کنندگان را به قلب این غار یخی هدایت میکند.

 

یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

وسعت یخچال لانگ یوکول، ۹۵۳ کیلومتر مربع است

 

راهروها و دهلیزهای متعددی برای عبور از شکاف هاي طبیعی و رسیدن به عمق آن ساخته شده هست. برخی از دهلیزها در عمق سی متری یخچال قرار دارند.

وسعت این یخچال ۹۵۳ کیلومتر مربع هست. یک راهنما و از مسئولان پروژه ساختن تونل میگوید احداث آن با حداقل دستکاری انجام شده هست و هدف آن بالا بردن دانش مردم را از یخچال ها هست.

نور ال اي دی با روشن کردن تونل، لایه هاي یخ دیواره و همینطور تبدیل برف متراکم به لایه هاي یخ را به بازدیدکنندگان نشان میدهند.

 یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در اروپا

یخچال لانگ یوکول در فاصله دو ساعتی ریکیاویک، پایتخت واقع شده هست

 
در بین دانشمندانی که به این جا آمده اند یک زمین شناس هشدار می‌دهد که یخچال هاي جهان در موقعیت حساسی میباشند و ممکن هست بطور کامل ناپدید شوند. از حجم یخچال هاي جهان سالانه بین دو دهم تا سه دهم درصد کم می‌شود اگر این روند به همین شتاب ادامه پیدا کند یخچال لانگ یوکول ۱۵۰ تا سال دیگر کاملا ناپدید میشود.

یخچال لانگ یوکول تمام سال باز و هزینه بازدید از این سردترین و تازه ترین جاذبه گردشگری ایسلند معادل ۱۴۰ یورو هست.

 

جدیدترین مطالب سایت