تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی

کریسمس با سال نو میلادی متقاوت اسـت و گاهی برخی این دو را اشتباه باهم میگیرند. در این جا بـه معرفی و تفاوت سال نو میلادی با کریسمس خواهیم پرداخت.

 

به گزارش مجله تالاب: کریسمس جشنواره اي اسـت کـه بـه مناسبت گرامیداشت تولد عیسی مسیح ؛ فرزند خدا ؛ در 24 دسامبر جشن گرفته می‌شود. سال نو روزی اسـت کـه پایان سال و آغاز سال جدید را جشن گرفته می‌شود.

 

کریسمس و سال نو اغلب نزدیک بـه هم نزدیک اسـت. تعطیلات کریسمس و سال نو طبق معمول از 24 دسامبر شروع و تا 2 ژانویه ادامه دارد.

 

” کریسمس مبارک و سال نو مبارک ” چیزی اسـت کـه فرد دراین دوران سال بسیار میشنود. با این حال ؛ تنها شباهت بین کریسمس و سال نو این اسـت کـه آن ها نزدیک یک دیگر قراردارند.

 


حتما بخوانید:  اس ام اس تبریک کریسمس 2020 | متن تبریک کریسمس 2020


 

تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

جشن کریسمس :

کریسمس جشنواره اي اسـت کـه در 24 دسامبر بـه مناسبت گرامیداشت تولد عیسی مسیح ،جشن گرفته میشود. اگر چه ؛ دانشمندان ادعا می‌کنند کـه قاب زمانی تولد وی ممکن اسـت در 25 دسامبر نباشد.

 

جشن ها در اواسط دسامبر میتواند بـه قبل از تولد عیسی مسیح برگردد. تقریبا دراین زمان ؛ مردم اسکاندیناوی زمانی را جشن گرفتند کـه با نام یول یا همان دوره زمستان برگزار می شد. پدران و پسران بـه جنگل می رفتند و تا می توانستند تنه درخت جمع می‌کردند. آن ها سپس این چوبها را می سوزاندند تا زمانی کـه این درختها از بین بروند. این 10-12 روز بـه طول انجامید. کریسمس الان بـه یک پیرمرد مهربان و چاق مربوط می‌شود کـه هدایایی را برای کودکان خوب در سراسر جهان ؛ مشهور بـه بابا نوئل بـه ارمغان می آورد.

 

سال نو میلادی :

سال نو روزی اسـت کـه پایان سال و آغاز سال جدید را جشن می‌گیرد. تاریخی کـه در ان سال جدید جشن گرفته میشود ؛ برای هر فرهنگ و مذهبی متفاوت اسـت ؛ زیرا همه ی آن ها از تقویم هاي‌ خاص خود پیروی میکنند. بـه عنوان مثال ؛ سال نو چینی در مارس جشن گرفته می‌شود؛ در حالی کـه سال نو هندو در اکتبر و غیره جشن میگیرد.

 

سال نو کـه امروزه در اول ژانویه با استقبال گسترده مردم برگزار می‌شود ؛ مطابق با تقویم گرگوریایی اسـت کـه بـه طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد ؛ کـه بر اساس تقویم رومی قدیمی و تقویم ژولیان اسـت.

 

کریسمس با یک مهمانی جشن گرفته می‌شود و اعضای خانواده بـه یک دیگر هدیه می‌دهند ؛ در حالی کـه سال نو را بیشتر با نوشیدنی ؛ آتش بازی و شمارش زمان تا سال نو جشن میگیرند.

تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

تفاوت بین کریسمس و سال نو میلادی

 

جدیدترین مطالب سایت