در منطقه جن ها در اشترانکوه چه گذشت؟ + فیلم و عکس

مجموعه : کلیپ و فیلم
در منطقه جن ها در اشترانکوه چه گذشت؟ + فیلم و عکس

9 کوهنورد کشته شده در بهمن !+ فیلم

متسفانه تعدادی از کوهنوردان کشورمون به دلیل ریزش بهمن جان کندن …

 

9 کوهنورد جان باخته تنها 2 متر با زندگی فاصله داشتند / در منطقه جن ها در اشترانکوه چه گذشت؟+فیلم و عکس

 

سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه از شایعات پیش آمده در خصوص کوهنوردان کشته شده انتقاد کرد.

در منطقه جن ها در اشترانکوه چه گذشت؟ + فیلم و عکس

 

سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه با انتقاد از علمکرد شبکه هاي اجتماعی و انتشار شایعات در مورد کوهنوردان حادثه دیده در اشترانکوه گفت: گفته میشود که این افراد بدون هماهنگی با مسئولان استان لرستان راهی اشترانکوه شدند، این در حالی است که اصلا چنین روال و قانونی برای کوهنوردی وجود ندارد.

 

سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه بیان کرد: دو باشگاه مطرح کوهنوردی در خراسان رضوی برنامه صعود گذاشتند و کسانی که دراین برنامه کمپانی داشتند همگان از ستاره هاي ورزش کوهنوردی ایران بودند که دراین حادثه جان باختند و افرادی که دراین برنامه کمپانی داشتند همگان توانمند بودند. برای مثال مرتضی غلامپور یکی از سه پلنگ برفی ایران بود که دراین حادثه جان خودرا از دست داد.

 

به گزارش تالاب وی در خصوص چگونگی بروز حادثه بهمن نیز گفت: صعود تیم با موفقیت انجام شد اما در مسیر بازگشت در انتهای دهلیز ناگهان بهمن ریزش کرد، شکل قرارگیری اجساد نشان می‌دهد تیم با نظم حرکت می کرده است و راهنمایان یعنی آقای غلامپور و جوکار جلوتر از همه ی در حال حرکت بوده اند.

 

از طرفی تمامی اجساد کشف شده در عمق یک متری و دو متری بهمن بوده اند که این نشان دهنده این است کوهنوردان داخل برف شنا کردند اما مهلت طلایی از دست رفت.

 

مذهبی خاطرنشان کرد: نامی که عشایر بخاطر شرایط محیطی روی این مطقه گذاشتند منطقه جن ها است که نشان دهنده سختی و صعب العبور بودن محیط است.

 

سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه گفت: آرزوی ما کوهنوردان این است که در طبیعت بمیریم، همان طور که مجید زاده تراب نیز یک هفته پیش از حادثه گفته بود که آرزوی من این است که هنگام ورزش و کوهنوردی بمیرم.

 

وی اظهار کرد: اکنون تیم هاي مربوطه در حال جست‌وجو برای یافتن پیکر آخرین کوهنورد مفقود شده یعنی سید علی حسینی هستند.

 

مذهبی در پایان با اشاره به این که یک تیم عملیات روانی برای رسیدگی به خانواده هاي داغدیده تشکیل شده است گفت: مسئولیت این تیم آماده سازی روانی خانواده هاي داغدیده برای پذیرفتن این حادثه دردآور است.

 

منبع : رکنا

جدیدترین مطالب سایت