رابطه زناشویی مرد و زن در دوران بارداری چگونه باید انجام شود؟

رابطه زناشویی مرد و زن در دوران بارداری چگونه باید انجام شود؟

رابطه زناشویی در دوران بارداری

باید حتماً در هنگام بارداری به نکات مهم یاد شده دراین پست توجه کنید و حتماً با دکتر خود مشورت نمایید. تعداد زیادی از زنان حامله در دوران حاملگی نمی‌دانند به چه طریقی با شوهرشان باید رابطه جنسی داشته باشند. رابطه زناشویی در زمان حاملگی مشکل دارد؟ رابطه زناشویی در دوران حاملگی نیازمند رعایت اصول مهمی است تا به جنین و زن حامله آسیب نرسد.

 

چگونگی روابط زناشویی در دوران حاملگی

– سابقه سقط یا تهدید به سقط یا زایمان زودرس
– سابقه انقباضات خودبهخودی رحمی، خون ریزی و یا پارگی زودرس پرده دور جنین
– نارسایی دهانه رحم و همچنین تعداد زایمانهای متعدد
– چهار تا شش هفته آخر بارداری
– سابقه فشار خون بارداری
– برخی موارد دیگر که توسط دکتر عنوان شود.

 

به هررغم موارد بالا، اگر حاملگی طبیعی باشد و دکتر مانعی برای نزدیکی و رابطه زناشویی در حاملگی زوجین عنوان نکند رابطه زناشویی در هنگام حاملگی بلامانع است ودر سه ماهه سوم با نظر دکتری که حاملگی را پیگیری می‌کند نیز می‌تواند ادامه یابد. هر چند در حاملگی به خصوص ماههای آخر باید پوزیشن و وضعیت مناسبی در حین نزدیکی درنظر گرفته شود که به شکم زن باردار فشاری وارد نیاید.

 

شاید بعضی خانم ها در حین حاملگی به خصوص سه ماهه اول با کاهش میل جنسی رو به رو شوند که در برخی متون این مساله رابه خستگی و تهوع ناشی از مراحل اولیه رشد جنین و جفت نسبت می‌دهند.

 

در عده اي از خانم ها این مساله درست برعکس اتفاق میافتد و به افزایش تمایلات جنسی زن در سه ماهه اول منجر می‌شود. بهطور کلی اگر منعی برای رابطه جنسی در حاملگی نیست تعامل و تماس لازم است و نوازش کردن خانم ها در دوران حاملگی به آرامش فکری و روانی انها کمک می‌کند و موجب می‌شود فرزند شادتری به جهان بیاورند و پس از زایمان نیز زودتر به زندگی زناشویی خود بازگردند.

 

بعد از تولد فرزند نیز عموما چند هفته «4 تا 6» طول می‌کشد تا مادران بتوانند درکنار رسیدگی به نوزاد خودرا برای رابطه زناشویی در زمان حاملگی آماده کنند، بهخصوص در اوایل رشد بچه ممکن است زوجین حریم خصوصی نداشته باشند تا احساسات جنسی خودرا بروز دهند.

 

توصیه می کنم حتماً به حفظ این حریم خصوصی در هر مرحله از زندگی بپردازید تا زندگی جنسی و به دنبال آن سایر نقاط زندگی مشترک رابا نشاط درکنار هم طی کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت