تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر

در این جا ورزش مناسب برای سفت و تنگ کردن واژن و همچنین روش هاي‌ زیباسازی و تنگ کردن واژن زنان و با خواص انار در تنگ کردن واژن زن آشنا خواهید شد.

 

1- تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل

تمرینات کگل، رایجترین ورزش هاي‌ تنگ کردن واژن هستند. در مورد نحوه انجام تمرین کگل و انواع آن، اطلاعات زیادی در معرض است.

 

ورزش کگل کمک می‌کند عضلات واژن نیرومند شوند؛ علاوه بر این، ورزش کگل باعث می‌شود واژن گشاد و باز، دوباره جمع شود و به حالت تنگ و سفت اولیه بازگردد. واژن تنگ باعث می‌شود همسر شما در حین روابط جنسی، بتواند به ارگاسم «اوج لذت جنسی» برسد و تمایل بیشتری برای نزدیکی با شما داشته باشد. برای انجام تمرین کگل به صورت زیر عمل کنید:

 

به پشت دراز بکشید و عضلات پایین لگن را احساس کنید.

عضلات اطراف واژن را منقبض کنید. عضلات اطراف واژن همان عضلاتی هستند که با منقبض کردن آنها، خروج ادرار را متوقف می‌کنید.

این حرکت را دریک ست ۲۵ تایی انجام دهید؛ روزانه سه تا شش ست تمرین کگل انجام دهید.

تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر

2- ورزش پاها برای تنگ کردن واژن و جلوگیري از شل شدن واژن

ورزش بالا بردن پاها، ورزش مؤثری برای تنگ کردن واژن گشاد است. از آنجایی که این ورزش کارایی زیادی در سفت شدن عضلات پایینی لگن دارد، تعداد زیادی از خانم ها این ورزش را هرروز به طور منظم انجام میدهند.

 

ورزش بالا بردن پاها، در حالت دراز کشیده روی زمین انجام میشود. هنگام انجام این حرکت، پاها را خم نکنید. پاها را چند ثانیه بالا نگه دارید؛ سپس به آهستگی آن ها را پایین بیاورید. این ورزش نه تنها شما را گرم می‌کند، بلکه تمامی عضلات پایین لگن را نیرومند میکند.

 

برای گرفتن بهترین نتیجه، این تمرین را پنج نوبت در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید. انجام مرتب این ورزش، باعث تنگ شدن واژن در سریع ترین زمان می‌شود.

تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر

آب انار تنگ کننده واژن

 

3- خواص آب انار در تنگ کردن واژن

آب انار تنگ کننده واژن آب انار و تنگ شدن واژن آب انار تنگ کننده آب انار واژن را تنگ میکند آیا آب انار تنگ کننده است آب انار تنگ کننده واژن آب انار تنگ کننده باید گفت که استفاده از آب انار در تنگ کردن دهانه واژن هیچ تاثیری ندارد.

 

آب انار تنگ کننده واژن

سوال درود میخواستم واژنم رو به صورت طبیعی تنگ کنم چیکار باید بکنم؟ میگویند آب انار تنگ میکند درست است؟

 

پاسخ پزشک مینو آیرملو، متخصص زنان و زایمان در مورد آب انار تنگ کننده واژن

در مورد آب انار تنگ کننده دهانه واژن نباید به این توصیه هاي‌ غیر علمی اکتفاء کرد ودر مورد سوالی که مخاطب پرسیده اند هم این نکته صدق می‌کند و بعضی ها میگویند که آب انار تنگ کننده است. اما باید گفت که استفاده از آب انار در تنگ کردن دهانه واژن هیچ تاثیری ندارد.

 

یک راه برای اینکار استفاده از عمل جراحی است ودر صورتی که دوست دارند جراحی کنند و دهانه واژن شان تنگ شود. اما اگر دوست ندارند جراحی شوند می‌توانند از لیزر نیز برای انجام اینکار استفاده کنند.

 

من تا کنون سه بار زایمان طبیعی کرده ام . در نتیجه این مسئله، من متوجه تغییر سایز در واژن خودم شده ام که متاسفانه این امر باعث شده ؛ در هنگام سکس احساس شرمساری بکنم چرا که حس می کنم واژن من بسیار گشاد شده است.

 

آیا این مسئله بعد از زایمان مرتب یک امر همگانی می باشد؟ من خیلی خجالت می‌کشم که در مورد این مسئله از کسی سوال بپرسم. لطفاٌ بهم بگید آیا راهی برای به حالت قبل در آوردن واژن وجوددارد؟

تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر

جواب سوال آب انار تنگ کننده

پزشکان اصلا جا نمی‌خورند وقتی که می‌شنوند شما نگران چنین مشکلی هستید. در نتیجه این کاملا منطقی هست که شما مشکلتان را در نخستین وقت معاینه که گرفتید عنوان کنید و چقدر هم برایتان مشکل می باشد اگر وی پزشک شخصی شما باشد که بارها شما را معاینه کرده است.

شما نوشته اید که خجالت می کشید که سکس داشته باشید تنها بخاطر این که احساس گشادی در واژن میکنید.

 

حال باید از شما پرسید که آیا این چیزی نیست که شریک شما بشما گفته یا بخاطر معاینه هاي‌ شخصی خودتون از واژن اینطور نتیجه گرفته اید؟

 

یا حتی خواستید با وارد کردن انگشت بداخل واژن میزان گشادی اون رو حدس بزنید و اینکار رو زمانیکه در شرایطی بودید که ماهیچه هاي‌ واژن باز بوده اند انجام داده اید؟ یا این که راحت قرار گرفتن پنبه هاي‌ مخصوص قاعدگی در داخل واژن باعث شده شما چنین نتیجه اي بگیرید؟

 

به هر جهت زایمان باعث تغییراتی در بدن فرد و همچنین نحوه پاسخگویی و رفتارهای جنسی فرد خواهد شد که میبایست فرد خود رابه آنها بوسیله کارهایی مثل امتحان کردن پوزیشن هاي‌ مختلف ؛ یا انتظارات و درخواست هاي‌ مختلف ؛ یا کارهای دیگر ؛ با آن تطبیق دهد.

 

بعضی وقت ها موارد و کمک هاي‌ دکتری نیز راهگشا خواهند بود اما در ابتدا با همسرتان مشورت کنید اگر چه که ممکن است برایتان سخت باشد که در مورد چنین چیزی که احتمالاٌ مدنظر و نگرانی هر دوی شماست صحبت کنید. باید پذیرفت که این تغییرات ناخواسته به هر ترتیب جزئی از زندگی هر فرد محسوب میشه و کاملا هم طبیعی است .

 

فرد نیز باید ظرفیت پذیرش اون رو دریک رابطه دراز مدت داشته باشد. آیا شما در زمان ادرار دچار مشکل خاصی نیز هستید؟ خیلی از زنهایی که احساس میکنند واژن اونها دچار کشیدگی و گشادی شده ؛ اذعان میکنند که دچار ریزش ادرار هم هستند ؛ خصوصاٌ در زمانهایی که می‌خندند یا قلقلک میشوند و یا عطسه میکنند.

 

تمرینات کیگل باعث تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایي که در هنگام زایمان کشیده شده اند ؛ خواهد شد .این تمرینات حتی به لذت بیشتر جنسی «ارگاسم شدیدتر» نیز منجر خواهد شد چراکه باعث قوی‌تر گردیدن و بیشتر انعطاف پذیر شدن ماهیچه ها خواهد گردید.

 

تمرینات کیگل کیسه مثانه رو هم سفتتر خواهند کرد که درنتیجه شما دیگر چکه هاي‌ ادراری نخواهید داشت. نکته اینجاست که به هرحال اونها خود واژن رو تنگ نخواهند کرد بلکه در حقیقت ماهیچه هاي‌ ورودی دهانه واژن رو تنگتر خواهند کرد.

 


حتما بخوانید: روش های خانگی برای زیباسازی و تنگ کردن واژن (تنگ کردن مهبل)


 

4- درمان شل شدگی واژن

چگونه میتوان شل شدگی واژن را درمان کرد و با چه روش هایي اینکار اماکن پذیر است؟در دهه چهارم عمر «۳۰-۴۰ سالگی» هم زمان با کاهش تولید و یا کمتر شدن اثر هورمونهاى استروژن و پروژسترون،تونسیته بافتهاى داخلى وخارجى تناسلى کم شده و شروع شل شدگى واژن و کاهش حجم در لبهاى خارجى تناسلى خواهد بود.

 

جالب است بدانید، شل شدگى واژن حتی در بانوانى که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتى بانوانى که بارورى نداشته اند هم اتفاق مى افتد. همین مسئله شل شدگى واژن در زندگى زناشویی بسیارى از بانوان ایجاد اختلال کرده و به طور غیر مستقیم ریشه انبوهى از مشکلات اجتماعى و خانوادگى مى باشد.

 

به گزارش تالاب در مطالعات انجام شده ۵۰% خانمهاى سنین پس از یائسگى دچار سوزش و خشکى واژن، عفونتهاى ادرارى و درد در هنگام نزدیکى هستند ودر کل کیفیت زندگى در آنان پایین تر است. این روش می تواند خارش و سوزش ناحیه واژن راکه ناشى از خشکى آن است برطرف کند. درسال‌هاي‌ اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

تا کنون همیشه از جراحى پلاستیک جهت ترمیم تغییرات ظاهرى ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی – بارداری یا ناشی از افزایش سن می‌باشد، استفاده می‌شد.

 

اما جدیداً از روشهاى لیزرى نوینى براى درمان مشکلات مذکور در ناحیه ولو و واژن استفاده میشود، که روشی امن و غیر تهاجمی است، و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می‌شود.

 

در روش لیزری نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت رابه دست خواهند آورد، البته برای تکمیل دوره درمانی نیاز به ۳ جسه با فواصل یک ماه است. این وسیله بافت مخاطی ناحیه تناسلی رابه حالت قبل از یائسگی باز میگرداند.

 

5- روش تنگ کردن واژن و رفع گشادی واژن با لیزر

 

چند سال است که روش تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین ابداع شده است؟

طی سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۱۲ میلادی تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده است که؛ روش تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین ،روشى موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشى از جراحى را ندارد و نتایج مطلوبى به‌ دنبال دارد.

 

این لیزر، بسیار ایمن می‌باشد و عارضه اي در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمیرساند.

 

این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده ودر قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به اسانی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین نیز کوتاه می‌باشد.

 

آیا قبل از لیزر نیاز به انجام آزمایشى هست؟

– بیمار قبل از انجام لیزر نیاز به معاینه دارد ودر صورت وجود عفونت حتماً باید ابتدا درمان کامل شود، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود.

 

لگن در بانوان به دلایل متعدد، مخصوصاً؛ ویژگی هاي‌ آناتومیک مرتبط با فرآیند بارداری و زایمان از استحکام اسکلتی کمیبرخوردار است. پاره اي از مسایلی که در طول زمان بروز میکنند نیز به ساختار و بافت شناسی واژن مربوط است.

 

با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می‌شوند ودر نتیجه بافت واژن، قوام قبلی خودرا از دست می‌دهد و شل شدن و گشادشدگی واژن هر سال بیشتر از سال قبل میشود.

 

حتی اگر خانم ها هیچگونه مقاربت، بارداری و یا زایمان طبیعی هم نداشته باشند، گشاد شدگی واژن؛ سرنوشت قطعی واژن همه ی خانم ها است.

 

هر چند که میزان و شدت گشادشدگی واژن درهمه یکسان نیست. برخلاف تصور عموم افراد؛ زایمان طبیعی تنها دلیل و علت برای گشاد شدن واژن نمی باشد.

 

به گزارش تالاب انجام عمل سزارین هم برای در امان ماندن از گشادشدگی واژن ؛ یک روند پیشگیرانه موفق نیست. تاثیر شل شدگى واژن روى روابط زناشویی انکارناپذیر است. پس از جراحی تنگ کردن واژن، بازهم بمرور اثرات پیشرونده شل شدگى واژن ادامه دارد.

 

همان طور که گفته شد بروز مشکل شل شدن واژن به ساختار آناتومیک لگن و واژن برمیگردد و جراحی نقش نظارت میان مدت و نه درازمدت دارد.

 

از یک سو تکرار جراحی، به دفعات زیاد هم ممکن نیست. و از سویی دیگر در بین انبوه بزرگ افرادى که مبتلا به واژن گشاد هستند، هم گروهایی وجوددارد که نمی توانند و یا نمی‌خواهند جراحی شوند، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و یا بلند مدت غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستند.

 

از چه سنى طبق معمول از این لیزر برای تنگ کردن واژن استفاده میشود؟

بهترین سن انجام لیزر واژن سنین بین ٣٠ تا ۵۵ است.

 

آیا این لیزر واژن دردناک است؟

لیزر واژن طبق معمول بعنوان یک کار بدون درد مطرح است، ولى در افراد خیلی حساس ممکن است احساس ناخوشایند مبهمی داشته باشند، و این درد مبهم قابل مقایسه با درد پس از جراحى نیست.

 

این لیزر ویژه، پوشش سطحی و بافت هم بند را تحریک کرده و با افزایش ضخامت و مایع بافتی و بافت زمینه اي در آنها، جوانسازی ناحیه تناسلی را موجب می‌شود.

 

و بدین ترتیب تغییرات ظاهری و تونیسیته و کشش بافتی و سفتی آنرا اصلاح میکند. محیط واژن به حالت اسیدی نرمال برگشته ودر نتیجه از رشد میکروبهای بیماریزا جلوگیري میکند.

 

در واقع این لیزر فیبروبلاستها را از نظر متابولیک فعال کرده و سنتز کلاژن را موجب شده و ترکیب بافت زمینه اي را اصلاح می‌کند که شامل فیبر کلاژن-مواد زمینه و آب کافی شود. ودر نتیجه عملکرد مخاط دوباره مانند زمان قبل از یائسگی ،نرمال میشود.

 

آیا شل شدگى واژن فقط پس از زایمان طبیعى رخ مى دهد؟

١- افزایش سن از ۳۰ سالگی به بعد

٢- بارداری؛ توجه کنید روند و مکانیسم بارداری منجر به گشاد شدن واژن میشود

٣- کاهش وزن شدید

۴- قرار دادن ابزار تشخیصی دکتری «اسپوکولوم » و یا خودارضایی با استعمال اجسام باعث گشاد شدن واژن میشود

 

آیا باردارى پس از لیزر واژن منعى ندارد؟

بی شک خود هیچگونه منعی برای بارداری نیست. و تنگ کردن واژن به وسیله لیزر تاثیرى روى بارورى ندارد.

 

آیا لیزر واژن برای درمان بی اختیاری ادرار هم موثر است؟

اگر علت این مشکل کاهش تونوسیته بافت مجرای ادرار باشد، پس از تنگ کردن واژن با لیزر این نقیصه هم برطرف میشود.

 

در موارد خفیف که بی اختیاری ادراری ناشی از سرفه و عطسه کردن « stress incontinence » است بهبودى خوبى ایجاد شده است. اما اگر افتادگی مثانه شدید وساختار آناتومیک لگن دچارتغییرات آتروفیک شدید باشد، رفع آن گونه بی اختیاری ادراری در مستلزم جراحی است، و چنین مواردی با لیزر واژن، اصلاح نمی شوند.

 

چه زمانى از سیکل قاعدگى براى انجام تنگ کردن واژن با لیزر مناسب تر است؟

سه تا پنج روز پس از پاک شدن، زمان مناسبى برای انجام این لیزر است.

 

آیا نیاز به مصرف داروى خاصى است؟

طبق معمول هیچ دارویی لازم نیست.

 

ماندگاری لیزر واژن چند سال است؟

در شرایط عادی،ماندگاری اثر تنگ کنندگى لیزر واژن ؛ دوسال است، و طبق معمول تکرار لیزر زودتر از ۲۰ ماه نیاز نیست.

 

مقایسه بین درمان لیزر و جراحی چگونه است؟

در مقایسه روش جراحی برای تنگ کردن واژن با لیزر؛ به چند نکته که بیشتر حائز اهمیت هستند اشاره می‌کنیم:

 

۱ : هنوز هیچ روشی دائمی برای تنگ کردن واژن به صورت ابدی معرفی نشده است.

 

۲ : در روش جراحی برای تنگ کردن واژن هم، چون علت گشادشدن واژن از بین نمی‌رود، متاسفانه؛ مجددا” با گشادشدگی واژن، مواجهه خواهیم شد. عود کردن این مشکل دلیل بر ایراد روش جراحی و یا روش لیزر نیست، بلکه مشکل گشادشدگی مجدد واژن؛ به ساختار آناتومیک و بافت شناسی واژن مربوط است، و نه روشی که برای تنگ کردن واژن انتخاب شده است.بافت واژن؛ با گذر زمان و آرام آرام، شل تر از گذشته میشود.

 

۳ : البته هر چند تنگ کردن واژن با جراحی در ابتدا نتیجه خیلی خوبی دارد اما به این دلیل که قسمتی از بافت واژن برداشته میشود، که این برداشتن و حذف قسمتی از بافت واژن؛ تکرار عمل جراحی برای تنگ کردن واژن را بسیار محدود میکند.

 

۴ : اقدام به جراحی برای تنگ کردن واژن محدودیت هایي برای زایمان طبیعی، در آینده، ایجاد می‌کند.

 

۵ : در روش جراحی تنگ کردن واژن؛ فقط ورودی واژن تنگ میشود؛ که یکی از عوارض اینکار مقاربت دردناک است، اما در روش لیزر، ورودی واژن، دست نخورده باقی می‌ماند و تنگ کردن واژن در عمق واژن انجام میشود.

 

چند روز پس از تنگ کردن واژن با لیزر میتوان بکار و زندگی عادی برگشت؟

بلافاصله پس از انجام لیزر، فرد می تواند بکار خود ادامه دهد.

 

آیا افرادى که عمل برداشتن رحم داشته اند نیز میتوانند از این لیزر بهره مند شوند؟

 

بله، این لیزر فقط روى واژن انجام مى شود و عدم وجود رحم مشکلى ایجاد نمى کند.

 

مراقبتهاى پس از تنگ کردن واژن با لیزر چگونه است؟

تنگ کردن واژن با لیزر یک کار کاملا” سرپایی است و بجز پرهیز از مقاربت واژینال طی یک هفته پس از انجام آن هیچ مراقبت دیگرى نیاز نیست.

 

– کوچک کردن لبه ها «لبیوپلاستی»:

دراین روش لبه هاي‌ خارجی و لبه هاي‌ داخلی رابه صورت قرینه کوچک می‌کنند که در شکل ظاهری ناحیه تناسلی تاثیر به سزایی دارد و علاوه بر آن باعث رفع عارضه هایي نظیر عفونت ادراری نیز می‌شود. این عمل بدون خونریزى است و به‌صورت سرپایی انجام میشود.

 

– روشن سازی بیرونی واژن

با استفاده از این لیزر، لبه هاي‌ تیره و شل شده ناحیه تناسلی و همچنین پوست ولو و اطراف آن و کشاله ران را میتوان لیزر کرد و علاوه بر جوانسازى و التیام چین و چروک، کاهش شلى و التیام کیفیت پوست، رنگ پوست را تا چند درجه روشنتر کرد.

 

خلاصه کاربدهاى لیزر بانوان

 

*کاهش شلى و جوانسازى واژن

 

*درمان آتروفى واژن پس از یائسگى

 

*کاهش تیرگى پوست ناحیه تناسلى

 

*برطرف کردن درد هنگام نزدیکى

 

*از بین بردن خشکى واژن

 

*از بین بردن خارش و سوزش واژن

 

*لابیاپلاستى «کوچک کردن لبه هاى داخلى»

 

سایت تالاب: همچنین به منظور ترمیم مشکلات ناحیه ولو در سنین بالاتر و شل شدگى و چروکیدگى لبه هاى خارجى ناحیه تناسلى میتوان هم زمان با لابیاپلاستى از روش جوانسازى با تزریق چربى و حجیم کردن لبه هاى خارجى استفاده کرد.

 

با توجه به جوابدهی و نتایج رضایت بخشی که پس از اقدام به تنگ کردن واژن با لیزر«ظرف دو سال گذشته در سطح جهان» گزارش شده است،

 

بی شک این روش با درخواست بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد. با لیزردرمانی برای تنگ کردن واژن آرام آرام روش جراحی را حاشیه رانده خواهد شد.

 

یکی از مشکلات خانم مخصوصا بعد زایمان طبیعی گشادی واژن و شل شدن واژن است که امیدواریم با توضیحات بالا توانسته باشیم راهنمایی خوبی کرده باشیم.

جدیدترین مطالب سایت