انواع رایج پرده بکارت

مجموعه : زناشویی
انواع رایج پرده بکارت

انواع رایج پرده بکارت در دختران

الف) حلقوی: در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

 

ب) ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود و یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً هیچ خونریزی ندارد.

 

ج) تیغه ای: پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد.

 

د) غربالی: پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.

 

ھ) پرده بسته: پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند.

 

در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

چرا برخی از زنان در اوّلین تجربه جنسی خونریزی ندارند و برخی دیگر دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی از زنان، در صورتی که در هنگام مقاربت، آرام و بدون تنش بوده زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد. با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت.

 

امّا اگر همسر مضطرب باشد یا بترسد و یا اینکه پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

 

آیا پاره شدن پرده بکارت واقعاً درد زیادی دارد؟

 

رشته های عصبی در پرده کم می باشد و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولاً بدون درد خواهد بود. بنابراین برای عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اوّلین شب ازدواج و پس از مراسم عروسی هرگز توصیه نمی شود.

 

در صورت تنگی دهانه واژن بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده و یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد.

 

گاهی اوقات پرده بکارت با یک یا دوبار نزدیکی کاملاً پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره می شود و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب بارداری شود زیرا اسپروماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و در نتیجه آبستنی ایجاد گردد. در این موارد است که زن با پرده سالم حامله می شود.

 

منبع: تکناز

جدیدترین مطالب سایت