نحوه تشخیص باکره بودن و سلامت پرده بکارت دختر

نحوه تشخیص باکره بودن و سلامت پرده بکارت دختر

تشخیص دختر باکره و سلامت پرده بکارت

برخی ممکن از برای سلامت پرده بکارت اقدام کنند و یا نگرانی از پاره شدن پرده بکارت خود دارند و میخواهند اقدام به تست سلامت پرده بکارت خود کنند . در این جا به تمامی سوال های‌ مهم پاسخ دقیق و جامع داده شده است.

 

برای تست باکره بودن دختر این مراحل را بخوانید:

 

– چگونه می توانت گواهی سلامت پرده بکارت گرفت؟

– آیا معاینه پرده بکارت دردآور هست ؟

– آیا معاینه پرده بکارت از طریق خود طرف امکانپذیر هست ؟

 

نحوه تشخیص باکره بودن و سلامت پرده بکارت دختر

تندرست و یا پارگی پرده بکارت از قضایا مورد مناقشه زوج‌های جوان در این روزهاست. معاینه پرده بکارت و تشخیص تندرست بودن این عضو تناسلی چگونه هست؟

 

پرده بکارت «hymen»

پرده بکارت بر خلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند در داخل واژن هست در بخش خارجی اندام تناسلی ودر ابتدای دهانه واژن قرار دارد ودر بعضی از افراد دیدن پرده قابل رویت هست ودر بعضی دیگر از زنان قابل رویت نیست. این پرده یک غشاء نسبتا نازک و لاستیکی جذب‌دار هست. در بیشتر پرده‌ها یک دهنه ۱ تا ۲ سانتی‌متر باز برای خروج خون هنگام عادت ماهانه وجود دارد.

 

اندازه بزرگی این دهنه و شکل ان در افراد گوناگون متمایز هست. به طوریکه در بعضی دختران شکل یک حاشیه باریک را دارد اما در بعضی دیگر به صورت هلالی شکل بوده و تقریبا نیم دهنه واژن را می‌پوشاند.

 

معاینه پرده بکارت در دکتری قانونی به چه صورتی هست؟

معاینات زنان معمولاًً روی یک صندلی مخصوص ودر حالتی که به حالات لیتوتومی معروف هست انجام میشود. در این حالت معاینه کننده به دستگاه تناسلی معاینه شونده تسلط کامل دارد و با بهره گیری از ابزار مخصوص می‌تواند معاینه خود را انجام دهد. معاینه باید از طریق شخص دیگری انجام شود و خود فرد توانا به انجام این معاینه نیست.

 

دقت:

دقت داشته باشید معاینه پرده بکارت از طریق فرد متبحر باعث آسیب ان نخواهد شد.همین طور معاینات چندان پرده بکارت باعث آسیب به بازبینی پرده نمی گردد.

 

آیا معاینه پرده بکارت دردآور هست؟

چون این معاینه معمولاًً در افرادی انجام میشود که چنین آزمودن ای ندارند مقدور هست بعلت حساسیت منطقه مورد معاینه درد و اسپاسم ایجاد شود.

 

معاینه پرده بکارت از طریق خود فرد

همئاره دقت کنید خود فرد توانا نیست که به درستی پرده بکارت خود را دیدن کند و ضروری هست که معاینه از طریق معاینه کننده ماهر انجام شود.

 

البته دقت داشته باشید بادقت به اینکه پرده بکارت یک قسمت از دستگاه تناسلی خارجی قلمداد میشود خود فرد فقط می‌تواند آن را دیدن کند اما قضاوت در مورد سلامت یا عدم سلامت پرده به مهارت و تسلط نیاز دارد ودر حیطه تخصص دکتری قانونی هست.

 

برای دیدن پرده بکارت می توانید جلوی یک آینه بزرگ که به دیوار تکیه داده شده هست بنشینید و کف پاها را در دو طرف آینه به دیوار بچسبانید و دستان خود را از زیر ران داخل ببرید. بدین ترتیب که با بهره گیری از انگشت‌های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را دقیقاً باز می‌کنید

 

و با بهره گیری از یک چراغ دستي یا چراغ خواب که محل استقرار آن را قبلاً درست کرده‌اید نور رابه آینه می‌تابانید تا نور به داخل مهبل منعکس شود تا به خوبی قابل دیدن باشد.

نحوه تشخیص باکره بودن و سلامت پرده بکارت دختر

روش‌هاي جدید برای معاینه پرده بکارت

در دهه‌های جدید با مراجعه چندان دختران جوان به مراکز دکتری قانونی برای اعاده حیثیت و انجام شکایت در مواردی مثل تجاوز بهره گیری از روش‌های نوین برای تعیین نوع آسیب دیدگی پرده بکارت انجام میگیرد. یکی از روش‌های نوین بهره گیری از کولپوسکپی هست.

 

کولپوسکوپی چیست و چگونه انجام میشود؟

كولپوسكوپی آزمایشی هست كه جهت معاینه لگن یا تست پاپ اسمیر ودر سال‌های جدید در ارتباط با معاینه پرده بکارت مورد بهره گیری قرار میگیرد. كولپوسكوپی در مطب پزشك صورت میگرد و معمولاًً 10 تا 20 دقیقه بطول می‌انجامد. این آزمایش در حالی انجام میشود كه فرد به كمر روی تخت خوابیده و پاهای خود را جمع میکند.

 

پزشك یك اسپكولوم فلزی در واژن قرار میدهد. اسپكولوم كمك میکند دهانه واژن باز بماند تا از این طریق پزشك بتواند به آسانی دهانه رحم را بررسی نماید.آنوقت پزشك ابزار بزرگنمایی خاصی بنام كولپوسكوپ را چند سانت داخل فرج قرار می‌دهد. نور چراغ این ابزار، داخل واژن را روشن میکند و پزشك از طریق لنز دوربین توانا به رویت واژن می‌گردد.

 

جهت پاك كردن هرگونه مخاط، دهانه رحم و واژن با پنبه تمیز میشود. ممكن هست پزشك از محلول سركه یا سایر محلول‌ها جهت پاكسازی بهره گیری نماید. در اینصورت، این امر منجربه بروز سوزش یا سوزن سوزن شدن خواهد شد. محلول كمك میکند بخش‌های مشكوك مشخص شوند.

 

علائم پرده بکارت تندرست و پرده بکارت مصدوم

به طور کلی میتوان از علائم زیر را برای تشخیص تندرست و یا آسیب دیدن پرده بکارت بهره گیری کرد. البته همه ی ي این علامت ها در همه ی ي افراد قابل مشاهد نیست.

 

روشهای تشخیص وجود پرده بکارت

علامت‌های پرده بکارت تندرست
پرده بكارت قابل اتساع و دارای سوراخ بدون پارگی

مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چینهای روی هم خوابیده

خواب چین‌ها معمولاًً رو به دهانه مهبل هست.

مجرای مهبل باریك و عمق ان قابل رویت نیست.

معاینه با انگشت مقدور نیست ودر اثر پافشاري به معاینه احتمال آسبی مخاط می رود.

 

علائم پرده بکارت مصدوم

پرده بكارت شل و متسع و دارای سوراخ بدون پارگی

مخاط مهبل نسبتاً ضخیم و چینهای اندكی صاف‌تر و دارای چینهای جدا شده از هم

خواب چین‌ها نامنظم هست و به یك سو نیست.

 

مجرای مهبل باز و معمولاًً تا دو سوم ان قابل رویت هست.

 

قابل معاینه با انگشت هست و حتی باز كردن ان با اسپكولومهای ظریف مقدور هست و صدمه ای به مخاط وارد نمی‌شود.

نحوه تشخیص باکره بودن و سلامت پرده بکارت دختر

چگونه گواهی سلامت بکارت بگیریم ؟

گرفتن گواهی سلامت بکارت از مسایلی است که ذهن تعداد زیادی از دختران و پسران را درگیر خود کرده است . نخستین چیزی که لازم میدونم بنویسم  این هست که گرفتن یا نگرفتن این نامه بستگی به فرهنگها و افکار مختلف دارد. پس اینقدر توی سوالات از من نپرسید که :

 

آیا گرفتن نامه بکارت لازم است؟

آیا گرفتن گواهی سلامت توهین به دختر نیست؟

آیا گرفتن نامه ي سلامت پرده ي بکارت به این معناست که این فرد هیچ رابطه ای با هیچ کسی از هیچ نوعی ندارد؟

 

من هیچ نظری راجع به سوالات بالا ندارم. چون این که اهمیت این برگه چقدر کم یا زیاد است، بستگی به فرهنگهای شما دارد. اما راجع به معاینه ي پرده بکارت باید بدانید به هیچ وجه توصیه نمیکنم که خودتان را معاینه کنید. چون اولا این معاینه اصلا صحیح نیست و خطاهای زیادی دارد. در ثانی ممکن است طی معاینه به نوعی بخود آسیب بزنید.

 

به چه کسی و با چه کسانی و با چه مدارکی مراجعه کنم؟

شخصی که قانونا 18 سال به بالا است میتواند به تنهایی جهت چکاپ هر جای بدن خود «از جمله پرده ي بکارت » به ماما یا دکتر زنان مراجعه کند. متاسفانه گاهی دیده میشود برخی همکاران و پزشکان از پذیرفتن دختران مجرد به تنهایی جهت ویزیت خودداری میکنند. خب مگر دختر مجرد مشاوره و راهنمایی و چکاپ نیاز ندارد؟

 

اگر برای چک سلامت پرده ي بکارت مراجعه میکنید دو حالت دارد :

 پاسخ کتبی – .پاسخ شفاهی

اگر قرار باشد من ِ نوعی داخل مطب به شخصی گواهی بکارت صدور کنم لازم است که هویت ش رابا عکس و مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی چک کنم.

 

رضایت فرد جهت چک کردن پرده  بکارت مهم است :

برای انجام معاینه پرده ي بکارت از یک فرد بالغ «خصوصا اگر به تنهایی مراجعه کرده باشد» یک رضایت نامه کتبی میگیرم که این تقاضای خودش بوده جهت این که پرده ي بکارت ش را چک کنم.

 

شرایط گواهی سلامت بکارت :

پس از چک کردن مدارک با شخص موجود، برگه گواهی بکارت در 2 نسخه نوشته شده که یکی تحویل معاینه شونده داده می‌شود. دیگری نزد من میماند. یک قطعه عکس به هر کدام از نامه ها ضمیمه شده و مهر را طوری میزنم که نصف ان روی عکس قرار بگیرد. اثر انگشت فردی که معاینه کرده ام را روی برگه می‌گیرم.

 

در نامه ی سلامت پرده بکارت چه چیزی می نویسند ؟

داخل گواهی سلامت بکارت تقریبا با این جمله بندی توضیح می‌دهم : ” گواهی می‌شود در تاریخ —— و ساعت —- پس از اخذ رضایت کتبی از شخص — ساله به نام —- و کد ملی —-؛ صاحب عکس فوق و اثر انگشت ذیل، و پس از احرازهویت و تطبیق با مدارک شناسایی در حضور—- معاینه پرده ي بکارت به عمل آمده و ———– . “

 

گواهی سلامت بکارت به چه کار می آید؟

خب توضیح دادم که من جهت اصل انجام اینکار و چرایی اینکار نظری ندارم. اما پرده ي بکارت یک سند و مدرک برای یک دختر می باشد و فقط باید نزد خودش باشد. بنابر این گواهی فقط و فقط تحویل بخود شخص «که سن قانونی دارد» می‌شود. نه همراهش،نه مادرش ؛ نه نامزدش. این که در این نامه چه چیزی نوشته شده را هم شفاها به کسی جز صاحب نامه توضیح نمیدهم. اصل رازداری باید برقرار باشد و حتی منشی و دستیار معاینه کننده نباید راجع به سلامت یا عدم سلامت بکارت شخص اطلاعات داشته باشند.

 

آیا در موارد تجاوز نیز معاینه بکارت انجام می شود؟

در این موارد مستقیما به دکتری قانونی مراجعه کنید تا علاوه بر چک سلامت پرده ي بکارت شما، موضوع را پیگیری کنند. از پیگیری این موضوعات نترسید. پدر و مادران عزیز اگر خدای نکرده این موارد برای عزیز شما پیش آمد از پیگیری کردن نهراسید و فرزندتان را سرزنش نکنید .

 

آیا برای نامه ی پرده ی بکارت مقعد هم چک می شود ؟

اصولا آدمیزاد با هر جای بدنش می‌تواند فرد دومی رابه ارگاسم برساند! گواهی پرده ي بکارت فقط رابطه ي واژینال را مشخص می‌کند. اما هرگز نمیتوان با این معاینه تشخیص بدهیم آیا فردی در گذشته هیچگونه تماس بدنی ؛ دهانی و ..داشته است یا نه !

 

گواهی بکارت فقط برای دخول های‌ واژینال صادر می‌شود.

 

مقعد فقط توسط دکتری قانونی ودر موارد خاص«که خواسته شده باشد» چک میشود.

 

دهان و پستان و دست و پا و …سایر اعضا و جوارح را نمیتوان از نظر تماس با فرد مخالف چک کرد! «و اصلا نمی دانم چرا اینکار باید انجام شود و اصلا بهش فکر شود!»

 

اگر کوچک‌ ترین شکی در معاینه ام داشته باشم ؛ هیچ نامه ي کتبی ای صادر نمی‌کنم. این به معنی ” عدم بکارت ” نیست .

 

در پایین می توانید دیگر مقالات سایت تالاب در زمینه پرده بکارت دختران باکره و تست و معاینه سلامت پرده بکارت را بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت