10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

همه ی ما یک حوله نرم و خوشبو دوست داریم تا خودرا در حمام خشک کنیم. با این حال، گاهی اوقات حفظ ظاهر و عطر خوب حوله ها دشوار اسـت. راه حلی وجوددارد، و باور داشته باشید یا نه، یک راه درست واقعی برای شستن حوله بـه منظور ماندگاری بیشتر وجوددارد.

 

با رعایت این نکات راحت، بیشترین استفاده را از حوله حمام خود ببرید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفند هاي‌ هوشمندانه برای بهتر نگه داشتن حوله ها را منتشر کرده ایم.

 

چگونه حوله ها ماندگاری بیشتری داشته باشند

حوله هاي‌ تازه و کرکی جزء اصلی هر سرویس بهداشتی مناسبی هستند، اما پوشاندن درهم و برهم شدن حوله ناخوشایند اسـت. در برخی موارد، این اتفاق نه تنها با نخستین استفاده بلکه برای هفته ها یا حتی ماه ها پس از خرید نیز رخ میدهد.

 

هیچ فردی در دنیا نیست کـه از حس تجملی حوله بلافاصله بعد از حمام لذت نبرد. همه ی حوله ها – آنهایی کـه برای بدن، صورت، مو و دست استفاده میشوند – نرم و مخملی هستند. اما تقریبا پس از یک ماه استفاده، نازک و خراشیده می‌شوند. همه ی ما این جا بوده ایم، درست اسـت؟

یک روز حوله هاي‌ ما شبیه ابر هستند و روز دیگر تبدیل بـه کاغذ سنباده میشوند. خوشبختانه، یک راه راحت برای پیش گیری از این اتفاق وجوددارد. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه نکات و ترفندهای ما را برای ماندگاری بیشتر حوله ها دنبال نمایید.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات در خانه تکانی عید هنگام شستن لباس ها انجام میدهید

 

1. از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

در مصرف مواد شوینده زیاده روی کنید و حوله هاي‌ شـما ممکن اسـت خراشیده شوند. مواد شوینده بـه الیاف حوله می چسبد و بدتر از ان؛ می تواند بـه مرور زمان باعث رشد کپک در حوله هاي‌ شـما شود.

 

2. حوله ها را در آب داغ بشویید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

هنگام شستن حوله از گرما خجالت نکشید. برای از بین بردن میکروب ها در حوله ها، حرارت خودرو لباسشویی باید بیشتر باشد. با این حال مراقب باشید – همیشه برچسب ها را قبل از شستشو بررسی کنید. این راهنمای مفید را دنبال نمایید تا مطمئن شوید کـه نحوه شستن لباس را بـه روش صحیح میدانید.

 

3. حوله ها را زیاد نشویید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

شستن حوله بعد از هر سه بار استفاده زیاد اسـت. شستن بیشتر آن ها می تواند الیاف حوله را ضعیف کرده و باعث ایجاد خراشیدگی در حوله ها شود.

 

4. حوله های خود را وقتی از ماشین لباسشویی بیرون می آورید تکان دهید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

قبل از انداختن حوله‌ها در خشککن «یا خشک کردن ان‌ها را روی یک خط آویزان کنید»؛ حتماً آب اضافی را از بین ببرید. اینکار بـه حوله‌ها کمک می کند پس از اتمام خشک شدن، نرم بمانند.

 

5. حوله های مرطوب را روی زمین نیندازید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

انباشته شدن حوله هاي‌ مرطوب می تواند منجر بـه کپک زدن شود، حتی اگر حوله ها بـه شدت تمیز باشند. انبوهی از حوله ها می‌توانند رطوبت را در میان چین هاي‌ حوله بـه دام بیندازند و بستری برای رشد باکتریها ایجاد کنند. حوله هاي‌ مرطوب را بـه قلاب یا میله آویزان کنید یا بپوشانید.

 

بیشتر بخوانید: 10 نکته مفید برای خانه تکانی ساده

 

6. از حوله های رنگ روشن تر استفاده کنید

وقتی روی حوله‌هاي‌ جدید سرمایه‌گذاری می کنید، همیشه حوله‌هاي‌ سبک‌تر را انتخاب کنید. حوله هاي‌ روشن تر نسبت بـه حوله هاي‌ تیره رنگ کمتری دارند و این بـه ان ها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری پف کنند و جذب شوند. بـه علاوه رنگ هاي‌ روشن تر کمتر محو می‌شوند.

 

7. حوله ها را با لباس نشویید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

حوله ها باید جدا از لباس شسته شوند زیرا زیپ ها، نوار چسب و سایر مواد میتوانند روی حوله ها در هنگام شستشو گیر کنند. اگر می خواهید پارچه حوله‌تان مسافت را طی کند، ان را از هر چیزی کـه میتواند ان را بکشد دور نگه دارید.

 

8. گیره های حوله را با قیچی قطع کنید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

اگر حوله از زیپ یا پوشیدن معمولی گیر کرده‌اید، ان را نکشید. کشیدن حلقه یا نخ از حوله باعث آسیب بیشتر می‌شود. در عوض، گیره اضافی را قطع کنید.

 

9. از نرم کننده یا ورق های خشک کن استفاده نکنید

10 ترفند برای ماندگاری بیشتر حوله ها

استفاده از نرم کننده یا شمع زیاد روی ورق هاي‌ خشک کن در نهایت حوله هاي‌ شـما را کمتر جذب می کند. این مواد می‌توانند حوله ها را تا حدی بپوشانند کـه حوله ها نتوانند آب زیادی را در خود نگه دارند.

 

10. حوله های خود را هر دو سال یکبار تعویض کنید

حتی با مراقبت کامل و شست و شوی مکرر، حوله هاي‌ شـما فرسوده میشوند. اگر میخواهید حوله‌هایتان کاملاً جاذب و نرم باشند، باید هردو سال یکبار حوله‌ها را تعویض کنید. 

 

بیشتر بخوانید: 13 موردی که در هنگام خانه تکانی عید باید دور بریزید

 

در پایان

حوله هاي‌ ریخته شده نه تنها برای حوله هاي‌ کاملاً جدید بلکه برای حوله هایي کـه مدت هاست مورد استفاده قرار میگرفتند نیز مشکلی اسـت. خبر خوب این اسـت کـه در هردو مورد، چند نکته و ترفند ساده وجوددارد کـه می تواند بـه جلوگیري از ریختن حوله هاي‌ شـما کمک کند.

جدیدترین مطالب سایت