لحظات دردناک زندگی یک خرس قطبی !+ فیلم

مجموعه : کلیپ و فیلم
لحظات دردناک زندگی یک خرس قطبی !+ فیلم

فیلم زندگی دردناک خرس قطبی

 

نبود غذا و آب شدن برف ها چه بلایی بر سر این خرس قطبی آورده است . گرمای زمین و تغییر شرایط آب و هوایی و نابود شدن شرایط زندگی برای حیوانات…

 

در 24 ساعت گذشته انتشار یک فیلم کوتاه یک دقیقه اي از وبسایت نشریه تخصصی عکاسی طبیعی ” نشنال جئوگرافی” بازتاب گسترده اي در دنیا یافته است.

 

زندگی خرس قطبی , به گزارش تالاب، این فیلم 67 ثانیه اي در تابستان سال جاري ودر جزایر قطبی” بافین” در شمال کانادا و از یک خرس قطبی گرسنه در حال مرگ گرفته شده است.

 

گرمای زمین , این فیلم از سمت ” پاول نیکلن” 49 ساله عکاس و فیلمبردار طبیعی ” نشنال جئوگرافی” گرفته شده است.

 

این عکاس با گروهی از عکاسان و فیلمبرداران طبیعی تابستان سال جاري سفری به جزایر قطبی در شمال کانادا داشته اند که در هنگام این سفر بطور اتفاقی با صحنه یک خرس قطبی گرسنه جویای غذا روبه‌رو شده و آن ‌طور که خود نیکلن وصف کرده: چون نمی توانسته اند به صحنه نزدیک شوند تنها از دور ایستاده و آخرین تقلاهای خرس قطبی برای یافتن غذا و زنده ماندن را تصویر کرده اند و “به پهنای صورت شان” گریسته اند.

 

خرس قطبی این فیلم که بیشتر از بی خوراکی به  یک کیف پشمی محتوی استخوان می‌ماند، در داخل آشغال به دنبال غذا می‌گردد و پس از دلسرد شدن از یافتن غذا بی نا و رمق در گوشه اي میخوابد و چشمهایش را می بندد.

 

به گفته بیشتر کارشناسان بی غذا ماندن خرس هاي قطبی به علت طولانی تر شدن تابستان در اثر گرم‌تر شدن  زمین می‌تواند به پايان نسل اینگونه منحصربفرد در حیات وحش منجر شود.

 

گرمایش زمین تهدیدی است که کره زمین و تمامی اکوسیستم حیات طبیعی بر روی آنرا تهدید می‌کند، از انسان گرفته که در راس هرم چرخه طبیعت ایستاده تا دیگر حیوانات و گیاهان.

 

مجله تالاب : تنها راه نجات از نظر تعداد زیادی از دانشمندان متوقف شدن روال رو به افزایش گرم‌تر شدن زمین از طریق کاستن از ساخت گازهای گلخانه اي و استفاده بیشتر از انرژی هاي پاک و سازگارتر با محیط زیست است.

جدیدترین مطالب سایت