حکم شرعی ارضا کردن زن در هنگام پریودی (حیض) بدون دخول

حکم شرعی ارضا کردن زن در هنگام پریودی (حیض) بدون دخول

در رابطه زناشویی حکم شرعی ارضا کردن همسر (زن) در هنگام پریودی (حیض ؛ عادت ماهانه) بدون دخوال آلت مرد چگونه است.

 

ارضا کردن زن در هنگام پریودی «حیض» بدون دخول

نزدیکی با زن در هنگام پریود بودن و عادت ماهیانه وی حرام است اما اگر زنی را در هنگام دوران عادت ماهیانه اش از راهی بجز دخول ارضا کنیم حکمش چیست؟ احکام ارضا شدن زن در دوران قاعدگی را در ادامه این مطلب از ایران ناز می خوانیم.

 

* سوال: در زمان حیض آیا زن می‌تواند با کمک شوهر خود «با دست» و بدون دخول از جهت جنسی ارضا شود؟

 

** پاسخ حجت الاسلام یوسف وند:

مقاربت و نزديكي جنسي در ايام عادت ماهانه بانوان حرام است. زن و شوهر نمي توانند جماع «از جلو» داشته باشند عده اي از مراجع قائل به وجوب پرداخت کفاره برای نزدیکی در ایام حیض هستند.

 

تا خانم از حیض پاک نشده است، رابطه جنسی با شوهر بر هردو حرام است. البته سوال دیگری شاید مطرح شود که اگر خانم از حیض پاک شد اما هنوز غسل حیض نکرده آیا می‌تواند نزدیکی کند، اکثر مراجع فرموده اند میتواند هر چند بهتر است غسل کند.

 

ساير استمتاعات در دوران پریودی جايز است يعني زوجين مي توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند. و اگر مني خارج شود بايد احكام شخص جنب را رعايت نمايند و غسل جنابت كنند.

 

بنابراين ملاعبه و تحریک کردن با دست و ماساژ اعضای تناسلی همسر به قصد خروج منی و ارگاسم اشکالی ندارند. البته كاميابي از ناف تا زانوي زن كراهت دارد، مگر آنكه از روي لباس باشد.

 

زوجين نبايد دراين ايام بكلي از هم فاصله بگيرند بلكه بايد نيازهاي جنسي و روحي هم را ارضاء كنند رعایت چنین دقتهایی همراه با برطرف کردن نیازهای جنسی همسر مستحب می‌باشد، بنابر این درصورت نياز، طرفين مي توانند با نوازش عاشقانه آنهم بدون دخول یک دیگر رابه حالت اوج لذت جنسي برسانند.

 


 

** پاسخ حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی:

دخول در قبل «فرج» در هنگام حیض جایز نیست، اما سایر استمتاعات – از جمله ارضای زن توسط شوهر بدون دخول- جایز می باشد.

 

بنابر این آنچه که هنگام حیض حرام است «جماع» نزدیکی با زن از راه فرج «جلو» است، اما ارضای زن به غیر از جماع مانعی ندارد؛ مانند ملاعبه، نوازش و …

 

ارضا کردن زن

 


حتما بخوانید:  نشانه ارضاء شدن زن چیست؟


 

گروه زناشویی تالاب

جدیدترین مطالب سایت