همسران بد قلق

همسران بد قلق

تصور معنای واژه «مرد بدقلق» كار سختی نیست. برخی از كسانی را می شناسیم كه كنار آنها بودن و تحمل رفتارشان به هیچ وجه آسان نیست. البته زن بد قلق هم كم نیست و این نوشتار چگونگی رفتار با مردان بدقلق را یادآوری می كند .

 اگر این افراد در زمره همكاران و دوستان ما باشند و برخورد ما با آنها در زمانی كوتاه و محدود انجام بگیرد، چندان مشكل ساز و غیرقابل تحمل نیست.

 

قضیه از جایی بغرنج می شود كه این افراد همسر یا شریك زندگی ما باشند یا راهی به قلب ما باز كنند. آن وقت است كه بدون خواندن این نوشتار و استفاده از راهكارهای توصیه شده اش، بعید به نظر می رسد بتوانید رابطه تان را مدتی طولانی و به شكلی مسالمت آمیز حفظ كنید.

 

مطالعه این مقاله كمك شایانی به رفع مشكلات و موانع ارتباطی موجود میان شما و افراد بدقلق خواهد كرد، به شرط آن كه راهكارها و توصیه های آن را بارها تكرار كنید و در نیمه راه خسته یا دلزده نشوید.

همسران بد قلق

توجه داشته باشید كه به هر حال دوست داشتن آدم های بدقلق، مسوولیت پذیری، همدلی، بلوغ عاطفی و انعطاف پذیری فراوانی می طلبد؛ پس چنانچه در خود چنین صفاتی را نمی بینید بهتر است قبل از به كار بستن این توصیه ها در انتخاب خود تجدیدنظر كنید.

اما اگر عزمتان را جزم كرده اید كه راهی به قلب مرد بدقلقتان باز كنید، به شما مژده می دهیم كه پس از به كار بردن این راهكارها جایزه عاطفی شگفت انگیزی نصیب شما خواهد شد.

 

_  اجازه ندهید بدقلقی و رفتار تحریك آمیز مرد بدقلق شما، شما را هم بدقلق كند. توجه داشته باشید كه رفتار دفاعی و بدخلقی و بدقلقی می تواند واگیردار باشد، پس نه به موضع دفاعی پناه ببرید و نه اعلام جنگ و آشوب كنید. فقط نفس عمیقی بكشید و اقتدار و تحمل خود را از دست ندهید.

 

_ هیچ وقت فراموش نكنید كه احترام گذاشتن به مرزهای آدم های بدقلق، آنها را از پرخاش بازمی دارد. پس بشدت مراقب مرزهای مردهای بدقلق باشید.

 

_ حتی در خوشایندترین مواقع نیز از یاد نبرید كه آدم های بدقلق نیز روزی روحیه ای مثل انسان های دیگر داشته اند و به دلیل تجربه های بد –ترس ها و روابط شكست خورده– به شخصیت های امروزی تبدیل شده اند. پس در رفتاری كه با آنها پیش می گیرید همواره جانب ملاطفت و مهربانی را رعایت كنید.

 

_ دقت كنید كه چه موضوعاتی مرد بدقلق شما را خوشحال می كند. این موضوعات همان راه هایی هستند كه با كمی توجه و تدبیر می توانید مسیر دستیابی به موفقیت را برای شما هموار كنند. برعكس، بسیار دقت كنید كه مرد بدقلق شما از چه كارها و رفتارهایی بیزار است و تا می توانید از این اعمال و رفتار پرهیز كنید تا مرد بدقلق شما وارد لاك دفاعی نشود.

 

همسران بد قلق

_ همواره به خاطر داشته باشید هیچ چیز مرد بدقلق را زودتر از این خلع سلاح نمی كند كه نشان دهید برایش اهمیت قایلید. بنابراین توجه به نیازهای مردان بدقلق و برآوردن آنها نیمی از پیروزی است.

هیچ چیز مانند مهربانی مرد بدقلق را آرام نمی كند. مهربانی و به كاربردن كلمات مهرآمیز و رفتاری دوستانه و محبتی سخاوتمندانه، حتی بدقلق ترین مردها را هم ناگهان آرام كرده و تهاجم رفتاری شان را خنثی می كند

 

_ تا وقتی مرد بدقلق شما آرام نشده یا شما نیرو و توان روانی و تحمل موردنیاز برای برخورد آرام را پیدا نكرده اید، فاصله ایمن را با او حفظ كنید.

 

_ زنانی كه شوهران بدقلق دارند، باید همواره از افراد بدقلق دیگر (دوست یا همكار) دوری كنند تا بتوانند انرژی خود را برای رویارویی با همسر بدقلق خود ذخیره كنند.

 

_ هیچ چیز مانند مهربانی مرد بدقلق را آرام نمی كند. مهربانی و به كاربردن كلمات مهرآمیز و رفتاری دوستانه و محبتی سخاوتمندانه، حتی بدقلق ترین مردها را هم ناگهان آرام كرده و تهاجم رفتاری شان را خنثی می كند.

 

_ تحمل مرد بدقلق صبر و شكیبایی فراوانی می طلبد. اما كنارآمدن با مرد بدقلق به جز شكیبایی نامحدود، به قدرت درك فراوان هم نیاز دارد. زنی از این معركه پیروز بیرون می آید كه در برابر وسوسه خشمگین شدن مقاومت و در مواجهه با هر تنگنایی، پیش از هر چیز راهی برای شكیبایی، تفاهم و همدلی بیشتر پیدا كند.

 

_ زنان نازك نارنجی و حساس نمی توانند هیچ مرد بدقلقی را تحمل كنند، مگر آن كه پوستشان را كلفت كنند و خونسرد باشند.

 

_ نگرانی ها، تشویش ها و رفتارهای لجبازانه و قهرآلودی كه شما با خود به میدان درگیری با مرد بدقلق می آورید، در پیش نرفتن اوضاع به میل شما دو نفر تاثیر بسزا و نقشی تعیین كننده خواهد داشت.

همسران بد قلق

_  به یاد داشته باشید كه روابط و رفتار متقابل میان شما و مرد بدقلق خیابانی دوطرفه است كه در آن، هر عملی، بازتاب و عكس العملی در پی خواهد داشت؛ پس تا می توانید درخصوص آنچه می گویید یا انجام می دهید محتاط و دقیق باشید. به خاطر داشته باشید كه رفتارها و واكنش های بدون اندیشه، شما را از دستیابی به بهترین نتیجه ها محروم خواهد كرد.

 

_ با افراد بدقلق یكی به دو نكنید. به جای بحث و مجادله، لحظه ای درنگ و سكوت كنید و به جای آشوب به پا كردن، منتظر آرام شدن اوضاع باشید.
 

_ اجازه دهید مرد بدقلق شما مثل هر آدم دیگری درددل كند و حرف های دلش را بزند. حتی او را تشویق كنید دغدغه هایش را بیرون بریزد و از غصه ها و نگرانی ها و ترس هایش با شما حرف بزند. همین اقدام، نخستین گام برای ایجاد تغییر است.

 

_ به احساسات مرد بدقلق بیشتر از مشكلات او توجه كنید. متاسفانه بیشتر اوقات بسیاری از ما به جای تمركز بر انگیزه های رفتاری، بر خود رفتار تمركز می كنیم. این اشتباهی بس خطرناك است چراكه درواقع انگیزه ها، رفتارها را می سازند.

 

_ در مواجهه با افراد بدقلق هم، نخست باید انگیزه آنها را از رفتاری كه نشان می دهند بررسی كنید. موضع افراد بدقلق همواره بر پایه واكنش های احساسی است. اگر این احساسات را خنثی كنید، واكنش ها نیز خود به خود خنثی می شوند.

 

_ یكی از بهترین راه هایی كه سبب می شود مرد بدقلق از بدقلقی دست بردارد این است كه او را از قابل اعتماد بودن خود مطمئن سازید. اگر افراد بدقلق درك كنند كه كنار شما در امان هستند، رفتاری متفاوت در پیش می گیرند.

 

_ به جای حدس زدن علت ناراحتی مرد بدقلق، موضوع را از خود او بپرسید. حوصله كنید و اجازه دهید وی همه چیز را توضیح دهد. از لا به لای توضیحات او نكات سودمند بسیاری را خواهید فهمید.

همسران بد قلق

_ هیچ چیز افراد بدقلق را سریع تر و زودتر از این بر ما نمی شوراند كه آنها را نكوهش كنیم. ملامت هر فرصتی را برای تفاهم و سازگاری از بین می برد. بنابراین در مواجهه با افراد بدقلق به ویژه مردان، از ملامت بپرهیزید و به جای آن تنها درباره احساس خودتان حرف بزنید.

 

_ هرگز سخن یك مرد بدقلق را قطع نكنید. معنای قطع كردن سخن طرف گفت و گو این است كه آنچه شما می خواهید بگویید اهمیت بیشتری دارد. هوشیار باشید كه این كار وقتی پای یك مرد بدقلق در میان باشد، بسیار خطرناك است.

 

_ برای حل مشكلات پیش آمده بر هیچ راه حلی پافشاری نكنید، بلكه برای رسیدن به راه حل با یكدیگر همكاری كنید. این كار نیازمند گفت و گو در محیطی صمیمانه و آرامش بخش است.

در چنین مواقعی، ابتدا موضوع مطرح شده را از دیگر مسایل جدا و همه واكنش های احساسی را از آن دور كنید، سپس اصل مساله را مطرح كنید و به دنبال راهكار بگردید.

در چنین مواقعی از متهم كردن، فریاد كشیدن، زبان بازی، سفسطه گری، دست انداختن، سرافكنده كردن، مچ گیری، متلك گویی یا هرگونه به بن بست كشیدن موضوع خودداری كنید.

 

_ زمان حرف زدن خود را با دقت انتخاب كنید. بسیار مهم است كه بدانید در فضای آشوب زده درگیری، امكان گفت و گوی منطقی وجود ندارد.

 

جدیدترین مطالب سایت