چگونگی کار با اسنپ

مجموعه : کلیپ و فیلم
چگونگی کار با اسنپ

چگونه با اسنپ ماشین بگیریم

 

اسنپ از سه سال پیش تا به حال در کاهش مشکلات سفر های درون شهری برای شهروندان تهرانی بسیار پیروز بوده، طوری‌كه اینروزها خیلی ها برای رفتن به دانشگاه و محل کار سفر با خودرو های آنرا ترجیح میدهند.

 

کار با اسنپ اتومبیل , عده اي می‌گویند که پیچیدگی کار با اپلیکیشن اسنپ باعث شده که تاکسی و آژانس رابه آن ترجیح دهند.به گزارش تالاب این مقاله را برای همین افراد می‌نویسیم، آموزش قدم به قدم استفاده از اسنپ تا ثابت کنیم که رزرو آنلاین ماشین آنقدرها که بنظر می‌رسد کار دشواری نیست.

 

فیلم آموزشی کار با اسنپ

 

برای شروع کار، شاید بد نباشد که تعریف کوتاهی از اسنپ و رزرو آنلاین ماشین داشته باشیم:

 

اسنپ چیست؟

چگونگی کار با اسنپ

 

اگر بخواهیم ساده بگوییم، اسنپ پلی ارتباطی میان رانندگان شهر تهران و شماست، رانندگانی که می‌توانید از طریق اپلیکیشن بطور زنده روی نقشه پیدایشان کرده و خودروی آنها را برای رسیدن به مقصد رزرو کنید.

 

به گزارش تالاب اپلیکیشن اسنپ فعلاً برای پلتفرم هاي iOS و اندروید منتشر شده، و آخرین نسخه آنرا میتوانید الان از اپ استور، گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید. برای آن که اطلاعات شما در دیتابیس اپ ثبت شوند،‌ لازم است که در شروع کار مراحل ثبت حساب کاربری در اپلیکیشن را بگذرانید.

 

پیش از شروع کار با اپلیکیشن، لازم است که موقعیت جغرافیایی و اینترنت شما فعال باشد؛ اینترنت به این خاطر که قادر به یافتن خودرو های اطراف روی نقشه و رزروشان باشید و موقعیت برای آنکه راننده بداند که دقیقا کجای شهر ایستاده اید.

 

بعد این‌که از فعال بودن این دو مطمئن شدید، حالا دوران تقاضای اتومبیل فرا می‌رسد.

 

چگونه با اسنپ ماشین بگیریم؟

چگونگی کار با اسنپ

 

در حالیکه به اینترنت متصل هستید و موقعیت جغرافیایی تان روشن است، وارد اپلیکیشن و حساب کاربری تان شوید. این جا نقشه تهران و خودرو های اسنپی که در آن تردد می‌کنند را میبینید.

 

برای رزرو کردن ماشین، اول از همه ی باید مبدأ و مقصد سفر را تعیین کنید. برای انجام اینکار دو روش وجوددارد: مبدأ و مقصد رابه طور دستی تعیین کنید، یا با صدای بلند و شمرده آدرس رابه اپلیکیشن بگویید.

 

به گزارش تالاب روش اول از روش دوم کمی سخت تر است. باید با فشردن آیکن گوشه پایین و سوی راست نقشه، مبدا «مثلاً میدان آزادی» را پیدا و یک‌بار روی نقشه لمس کنید. حالا باید دوباره روی نقشه بگردید و مقصدتان «مثلاً میدان ونک» رابا لمس نقشه مشخص کنید تا نشانگر مقصد روی نقشه حک شود.

 

اما ما روش دوم را پیشنهاد میکنیم، روش جستجوی صوتی. بجای تعیین دستی آدرس، روی آیکن ذره بین در گوشه بالا و سوی چپ اشاره کرده تا به صفحه جست‌وجو وارد شوید. آیکن میکروفون را میبینید؟ رویش اشاره کنید تا جستجوی صوتی گوگل فعال شود.

 

چگونگی کار با اسنپ

 

حالا با زبان شیرین پارسی به اسنپ بگویید که کجا هستید. بعد اینکار و تعیین مبدأ، یکبار دیگر وارد نقشه می‌شوید و باید دوباره همین کار را برای تعیین مقصد هم انجام دهید. وقتی که مبدأ و مقصد مشخص شد، اسنپ با اعلام کرایه بشما می‌گوید که که روی دکمه «تقاضای اسنپ» اشاره کنید.

 

با انجام اینکار اسنپ بطور خودکار نزدیک ترین اتومبیل بشما را پیدا می‌کند. روی تقاضای ماشین اشاره کرده و تا رسیدن آن منتظر بمانید. دقت داشته باشید که ممکن است راننده برای یافتن موقعیت دقیق با شما ارتباط هم بگیرد.

 

آیا بین راه امکان توقف وجوددارد؟

چگونگی کار با اسنپ

 

بله به سهولت. وقتی که در اتومبیل نشسته ودر حال حرکت به سوی مقصدتان هستید، شاید لازم باشد که بین راه برای انجام کاری توقف کنید. اسنپ با قرار دادن «گزینه هاي سفر» این امکان را برایتان فراهم کرده است.

 

وقتی که در ماشین هستید، میتوانید با اشاره روی آیکن گزینه ها از گوشه بالا و سوی چپ صفحه گزینه توقف در مسیر را انتخاب کنید. به غیر ازآن امکان انتخاب مقصد دوم و سفر رفت و برگشتی را هم دراین منو شاهد هستید.

 

دقت داشته باشید که با تنظیم دوران توقف، بسته به مدت آن مقداری به مبلغ کرایه تان اضافه می‌شود.

 

آیا میتوان مسیر سفر رابه طور زنده با اعضای خانواده به اشتراک گذاشت؟

چگونگی کار با اسنپ

 

بله، این یکی از بزرگ ترین مزایای سفر با اسنپ قلمداد میشود. برای استفاده از این قابلیت، کافیست پس از شروع سفر روی آیکن «خبر دادن سفر» در گوشه بالا و سوی چپ صفحه اشاره کرده تا بتوانید لینکی شامل مشخصات ماشین و راننده اسنپ و دوران شروع سفر رابه مخاطبین خود ارسال کنید.

 

دریافت کنندگان این لینک می‌توانند سفر شما رابه طور زنده روی نقشه هم ببینند تا دیگر نگران این‌که کجا هستید و چرا دیر کرده‌اید نباشند.

 

کرایه را چگونه حساب کنیم؟

چگونگی کار با اسنپ

 

اگر حساب کاربری تان را از قبل شارژ کرده باشید، مبلغ کرایه بطور خودکار از حسابتان کم می‌شود. بنابر این هنگام رسیدن نیاز نیست که کار خاصی انجام بدهید. وقتی که به مقصد رسیدید صفحه اي پدیدار میشود که ضمن دیدن اعتبار کسر شده، می‌توانید به راننده تان بابت رانندگی، برخورد و نظافت ماشین امتیاز بدهید.

 

اما اگر حساب کاربری تان اعتبار کافی نداشته باشد چطور؟ در حین سفر هم می‌توانید آنرا شارژ کنید. کافیست در منوی کشویی اپلیکیشن وارد بخش «افزایش اعتبار» شده و پس از انتخاب مبلغ و عملیات بانکی، به سادگی حسابتان را شارژ کنید.

 

چگونه باید کدهای تخفیف را وارد کرد؟

چگونگی کار با اسنپ

 

به سهولت و بازهم قبل از این‌که به مقصد برسید. در نسخه هاي پیشین اسنپ کد هاي تخفیف را می بایست پیش از سفر ودر تنظیمات اپ وارد میکردید. اما حالا در نسخه هاي جدید امکانی فراهم شده که حین سفر هم قادر به انجام اینکار باشید.

 

برای اینکار کافیست کد تخفیف خودرا در فیلد طوسی رنگ تخفیف ها ثبت کنید که در بالای اپلیکیشن پیدایش خواهید کرد.

 

دقت کنید که با دعوت از دوستان خود جهت استفاده از اسنپ، می‌توانید کدهای تخفیف در سفر بگیرید. البته گاهی خود شرکت اسنپ هم در مناسبت هاي مختلف کدهای تخفیف عرضه میکند که در وب سایت مجموعه و قسمت پیام هاي اپ اطلاع رسانی می‌شود.

 

اطلاعات سفر را از کجا ببینیم؟

چگونگی کار با اسنپ

 

تاریخچه تمام سفر های شما در سرورهای اسنپ ذخیره میشود؛ اطلاعاتی از قبیل مسیرهایی که در آن معاشرت داشته اید، هزینه هایي که پرداخت کرده‌اید و مسافت و مدت زمانی که با خودرو های اسنپ در سفر بوده اید.

 

اما این اطلاعات به چه دردی می‌خورند؟ برای آنکه بتوانید سفرهایتان رابا اسنپ مدیریت کرده و حساب و کتاب هزینه هایتان را داشته باشید. برای دسترسی به این اطلاعات کافیست در منوی کشویی اپ، روی گزینه «سفرها» اشاره کنید.

 

چگونه نارضایتی مان از راننده رابه گوش تیم اسنپ برسانیم؟

رانندگان اسنپ بادقت و وسواس زیادی استخدام شده اند، اما به هرحال بازرسی روی تمام آنها کار سهولت نیست. برای همین اسنپ جهت بر کنار کردن رانندگان متخلف و استخدام رانندگان خوب به کمک شما احتیاج دارد.

 

به گزارش تالاب اگر راننده تان برای یافتن مسیر شما را دائما سوال پیچ میکرد، یا رانندگی مطلوبی نداشت، میتوانید پس از سفر به او امتیاز پایین بدهید. به غیر از این از طریق بخش «پشتیبانی» امکانی فراهم شده تا توضیحات بیشتری در مورد راننده به تیم اسنپ گزارش کنید. گردانندگان سرویس این موارد را بررسی کرده و با رانندگان خاطی برخورد خواهند کرد.

 

مواردی که گفتیم تمام چیزهایی بودند که باید در مورد سفر با اسنپ بدانید. حالا که با انها آشنا شدید، آیا بازهم فکر می‌کنید که سفر با اسنپ سخت تر از گرفتن آژانس و تاکسی است؟ آیا حاضرید برای سفر های درون شهری از خودرو های اسنپ استفاده کنید؟ مانند همیشه منتظر دیدگاه هاي ارزشمندتان هستیم.

 

دقت: توضیحاتی که دادیم همگان بر اساس جدید ترین نسخه اپلیکیشن اسنپ «نسخه 3.0» نوشته شده اند. بنابر این از آپدیت بودن اسنپ در موبایل تان مطمئن شوید.

 

منبع : digiato.com

جدیدترین مطالب سایت