چگونه عشق واقعی را تجربه کنیم ؟

چگونه عشق واقعی را تجربه کنیم ؟

تجربه کردن عشق واقعی 

 

عشق نام یک کلمه مقدس هست که تا درک نکنی نمیتونی پیروز بشی در ادامه می خواهیم چند دقیقه ای با عشق صحبت کنیم . 

 

واقعيت تلخ و تكان‌دهنده اين هست كه ما هرگز نمي‌دانيم چه وقت همه ی چيز تغيير مي‌كند، مهلت‌ها چه زماني در منزل ما را مي‌زنند، آيا لحظه‌‌ای كه هم‌اكنون از دست مي‌دهيم مهلت بزرگ زندگي نبوده و… تمام چيزهايي كه به ما هديه شده، روزي از ما پس گرفته خواهد شد و ما هرگز اين راز بزرگ را كشف نخواهيم كرد كه مهلت بعدي دور هست يا نزديك.

 

حدود يك دهه پيش، كارگر يكي از معادن، در راه بازگشت به منزل تصادف كرد و جان خودرا از دست داد. در مراسم تدفين و خاكسپاري او عده زيادي شركت كردند. اعضاي خانواده، رفقا، آشنايان، همكاران،‌ حتي مديران و… همه ی از اخلاق موثر و رفتار پسنديده‌ آن مرد سخن مي‌گفتند.

 

 

يكي مي‌گفت: «واقعاً انساني دوست‌داشتني بود.‌ »ديگري حرف وی را تأييد مي‌كرد و ادامه مي‌داد «ما همه ی عاشق او بوديم» «آدم‌ فوق‌العاده‌ای بود» هر كس چيزي مي‌گفت كه اشك آدم را در مي‌آورد. اما از اين متعجب بودم كه چرا ما آدم‌ها پيش از دست دادن يك عزيز زبان باز نمي‌كنيم و به او نمي‌گوييم «دوستت دارم» يا هرگز به خاطر بودنش از او تشكر و قدرداني نمي‌كنيم.

 

آن حادثه، زنگ هشداري شد براي من و شايد براي خيلي از آدم‌های اطرافم و درس بزرگي گرفتيم. به من آموخت تا دير نشده با ديگران حرف بزنم و از احساسم به آن‌ها بگويم، با خودم هم حرف بزنم.

 

گاهي با خودم خلوت كنم و به خودم بگويم چه میزان خودم را دوست دارم و چه انسان مهم و باارزشي هستم! از عقايد و نگرشم با خودم حرف بزنم، از روياها و آرزوهايم بگويم و خلاصه، هر چيزي را كه دلم مي‌خواهد، نزد خودم اعتراف كنم.

 

واقعيت تلخ و تكان‌دهنده اين هست كه ما هرگز نمي‌دانيم چه وقت همه ی چيز تغيير مي‌كند، مهلت‌ها چه زماني در منزل ما را مي‌زنند، آيا لحظه‌‌ای كه هم‌اكنون از دست مي‌دهيم مهلت بزرگ زندگي نبوده و… تمام چيزهايي كه به ما هديه شده، روزي از ما پس گرفته خواهد شد و ما هرگز اين راز بزرگ را كشف نخواهيم كرد كه مهلت بعدي دور هست يا نزديك.

 

اجازه ندهيم اين واقعيت‌های به ظاهر تلخ و گزنده ما را افسرده كنند. بگذاريم حقايق زندگي ما رابه خود ما بياورد تا از اين به بعد، مهلت‌ها را از دست ندهيم.

 

دوستت دارم!

عشق تا وقتي ظهور نكند و آثار و نتايج آن را نبينيم، شناخته نمي‌شود. پس اگر در زندگي عزيزي داريد كه عاشقش هستيد، همين امروز به او بگوييد. اگر کسي را دوست داريد، به او نشان بدهيد. قلب‏ها بطور متداول با حرف‏هايي که نگفته مانده‏ يا نادرست تعبير شده‏، مي‏شکنند و درمان قلب شكسته به مراتب دشوارتر از مواظبت پيش از آسيب هست. شايد فردايي در کار نباشد. امروز، روزي هست که مي‏توانيد عشق‏ خود رابه زبان بياوريد و شگفتي آن رابه وضوح ببينيد!

 

متشکرم!

يک نفر تعريف مي‏کرد، پدربزرگش براي تولد 17 سالگي‏ او هديه ‏ای نخريد و يکي از تي‌شرت‏ های خودش رابه او داد و گفت؛ چون تي‌شرت ديگر به دردش نمي‏خورده و از طرفي فکر مي‌كند به او بيشتر مي ‏آيد، آن رابه نوه ‏اش هديه داده.

 

آن فرد مي‏گويد: «آن روز به اهميت هديه پي نبردم و تا حدي از کار پدربزرگم دلخور شدم,، بنابراين عمده که بايد، از او تشکر نکردم. فقط يک لبخند خشک و خالي زدم، تي‌شرت را روي ميز گذاشتم و سراغ هديه‏ های ديگر رفتم.

 

پدربزرگ، دو روزبعد با سکته قلبي از دنيا رفت و آن تي‌شرت، آخرين هديه ‏ای بود که او در تمام عمرش به کسي داده بود. حالا اين حسرت هميشه در دل مرد جوان مانده که چرا آن روز به خاطر هديه ‏ای چنان گرانبها از پدربزرگش تشکر نکرده.

 

من انسان خوبي هستم!

انسان مي‏تواند تقريباً يک هفته بدون آب، دوهفته بدون غذا و سال‏ها بدون منزل دوام بياورد، اما با تنهايي هرگز نمي‏تواند کنار بيايد. تنهايي بدترين درد و رنج انسان هست. بدترين و آزاردهنده‏ترين نوع تنهايي وقتي هست که با خودتان راحت نيستيد و هرگز هم نمي‏توانيد از خودتان فرار كنيد. حقيقت اين هست که يک دوست يا شريک زندگي مي‏تواند زيبايي‏ هايي زيادي به زندگي‏ شما افزون کند، اما نمي‏تواند خلأيي راکه در شما هست، پر کند. شما به تنهايي مسؤول پر کردن اين حفره خالي هستيد. اگر وقتي تنها هستيد، احساس نااميدي مي‏کنيد و حالتان بد هست، نشانه‏ خوبي نيست و معنايش اين هست که قبل از هرچيز و هرکس بايد روي روابط‏ با خودتان کار کنيد.

 

چگونه عشق واقعی را تجربه کنیم ؟

عشق واقعی 

 

اگر در زندگي عزيزي داريد كه عاشقش هستيد، همين امروز به او بگوييد

 

هميشه نمي‏توانم پيروز شوم!

گناه تصميم ‏های اشتباه را گردن قسمت و سرنوشت نيندازيد! اشتباهات خودرا بپذيريد. فراموش نکنيد تمام افراد اشتباه مي‏کنند. از اين اشتباهات سنجیدن بيندوزيد تا قدرتمند شويد. آگاهي به اين که ما مسؤول اعمال و نگرش‏ها و تصميم‏ های خود ما هستيم، نشان دهنده اين هست که حق انتخاب داريم و براي تعویض سرنوشت‏مان، آزاديم. درست هست که حوادث قبل، احساسات و ديدگاه شما را شکل مي‏دهد، اما تمام اين‏ها تغيير مي‏کند به‏شرطي که بخواهيد و مشتاق باشيد همه ی چيز را از نو بسازيد.

 

وقتش شده کار مثبتي انجام بدهم!

دفعه بعدي که از همه ی چيز شکايت داريد ودر حال گله از زمين و دوران هستيد، لحظه‏ ای دست نگه داريد! با خودتان صادق باشيد و ببينيد آيا واقعاً مي‏خواهيد وضعیت را تغيير دهيد يا فقط دوست داريد ناله و شکايت کنيد؟ گاه در پسِ هر گله و شکايت، اين خواسته وجود دارد که مي‏خواهيد تغيير کنيد و همه ی چيز را هم تغيير دهيد. پس وضعیت و شرايط دشوار رابا ناله‌کردن، دشوارتر نکنيد. با افکار مثبت، ايده‏ها و فعاليت‏های تازه، موقعيت جديدي خلق کنيد.

 

من مي‏توانم!

خود مانع، براي متوقف کردن شما کافي نيست. آن چه شما را از ادامه راه باز مي‏دارد، اين باور هست که نمي‏توانيد از مانع عبور کنيد. مشکل اين نيست که چيزي کم داريد يا مشکلات شما بيش از اندازه هست. مشکل اين هست که به جاي کوشش، منتظر شرايط مفید و مهلت مناسبي مي‏مانيد که وجود ندارد. موفقيت‏ هايي که در زندگي به دست مي‏ آيد، نتيجه پذيرفتن واقعيت ‏ها و رودررويي با آن‌هاست نه فکر و خيال‏ های ما. براي عدم‌موفقيت‏ هايتان بهانه نتراشيد و فقط بر تمام دلايلي که چرا بايد کاري را انجام دهيد و چرا بايد از مانعي عبور کرد، تمرکز کنيد. دشواري‏ها هميشه وجود دارد، اما فراموش نکنيد هميشه راهي براي گذر از شرايط دشوار وجود دارد.

 

زندگي ديگران به خودشان ربط دارد!

با خودتان صادق باشيد. شما نمي‏توانيد از تمام آدم‏های دور و برتان پشتیبانی کنيد. پس بيش از حد سرتان را در زندگي ديگران فرو نبريد ودر مشکلات آن‌ها کنجکاوي نکنيد. زندگي ديگران مال شما نيست که بخواهيد با روش‏های خودتان به مشکلات آن‌ها رسيدگي كرده يا آن‏ها را حل و فصل کنيد. مطمئن باشيد حتي آدم‏هايي که در شرايط دشوار به سر مي‏برند، تا از شما نخواسته ‏اند، دوست ندارند در کارشان دخالت کنيد.

 

من متاسفم!

در زندگي، وقتي تقاضای عذرخواهي طرف مقابل را رد مي‏ کنيد، منتظر روزي باشيد که او هم عذرخواهي شما را قبول نکند و غالباً اين اتفاق مي‏افتد چون دنيا صحنه‏ واقعي عمل و تصویر ‏العمل هست. عذرخواهي بهترين و آخرين راه براي پايان دادن به مشکلات هست. کسي که پيش از ديگران عذرخواهي مي‏کند، قوي‏تر هست و کسي که ابتدا پيشقدم مي‏شود، انسان شادتري هست. به خاطر اشتباه عذرخواهي کرده و اين را در رفتارتان هم نشان بدهيد. وقتي از کسي عذر مي‏خواهيد، به چشم‏هايش نگاه کنيد تا معناي واقعي احساس شما را درک کند.

 

من، تو را مي‏بخشم!

رابطه ترک خورده‏ای که پيش از اين با بخشش ترميم شده، به مراتب قوي‏تر از رابطه اوليه خواهد بود، اما هميشه اين طور نيست. پس به خاطر داشته باشيد بخشش الزاماًً براي جوش‌دادن رابطه مفید نيست و گاهي هم بايد به يک رابطه‏ ناسالم پايان داد. مضمون مهم همين هست. گاه يک رابطه کلاًً اشتباه هست و به هردو طرف يا يکي ازآن‌ها آسيب جدي مي‏زند. بنابراين به چنين رابطه‏ ای پايان دهيد و به جاي بخشيدن طرف مقابل، خودتان را ببخشيد. اين کار بشما اجازه مي‏دهد بر آينده، بدون گلاويز شدن با قبل تمرکز کنيد. بدون بخشيدن خودتان هرگز نمي‏توانيد زخم‏ ها را درمان کنيد و جراحت‏های رابطه معيوب تا مدت‏ها شما را درگير مي‏ کند ودر زندگي پيشرفت نخواهيد کرد. آن چه در قبل اتفاق افتاده، فقط يک فصل از زندگي شماست.

 

زندگي همين حالا قشنگ هست!

حتماً شما هم آدم ‏هايي را ديده ‏ايد که تمام روز رابه انتظار رسيدن ساعت پنج عصر مي‏ گذرانند. تمام هفته را منتظر جمعه مي‏مثل و تمام سال رابه اميد سال جديد سپري مي‏کنند و گاه تمام عمرشان را در حسرت رسيدن به خوشبختي هدر مي‏دهند. شما سعي کنيد يکي ازآن‌ها نباشيد!

 

تمام عمرتان را منتظر نمانيد، تا بالاخره يک روز به اين نتيجه برسيد که زندگي چه میزان زيباست و چه احساس خوبي داريد. زندگي مفید، درست در همين لحظه‏ای هست که در آن هستيد. همين لحظه ‏ای که نبايد آن رابه انتظار يک لحظه بهتر، هدر داد.

 

جدیدترین مطالب سایت