از بین رفتن پرده بکارت در اولین رابطه + نکاتی درباره پرده بکارت

از بین رفتن پرده بکارت در اولین رابطه + نکاتی درباره پرده بکارت

از دست دادن بکارت چه حسی دارد؟

نکاتی بسیار مهم و خواندنی درباره اولین رابطه جنسی دختر و پاره شدن پرده بکارت و زن شدن را در این مقاله آموزشی بخوانید. در زمان پاره شدن پرده بکارت چه اتفاقی می افتد و دختر چگونه می تواند بهتر این مرحله را بگذراند.

 

اگر میخواهید بدانید وقتی پرده بکارت را از دست میدهید چه اتفاقی برایتان می افتد همراه ما باشید در مجله آموزشی و زناشویی تالاب :

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک غشاء نازک است که در پایین و انتهای واژن خانم هاي‌ باکره قرار دارد. هنگامیکه خانمها برای نخستین بار رابطه جنسی خودرا با مردان شروع میکنند، سر آلت تناسلی به این غشاء فشار آورده و باعث پاره شدن ان میشود.

 

این فرایند اغلب باعث خون ریزی جزئی میشود.البته لازم به ذکر است که طبق مطالعات اخیر، تنها 43 درصد از خانمها در هنگام پاره شدن پرده بکارت با خون ریزی مواجه می‌شوند.

 

از طرفی، پرده بکارت می‌تواند از طریق خودارضایی و به ویژه با وارد کردن سایر اجسام به داخل واژن پاره شود. بر طبق یک نظریه ي قدیمی، ورزش هایي مانند اسب سواری و دوچرخه سواری نیز میتوانند باعث پاره شدن پرده بکارت شوند که البته درستی این نظریه هنوز نامشخص است.

 

وقتی بکارتتان را از دست می دهید چه اتفاقی می افتد؟

اغلب دختران تا رسیدن به سن 17 سالگی رابطه جنسی را تجربه نمی‌کنند.  تعداد زیادی از ان ها با وجودی که دراین سن ازدواج میکنند ولی چون هیچ آگاهی اي در مورد زمانی که بکارتشان را از دست بدهند ندارند از داشتن رابطه اجتناب می‌کنند.

 

مهمترین نکته برای زنان این است که بدانند فقط زمانی بکارتشان را از دست می دهند که پرده نازکی hymen که درون واژن قرار گرفته در طول رابطه دخولی از بین برود یا به اصطلاح پاره شود.



در زمان نخستین رابطه جنسی پرده بکارت کشیده شده باز میشود و حتی ممکن است باعث ایجاد دردی مختصر و کمی خون ریزی شود.  برخی زنان باید با انگشت بکارت خود رابه صورت کامل بردارند. پرده بکارت زمانی که پاره شود دیگر به هیچ عنوان رشد نخواهد کرد یا دوباره به هم جوش نخواهد خورد و ترمیم نمی‌شود. در برخی موارد پرده شما در حین رابطه جنسی پاره نمیشود مگر این‌که دخول عمقی انجام شود.

 

از سوی دیگر زنان طبق معمول متوجه درد رابطه دخولی نمی‌شوند مگر این‌که میزان روان کننده ترشح شده در واژن کم باشد. اگر حین رابطه جنسی درد دارید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تادلیل مشکلتان را پیدا کند.

 

نکته مهمی که حتماً باید درنظر داشته باشید این است که حتی باوجود بکارت بدون رابطه دخولی، یا در نخستین رابطه و حین از بین رفتن بکارت احتمال بارداری وجوددارد.

 

مایع منی یا مایعی که قبل از انزال ازبدن مردان خارج می‌شود اگر در روی واژن یا داخل واژن بریزد ممکن است منجر به بارداری شود. بنابر این بهتر است برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و همچنین عفونت از قرص هاي‌ هورمونی یا کاندوم استفاده نمایید. 

 

از بین رفتن پرده بکارت در اولین رابطه + نکاتی درباره پرده بکارت

چگونه می توان درد اولین رابطه جنسی را کاهش داد؟ 

تعداد زیادی از زنان در مورد این‌که هنگام پاره شدن بکارت واقعا چه اتفای میوفتد و قرار است در حین رابطه جنسی بعد از ان چقدر درد بکشند نگرانی داشته و سوالات زیادی برایشان بوجود می‌آید.

 

در نخستین رابطه جنسی ممکن است کمی درد احساس کنید ولی اگر زمان کافی برای پیش نوازی صرف کنید و به اندازه کافی روان کننده از واژنتان ترشح شود و عمل دخول به آرامی و با حوصله انجام شود حینن دخول درد کمتری احساس خواهید کرد و شاید هم دردی حس نکنید.

اگر برای رابطه ترس داشته باشید باعث می‌شود درد بیشتری حس کنید بنابر این لازم است آرامش خودرا حفظ کرده و ترس تان از اتفاقی که قرار است بیوفتد را کناری بگذارید تا دردی حین رابطه احساس نکنید. اگر استرس داشته باشید به اندازه کافی روان کننده در واژن ترسح نشده که خود منجر به دخول دردناک خواهد شد.

 

نکاتی که برای اولین رابطه جنسی باید در نظر داشته باشید

باورهای غلطی درباره نخستین رابطه جنسی یا از دست دادن بکارت وجوددارد.

نخستین رابطه جنسی ممکن است آن قدر که تصور می‌کنید لذت بخش نباشد.  احتمالا ذهنت ان به قدری درگیر چیز هاي‌ مختلف خواهد شد که توجه تان از رابطه جنسی دور شده ودر نتیجه کمی درد احساس خواهید نمود. از نخستین برخورد جنسی خود توقع زیادی نداشته باشید بویژه اگر نخستین تجربه شریک زندگی‌تان هم باشد

 

ساختار پرده بکارت چگونه است؟

اگر شما واژن رابه شکل یک تونل تصور کنید، پرده بکارت شبیه به یک پرده است که در دهانه ي تونل قرار گرفته و تقریباً بیشتر ان را مسدود کرده است. بیشتر خانمها هرگز پرده بکارت خودرا نمیبینند. «اما اگر مایل هستید پرده بکارت خودرا ببینید، تنها کافیست لبهای واژن خودرا گرفته و واژن خودرا باز کنید. یک آینه در فاصله چند سانتی متری واژن خود قرار دهید. غشاء نازک و صورتی رنگی که می بینید، پرده بکارت شما می‌باشد.»

 

پرده بکارت تقریباً صورتی رنگ است ودر بیشتر موارد هلالی شکل می‌باشد«البته می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد». تقریباً در تمام خانم هاي‌ جوان یک شکاف بزرگ در غشاء پرده بکارت وجوددارد.

 

به عبارت دیگر، پرده بکارت بطور کامل دهانه واژن را مسدود نمیکند. وجود این منفذ در پرده بکارت الزامیست زیرا که به خون قاعدگی اجازه میدهد که از رحم خارج شود.

 

متاسفانه در تعداد معدودی از خانم هاي‌ جوان هیچ گونه شکاف یا منفذی در پرده بکارت وجود ندارد که همین قضیه میتواند بعد از سن بلوغ باعث مشکلات نسبتا بزرگی شود. علائم این نوع از پرده بکارت به این شکل خودرا نمایش میدهد که دختر جوان تمام علائم قاعدگی ماهانه مانند درد در شکم و نفخ را دارد، اما به هیچ عنوان هیچ گونه نشانه اي از خون ریزی ندارد. خون قاعدگی بتدریج و بعد از چند ماه در داخل واژن، رحم و احتمالا لوله هاي‌ فالوپ جمع شده و آن ها را مسدود می‌کند.

 

به این حالت بیماری هماتوکولپوس «hematocolpos» گفته می‌شود. دراین بیماری، مشکل اصلی تشخیص ان است. درمان این بیماری کار چندان دشواری نیست.

 

متخصص زنان بعد از تشخیص بیماری، فرد بیمار رابه بیمارستان منتقل کرده ودر آنجا به کمک یک عمل جراحی ساده، پرده بکارت سوراخ شده و به خون اجازه داده میشود تا خارج شود. 

 

اگر این عمل به درستی انجام شود، فرد بیمار دیگر با مشکل جمع شدن خون در دوران قاعدگی مواجه نمیشود ودر سنین بالاتر نیز می‌تواند بدون هیچ گونه مشکلی مانند سایر خانمها از زندگی جنسی خود لذت برده و باردار شود.

 

حتی ممکن است در طول اولین رابطه جنسی به ارگاسم نرسید

زنان طبق معمول در نخستین رابطه جنسی خود ارگاسم را تجربه نمی‌کنند مگر این‌که واقعا خیلی خوش شانس باشید بنابر این انتظار تجربه اوج لذت جنسی در نخستین رابطه کمی زیاده خواهی است.

 

همیشه قبل از شروع رابطه یک مکان بدون استرس را انتخاب کنید

 اگر مدام نگران مطلع شدن  دیگران از کاری که انجام می‌دهید باشید هرگز لذت نخواهید برد. بهترین کار این است که رابطه را در مکانی امن ودر آرامش انجام دهید تا اعصاب شما آرام گرفته و رابطه جنسی برایتان لذت بخش تر باشد.

 

احساس گناه نداشته باشید

تعداد زیادی از دختران جوان به خاطر از دست دادن بکارت احساس گناه می‌کنند ولی باید بدانید که این مساله یک روند کاملا طبیعی از تغییرات رو به جلو زندگی شماست و بجای احساس گناه سعی کنید از این‌که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید و میتوانید حس  هاي‌ خدادای جدیدی را تجربه کنید، لذت ببرید و نیازی نیست که از داشتن این رابطه خجالت بکشید.

 

برای هر اتفاق عجیب و غریبی آماده باشید

وقتی زن و شوهر هردو بی تجربه هستند احتمال این‌که اتفاق عجیبی حین رابطه بیوفتد، وجوددارد. هیچ چیزی نباید شما را سرخورده کند. اگر اتفاق عجیبی حین رابطه پیش آمد مثل خارج شدن گاز یا شنیدن حرفی از شوهرتان که خوشتان نیاید، جدی نگرفته و از ان بگذرید. باید بدانید این اتفاقات کاملا طبیعی بوده و همه ی زوجین ان ها را تجربه میکنند.

 

از بین رفتن پرده بکارت در اولین رابطه + نکاتی درباره پرده بکارت

بقایای پرده بکارت بعد از پاره شدن آن

پس از برداشته شدن پرده بکارت، یک حلقه از باقیمانده هاي‌ ان در قسمت پایین و یا اطراف دهانه واژن به جا میماند. طبق معمول این زائده ها بتدریج و بعد از چند سال کوچک میشوند و از بین میروند.اما در مواردی نادر، زائده هاي‌ باقیمانده از پرده بکارت باقیمانده و می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی و درد در هنگام رابطه جنسی شوند.

 

در چنین مواردی ممکن است استفاده از روان کننده ها در هنگام برقراری رابطه جنسی بشما کمک کند. چنانچه این راه حل بشما کمک نکرد، ممکن است لازم باشد به دکتر زنان مراجعه کنید و طی یک عمل جراحی ساده این زائده ها برداشته شوند.

 

تجربه ای که در اولین رابطه جنسی دارید قرار نیست در طول زندگی جنسیتان ادامه داشته باشد

 با کسب تجارب بیشتر در رابطه هاي‌ بعدی می‌توانید احساسات بهتری را تجربه کرده و رابطه اي هیجان انگیز، لذت بخش و بیاد ماندنی داشته باشید. آماده تجربه هاي‌ جدید باشید.

 

با ناراحتی بعد از دست دادن بکارت کنار بیایید

در حالیکه راه کار هاي‌ زیادی برای کمتر شدن درد نخستین رابطه وجوددارد ولی ممکن است بعد از ان دچار ناراحتی شوید. خبر خوب این است که برای مقابله با درد و خون ریزی بعد از نخستین مقاربت میتوانید از مسکن هاي‌ بدون نسخه استفاده کنید.

 

اگر سنتان کمتر از 19 سال است از مصرف آسپرین اجتناب کنید. در صورتی که خون ریزی داشتید بهتر است تا چند روز از پد بهداشتی استفاده کنید. فقط در صورتی که بعد از رابطه درد شدیدی داشتید باید به دکتر مراجعه کنید.

 

پرده ی بکارت محکم و پاره نشدنی

تعداد زیادی از زنان جوان ادعا میکنند که پرده بکارت آن ها بسیار محکم و پاره نشدنی میباشد. این حالت برقراری رابطه جنسی را دشوار یا حتی غیر ممکن می‌کند. در عده اي از این موارد، دکتر وادار میشود برای برطرف کردن مشکل بیمار خود، از یک عمل جراحی ساده استفاده کند. دراین عمل جراحی یا پرده بطور کامل برداشته می‌شود و یا تنها یک شکاف در ان ایجاد میشود تا پاره شدن ان ساده تر شود.

 

 با این حال بر طبق تحقیقی که 40 سال پیش در بریتانیا انجام شد، مشخص شد که در تعداد زیادی از موارد پرده بکارت به هیچ عنوان محکم و پاره نشدنی نمی باشد «طبیعی می‌باشد».

 

دراین موارد، علت اصلی مشکل یک بیماری به نام واژینیسموس می‌باشد که در واقع یک بیماری شایع روانی بوده که در ان عضلات سفت شده و برقراری رابطه جنسی را دچار مشکل می‌کند. در تعداد زیادی از موارد به کمک تکنیک هاي‌ تمدد اعصاب خاص میتوان این مشکل را برطرف کرد. 

 

با این حال، در عده اي از موارد پاره نشدنی بودن پرده بکارت واقعی می‌باشد که میتواند در برقراری رابطه جنسی ایجاد مشکل کند. در آن گونه موارد، یک عمل جراحی ساده می‌تواند مشکل را رفع کند. پرده بکارت می‌تواند مشکلات دیگری نیز داشته باشد که البته بسیار نادر بوده و می‌توان به کمک یک عمل جراحی ساده انها را برطرف کرد.

جدیدترین مطالب سایت