درمان شل شدگی واژن زنان و تنگ کردن واژن

درمان شل شدگی واژن زنان و تنگ کردن واژن

 شل شدگی واژن بعد از زایمان طبیعی بیشتر رخ میدهد و با روش هاي‌ مختلفی میتوان واژن را تنگ کرد. برای تنگ کردن واژن با ما همراه باشید.

 

سعی شده روش هاي‌ ساده و خانگی نیز گفته شود تا پایان این مطلب را حتماً بخوانید.

 

– درمان شل شدگی و گشادی واژن در زنان، دلایل و راه حل ها

طبق معمول صحبت در خصوص مسائل جنسی برای اغلب خانم‌ها دشوار است، اما اهمیت و رواج بالای این موضوع، پرداختن به این مساله را ضروری می کند.

 

به گزارش تالاب شاید روابط جنسی مهمترین موضوع مطرح بین همسران نباشد، اما رضایت جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی زناشویی ایفا می کند. یکی از مشکلاتی که اغلب خانم‌ها به خاطر ان به متخصص زنان و زایمان مراجعه میکنند، گشادی واژن است.

 

– در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

مجله سلامت زنان Women’s Health  و کنگره زنان ماما و متخصص زنان و زایمان امریکا American Congress of Obstetricians and Gynecologists «ACOG» دریک نظرسنجی منحصر به فرد همکاری کردند که نشان داد که زنان چقدر از آناتومی بدن خود اطلاع دارند.

 

ودر نتیجه این نظر سنجی متوجه شدند که در کمال تاسف این اطلاع زیاد نیست. برای کمک به درک بهتر اندام هاي‌ پایین تنه تان راهنمایی که دراین باره در نوامبر 2014 منتشر شده رابه صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

در زمان رابطه جنسی اتفاقی که برای مرد رخ میدهد در ظاهر و نمایان است ولی اتفاقی که برای شما رخ میدهد و تحریک کننده است در درون بدن شماست…

درمان شل شدگی واژن زنان و تنگ کردن واژن
دستگاه تناسلی زنانه

 

– مغز دوم شما «واژن» یک فعالیت بلقوه و پنهانی را احساس می کند، رگ هاي‌ خونی شما منبسط می شوند و گسترش می‌یابند و جریان خون اضافی را مستقیما به سمت پایین تنه تان هدایت می کنند.

 

به گزارش تالاب : افزایش گردش خون باعث ایجاد ترشحات واژینال میشود – این روانکاری طبیعی توسط ترشحات طبیعی که از پروتئین ها و اسیدهای آمینه تشکیل شده انجام می شوند و فرج را حجیم می کند. هزاران عصب به واژن ختم می شوند در نتیجه اینبخش تبدیل به حساس ترین بخش بدن میشود.

 


حتماً بخوانید:  تنگ کردن واژن با تمرین ورزش کگل | زیبا کردن واژن با لیزر


 

– بافت هاي‌ کلیتوریس«چوچوله» clitoris سفت و متورم می شوند. بله ما در مورد این اندام کوچک سفت صحبت میکنیم. اگر کاملا تحریک شده باشید حتی ممکن است اندازه کلیتوریس به 3 برابر مواقع عادی برسد. « مدتی طول می‌کشد که این تورم کاهش پیدا کرده و به حالت اولیه برگردد ولی در طول این مدت ادرار کردن ممکن است برای بعضی از زنان مشکل باشد.»

 

– رحم «سرویکس» cervix نرم شده و اعصاب محیطی ان در تماس با آلت جنسی مرد تحریک می شوند و می‌تواند همان مناطق مربوط به لذت که زمان عشقبازی تحریک میشوند را فعال کند.

 

– حدود 10 درصد از زنان میتوانند حین ارگاسم با انقباض عضلات کف لگن مایعی روشن از مجاری ادرار خود ترشح کنند که ادرار نیست بلکه ” انزال زنانه ” است. این مایع متشکل از قندهای طبیعی و اسید فسفاتاز پروستات prostatic acid phosphatase است که در منی هم مشاهده میشود. نکته جالب توجه این است که این مساله برای شریک زندگی‌تان به شدت تحریک آمیز است.

 

گشادی واژن در زنان و بروز نارضایتی جنسی

اغلب خانم‌هایي که از گشادی واژن رنج می برند، هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرشان دچار استرس میشوند، چراکه علاقه دارند خود و همسرشان از لذت جنسی کافی بهره‌مند شوند، بنابر این خانمی که دچار مشکل گشادی واژن است، حین برقراری رابطه جنسی با همسرش مدام درگیر این ذهنیت است که آیا باوجود این مشکل همسرش رضایت کافی از برقراری رابطه جنسی را دارد یا نه؟!

 

اگر چه اغلب خانم‌ها از در میان گذاشتن برخی مشکلات احساس شرم می کنند، اما نباید اهمیت این موضوع را نادیده بگیرند که اگر خانمی احساس کند، واژن او بیش‌ ازحد معمول شل و گشاد است، این موضوع روی اعتماد به‌ نفس او و ایجاد رضایت جنسی در همسرش تاثیر منفی می گذارد.کسب لذت و رضایت از رابطه جنسی بر دیگر ابعاد زندگی تاثیرات مثبت و روشنی دارد، بهمین دلیل تعداد زیادی از زوجین سعی می کنند که رابطه جنسی خوبی را برای خود و همسرشان فراهم آورند. مواجه شدن با عده اي از مشکلات جنسی میتواند برقراری یک رابطه مساعد و بهینه را تحت الشعاع قرار دهد.

 

گشاد شدن واژن، یکی از ان اتفاقات ناخوشایند است که منجر به بروز مشکلات و نارضایتی زوجین از مقاربت میشود.تعداد زیادی از خانمها که با مشکل گشادی واژن به دکتر مراجعه می کنند، عمده سوالاتشان از این قرار است که آیا مساله گشادی واژن ارثی است و یا این که بعد از ازدواج بخاطر دفعات زیاد آمیزش و یا زایمان طبیعی ایجاد میشود؟ آیا راهی برای برطرف کردن  مشکل گشادی واژن و برگرداندن واژن به حالت قبل، وجوددارد یا خیر؟ و …

 

گشادی واژن و یک تصور اشتباه درباره علت آن

عده اي از خانمها به اشتباه تصور می کنند که، مقاربت زیاد باعث گشادی واژن می‌شود، در حالی‌که هیچ تحقیق علمی ان رابه اثبات نرسانده است. این فرض، یکی از هزاران تصورات نادرست در مورد مقاربت است که در اذهان افراد جای گرفته است. گشادی واژن بدون انجام زایمان طبیعی، علتی جز ژنتیک ندارد و گاه حتی ممکن است عدم تناسب بین آلت مرد و واژن زن «کوچک بودن آلت مرد » علت اصلی ایجاد احساس گشادی واژن باشد.

 

علت گشادی واژن در زنان

از جمله علل گشادی واژن ضعف دیواره واژن، زایمان طبیعی، انجام ورزش‌هاي‌ بدنسازی شدید و بلندکردن وزنه‌هاي‌ سنگین است. البته گاها در مواردی نیز نسج خود واژن خانم‌ها شل‌تر از بقیه است و البته مهمترین و شایع‍‌ترین عامل موثر در گشادی واژن، زایمان‌هاي‌ طبیعی و عدم انجام ورزش‌هاي‌ کف لگن بعد از زایمان است و باید گفت برخلاف تصور عام، داشتن روابط جنسی زیاد نقشی در بروز عارضه گشادی واژن ندارد.

 

عده اي از خانمها بعد از چندین بار زایمان احساس می کنند که واژن آن ها کشیده و گشاد شده است و یا حتی در موقعیت هایي چون سرفه کردن، عطسه کردن، خندیدن، قلقلک دچار ریزش ادرار شده اند.بعد از زایمان نه تنها بدن دچار تحولاتی میشود، بلکه در نحوه پاسخگویی و رفتارهای جنسی فرد نیز تغییراتی بوجود می‌آید که کنار آمدن با ان مستلزم تطابق با شرایط جدید است. در اولین گام، زوجین باید این تغییرات ناخواسته را بپذیرند و آن ها را جزیی از زندگی جنسی بدانند. در دومین مرحله با امتحان کردن وضعیت هاي‌ مختلف نزدیکی و تعدیل کردن انتظارات و خواسته هاي‌ مختلف، با آرامش خودرا با شرایط موجود تطبیق داده و سازگار شوند.

 

در سومین گام، اگر مساله گشادی واژن بعد از زایمان طبیعی آن قدر جدی بود که یکی از زوجین و یا هردو، با کاهش میل جنسی مواجه شدند و یا در کسب لذت جنسی و رضایت از ان ناتوان گشتند، می‌توان به کمک هاي‌ دکتری برای درمان گشادی واژن متوسل شد. برای دریافت نتایج مطلوب، صبور و شکیبا باشید، قطعا بدانید و بپذیرید تلاش شما برای رفع گشادی واژن بی نتیجه نخواهد ماند، زیرا تاثیر گذاری تمرینات کیگل هم چون تعداد زیادی از تکنیک هاي‌ وزنه برداری و بدنسازی نیازمند گذر زمان است. استفاده از میله هاي‌ هالتر واژن هم می‌تواند برای درمان گشادی واژن مفید باشد و بهبودی این وضعیت را تسریع کند.

 

روش های برای درمان گشادی واژن و برگرداندن واژن به حالت قبل

– درمان گشادی واژن با تمرینات کیگل

یکی از روش هاي تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایي که به هنگام زایمان کشیده شده اند، انجام تمرینات کیگل «ورزش هاي‌ عضلات کف لگن » است.تمرینات کیگل نه تنها با انعطاف پذیر و قوی تر کردن ماهیچه ها و سفت شدن عضلات واژن به لذت بیشتر جنسی « ارگاسم شدیدتر » در هنگام دخول منجر می‌شود،  بلکه موجب سفتی ماهیچه هاي‌ کیسه مثانه شده و مانع چکه هاي‌ ادراری نیز میگردد.

 

انجام ورزش هاي‌ کیگل ان هم به طور مرتب در طول مدت دوران بارداری، نقش بسزایی در زایمان سریع و راحت داشته، همچنین نیاز به بخیه هاي‌ اضافی را کاهش می‌دهد و حتی باعث بند آمدن سریع خون ریزی در زن می‌شود.

 

انجام این تمرینات در دوران پس از زایمان نیز، برای برقراری یک رابطه جنسی بدون درد، بسیار موثر و مفید است.لازم به یادآوری است، تمرینات کیگل به خودی خود منجر به تنگ شدن واژن نخواهد شد، بلکه در حقیقت ماهیچه هاي‌ ورودی دهانه مهبل تنگ تر میشود.

 

تمرین اول: برای سفت کردن و فشار آوردن بر ماهیچه هاي‌ بخش تحتانی لگن خاصره، سعی کنید به هنگام ادرار، بدون دخالت دست، ماهیچه هایتان را منقبض کنید تا آنجایی که مانع خروج ادرار شوید «نگه داشتن ادرار باعث جمع شدن واژن می‌شود»؛ این حالت رابه مدت 30 ثانیه حفظ کنید، سپس ماهیچه ها را رها و ریلکس کرده و اجازه خروج ادرار بدهید. این تمرین سه مرتبه در روز و هر دفعه 30 تا 40 ثانیه باید تکرار شود.

 

تمرین دوم: در حالت طبیعی و زمانی که احساس دفع ادرار ندارید، می‌توانید تمرینات کیگل را انجام دهید.یک یا دو انگشت به هم چسبیده تمیز و ضدعفونی شده خودرا داخل واژن کنید، سپس سعی کنید ماهیچه هاي‌ مهبل را منقبض و سفت کنید.

 

احساس فشار بر روی انگشتان، حتی به اندازه خیلی کم، نشانه ان است که شما در مسیر درستی حرکت میکنید و به درستی به ماهیچه هاي‌ مربوطه فشار می آورید.

 

انجام این تمرین روزانه پنج تا ده مرتبه و هر دفعه ده بار توصیه میشود. پس از هشت تا ده هفته از انجام تمرینات، خواهید توانست نشانه هاي‌ پیشرفت و التیام این وضعیت خودرا مشاهده نمائید.

 

اگر با انجام مستمر و مدام تمرینات کیگل، هیچگونه تغییری در وضعیت خود مشاهده نکردید، بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا بتوانید از روش هاي دیگر دکتری، برای رفع مشکل گشادی واژن استفاده کنید.

 


حتماً بخوانید:  روش های خانگی برای زیباسازی و تنگ کردن واژن «تنگ کردن مهبل»


 

1– درمان گشادی واژن با کمک محرک های الکتریکی

یکی از روشهایی که برای رفع گشادی واژن میتوان بکار برد، استفاده از محرک هاي‌ الکتریکی است. برای ایجاد انقباض و انبساط در ماهیچه هاي‌ واژن و بخش تحتانی لگن خاصره، جریانی از برق ایجاد می‌شود که با قطع و وصل کردن ان می‌توان ماهیچه را جمع و بعد شل کرد. از این تکنیک می‌توان یک تا چهار روز استفاده کرد،

 

گرچه شاید در عده اي از زنان با توجه به شرایط بدنی، ماهیچه ها و میزان گشادی واژن، لازم است که انجام اینکار به مدت چند هفته مستمر ادامه یابد.

 

طبق معمول هر مرحله، با توجه به میزان آمادگی زن، 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.برای استفاده از این روش برای درمان گشادی واژن، مراجعه به دکتر و انجام ان در مطب در اولویت اول است، گرچه گاه می‌توانید با صلاحدید و تجویز دکتر معالج تان، از دستگاه هاي‌ ساده و مشابه هاي‌ خانگی این وسیله، اینکار را در منزل انجام دهید.

 

2– رفع گشادی واژن با استفاده از وزنه مخروط واژن

وزنه مخروط واژن، جسمی وزن دار در اندازه تامپون هاي‌ معمولی «پنبه هاي‌ دوران قاعدگی» است. مخروط هاي‌ واژن برای ایجاد فشار بر روی ماهیچه هاي‌ واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند. وزنه مخروط در داخل مهبل کار گذاشته شده و برای مدت زمانی معین در درون ان نگه داشته میشود. طبق معمول روزی دو مرتبه به مدت 15 دقیقه، سبک ترین وزنه در واژن قرار می‌گیرد، به مرور زمان، دقیقا زمانی که زن توانایی نگه‌داری وزنه را در خود مشاهده کرد، وزن وزنه افزایش مییابد. افزایش تدریجی این اجسام، باعث قوی تر شدن و انقباض ماهیچه هاي‌ واژن شده و ان را تنگ تر می کند.برای استفاده از وزنه مخروط واژن برای درمان گشادی واژن، حتماً با دکتر متخصص خود مشورت کنید تا درصورت صلاحدید ایشان از این روش استفاده کنید.

 

3– رفع گشادی واژن با لیرز درمانی

عده اي از پزشکان برای درمان عارضه گشادی واژن لیرز را پیشنهاد می‌دهند، با انجام چند جلسه لیزر می‌توان، واژن را تا حدودی به وضعیت قبلی برگرداند. استفاده از این روش برای درمان گشادی واژن در بانوانی که مشکل نشت ادرار دارند، بسیار مفید به فایده است و مثانه را در مکان و موقعیت بهتری تثبیت می کند.

 

4– نیوکنترل، صندلی مخصوصی برای درمان گشادی واژن

نیوکنترل صندلی مخصوصی است که، مجهز به بخش مغناطیسی است و طبق معمول در مطب متخصصان کلیه و مجاری ادراری وجوددارد. بیمار، بنابر تشخیص دکتر، به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی صندلی می‌نشیند، ماهیچه هاي‌ بخش تحتاتی لگن خاصره توسط امواج مغناطیسی تحریک و منقبض می شوند. این شیوه دو بار در هفته و به مدت 8 هفته ادامه می‌یابد، تا با قوی تر شدن عضلات لگن مشکل گشادی واژن رفع شود.

 

5– جراحی آخرین گام برای درمان گشادی واژن

جراحی رکتوسل یا پرینورافی « تنگ کردن واژن »؛ آخرین گام درمان است. پزشکان به بانوانی که مشکل کشیدگی واژن دارند، جراحی را پیشنهاد میدهند.

 

دراین روش دیواره هاي‌ پشتی واژن به هم نزدیک شده و به یک دیگر وصل می شوند ودر بخش بیرونی واژن نیز، می‌توان عمل ترمیم و زیبایی را انجام داد.

 

جراحی پرینوگرافی را میتوان بلافاصله بعد از زایمان طبیعی انجام داد، دکتر با زدن چند بخیه میتواند واژن را تنگ تر کند.برای رفع گشادی واژن هر یک از روش هاي پیشنهادی فوق با توجه به تشخیص دکتر و تصمیم شما قابل اجراست، توصیه میکنیم با چند دکتر مجرب مشورت کنید و راه حلی راکه برای شما منطقی تر و بهتر است را برای درمان گشادی واژن انتخاب کنید.(درمان شل شدگی واژن زنان و تنگ کردن واژن)

 

جدیدترین مطالب سایت