روز جهانی غذا (16 اکتبر – 24 مهر )

روز جهانی غذا (16 اکتبر – 24 مهر )

24 مهر روز جهانی غذا

تسلیم مزه مطلوب غذا های

چرب، شیرین و سرخ شده نشوید

و برای سلامتی خود ارزش قائل شوید

24 مهر روز جهانی غذا مبارک باد

 

24 مهرماه برابر با 16 اکتبر ؛ روز جهانی غذا گرامی باد. این روز به افتخار تاسیس سازمان فائو درسال ۱۹۴۵ نامگذاری شده ودر سراسر جهان گرامی داشته میشود.

 

به گزارش مجله تالاب دراین روز، سازمان های‌ بین المللی، به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای پیش گیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست، تلاش میکنند.

 

استفاده از تجارب، نحوه تغذیه، انتقال فن آوری از کشور های توسعه یافته به کشور های رو به پيشرفت، موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می شود. روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های‌ به خواب رفته و روز هم دردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی، یعنی غذا محرومند.

 

روز جهانی غذا (16 اکتبر - 24 مهر )

روز جهانی غذا را با مصرف درست غذا و جلوگیری از اسراف پاس داریم و هنگام دور ریختن غذا به فکر گرسنگانی باشیم که این غذا می توانست آنها را از مرگ نجات دهد.

 

فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد

فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های‌ بین‌ المللی است که در زمینهٔ توسعهٔ کشاورزی فعالیت دارد. سازمان فائو درسال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد.

 

این سازمان از مرکز فائو و از طریق شبکه جهانی بالغ بر حدود نود اداره برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشور های رو به پيشرفت کمک میکند.

 

هدف سازمان فائو، بالا بردن سطح زندگی و التیام تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است. مبارزه با سوءتغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشور های مختلف؛ از دیگر اهداف فائو است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه در جهان را افزایش داده است. مقر این سازمان واقع در شهر رم در کشور ایتالیا است.

فائو به اعضایش شامل اتحادیه ارو‍پا و ۱۸۳ کشور خدماتی ارئه میدهد ودر این راه با هزاران همراه در سرتاسر جهان، از سازمان‌های‌ جامعه مدنی مانند گروه‌های‌ کشاورزان و سازمان‌های‌ بشر دوستانه تا دیگر موسسات ملل متحد، بانک‌های‌ توسعه و بخش خصوصی، همکاری میکند.

 

روز جهانی غذا (16 اکتبر - 24 مهر )

روز جهانی غذا مبارک باد.
با تهیه و تغذیه صحیح، سلامت و نشاط را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

اهداف اصلی فائو

1- مساعدت به کشور های رو به پيشرفت با در اختیار گذاشتن امکانات فنی.
2- کمک به دولت‌ها در جهت تعیین خط مشی و مشاوره در برنامه ریزی.
3- جمع‌آوری، بررسی و انتشار اطلاعات.
4- فعالیت بعنوان محلی برای تبادل نظر و گردهمایی ملت‌های‌ فقیر و غنی با شرایط برابر.

 

غذا، نیاز اولیه بشر

غذا، از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و بلکه تمام موجودات زنده است و نقش اساسی ان؛ انکار ناشدنی است. اشباع غریزه گرسنگی، از آغازین روز آفرینش تا کنون، همراه آدمی بوده، به طوریکه می‌توان گفت پیشرفت های‌ شگفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی، مدیون پاسخ بهمین غریزه ساده و ابتدایی است.

 

در قرآن نیز به این نیاز بدنی انسان توجه شده و نام عده اي از سوره ها با خوراکی ها شروع می شود. در برخی آیات، گاه به خواص برخی خوردنی ها اشاره شده ودر برخی دیگر، به حیواناتی که سازنده خوردنی های‌ مناسب و مطبوع آدمی است، اشاره گردیده است.

 

روز جهانی غذا (16 اکتبر - 24 مهر )

فقر، یکی از عمده ترین علل سوء هاضمه در جهان است

 

غذا، جای گزینی برای دارو

برای درمان یا پیش گیری از بیماری های‌ مزمن و ناتوان کننده بدن، به مصرف دارو نیاز نیست. پزشکان می‌گویند برای پیش گیری و حتی درمان بیماری ها، می‌توان از انواع مواد غذایی بهره برد.

 

در مواد غذایی که روزانه مصرف میکنیم، هزاران خاصیت دارویی وجوددارد که میتواند در درمان و پیش گیری از بیماری ها مؤثر باشد. گرچه نمی‌توان غذا رابه طور کامل جایگزین دارو کرد، ولی غذاها می‌توانند سطح سلامت ما را التیام بخشند ودر پیش گیری از بیماری ها نقش داشته باشند. غذا همچنین میتواند درکنار دارو، روند درمان را سرعت بخشد.

 

روز جهانی غذا (16 اکتبر - 24 مهر )

 

به مناسبت روز جهانی غذا / ۱۶ اکتبر

امروز روز جهانیِ غذاست. البته نه از نوع پرخوری!!!!!

بلکه برای توازن توزیع غذا نامگذاری شده.

واسه همین سعی کنیم امروز به انواع غذاها فکر کنیم و البته گرسنگان.

به اینکه چطور میتونیم کمکی، جهت بهتر شدن توزیع غذا داشته باشیم.

حتی اگر کوچیک باشه.

 

سو هاضمه و گرسنگی در جهان

در قرن حاضر، سو هاضمه، در بیشتر جوامع، به ویژه کشور های جهان سوم، بحرانی جدی به شمار می‌آید. سو هاضمه یا به عبارتی هر گونه انحراف از تغذیه طبیعی که موجب عدم دسترسی بدن به مواد اصلی و اساسی غذایی می شود یکی از دلایل مهم بیماری های‌ جسمانی و روانی است. فقر، یکی از عمده ترین علل سو هاضمه در جهان است.

 

مشغولیت ذهنی هشتاد درصد از مردم جهان، دست یابی به غذاست. کمبود غذا و مواد غذایی مورد نیاز بدن برای تعداد زیادی از مردم جهان به مشکلی بزرگ و اساسی تبدیل شده است. با آلودگی و تخریب محیط زیست، مسائل گوناگونی به وجود می‌آید که در کاهش منابع غذایی جهان مؤثر است.

 

 

گرما و خشکسالی، فرسایش خاک، کاهش نزولات جوی، بارش باران های‌ اسیدی و سیاست های‌ ستمگرانه بعضی از کشور های نیرومند در برابر کشور های رو به پيشرفت، از عوامل گرسنگی و سوء هاضمه مردم جهان به شمار می‌آیند.

 

روز جهانی غذا (16 اکتبر - 24 مهر )

روز جهانی غذا گرامی باد.

پس از خداوند مهربان و بخشنده، سپاسگزاری کنیم از زمین مهربان که میلیونها سال هست با مهربانی به همه روزی میبخشه.

 

بهداشت مواد غذایی در روز جهانی غذا

بهداشت مواد غذایی، مسئله بسیار شایان توجهی در علم تغذیه به شمار می‌آید. درکنار نوع استفاده و چگونگی بهرهگیری از مواد غذایی، رعایت بهداشت در مصرف و نگه‌داری غذا نیز اهمیت خاصی دارد ودر این زمینه، دانشمندان به مطالعه و تحقیقات گسترده اي پرداخته اند.

 

از مهمترین اقدامات بهداشتی هر جامعه ـ که بخش عمده ان سلامت و ایمن سازی از بیماری هاست ـ دست یابی به موفقیت هایي در زمینه بهداشت تغذیه است. تأمین مواد غذایی سالم و متناسب، برنامه ریزی برای التیام وضع تغذیه، آموزش های‌ لازم در زمینه مسائل غذایی و پیش گیری از سو هاضمه، اموری هستند که نقش تعیین کننده اي در بهداشت فردی و اجتماعی و سلامت افراد جامعه دارند.

 

روز جهانی غذا

روز جهانی غذای امسال با شعار؛
“تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر”
روز جهانی غذا تلنگری برای بیداری وجدان‌های به خواب رفته و روز هم‌دردی با گرسنگانی است که از ابتدایی‌ترین حق زندگی یعنی خوردن محرومند!
16 اکتبر/۲۴ مهر، روز جهانی غذا گرامی

جدیدترین مطالب سایت