ارتباط جنسی بی قاعده یعنی چه ؟

مجموعه : زناشویی
ارتباط جنسی بی قاعده یعنی چه ؟

ارتباط جنسی بی قاعده

 برای مثال جوانان كمتر از بزرگسالان در هنگام رانندگی كمربند ایمنی خود را می بندند چون معتقدند تصادف نمی كنند، گمان می كنند با یك بار مصرف موارد روانگردان معتاد نمی شوند، با دوستی های اینترنتی دچار انحراف و مشكل نمی گردند، مبتلا به ایدز نمی شوند، بیمار نمی شوند و…
 
اگر شما فرزند جوان داشته باشید و یا به نحوی با آنان در ارتباط باشید مسلما تاكنون متوجه این مساله شده اید.

 

در هر صورت نترس بودن دربرخی از مواقع برای  آنها یك مزیت است مانند موقعیت هایی كه برای كسب موفقیت نیاز به ریسك بیشتری است اما در بیشتر مواقع این رفتارهای پر خطر جوانی به ضرر آنها تمام می شود. از جمله مشكلات بسیار مهمی كه در سالهای اخیر رواج بیشتری یافته است، ابتلا برخی از جوانان به بیماری های مقاربتی است.

 

با جلو افتادن بلوغ جنسی در دختران و پسران و از طرف دیگر فقر مذهبی و اعتقادی میان دسته ای از جوانان، موجب شده است كه جوانان- حتی از روی كنجكاوی- وارد روابط نامشروع شده و از این مساله غافلند كه ممكن است یك بار درگیر شدن در این نوع روابط، صدمات گاه جبران ناپذیری به آنها وارد سازد.

 
بیماری های مقاربتی جز آن دسته مشكلاتی است كه از طریق روابط جنسی نامشروع بین افراد منتشر شده و ثروتمند و فقیر نمی شناسد. توجه داشته باشید كه منظور ما از این دسته بیماریها تنها ایدز نیست بلكه بیماریهای مقاربتی طیف وسیعی از بیماری ها و مشكلات از جمله هپاتیت، سوزاك، تبخال تناسلی و… را شامل می شود.
 
متاسفانه این بیماریها میان جوانان شیوع بسیاری پیدا كرده و علت این مساله هم همان ریسك پذیری بالای آنهاست. لذا در این یادداشت سعی خواهد شد تا راههای پیشگیری از این مشكلات آموخته شود:
 
ارتباط جنسی بی قاعده یعنی چه ؟

بیماری های مقاربتی چگونه منتقل می شود؟

یكی از دلایلی كه جوانان را مبتلا به بیماریهای مقاربتی می سازد این است كه آنها تصور می كنند این دسته از بیماری ها تنها از طریق یك رابطه جنسی كامل منتقل می شود در حالی كه این باور غلط است.

 

برخی از این بیماریها مانند هرپس یا تبخال تناسلی تنها از طریق تماس پوستی با مناطق آلوده نیز انتقال یافته و فرد را مبتلا می سازد.

 
نكته دیگر در مورد این بیماریها این است كه جوان ممكن است مبتلایان به این بیماری از مشكل خود هیچ اطلاعی نداشته باشند. چرا كه برخی از این بیماری ها دارای دوره نهفتگی بسیار طولانی بوده  و گاه مشاهده می شود  كه فردی سالها مبتلا به این بیماری است و خود اطلاعی ندارد و زمانی از ابتلا خود مطلع می شود كه صاحب فرزندی معلول گشته و و پزشك تشخیص می دهد كه این معلولیت ناشی از این دسته بیماری هاست.
 
ارتباط جنسی بی قاعده یعنی چه ؟
 

بیماری‌های مقاربتی چیست؟

در ادامه برخی از این بیماری ها معرفی می گردد:
كلمیدیا: از انواع بیماری های مقاربتی است كه عامل انتقال آن نوعی باكتری است و این بیماری خود را به صورت عفونت ادراری(در مردان) و یا احساس درد شدید(در زنان) نشان می دهد. از بین نوجوانانی كه وارد رفتارهای پر خطر جنسی می شوند یك درصد آنان مبتلا به این بیماری می شوند و اگر درمان نشوند تبدیل به مشكلی مساله ساز می گردد.
 
تبخال تناسلی: از انواع دیگر بیماری های مقاربتی  است كه به صورت خراش یا جوش خود را نشان می دهد. به طور متوسط از هر 35 جوانی كه دارای رفتارهای پرخطر جنسی هستند، 1 نفر مبتلا بوده و درمان خاصی نیز ندارد.
 
سیفلیس: از جمله انواع دیگر این بیماری هاست كه قدمت بسیاری داشته و حتی در دوران بقراط حكیم نیز شناسایی شده است. این بیماری ابتدا به صورت یك جوش خود را نشان می دهد كه خودبخود بهبود می یابد و فرد تصور می كند كه درمان شده اما این مشكل چند هفته بعد دوباره شدت گرفته و اگر درمان نشود وارد مرحله كمون(نهفتگی) شده و حتی امكان دارد به سیستم عصبی فرد آسیب جدی بزند.

 

فقدان درمان این بیماری باعث تولد فرزندانی معلول می گردد.

 

سوزاك: نوعی دیگر از این بیماری هاست كه در مردان زودتر از زنان قابل تشخیص است و اگر درمان نگردد باعث می شود فرد در آینده صاحب فرزندی معلول(نابینا) گردد.

 

ارتباط جنسی بی قاعده یعنی چه ؟

 

پیشگیری و درمان
همانند سایر بیماری ها، در بیماری های مقاربتی نیز پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین جوانان عزیز باید توجه داشته باشند كه نزدیك رفتارهای پر خطر نشوند ودر ضمن  مهم ترین عامل در پیشگیری از این مساله، قوت بخشیدن به اصول اخلاقی و دینی است.

 

تصور نكنید با یك یا دوبار رفتار پر خطر، مبتلا به این بیماری ها نمی شوید بلكه گاه یك بار اشتباه كافی است تا برای همیشه این دسته از بیماری ها گریبانگیر شما و حتی نسل بعد از شما گردد.

اگر شما جوان گرامی، رفتارهای پر خطری داشته باشید، فراموش نكنید كه هر چه زودتر با پزشك معالج خود مشورت كرده و در زمینه مبتلا بودن یا نبودن خود اطمینان حاصل كنید. اگر با انجام آزمایشات دقیق ابتلا شما به این دسته از بیماری ها تایید شد حتما برای درمان اقدام نمایید چرا كه درمان سریع و به موقع مانع از پیشرفت سریع آن می شود.
 
و نكته بسیار مهم دیگر در این زمینه این است كه بر خلاف ایدز كه تنها از طریق اعتیاد(مصرف سرنگ مشترك) و یا داشتن رابطه جنسی ( ارتباط خونی) و… منتقل می شود، سایر بیماری های مقاربتی می تواند از طریق هر شكل دیگر رابطه جنسی و حتی با تماس پوستی منتقل گردد.
 
 
 
جدیدترین مطالب سایت