آیا زلزله کرمانشاه ربطی به هارپ دارد ؟ (هارپ و زلزله کرمانشاه)

مجموعه : کلیپ و فیلم
آیا زلزله کرمانشاه ربطی به هارپ دارد ؟ (هارپ و زلزله کرمانشاه)

آیا هارپ یا آزمایش هسته ای نقشی در زلزله کرمانشاه دارد ؟

آیا هارپ می تواند توان ایجاد زلزله ای به این بزرگی را داشته باشد ؟ هارپ چیست ؟ آیا زلزله کرمانشاه ربطی به آزمایش های موشکی و غیره دارد ؟

 

شایعه هاي‌ زیادی برخی افراد ساده لوح را تحت تاثیر خود قرار داده است ! برخی افراد فرصت طلب با ایجاد شایعه قصد دارند زمين لرزه هاي‌ اخیر کرمانشاه را گردن آزامایش هاي‌ مخفی و هارپ بیندازند !

 

ما در اینبخش با توضیحات علمی ماجرا رابه شما توضیح خواهیم داد که تمامی این حرف ها فقط شایعه اي بیش نیست و هیچ سند علمی ندارد. باز هم کرمانشاه لرزید؛ با دو زمين لرزه نیرومند و بیشتر از صد زمين لرزه کوچک‌تر، ان هم در عرض یکسال.

 

موردی کم‌سابقه که خیلیها را متعجب کرده. همین هم باعث شده تا دوباره پای هارپ وسط بیاید. همان اسلحه دهشتناکی که میگویند میتواند در نقطه‌اي از زمین زمين لرزه‌اي بزرگ ایجاد کند. آیا واقعا چنین چیزی ممکن است؟ قطعا خیر.

 

هارپ مخفف عبارتی است که می توان آن ار اینطور ترجمه کرد:

«برنامه پژوهشی فرکانس بالای بخش فعال یونوسفر». یونوسفر هم به لایه‌اي از جو زمین میگویند که از ۶۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری ادامه دارد. همان لایه‌اي از زمین که امواج رادیویی در برخورد با ان باردار شده و دوباره به زمین برمی‌گردد تا ارتباطات رادیویی و تلویزیونی ما برقرار بماند.

هارپ چگونه عمل میکند

 

برنامه تحقیقاتی هارپ تلاش میکند تا از این خصوصیت یونوسفر استفاده کند تا ارتباطات نظامی و امنیتی ارتش را رمزگذاری کند. بازگشت این امواج رادیویی به زمین، توان ایجاد زمین‌لرزه ندارد و اگر قرار باشد توان اینکار رابه سلاحی هم چون هارپ بدهند، باید انرژی قدرتمندی رابه نقطه‌اي از اعماق زمین که مستعد لرزش است بفرستند تا معادل ان انرژی، گسل مربوطه را بلرزانند.

 

یعنی انرژی معادل حدود ۹۰ بمب اتمی هیروشیما رابه ۱۱ کیلومتری زمین و درست در نقطه قابل لرزش فرستاد تا زمین‌لرزه کرمانشاه رابه وجود آورد. ان هم بدون این که اثری جانبی در سطح زمین داشته باشد.

 

امری محال و غیرممکن. هزینه ایجاد چنین انرژی عظیمی بسیار بالاست و خسارت جانبی ان قبل از زمين لرزه هم اجتناب ناپذیر است. از طرفی دانستن زمان لرزش گسل در اعماق زمین هم دانشی نیست که به ان دست یافته باشیم.

 

منبع: عصر ایران – محسن ظهوری

جدیدترین مطالب سایت