چرا زن و شوهر می توانند برهنه در کنار یکدیگر بخوابند؟

مجموعه : زناشویی
چرا زن و شوهر می توانند برهنه در کنار یکدیگر بخوابند؟

چرا زن و شوهر می توانند برهنه در کنار یکدیگر بخوابند؟

آیا می دانستید که برهنه خوابیدن زن و شوهر می تواند بر روی سلامتی آن دو تاثیر مثبت بگذارد؟

 

به گزارش تالاب، اگر میخواهید سالمتر و شادابتر باشید سعی کنید شبها برهنه در کنار همسر خود بخوابید ! برهنه خوابیدن زو شوهر در کنار هم سبب بهبود وضعیت سلامتی و زیبایی پوستی آنها میشود!

 

1. برهنه خوابیدن به جلوگیری از بی‌خوابی کمک می‌کند.

مطالعه‌ای جدید نشان داد که برای شروع عادی روند خواب، نیاز به کم شدن دمای مرکز بدن است. بدن مانند یک رادیاتور گرما را از سمت مرکز دور کرده و پراکنده می‌کند. اگر بدن شما به خاطر لباس یا جوراب ضخیم نتواند گرما را تخلیه کند، احتمال ابتلای شما به بی‌خوابی زیاد شدن می‌یابد، زیرا مرکز بدنتان نمی‌تواند گرما را خارج کند. برهنه خوابیدن باعث تخلیه سریعتر گرما می‌شود و کمک می‌کند که سریعتر به خواب بروید.

 

2- کسانی که برهنه می‌خوابند خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری دارند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد که تنظیم دمای بدن در رختخواب می‌تواند به دستیابی به یک خواب عمیقتر برای مدت طولانی‌تر کمک زیادی بکند. در مطالعه‌ای مخصوص، دانشمندان هلندی لباس‌هایی برقی را بر تن مخاطبان کردند تا دمای پوست آنها را کم شدن دهد. در نتیجه، مخاطبان خوابی آرام داشتند و زمان بیش ازی را در مرحله خواب عمیق سپری کردند.

 

3- برهنه خوابیدن به جلوگیری از زیاد شدن چربی شکم کمک می‌کند.

خنک‌سازی طبیعی بدن در هنگام شب به کم شدن سطح کورتیزول شما کمک می‌کند. ساعات خواب عمیق بین ۱۰ شب و ۲ صبح سطح کورتیزول را به حداقل می‌رساند و سپس بعد از ۲ صبح، غددی که کورتیزول را تولید می‌کنند با قدرت بیش ازی شروع به فعالیت می‌کنند تا بدن برای روز بعد آماده شود. بدین ترتیب در هنگام بیدار شدن احساس انرژی بیش ازی خواهید داشت.

چرا زن و شوهر می توانند برهنه در کنار یکدیگر بخوابند؟

برهنه خوابیدن زن و شوهر

 

وقتی خواب کافی نداشته باشید، هنگام بیدار شدن سطح کورتیزول به شکلی غیرطبیعی بالا خواهد بود، که اشتهای شما را برای خوردن غذاهای کم‌ارزش بیش از می‌کند که این غذاها موجب زیاد شدن چربی شکم می‌شوند. چون خوابیدن بدون لباس به خنک‌تر ماندن شما کمک می‌کند، باعث می‌شود سطح کورتیزول شما نیز تنظیم شود

 

4- برهنه خوابیدن می‌تواند اندام‌های جنسی شما سالمتر نگهدارد.

واژن به طور طبیعی محیطی گرم و مرطوب است، که شرایط رشد مخمر و باکتری‌ها را فراهم می‌آورد. با درآوردن پیژامه و قرار دادن واژن در مقابل جریان هوا، به واژن اجازه می‌دهید نفس بکشد، و به جلوگیری از رشد مخمر و باکتری‌ها کمک می‌کنید.

 

در مردان، خنک ماندن بیضه‌ها به سالم ماندن اسپرم‌ها و کارکرد طبیعی سیستم‌های تناسلی کمک می‌کند، و به همین دلیل بیضه‌ها خارج از بدن قرار گرفته‌اند. وقتی شما شلوارکی ضخیم می‌پوشید، بیضه‌ها گرم شده و تعداد اسپرم‌ها کم شدن می‌یابد.

 

5- بدن خنک‌تر به جلوگیری از پیری کمک می‌کند.

براساس مطالعه منتشر شده در نشریه «خواب»، خواب به خودی خود موجب تحریک ترشح هورمون‌های رشد و ملاتونین می‌شود که مهمترین هورمون‌های ضدپیری هستند. بنابراین هرچه بیش از بخوابید، مقدار بیش ازی از این هورمون‌ها ترشح می‌شود. و از آنجا که ما قبلاً گفتیم که کم شدن دمای بدن موجب خواب عمیقترو طولانی‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد برهنه خوابیدن مزایای بیش ازی را در پی دارد. واقعاً چه کسی دلش نمی‌خواهد روند پیری را کُندتر سازد

 

6- تماس پوست-به-پوست باعث بهبود زندگی جنسی شما می‌شود.

اگر متاهل هستید، تماس پوست-به-پوست با همسرتان می‌تواند ترشح اوکسی‌توسین را در بدن زیاد شدن دهد. اوکسی‌توسین هورمون قدرتمندی است که موجب «احساس سلامت» می‌شود، و برای ارگاسم و واکنش جنسی، مقابله با استرس، مبارزه با افسردگی، کم شدن التهاب روده،و کم شدن فشار خون مورد نیاز است. همچنین باید یادآور شد که برهنه خوابیدن باعث می‌شود مانعی بین شما و همسرتان وجود نداشته باشد و محیطی جنسی‌تر را فراهم می‌کند.

چرا زن و شوهر می توانند برهنه در کنار یکدیگر بخوابند؟

عکس خوابیدن زن و شوهر

 

7- هوا خوردن پوست مانع از بیماری پوستی می‌شود.

قرار گرفتن پوست تمام بدن در معرض هوا، به ویژه در بخش‌هایی مانند پاها، زیربغل، و اندام تناسلی به معنای کم شدن خطر بیماری‌های پوستی مانند پای ورزشکار و اینترتریگو می‌شود که در اثر رطوبت پوست و قرار گرفتن در فضای بسته ایجاد می‌شوند!

 

8- دیدن بدن برهنه‌تان باعث زیاد شدن اعتماد بنفس و قبول خویش می‌شود.

برخی فرضیات می‌گوید که هرچه زمان بیشتری برهنه باشید، با بدن خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید. و هرچه بیشتر احساس راحتی کنید، با اعتماد بنفس بیشتری رفتار می‌کنید، و شادتر بوده و در نظر دیگران جذابتر خواهید بود. و براساس مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده، دانشجویان طرفدار برهنگی در مقایسه با مخالفان برهنگی، راحت‌تر می‌توانستند دسته‌های مذهبی و اجتماعی خاص را بپذیرند. همچنین این دسته در مقابل همسالان خود که تفکرات فرقه‌ای متفاوتی داشتند تعصب کمتری به خرج می‌دادند

 

9- برهنه خوابیدن به جلوگیری از دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که خوابیدن در دمای پایین‌تر با زیاد شدن متابولیسم، کم شدن سطح قند خون و حتی جلوگیری از دیابت نوع ۲ مرتبط است. دانشمندان دریافته‌اند که وقتی مخاطبان در دمای پایین‌تر بخوابند – و در هنگام خواب کاملاً برهنه باشند، چربی‌های ناسالم آنها ظرف چند هفته کم شدن می‌یابد، و سلامت آنها، به ویژه جنبه‌های متابولیک، به سرعت بهبود می‌یابد.

 

10- گردش خون شما بهتر خواهد شد.

بدون آن همه الیاف کش به دور کمر، تی‌شرت‌های پیچ خورده، و جوراب‌های تنگی که گردش خون را کم شدن می‌دهند، خون شما راحت‌تر در بدن جریان می‌یابد. این زیاد شدن گردش خون برای قلب، ماهیچه‌ها و عروق مفید است زیرا خون سرشار از اکسیژن در تمام بدن جریان می‌یابد.

 

با توجه به این اطلاعات در مورد اینکه برهنه خوابیدن برایتان بسیار مفیدتر است، چرا هنوز پیژامه پوشیده‌اید؟ دست به کار شوید و کمی لباس‌ها را کمتر کنید. طبق نظر علم، پشیمان نمی‌شوید.

جدیدترین مطالب سایت