۸ موضوع برای زندگی مشترک

۸ موضوع برای زندگی مشترک

۱- حس برتری طلبی و مدیریت
باید قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری بین دختر و پسر کاملا مشخص و واضح باشد. اگر دختر و پسر بعد از ازدواج، بخواهند دست به کار مهم بزنند، صمیمانه و بسیار منطقی با همدیگر مشورت کرده و تصمیم گیری کنند، باید مشخص شود که در نهایت چگونه می‌خواهند جمع بندی کنند و مدیریت برعهده کیست. گاهی اتفاق می‌افتد که صمیمانه و منطقی با همدیگر بحث می‌کنند، اما نمی‌توانند در آن شرایط همدیگر را قانع کرده و تصمیم‌گیری کنند. در اصل باید بدانند که چه زمانی باید مسوولیت را برعهده همدیگر بگذارند.

 

۲- مسوولیت پذیری
مسوولانه برخوردکردن بین زوجین بسیار مهم است و باید قبل از ازدواج مشخص شود. مسوولیت پذیری یعنی چسبندگی داشتن به کار. آیا کارهای نصفه دارند یا خیر؟ یعنی از آن دسته افرادی هستند که کارها را نصفه رها کرده و یا آنها را به نتیجه می‌رساند. آیا کاری که برعهده آنهاست، تا انتها انجام می‌دهند یا خیر؟

 

دختر و پسر خیلی راحت می‌توانند به مسوولیت پذیری افراد پی ببرند، مثلا دختر و یا پسر، کتابش را نیمه مطالعه کرده و به حال خود رها کرده است و یا از خیاطی و بافتنی نیمه تمام گذاشته است. داشتن حس مسوولیت پذیری و مسوولانه برخورد کردن بسیار مهم است.

 

۳- ثبات عاطفی
دختر و پسر باید قبل از ازدواج از ثبات عاطفی همدیگر باخبر شوند. یعنی آنها وقتی عصبانی می‌شوند، چطور خود را کنترل کرده و نحوه بروز ناراحتی و خشم‌ها چطور است؛ زیرا برخی از افراد از ثبات عاطفی برخوردار نیستند، امروز عاشق هستند، اما فردا متنفر. افرادی که از ثبات عاطفی برخوردار نیستند، زندگی با آنها بسیار دشوار است. دختر و پسر باید از روحیات همدیگر باخبر شده و بدانند که طرف مقابلشان احساساتش را چطور ابراز می‌کند.

 

۴- اجتماع پذیری
برخی افراد هیچ تمایلی ندارند در جمع قرار بگیرند، اما برخی برعکس، برخی دیگر ترجیح می‌دهند درمسافرت‌ها، جشن‌ها و یا مهمانی‌ها را در کنار خانواده و یا جمع باشند. این موضوع باید قبل از ازدواج مشخص شود. مرد تمایل دارد در کنار خانواده و یا اجتماع باشد، اما خانم هیچ تمایلی ندارد و ترجیح می‌دهد همراه همسرش به مسافرت برود و یا برعکس. این رفتارها بسیار مهم است که دختر و پسر قبل از ازدواج باید به آن توجه کرده و تکلیف خود را روشن کنند، زیرا عدم تفاهم در این مقوله، باعث اختلاف می‌شود.

 

۵- قدرت ریسک پذیری
معمولا افرادی وجود دارند که قدرت ریسک پذیری بسیار بالایی دارند، اما با دختر و یا پسری ازدواج می‌کنند که کاملا محتاط است و تحمل هیچ گونه ریسکی در زندگی خود ندارند. دختر و پسر قبل از ازدواج باید بدانند که طرف مقابلشان چقدر قدرت ریسک پذیری دارد. مثلا ممکن است یکی از زوجین شبانه هوس کند که به شمال برود، اما طرف مقابل چنین در نظر دارد که باید از قبل همه چیز فراهم باشد و با برنامه‌ریزی و هماهنگی هتل و تمام شرایط مهیا باشد، در نتیجه این اختلاف نظر به مرور مشکل ساز شده و باعث اختلاف می‌شود. و یا حتی می‌توان مثالی از نظر قدرت ریسک‌پذیری حتی از لحاظ مالی و اقتصادی، زد. یکی از زوجین امکان دارد تمام پس‌انداز خود را صرف یک معامله‌ای که نتیجه آن مشخص نیست، کند و طرف مقابل با چنین کار موافق نباشد.

 

۶- درک کردن
دختر و پسر باید از لحاظ درک و تحصیلات و فرهنگ با هم همخونی داشته باشند و حرف همدیگر را بفهمند و همدیگر را درک کنند.

 

۷- استاندارد سازی
برخی افراد سعی دارند که طرف مقابل خود را تحت استانداردهای خود قرار داده و طبق آن رفتار کنند. باید مشخص شود که این افراد چقدر اصرار دارند که طرف مقابلشان را وارد استانداردهای خود کنند و یا چقدر آمادگی این را دارند که طرف مقابل را هرچی که هست بپذیرند. باید مشخص کنند که دقیقا چه ملاک‌هایی را باید رعایت کرده و با طرف مقابلش زندگی کند. ملاک‌هایی مانند اینکه چطور لباس بپوشد؟ چطور برخورد کند؟ سرکار برود یا خیر؟

 

این ملاک‌ها بسیار مهم است و اگر قبل از ازدواج مشخص نشود، مشکل‌ساز خواهد شد.

 

۸- میزان خستگی ناپذیری
برخی افراد سرشار از انرژی هستند، اما برخی برعکس. مثلا ممکن است یکی از همسران روز خود را اینطور به پایان برساند؛ مثلا ساعت ۵صبح به کوه برود، بعد از آن به سرکار رفته و بعد کلاس و بعد مهمانی و بعد قدم زدن در پارک را ترجیح دهد؛ اما طرف مقابلش دوست دارد، تا ۱۲ظهر بخوابد.

 

زوجین معمولاً ترجیح می‌دهند در کنار همسر خود اوقات فراغت را بگذرانند. اگر میزان انرژی در آنها متفاوت باشد، به مشکل برمی‌خورند.

 

منبع:آکاایران

 
جدیدترین مطالب سایت