نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان | چشم چرانی از منظر قرآن کریم

نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان | چشم چرانی از منظر قرآن کریم

نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان

متاسفانه بدلیل عدم آگاهی لازم و مناسب مشکلات این چنینی رو به افزایش است و ما قصد داریم توضیحات لازم در زمینه چشم چرانی و نگاه شهوت آمیز را توضیح دهیم.

 

نحوه برخورد با چشم چرانی

قرآن علاوه بر این که از نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز را نهی میکند، علتش را هم می‌آورد، نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز است که منجر به فساد اخلاقی میشود، در روایات هم داریم که نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم ودر روز قیامت موجب کوری میشود.

 

چشم چرانی چیست؟

چشم چرانی یا “ویریسم” واژه اي فرانسوی است، گرفته شده از “ویر” به معنای “تماشاگر”. این اختلال از لحاظ جسمی برای فرد چشم چران مضر نیست اما برای قربانی آن ناراحت کننده است. فرد چشم چران دارای تکانه اي غیرقابل بازرسی برای دید زدن دیگران و طبق معمول غریبه ها بطور دزدانه دارد. چنین فردی کشش تکرار شونده اي را برای تماشا کردن دیگران از درون پنجره ها، پارکها، اماکن خاص مانند حمامها ؛ استخر و.. دارد.

 

حتما در اخبار و روزنامه ها با مطالبی در مورد نصب دوربین هاي‌ مخفی در اطاقهای پرو، سالن هاي‌ آرایش زنانه، باشگاه هاي‌ ورزشی و.. مواجه شده اید. افرادی که مرتکب این اعمال غیر اخلاقی می شوند عمدتا دچار این اختلال هستند. چشم چران ها عموما مرد هستند و طبق معمول خودرا مخفی نگه می دارند.

 

آیت الله مظاهری در سلسله جلسات اخلاق خود در ماه رمضان، اظهار کردند: یکی از گناهان بزرگ در اسلام، بدحجابی و بی‌حجابی است، پروردگار عالم در قرآن بیش از ده آیه راجع به حجاب و بی‌حجابی و بدحجابی صحبت دارد.

 

به گزارش تالاب وی با اشاره به این که در آیات قرآن کریم بر این موضوع بسیار تاکید شده است، گفتند: در بعضی از آیات علت تأکید هم آمده است بدین وسیله که بی‌حجابی و بدحجابی موجب فساد اجتماع میشود و دشمن بر سر مسلمانها مسلط میشود.

 

او گفت: آیۀ اول راجع به بی‌حجابی و بدحجابی، نگاه‌هاي‌ شهوت‌انگیز است «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ» ﴿النور، 30﴾؛ «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ…» ﴿النور، 31﴾؛ یا رسول الله! به زن و مرد بگو نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز نداشته باشید که این نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز منجر به فساد و منجر به بی‌عفتی‌ها و بی‌عصمتی‌ها می شود.

 

این مرجع تقلید افزود: قرآن علاوه بر این که از نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز را نهی می کند، علتش را هم می‌آورد، نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز است که منجر به فساد اخلاقی می شود، نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز است که منجر به فساد در جامعه میشود، لذا اول چیزی که قرآن جداً درباره‌اش صحبت میکند، نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز است.

 

آیت الله مظاهری عنوان کرد: در روایات هم داریم که نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم ودر روز قیامت موجب کوری می شود، یکی از علمای بزرگ اصفهان خیلی پیر شده بود، اما چشم هاي‌ جوانی داشت. به او میگفتند آقا چشمهای جوانی داری، چه کردی؟ می گفت قرآن زیاد خواندم و می خوانم و نگاه به نامحرم هم نداشتم.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه «وَ لاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى» ﴿الأحزاب‏؛ 33﴾ گفت: این آیه نیز علاوه بر این که زینت کردن مرد و زن در بیرون نهی می کند، علت دارد، می‌فرماید زمان جاهلیت بدحجابی و بی‌حجابی بودو لذا فساد اخلاقی هم بود، شما مسلمانید و باید روش زمان جاهلیت را نداشته باشید و اگر خانمی با زینت، چه از نظر صورت و چه از نظر لباس یا مردی با زینت، چه از نظر صورت و چه از نظر لباس، بیرون بیاید، در روز قیامت نمی تواند در صف مسلمانها باشد.

 

نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان | چشم چرانی از منظر قرآن کریم

آیت الله مظاهری تصریح کرد: آیۀ «وَ لاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى» می‌فرماید کسانی که بدحجاب باشند، کسانی که بی‌حجاب باشند، کسانی که زینت کرده از خانه بیرون بیایند و جلب نظر دیگران کنند، مسلمان واقعی نیستند ودر روز قیامت با افراد زمان جاهلیت محشور میشوند.

 

وی ادامه داد:قرآن می‌فرماید خانم باید در مقابل نامحرم مقنعه سر تا پا پوشیده داشته باشداما قرآن فقط به مقنعه اکتفا نکرده است، می‌فرماید زن مؤمن کسی است که چادر داشته باشد و با چادرش سر تا پا پوشیده باشد، می‌فرماید: «یا أَیهَا النَّبِي قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ …﴿الأحزاب‏؛ 59﴾؛ یا رسول الله! به همه زن ها بگو در مقابل نامحرم چادر داشته باشید و به واسطۀ چادر خودرا بپوشانید.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: دراین آیۀ شریفه هم علت آورده شده است که علامت عفت خانم، چادر خانم است، علامت عفت نجابت خانم، چادر خانم است و خانمی که در مقابل نامحرم در کوچه‌ها بی‌چادر باشد، در پیش خدا در عالم ملکوت شناخته شده به زن عفیف نیست، زن عفیف زنی است که چادر داشته باشد و به واسطۀ چادر سر تا پایش پوشیده باشد.

 

این مرجع تقلید ابراز کرد: قرآن شریف راجع به آقایان و خانمها سفارش می کند که اختلاط بین زن و مرد نباشد، این اختلاط بین زن و مرد و این نگاه‌هاي‌ شهوت‌آمیز بین زن و مرد در مجالسی که زن و مرد هستند عملی مذموم و حرام که از منظر قرآن کریم موجب بی‌عفتی و مفسده می شود.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: مواظب باشید اختلاط بین زن و مرد و جلسۀ زن و مرد و گفتن و خندیدن و شوخیهای بی‌معنا نباشد و بدانید اینگونه مجالس و اینگونه اختلاط هاي‌ بین زن و مرد، موجب فساد می شود، همین حالا وضع جامعۀ ما از نظر حجاب و بدحجابی و بی‌حجابی خوب نیست و مرضِي آقا امام زمان«عج» نیست.

 

آیت الله مظاهری در همین رابطه به داستانی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگان می گفت یکی از علمای بزرگ خراسان دلش هوای امام زمان کرده بود، لذا نذر کرده بود که در همه مساجد خراسان یک نماز امام نماز بخواند برای این که خدمت آقا برسد.

 

گفته بود نمازها را خواندم تا نماز چهلم و کسی آمد و به من گفت آقا امام زمان دراین خانه است و تو را می‌طلبد، رفتم در خانه و دیدم خانم خانه از دنیا رفته است. آقا امام زمان آمدند نماز این خانم را بخوانند. آقا تعریف این زن را کردند و گفتند که این خانم به خاطر چادرش و به خاطر عفتش در زمان پهلوی از خانه بیرون نیامد و برای همین عفت و عصمتش من آمدم تا نماز میت این خانم را بخوانم.

 

وی افزود: این وضعی که ما در حجاب راجع به خانمها و راجع به اختلاط بین زن و مرد داریم، دشمن را خیلی خوشحال کرده است. همه میدانیم که پهلوی یعنی رضاشاه را انگلیس‌ها روی کار آوردند، انگلیس‌ها وی را برای دو چیز آورده بودند و او هم تا توانست روی آن ها کار کرد، نخست روی حجاب و چادر خیلی کار کرد و خیلی چادرها را پاره کرد و روسری‌ها را برداشت و زن ها را اذیت کرد و دومی هم راجع به مسجد و حسینیه‌ها و این که روضه و نماز جماعت نباشد و بعد هم برداشتن عمامه از سر روحانیت بود.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: پیغمبر اکرم«ص» می‌فرمودند در شب معراج خانم هایي دیدم که در جهنم از بس آسيب میخوردند، گوشت بدنشان را می‌کندند و می خوردند، جبرئیل به من گفت این ها زنهای بدحجاب و بی‌حجاب هستند و زن و مردهایی که مختلط باهم هستند و بالاخره مراعات حجاب اسلامی را نکردند.

 

* چشم چرانی از منظر قرآن کریم

اسلام التفات و عنایت خاصی به حفظ عفت و حیا زن و مرد از بی بند و باریها نشان داده است و علل و عوامل ایجاد آن رابه شدت ممنوع کرده است. از جمله آیاتی که خداوند در آن سفارش به حفظ چشمها از نگاههای منحرف مي نماید آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور است . خداوند دراین آیات می فرماید: قل للمؤمنین یغضو من ابصار هم و یحفضوا فروجهم ذلک ازکی آن ا… خبیر بما یصنعون * و قل للمومنات یقضضن من ابصارهنّ و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهنّ إلّا ما ظهر منها

 

اي پیامبر ؛ به مردان با ایمان بگو که هنگام روبه‌رو شدن با زنان چشمهای خودرا از نگاههای آلوده به شهوت بپوشانند و فروج و اندامشان را از کارهای زشت بازدارند … * و اي رسول ؛ به زنان با ایمان بگو که هنگام برخورد با مردان دیدگان خودرا از نگاههای آمیخته به شهوت بپوشانند و فروج اندامشان را از کارهای زشت و ناپسند باز دارند و زینت و آرایش خودرا جز انچه سهوا ظاهر می شود ؛ بر بیگانه آشکار نسازند

 

از این آیه ها چنان برداشت می شود که خداوند متعال نگاه داشتن چشمان از مناظر شهوت انگیز را فقط مخصوص مردان نمیداند و زنان را نیز از این عمل نهی مي نماید.

 

نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان | چشم چرانی از منظر قرآن کریم

نگاه مردان و زنان

1» زن از راه گوش تحریک می شود.

زن با داشتن طیف وسیع تری از گیرنده هاي‌ حسی تمایل به شنیدن واژه هاي‌ شیرین دارد تا نگاه کردن به شکل و اندام مذکر. حساسیت زن به شنیدن تعریف هاي‌ بی نظیر چنان قوی است که حتی بعضی از زن ها هنگام شنیدن نغمه هاي‌ عاشقانه از طرف محبوبشان چشمان خودرا می بندند.

 

2» مرد از طریق چشم تحریک می شود.

مغز مرد برای نگاه کردن به شکل و اندام مؤنث برنامه ریزی شده است. این است که تصورات اروتیک برای مردان بسیار مهم است.

 

3» مغز مردان برای خیره شدن به زنان برنامه ریزی شده است.

هورمون تستوسترون رابه پرخاشگری و خصومت ارتباط میدهند اما این هورمون مسوول میل جنسی هم هست و مردان نسبت به زنان ۶ برابر بیشتر از این هورمون در خونشان دارند. دانشمندان دریافته اند این هورمون بخش تسلط بر رفتارهای تکانه اي و غریزی را مختل می کند. اگرچه این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد، اما میتوان گفت مردان درست مثل هواپیمایی که روی دستگاه «خلبان خودکار» قرار گرفته باشد، به زنان خیره می شوند ودر عین حال وقتی زن از میدان دیدشان خارج شد، وی را فراموش میکنند.

 

دلایلی که زن را برای مرد جذاب می کند

زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه هاي‌ آنچنانی و تلاش هاي‌ مداوم ندارند. با کمی تلاش میتوانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

 

مو هاي بلند:

یکی از مهم‌ترین معیار های مردان برای زیبایی و جذابیت زنان، داشتن موهایی بلند است. البته نیازی نیست که موی خودرا تا کمر بلند کنید، اگر مو هاي بلند و مرتبی داشته باشید جذابتر است. اگر مو هاي بلند دوست ندارید و نگه داری ازآن برای تان سخت است، میتوانید مو هاي تان رابه گونه اي کوتاه کنید که بلند تر بنظر برسد.

 

کفش هاي‌ پاشنه بلند:

مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. زنان باید بدانند که پاهای شان در کفش هاي‌ پاشنه بلند جذابتر بنظر می‌رسد اما می‌دانم این کفش ها آسان نیستند. نیاز نیست یک کفش 10-15 سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید. کفشی شما را جذاب و خواستنی می کند که خودتان هم با پوشیدن آن احساس اسانی کنید.

 

لباسی مانند یک خانم:

برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند؛ انها کت و شلوار، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی‌دانند.

 

لبخند:

شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده اي روی مردان دارد. تعداد زیادی از زنان اشتباه میکنند و دوست دارند همواره جدی بنظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ؛ ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب میشویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند.

نگاه شهوت آمیز به دختران و زنان | چشم چرانی از منظر قرآن کریم

چه عاملی باعث نگاه مرد به زن می شود؟

مردها به هیچ عنوان نمیتوانند از تحسین کردن زیبایی زنان خودداری کنند. اما آیا انجام اینکار وقتی پیش همسر یا معشوقه شان هستند درست است؟ مجله سلامت مردان اخیراً رای گیری دراین مورد انجام داده است:

 

– 53 درصد گفتند که اگر موردی باشد حتما نگاه می‌کنند.

 

– 28 درصد گفتند فقط در موارد بسیار خاص و حتما با داشتن عینک آفتابی اینکار را میکنند.

 

– 19 درصد گفتند که هیچ وقت اینکار را نمیکنند چون نمی‌خواهند همسرشان از دست آن ها ناراحت شود.

اما برای یک لحظه فکر کنید.

 

زن ها هم از این بدشان نمی‌آید. درست است؟ منظورم این است که مثلا آن 7 پرستاری که به خاطر نگاه کردن به پرونده دکتری جورج کلونی تعلیق شدند الزاماًً به خاطر مسائل دکتری اینکار را نکرده بودند، درست است؟

واقعیت این است که مردها نگاه می‌کنند و زن ها هم نگاه می‌کنند. بیولوژی طوری ما را برنامه ریزی کرده است که به دنبال جفتی مناسب خودمان باشیم و کره چشممان یکی از ابزارهایی است که همه ما برای خرید ازآن استفاده میکنیم.

 

جدیدترین مطالب سایت