آموزش همسرداری ( ارتباط مشکل‌ ساز با همسر‎ )

آموزش همسرداری ( ارتباط مشکل‌ ساز با همسر‎ )

آموزش ارتباط مشکل‌ ساز با همسر‎

در ارتباط با همسر تان دچار مشکل هستید؟ برای حل این مشکل این مقاله به شما کمک می‌کند ؛چندسال هست ازدواج کرده ایم و ۳ بچه داریم، ولی اگر شوهرم را به حساب بیاورم ۴ بچه دارم. او عین بچه رفتار می‌کند. وسایل را سرجایش نمی‌گذارد، قرارها یادش میرود و اگر اعتراض کنم، ناراحت می‌شود.چکار کنم؟

 

به گزارش تالاب: حتما جمله هایي مثل: « عزیزم با این لباس بیرون نرو، سرما می خوري»، «غذا خوردی؟ حتما بخور چون ضعف می کني»، «راستی عزیزم یادت باشه ساعت سه نوبت پزشک داری» و… را چندان شنیده اید. هنگامی که سبک ارتباطی شما با همسرتان مثل پسربچه کوچکی باشد، او نیز با شما مثل والدش رفتار خواهد کرد.

 

۶ مدل از سبک های ارتباطی مادرانه که باید از آنها اجتناب کنید:

 

۱- کمک کردن در مواردی که خودشان باید انجامش دهند. «لباس‌هایش را پشت سرش جمع نکنید»

۲- برای آنکه بفهمید چه میخواهد، سوال هاي مکرر نپرسید. «گرسنه اي؟ نه؟ سوپ می‌خوری؟ چای می‌خوری؟»

 

۳- با این فکر که مرد فراموشکار هست، اطلاعاتی که می داند را دوباره یادآوری نکنید. «فراموش نکنی خریدکنی، شب مهمون داریم.»

۴- غرغر کردن و شکایت از کارهایی که باید انجام می‌داد و نداده. «چند مرتبه بگم چراغ آشپزخانه را خاموش کن»

 

۵- به عهده گرفتن کارهایی که گمان میکنید او نمی‌تواند درست انجام دهد. «اگر اجازه بدم خرید خونه را انجام بده، می‌دونم مثل همۀ وقت یک اشتباهی می‌کنه، بنابراین همۀ وقت خودم انجام میدم »

 

۶- اصلاح کردن اشتباهاتشان و امر و نهی کردن به انها. «نه عزیزم این جمله که گفتی درست نبود نباید میگفتی هفته پیش رفتیم پیش مادر من»

 

به او اعتماد کنید و مثل یک شخص توانا و قابل اعتماد با او رفتار کنید و اگر با این حال همسرتان اشتباهاتی را مرتکب شد مثلا باز هم قرارهایش را فراموش کرد یا به خاطر گم کردن کلیدهایش دیر به مهمانی رسیدید نگران نباشید زیرا تا همسر شما بخواهد به تنها انجام دادن کارهایش عادت کند زمان می برد.

 

جدیدترین مطالب سایت