روش تشخیص پارگی یا وجود پرده بکارت در دختران باکره

روش تشخیص پارگی یا وجود پرده بکارت در دختران باکره

علت نداشتن پرده بکارت و پارگی پرده بکارت دختران

آیا نداشتن پرده بکارت در دختران باکره نشانه داشتن رابطه جنسی در قبل بوده است ؟ خیر می‌تواند علت هاي مختلفی داشته باشد که تشخیص آن سخت است ولی توضیحات زیادی داده شده است.

 

پرده بکارت دختران , معنای حقیقی از بین رفتن پرده بکارت، از بین رفتن و پاره شدن آن صرفاً بدلیل مقاربت و نزدیکی نیست، چرا که دلایل دیگری در از بین رفتن پرده ي بکارت دخیل هستند که دراین مقاله به شرح آن میپردازیم:

 

تشخیص پارگی پرده بکارت :

 

1-حالت پره هاي فرج
طبق معمولً پره هاي اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری‌كه با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی‌شود، در حالیکه در زنها این پره ها آشکارا دیده می‌شوند. البته خیلی نمی‌توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که باوجود مقاربت و نزدیکی هاي مکرر، بازهم حالت این پره ها بسته است.

 

2-شکل مهبل فرج
اگر مهبل فرج، شکل 7 داشته باشد، می‌تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به 7 تبدیل میشود.

 

البته بازهم نمی‌توان این مورد را نشانه ي قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّي بدون انجام هیچ گونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص «به خصوص رقص باله»، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار هاي جسمانی کاری،…میتواند باعث ایجاد این حالت 7 شکل شوند.

 

پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر قسمتهای فرج «اطراف مهبل، مجاری ادرار، پوسته ي بین مهبل و معقد» نیز همراه باشد.

 

3- دیواره هاي داخل فرج «گردن رحم»
دیواره ي گردن رحم از قشای برجسته اي مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می‌رود، به طوریکه دخول به اسانی و با کمتر فشاری انجام می‌گیرد. این نشانه نیز بازهم صددرصد نمیتواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات دکتری، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، میتواند این حالت را ایجاد کند.

 

4- حالت ارتجاعی پرده بکارت
اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، پاره میشود، امّا در مقابل، برخی دختران به طور مادرزاد پرده اي حلقوی «قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند»، بنابر این در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می‌دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.

 

از طرفی حتّي دیده شده است که برخی نیز از بدو تولد، پرده ي بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود پرده بکارت و توجّه به آن، دلیل قطعی مبنی بر این که یک دختر قبل از ازدواج، نزدیکی داشته است، نیست.

روش تشخیص پارگی یا وجود پرده بکارت در دختران باکره

دیگر عوامل از بین رفتن پرده بکارت :

راه پیدا کردن ذرات پنبه و دستمال زمان قاعدگی به داخل فرج
ایجاد زخم در اثر بیماری هاي مختلف، مثل دیفتری
دویدن و پرش

پرت شدن روی شیئ تیز یا محکم
معاینات و ابزار دکتری
در اثر خارش شدید مهبل و داخل آن، بوسیله ي خود شخص

خود ارضایی
دخول اجسام خارجی
عمل هاي جراحی

 

گاهی اوقات بدلیل عدم صحیح دخول ودر نتیجه از بین رفتن ناقص یا شدید پرده بکارت، عوارض ثانویه اي چون، عفونت، خون ریزی، زخم مجاری ادرار، زخم داخل رحم«فیبرون»، نازایی و …ایجاد می‌شود.

 

عفونت :
عده اي از دخترها در رحم خود، میکروبها و قارچ هاي بالفعل اي دارند که پس از نخستین ارتباط نزدیکی فعال میشوند ودر نتیجه عفونت ایجاد میشود.

 

خون ریزی شدید:
این حالت به ندرت دیده میشود ودر اثر فشار زیاد در هنگام دخول دیده میشود، گاهی اوقات، بعضی پرده هاي بکارت به دلایلی طی چند مرحله از بین می‌روند و این خود، موجب خون ریزی متعاقب می‌شود.

 

جراحت مجاری ادرار:
در مواقعی که طبق توضیح فوق، پرده بکارت طی چند مرحله یا با شدت از بین رود، زخم هاي مجاری ادرار، پیش می‌آید.

 

زخم داخل رحم «فیبرون»
عمل دخول و بردن پرده ی بکارت به تنهایی عامل این زخم نمی باشد، بلکه درصورت باریک بودن گردن و دهانه رحم و دیگر مشکلات دیگر بخشهای مرتبط داخلی رحم، این زخمها ایجاد می‌شوند.

 

نازایی:
اگر عفونت یا زخم هاي فوق مداوا نشود، به مرور زمان سبب نارسایی ها ودر نتیجه اختلال در عملکرد باروری و نازایی می‌شوند.

 

حتماً بخوانید:

انواع رایج پرده بکارت

دانستنی های بکارت

آسیب و پارگی پرده بکارت

جدیدترین مطالب سایت