انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

مجموعه : انشا
انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 متن کوتاه و بلند جدید به مناسبت روز مادر | انشاهای زیبای روز مادر

دراین مطلب از سایت تالاب درباره حضرت زهرا می خوانیم همچنین مجموعه ایی از متن هاي‌ کوتاه و متن هایي بلند مخصوص انشا بـه مناسبت روز ولادت حضرت زهرا «س»؛ روز مادر و روز زن قرار گرفته شده اسـت امیدواریم از مطالب قرار گرفته شده لذت برده و از انها استفاده کنید. 

 

♥∴متن های کوتاه درباره مادر∴♥

مادر عزیزم تو قوی ترین زنی هستی که من تابحال دیده ام

هر چقدر این کلمه را تکرار کنم بازهم کم اسـت: سپاسگزارم! ممنون برای همه ی چیز. بدون وجود تو هیچگاه بـه انسانی کـه امروز هستم تبدیل نمی‌شدم. تو برای زندگی من جنگیدی، برای من گریه کردی و بی رحمانه بـه من عشق ورزیدی. می دانم کـه کمتر از گذشته بـه کمکت می‌آیم اما تو هیچگاه این رفتار ناشایست را در قبال من انجام نداده اي، همیشه و همه ی جا همه ی چیزهای خوب را برای من خواسته اي و تمام تلاشت این بوده تا من بی نیاز از دیگران باشم.

 

تلاش هاي‌ تو برای خانواده را فراموش نمی کنم. تو قوی‌ترین زنی هستی کـه تابحال دیده ام. اگر تو نبودی اتفاقات زندگی می توانست بدون رحم و نابخشودنی باشد و زندگی من و خانواده را تحت تاثیر قرار بدهد. تو شادی زندگی ات را قربانی اسانی زندگی فرزندانت کردی تا ان ها هیچ گاه معنای واقعی سختی و رنج را نفهمند. این‌که فرزندانت توسط تو دوست داشته شوند، باعث افتخار ان هاست.

 

مادر، تو بـه من عشق بدون قید و شرط را آموختی. زمانی کـه تو را ناراحت کردم، من را در آغوش گرفتی و بوسیدی و بخشیدن را بـه من یاد دادی. اولین کسی بودی کـه بـه آرزوهای بی انتهای من باور داشتی و از من حمایت کردی. هر جا کـه بـه کسی برای بودن نیاز داشتم، تو در آنجا بودی.

 

مادر عزیزم، تو بهترین دوست و مورد خاطرجمعی ترین فرد زندگی من هستی و بـه خاطر این از تو سپاسگزارم. بـه خاطر این‌که بهترین مادر دنیا هستی از تو ممنونم!

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

♥∴متن های کوتاه درباره مادر∴♥

 مادر من او اولین کسی که به آرزوهایم با دل و جان گوش می کند

مادر بـه معنای واقعی کلمه مصداق صداقت، عشق، وفاداری و صبر اسـت. عشق و صبر او موازاتی در عالم هستی ندارد. این دنیای فانی بدون مادران بـه مکانی بدون پیشرفت و تعالی تبدیل می شد. مادران خوب ستون هاي‌ اصلی یک جامعه را تشکیل میدهند. بـه همین دلیل اسـت کـه بزرگ ترین کشورگشای دنیا، ناپلئون می‌گوید:

“مادران خوب را بـه من بدهید تا من یک جامعه بشری خوب بـه شـما تقدیم کنم”

این یک راز عیان اسـت کـه پشت همه ی افراد موفق در جوامع امروزی، نقش مادران تعیین کننده بوده و هست. مادر دردهای کودک خودرا از زمان بارداری و زایش بـه جان میخرد و تا آخرین لحظه عمر اولویت هایش را بـه فرزند خود اختصاص می دهد. مادران همیشه نگران امنیت فرزند خود اسـت. در ذهن مادر این اصل حرف اول را می‌زند؛ “حس و حال فرزند من باید خوب باشد، همین و بس!”

اکثر مادر ها صبح ها زودتر بیدار می‌شوند و همه ی کارهای روزمره زندگی را انجام می‌دهند تا ما با خیال آسان بـه کارهای خود مشغول شویم. از کودکی، کودک خودرا برای رفتن بـه اولین اجتماع زندگی یعنی مدرسه آماده می کند. اولین دوست واقعی هر فرد در زندگی مادر اوست. او اولین کسی اسـت کـه بـه آرزوهای ما گوش می کند. بی دلیل نیست وقتی احساس خوشحالی می‌کنید یا بـه موفقیتی دست پیدا کرده‌اید، ابتدا قضیه رابا مادر خود در بین میگذارید، مادر ها بدون قضاوت کردن بـه حرف هاي‌ ما گوش میکنند.

مادرم، بـه شخصه تمام زندگی ام را مدیون شخصیت و رفتار آگاهانه تو هستم. مادر تو بهشت من هستی. همیشه دعا می کنم یک عمر طولانی را سالم و سرحال در کنارم زندگی کنی. دوستت دارم

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

♥∴متن های کوتاه درباره مادر∴♥

مادر واژه‌ای است به وسعت تمام هستی

وقتی چشم بـه جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را کـه پر از صداقت و بی‌ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را کـه با لبخندم لبخند زیبایی بر چهره خسته‌ات نشست و دنیایت سبز شد و با گریه‌ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم کـه تنها درکنار این نگاه پرمهر و محبت اسـت کـه احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.

هرگز صدای مهربانت را کـه هر شب برایم لالائی می‌خواندی فراموش نمیکنم، همان صدای قشنگی کـه حالا نیز بـه تمام دلتنگی‌هایم پاسخ میدهد و آغوش گرم و مهربانش را پناهگاه تمام دلتنگی‌هایم کرده اسـت.

مادر، مادر… نمی دانم معنای این واژه را در کجا جست‌وجو کنم؟ در زلال اشک؟ بخشندگی خورشید؟ سرسبزی بهار؟ دلنشینی نگاه لیلی؟‌ اي بهتر از همه ی کلمات،‌ اي خواستنی‌تر از عشق، دوست دارم خورشید را تقدیمت کنم و ستاره‌ها را بالای سرت بچینم و دست‌هاي‌ پینه بسته‌ات را در دست‌هایم بفشارم ودر نگاه خسته و زیبایت گم شوم و بگویم دوستت دارم مادر.

مادر وقتی از تو حرف می زنم احساس میکنم بـه خدا نزدیکترم ودر مقدس‌ترین نقطه لحظات زندگی قرار گرفته‌ام. وقتی نام مقدست را بر زبان می‌آورم بغض گلویم را می‌فشارد شاید این نشان عشق خالص و پاک اسـت.

مادر تو تمام شادی‌هایت را بـه من بخشیدی و غم‌هایت را در خود فرو ریخته اي، تا نفس دارم و بعد از مرگ نیز روحم فراموشت نخواهد کرد.‌ اي خدای بزرگ! بـه من توانائی بده هرگز از پله‌هاي‌ غرور بالا نروم و لحظات شادم را در کنارش باشم. کمک کن قلب رئوف و قشنگ این فرشته زمینی‌ات را هرگز نلرزانم و آسمان آرزوهایش را خراب نکنم. کمک کن هر سال در گوش مادرم زمزمه کنم: روزت مبارک.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

♥∴متن های کوتاه درباره مادر∴♥

 مادرم قهرمان زندگی من است تا اخرین روز عمرم

وقتی داخل یک فیلم قهرمان داستان می میرد، ناامیدی و یاس اولین احساسی اسـت کـه بـه سایرین دست می دهد. مادر من قهرمان داستان زندگی من اسـت؛ چراکه او تنها کسی اسـت کـه اگر نباشد، من بدون او نمیتوانم بـه زندگی ادامه دهم. من همیشه سپاسگزار او هستم. او بـه این دلیل قهرمان زندگی من اسـت کـه هر زمان و هر جایی کـه بـه او نیاز دارم، تمام تلاشش را برای افزایش قدرت و توان من انجام می دهد.

مادرم تنها کسی اسـت کـه در تمام لحظات سخت زندگی مرا رها نکرد. قهرمان فردی شجاع و نیرومند اسـت؛ و این کلمات بـه سختی می‌توانند توصیف کاملی برای مادر من بـه شمار آیند. تابحال شخصی خاضع تر از مادرم ندیده ام.

او تمام تلاش خود می کند تا بهترین زندگی را داشته باشم. در تمام طول زندگی اش برای من جنگید. چارچوب کلمات در حین توصیف عشق بی نهایت او نسبت بـه فرزندش ویران می شود. از ابتدای زندگی ام تا بـه امروز او در کنارم ایستاده اسـت. تابحال هیچ رفتار متکبرانه اي از او ندیده ام.

مادرم بـه من یاد داده اسـت تا بـه بقیه کمک کنم و احترام افراد مسن تر را نگه دارم. او الهام بخش ترین فرد در انجام کارهای خیر و پسندیده اسـت. او مهربان، بی ریا و دوست داشتنی اسـت. مادرم تا ابد قهرمان زندگی من خواهد بود.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

مادر مهربانم !

امروز میخواهم از تو چیزی بخواهم … میخواهم انقدر مهربان نباشی !

انقدر قوی نباش !

گاهی خسته شو ؛ گاهی غر بزن ؛ گاهی کم بیاور ؛

گاهی اشک بریز، گاهی انقدر مهربان و دلسوز نباش

گاهی بگذار خانه نامرتب باشد ؛ گاهی غذا آماده نباشد ؛ گاهی لباس‌ها شسته نباشد…

گاهی دغدغه‌هاي‌ ما دغدغه‌هایت نباشد ؛ گاهی نگرانم نباش ؛

گاهی غم‌هاي‌ ما ناآرامت نکند ؛ گاهی بیخیال باش، کمی بیخیال…

وقتی بی‌حوصلگی موبایلت را بگیر، گوشه‌اي دراز بکش و الکی فضای مجازی را بـه دنبال سرگرمی‌هایت بگرد

وقتی خسته اي ؛ بیخیال تمام کارها فقط گوشه‌اي بخواب…

گاهی صبح‌ها دیرتر از ما بیدار شو و شب‌ها زودتر از ما بخواب

 

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

گاهی پافشاری کن روی خواسته‌ هاي‌ خودت ؛ و بـه خاطر ما خودت را فراموش نکن!

مادرم من تو را همیشه برای ما دیدم و باوجود تو خودم را کم دغدغه‌ترین فرزند دنیا

کاش می‌توانستی گاهی فقط برای خودت باشی و برای خودت زندگی کنی

و این تنها کاری‌ست کـه مادر ها از پسش بر نمی آیند!

دوستت دارم مهربان ترین موجود روی زمین !

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

مادر عزیزم تو را بی نهایت دوست دارم…

گذشته از تمام دلتنگی ها ؛ از اشک ها و شکایت هایت …

باید اعتراف کنم وقتی می‌خندی من خوشبختم !

و چه تاثیر شفا بخشی دارد ” غصه نخور ؛ درست میشود ” گفتن هاي‌ مادر ؛

انگار اثری دارد کـه هزار قرص ارام بخش ندارد…

اصلا می دانید مادر من مدرک دکتری ندارد؛ ولی دستهایش کاری میکنند کـه قرص و دوا نمی‌کند…

مدرک مهندسی ندارد، ولی از ویرانه هاي‌ من با محبت هایش آدمی نو می سازد…

مادرم نقاش نیست، ولی با کلامش نقش لبخندی روی لب هایم میکشد کـه از پس هیچ نقاشی بر نمی آیند…

مادرم هنر موسیقی ندارد ؛ ولی موزیک صدایش از هر موسیقی در جهان دل نواز تر اسـت…

اسم مادرم در فهرست بهترین سر آشپز ها نیست ؛ ولی عطر و طعم غذاهایش هوش از سرم می پراند…

راستش من بهشت را زیر پایش ندیدم، ولی شک ندارم بهشت زیر پایش نیست…

بهشت نعمت وجودش اسـت…

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

من مادرم را خیلی دوست دارم

چون او خیلی برای من زحمت میکشد

او برای من غذا درست میکند ؛ لباس هایم را می‌شورد و اتاقم را مرتب میکند .

او همیشه نگران درس و تحصیل من اسـت ؛ در درس ها بـه من کمک میکند تا در آینده موفق باشم

وقتی تنها میشوم گاهی او با من بازی میکند تا خوشحال باشم و بخندم

بعضی شبها برایم لالایی می خواند ؛ یا از روی کتاب هاي‌ داستان برایم داستان میگوید تا بخوابم

هر وقت تنها هستم یا می‌ترسم بـه بغل مادرم می روم چون او خیلی مهربان اسـت و همیشه من را نوازش میکند

من میدانم هیچکس در دنیا من را بـه اندازه مادرم دوست ندارد .

مادر ها همه ی چیزهای خوب را برای بچه هایشان می‌خواهند و همیشه نگران بچه هایشان هستند.

بـه همین خاطر اسـت کـه میگویند بهشت زیر پای مادران اسـت

نتیجه گیری: من همیشه سعی میکنم بـه مادرم احترام بگذارم و با درس خواندن و سعی و تلاش کاری کنم کـه در آینده موفق شوم تا پدر و مادرم از من راضی باشند و بـه من افتخار کنند.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انشای زیبا درباره روز مادر

از وقتی کـه خیلی کوچک بودم وقتی محبت هاي‌ بی دریغ مادرم را می‌دیدم ؛ وقتی از زحمات شبانه روزی اش برای اسانی ما شرمنده می‌شدم ؛ وقتی نگاهم بـه نگاه همیشه نگران و منتظرش گره می خورد ؛ دلم می خواست راهی پیدا کنم تا مادرم را خوشحال کنم.

وقتی بـه روز مادر نزدیک می‌شدم دلم می خواست قلکم را بشکنم ؛ همه ی پول هایي کـه کم کم در قلک جمع کرده بودم را بیرون بیاورم و با ان هدیه اي برای مادرم بخرم تا لبخند رضایت و شادی را درصورت مهربانش ببینم.

اما حالا کـه کمی بزرگتر شده ام میدانم مادرم برای خوشحالی نیازی بـه هدایای گرانقیمت ندارد ؛ حتی راضی بـه این نیست کـه من پول هایم را برای خرید هرچند ناقابل برای او خرج کنم.

حالا کـه کمی بزرگتر شده ام میبینم تنها وقتی می توانم وی را خوشحال کنم کـه بـه او محبت کنم . با او حرف بزنم و ساعت ها بـه حرف هایش گوش کنم.

حالا میفهمیم کافی اسـت در هیاهو و شلوغی زندگی و درس و کار و دوستان ؛ ۲ استکان چای تازه دم بریزم و کنارش بنشینم ؛ باهم چای بنوشیم ؛ بگوییم ؛ بشنویم و بخندیم .

همین کـه بـه جای این‌که همیشه وقت هاي‌ آزادم را بـه بیرون رفتن و تفریح با دوستانم بگذرانم یک روز عصر باهم شال و کلاه کنیم و سر صبر قدم زنان تا پارک محله برویم . باهم هوایی تازه کنیم ؛ و قدم زنان برگردیم.

مادر ها حتماً از خرید لباس و ظرف و گل خوشحال میشوند مثل همه ی ي آدم ها ؛ اما چیزی کـه واقعا نیاز دارند توجه و محبت ماست. همین کـه بدانند چقدر دوستشان داریم برای انها کافی ست.

اما نه ؛ حالا کـه بیشتر فکر میکنم مادر ها برای خوشحال بودن و احساس خوشبختی بـه یک چیز دیگر هم سخت نیازمند هستند. آن ها بـه دیدن خوشبختی ما نیازمندند . با خوشحالی ما شاد میشوند و با غم ما نگران و دلواپس. مادر ها را دیدن خوشحالی و موفقیت هاي‌ ما در درس و زندگی و کار و آینده اسـت کـه از صمیم قلب خوشحال میکند.

مادرم ؛ قول می‌دهم ؛ برای شادی تو هم کـه شده خوب و شاد و موفق زندگی خواهم کرد.

نتیجه گیری 

کاش کودکی هیچوقت از یادمان نرود . روزهایی کـه همه ی ي زندگی مان درکنار مادر ها میگذشت و هیچ کجا جز آغوش پر مهر مادر احساس آرامش نمی کردیم . کاش با بزرگ و بزرگتر شدن و با زیاد شدن دغدغه ها و مشغولیت هاي‌ زندگی آن قدر بی رحم نشویم کـه مهر مادری را خاطر ببریم.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

 

مامان خانم درود !

از تو ممنونم کـه مامان من شدي….

از تو ممنونم کـه این‌همه ی اذیتت کردم و بازهم تا جایی حرفش پیش آمد گفتی کـه چقدر مرا دوست داری .  ممنونم کـه بد بودن ها و نجیب نبودن‌ هاي‌ گاه‌گاهم را یادت رفته و هی میگویی چقدر فرزند داشتن نعمت و اسـت و چقدر از من راضی هستی .

مامان خانم جان،

از تو ممنونم کـه دوستم داشتی و بـه من انگیزه‌ي پرواز دادی، کـه مهم نیست چند بار بـه عشق تو جَوگیر شدم و پریدم و با کله بـه زمین خوردم، مهم این اسـت کـه تو بـه من باور پریدن و رها شدن دادی .

مامان خانم، غذاهایی کـه تو می‌پزی، بهترین غذا هاي دنیاست، حتی همان‌ها کـه بخاطر فشار خونت بی‌نمکند، حتی همان‌ها کـه من درآوردی و مختص خودت هستند و همه ی چیز توی ان‌ها هست، از سیب درختی گرفته تا کلم بروکلی…

از تو ممنونم مامان خانم کـه هرکجای جهان کـه باشم نگران منی، کـه غذا هاي سالم می خورم و زود و بـه موقع میخوابم یانه، کـه آدم‌هاي‌ بد، کاری بـه کارم نداشته‌باشند و زندگی‌ام پر باشد از آدم‌هاي‌ خوب‌.

دورت بگردم کـه حتی سرما هم کـه می خورم سریع برایم اسپند دود می کنی و صدقه می‌اندازی کـه «بترکد چشم حسود و بد نیت و بدخواه کـه چشم دیدن لبخندهای ساده‌ي دختر من را ندارند.»

چشم بد از تو دور و عمرت بلند باشد، تنت سلامت و دلت خوش کـه بهترین مامان خانم دنیایی.

باور نمیکنم هیچ مامانی بـه جز تو می‌توانست انقدر درست و حسابی، مامان من باشد.

خدا پشت و پناهت باشد مامان خانم جان.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

انشا درباره مادر

من همیشه دوست دارم در روز مادر کاری بکنم کـه مادرم را خوشحال کنم.

مثلاً دوست دارم برای او گل بخرم یا کاردستی درست کنم ؛

یا پول هایم را چند هفته جمع کنم و وقتی زیاد شد با ان برای مادرم یک هدیه زیبا بخرم.

اما مادرم همیشه بـه من میگوید کـه نیازی نیست برای من کادو بخری.

و همین کـه بچه خوبی باشی و درس هایت را خوب بخوانی من از تو راضی هستم.

مادر ها خیلی زحمت می کشند . کارهای ما را انجام میدهند.

مثلاً برای ما غذا درست میکنند . لباس هاي‌ ما را میشویند و اتو میکنند.

 در خواندن درس ها بـه ما کمک میکنند.

وقتی مریض میشویم برای ما سوپ میپزند و بـه ما دارو میدهند تا ما زود خوب بشویم .

اما من بـه خاطر این‌که مادرم کارهای من را انجام میدهد وی را دوست ندارم .

بلکه بـه خاطر مهربانی هایش وی را دوست دارم .

و مطمئنم هیچکس در دنیا من را بـه اندازه مادرم دوست ندارد و نگران من نیست.

وقتی روز مادر می رسد من همیشه خیلی فکر میکنم کـه چطور می‌توانم مادرم را بیشتر خوشحال کنم.

اما خیلی از کارها هست کـه من پول و توان انجام دادن ان را ندارم.

بـه خاطر همین اسـت کـه دوست دارم زودتر بزرگ شوم و هر کاری می توانم برای خوشحالی مادرم انجام دهم .

امیدوارم در آینده پدر و مادر عزیزم بـه من افتخار کنند.

نتیجه گیری:

ما هر کاری هم در روز مادر برای مادران خود انجام دهیم نمی توانیم زحمات وی را جبران کنیم . پس بهتر اسـت تلاش کنیم ؛ خوب درست بخوانیم و فرزند خوبی در آینده برای والدین خود باشیم.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

انشا درباره ی مادر

مادر کسی ست کـه بی منت و بی دریغ نهایت مهرش را تقدیم فرزند می کند حتی اگر ان ها بی محبت باشند، و هر دفعه کـه فرزندان اشتباهی مرتکب می‌شوند ان ها را می بخشد و دوباره در آغوش میگیرد.

لحظه هایش رابا دعا برای فرزندانش میگذارند و مدام برایشان نگران اسـت.شادی او زمانی تکمیل می شود کـه فرزندانش شاد و خوشحال باشند.حضورش در خانه گرما بخش اسـت و نبودنش فضای خانه را بـه مکان بی روح و سوت و کوری تبدیل می کند کـه نمی‌توان ان را تحمل کرد، و آغوش پر مهرش تمام دلهره ها و نگرانی هاي‌ روز را از بین می‌برد.

زمان هایي اسـت کـه از او دور می‌شویم و معنی دلتنگی را می فهمیم و با تمام وجود آرزو می‌کنیم کاش کنارمان بود.شاید بعضی از ما تا زمانی کـه مادرمان کنار ما اسـت قدرش را ندانیم اما همین کـه وی را از دست دادیم تازه متوجه میشویم کـه بخش بزرگی از زندگی مان از دست رفته و دیگر قابل برگشت نیست، و تمام اتفاقات ساده ي زندگی کـه هنگام بودنش اتفاق میوفتد برایمان شکل رویا و آرزو را پیدا می کند.

مادر و عشق او با هیچ چیز و هیچکس دیگر قابل مقایسه نیست، آرامشی کـه یک لبخند ساده ي او بـه ما می دهد را در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد.زمانی کـه در زندگی دچار مشکلات می‌شویم و یا در کارهایمان شکست می‌خوریم اوست کـه ما را حمایت می کند و بـه ما انگیزه ي دوباره می دهد تا تلاش کنیم و موفقیت هایي در زندگی بـه دست بیاوریم.

همیشه این جمله را شنیده ایم کـه بهشت زیر پای مادران اسـت. این جمله نشان دهنده ي بزرگی و عظمت، و همچنین جایگاه ویژه ي او نزد خداوند میباشد.مادر مسئول پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان میباشد، اگر ما انسان هاي‌ خوبی باشیم در واقع نتیجه ي تربیت صحیح مادر اسـت.

نتیجه گیری:

خداوند متعال و ائمه ي اطهار در احادیث بارها، ما را بـه نیکی بـه پدر و مادر سفارش کرده اند و این موضوع مسئولیت سنگینی بر عهده ي ما میگذارد تا همیشه تلاش کنیم با کارهای خوب، ذره اي از محبت ان ها را جبران کنیم.اما متاسفانه اگر ما تمام عمرمان را صرف خدمت و محبت بـه مادرمان کنیم بازهم نمی تواند تنها گوشه ي کوچکی از زحمات مادر را جبران کند.ودر آخر، واژه ها بسیار کوچکتر از ان هستند کـه وی را ان طور کـه شایسته اسـت، توصیف کنند. امید اسـت همه ی ي ما فرزندان خوبی برای مادرانمان باشیم.

 

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

انشا درباره روز مادر

روز مادر روزی اسـت کـه در تمام فرهنگ ها ؛ ادیان و ملیت ها گرامی داشته میشود . در ایران این روز هم زمان با سال روز میلاد دخت پیامبر اکرم حضرت فاطمه زهرا درود الله ودر جهان در روز ۸ مارس اسـت . دراین مقاله قصد داریم علت و فلسفه نامگذاری روز زن و روز مادر در ایران و جهان را مقایسه کنیم.

همانگونه کـه می‌دانید در ایران  روز میلاد حضرت علی«علیه‌‌السلام» نماد روز پدر و روز مرد، یعنی یک الگو برای تمام مردان جهان، کـه مرد باید آن گونه باشد، پدر باید اینقدر از خودگذشتگی و فداکاری و مروت داشته باشد.

روز دختر بـه یاد حضرت معصومه«درود‌الله‌علیها» یعنی دختر باید تا این حد پاک و عفیف بماند، تا این‌حد کسب معارف کند کـه مقامی بسیار بالا از عرفان و اخلاق و اسلام کسب کند.

و اما در مورد روز زن ؛ این روز در ایران با سایر کشور های جهان متفاوت اسـت!

روزی کـه ما ان را بـه رسمیت می‌شناسیم، روز میلاد حضرت زهرا«درود‌الله‌علیها» اسـت، روز بیست جمادی الثانی، اما این روز در جهان از سال ۱۹۷۵ در سازمان ملل، هشتم مارس بـه‌عنوان «روز جهانی زن» برسمیت شناخته شده اسـت و یونسکو نیز درسال ۱۹۷۷ ان را بـه عنوان «روز جهانی زن»؛ بـه رسمیت شناخت.

بسیار مشتاق بودم کـه علت این نامگذاری را بدانم، چون علت نامگذاری در جهان قدری متفاوت از ایران اسـت،

پس باید علتی وجود می‌داشت کـه هشت مارس در جهان، روز زن شود!

علت نامگذاری ۸ مارس بـه عنوان روز زن

وقتی تاریخچه‌ي روز زن در جهان را خواندم، بـه این نتیجه رسیدم کـه این‌روز اولین روزی اسـت کـه زنان کارگر کارگاه‌هاي‌ پارچه‌بافی و لباس دوزی در نیویورک ایالات امریکا کـه خواهان افزایش دست مزد، کاهش ساعات کار و التیام شرایط بسیار نامناسب کار شدند، تظاهرات کردند، هرچند کـه ناموفق بود اما اولین اعتراض بود!

اما این سوال برایم ایجاد شد کـه گرامی‌داشت چنین روزی بـه چه مناسبت اسـت؟

اولین باری کـه زنان بـه صورت گروهی دست بـه اعتراض زدند و خواهان برابری شدند؟

فقط همین!

اما وقتی در ان دوران بـه تحقیق و بررسی میپردازیم و شرایط اجتماعی و سیاسی ان‌ها را در مقابل این تظاهرات می‌سنجیم، جایی کـه هویت زن بودن هیچ ارزشی نداشته و از طرف دیگر برای کارخانه‌ها بـه عنوان یک نیروی ارزان محسوب می‌شده، کـه حق هیچ گونه اعتراضی را نداشته اسـت کار چندان ساده‌اي نبود و باید این روز نماد و نماد مقاومت بر علیه هر گونه ستم و بی‌عدالتی بر علیه زنان باشد اما این ‌همه ی تحول و تغییر در جهان، در مقایسه با روز زن در ایران «میلاد حضرت زهرا«درود‌الله‌علیها»» رنگ میبازد.

شکوه و عظمت الگوی زنان مسلمان، حضرت زهرا«درود‌الله» آن قدر بالا و زیباست کـه هر مقایسه‌اي در مقابل شان ایشان ناقص و ابتر میشود، از همان دوران کودکی، دوران ازدواج و حتی لحظات شهادت ایشان برای تمام زنان و حتی مردان جهان نکته و درس دارد و قابل تحقیق و بررسی اسـت، معدنی اسـت کـه بـه اتمام نمیرسد.

هنگامی کـه بـه لحظه بـه لحظه زندگانی فاطمه زهرا«درود‌الله‌علیها» می‌نگریم، درمی‌یابیم کـه فاطمه«درود‌الله‌علیها» دارای شخصیت والای الهی و انسانی و شبیه رسول خدا«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم» در تمام جهات اسـت و مانند بودن او در اصل وجود، حقیقتی اسـت کـه با توجه بـه بیانات پدر بزرگوارش جایی برای ابهام و تردید نیست.

اضافه بر مانند بودن او بـه رسول خدا«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم» کـه خود قرینه‌اي کامل و تام بر اسوه بودن اوست، قرائن دیگری وجوددارد کـه تأئید بر الگو بودن او می نماید بـه عنوان نمونه:

عایشه و دیگران از پیامبر«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم» روایت کرده‌اند کـه ان حضرت فرمود:

“اي فاطمه !  بر تو بشارت باد؛  کـه خدای متعال تو را بر زنان جهانیان و بر زنان اسلام کـه بهترین دین اسـت، برگزید.”

رسول اسلام «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم»  دخترش فاطمه «درود‌الله‌علیها»  را گرامی داشته و بـه نیکویی ستوده اسـت. تمجید از ان بانوی بزرگ، نه بـه جهت آنست کـه او فرزند ان حضرت بوده و عاطفه پدری موجب شده کـه دخت گرامیش را بـه خوبی و نیکی بستاید و صفات نیکی را بـه او نسبت بدهد، بلکه ستودن فاطمه بر اساس حقیقت او و ظهور صفات و کمالات معبود در روح او بوده اسـت. او عظیمه و مطهره اسـت. مدح رسول خدا «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم»  از او، آشکار کردن حقیقت موجود در اوست . خداوند پیامبر اسلام «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم» و ائمه را بر رجال عالم اختیار نمود و آن ها را انسانهای کامل و الگو و حجت بر همه ی قرار داد، بـه همین نحو، فاطمه «درود‌الله‌علیها» را الگو و حجت بر تمام مردم جهان – اعم از زن و مرد – قرار داد؛ اقتدای بـه او، اقتدا بـه رسول خدا «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم» و ائمه معصومین میباشد.

نتیجه گیری:

با مقایسه دلیل و فلسفه نامگذاری روز زن در ایران و جهان ،حال قضاوت با شـما، کدام روز زن، بیست جمادی‌الثانی یا هشت مارس!

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

انشا در وصف حضرت زهرا

آسمان آینه اي شده اسـت تا تصویر فرشته فرود آمده در خانه محمد صلی الله علیه و آله را در آغوش گیرد؛

تصویر دختری کـه فرشتگان، گرداگردش حلقه زدند تا مبارک ترین روز از روزهای آفرینش را بـه جشن بنشینند.

کوثر، بانوی همیشه لحظه‌ها، آمده تا مشرکان، بولهب وار انگشت حیرت بر دهان برند و از وهم خویش باخبر شوند.

کوثر آمد و جاری شد در جری زمان و با زلالی خویش، درخت عشق را آبیاری کرد.

جاری شد تا منفورترین انسانهای روزگار را زیر آسیاب کلام خود، از پای درآورد.

جاری شد و آمیخت با اشکها و ناله‌هاي‌ علی و ان گاه، کوثر، همه ی تن گریه شد در بیمناک ترین لحظه هایي کـه خواهد آمد.

بگذار پدر ببوسد گونه هایي را کـه روزی روزگاری سایه ارغوانی کینه‌اي بر ان میوفتد!

بگذار نوازش کند پدر، چشمانی را کـه روزهای نه چندان دور، در غم پروازهای مکرّر، در غم مظلومیت همسر بارانی میشوند!

آرام باش کودکم؛ فاطمه، آرام باش کـه زمانه، ناآرام ترین لحظه‌ها را برای تو تدارک دیده اسـت.

آرام باش در آغوش مادر!

حالا کوثر، همان‌ گونه جاری اسـت. جریان دارد در رگهای هزار و چهار صد ساله من، تو، و ما.

کوثر همان‌ گونه جاری اسـت، در بلندترین قله‌هاي‌ اندیشه تا آبیاری کند همان‌ گونه درخت عشق را.

نتیجه گیری:

فاطمه، زیباترین نام جاری در ذهنم، با آمدنش، چشمی را لبخند می آفریند و چشمی را بـه اشک می نشاند.

فاطمه علیهاالسلام ؛ خوش آمدی!

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

♥ انشا درباره روز مادر ♥

مادرم ؛ جانم ؛ مهربانم . میخواهم با تو سخن بگویم :

مادرم، مادر خوبم، من مهربانی و گذشت را از تو یاد گرفتم.

تو بهترین مادر دنیا هستی و من احساس خوشبختی می کنم کـه تو را دارم.

دوست دارم همیشه کنار تو باشم، وقتی از مدرسه بـه خانه می‌آیم و تو را می‌بینم خیلی خوشحال میشوم و زمانی کـه مرا بغل می کنی بـه من آرامش می دهي.

مادر خوبم تو هرروز زحمت میکشی و برای من غذا هاي خوشمزه آماده می کنی، غذاهایی کـه تو درست می کنی خوشمزه ترین غذای دنیاست.

همه ی ي بچه هاي‌ از خوبی مادرهایشان میگویند، من هم از خوبی تو میگویم و دوست دارم همه ی بدانند من چه مادر خوب و مهربانی دارم. تو همیشه بـه من کمک می کنی تا درس هایم را بیش تر و بهتر یاد بگیرم، از تو ممنونم.

بعضی وقت ها مرا دعوا می کنی اما اشکالی ندارد، چون همه ی ي مادرهایی کـه بچه هایشان را دوست دارند همین کار را انجام میدهند تا ان ها کم تر اشتباه کنند و همیشه کار درست را انجام دهند.

مادر مهربان من، وقتی مریض میشوی من خیلی غصه می خورم و ناراحت می‌شوم و دوست دارم تو همیشه خوب باشی و هیچوقت مریض و ناراحت نباشی.

دوست دارم بچه ي خوبی باشم تا تو را خوشحال کنم، ببخشید اگر بعضی وقت ها تو را اذیت می کنم و تو ناراحت میشوی، اما تو مهربان و بخشنده هستی و همیشه مرا می بخشی و دوست داری.

نتیجه گیری:

مادر عزیزم میدانم نمیتوانم حتی گوشه از زحمات تو را جبران کنم. اما بدان کـه تو را خیلی دوست دارم و می خواهم همیشه کنار من باشی مادرم.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

♥انشا درباره حضرت فاطمه♥

تولد، لحظه‌ى آغاز زندگى آدمى نیست، آغاز فصلى نو در تاریخ اوست.

پیش از تولد، پیشگویی‌ها و ریشه‌ها هستند، پیشگوییهایى بسانِ آبستنى ابرها قبل از ان کـه ببارند.

در زندگى زهرا علیهاالسلام، رازهایى اسـت گشوده و رازهایى سر بـه مهر، هم چون مرواریدى در صدف، خفته در بستر دریاچه‌اى زلال.

جستجوگر آغاز زهرا، درمى ماند، نمى تواند آغاز و ریشه ها را بیابد.

پیشگوییها و سرآغازهاى این حضور بانوانه براى تمام بانوان تاریخ.

تنها محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم اسـت کـه راز فاطمه را مى داند، راز آغاز، ظهور و ریشه ها را.

همه ی چیز از یک میوه در بهشت آغاز شد.

از سیب و گلابى و از هر انچه کـه در ان سرزمینِ جاودانه در دوردست روییده اسـت؛

جهانى کـه جز پیامبران کسى ان را کشف نکرد.

فاطمه از آنجا آمد، دوشیزه اى از بهشت، «پَرى زمینى»؛ ان گونه کـه محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم وى را نامید.

هنگام معراج، زهرا زاده شد در لحظه هایى دور از زمینِ پُر جاذبه، دور از ثقل مادّه.

آنجا، نطفه کودکى بسته شد کـه بـه زودى در زمین متولّد مى شد.

عناصر سازنده‌ى او زمینى و ملکوتى بودند، گِلى آغشته با عطر مینو، عناصرى از نور آسمانى.

آیا همین راز ان نیست کـه هرگاه محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم دلش هواى بهشت مى کند زهرا را مى بوسد؟

عطرِ زهرا، عطر بهشت اسـت، عطر سیب، عطر گلابى، بوى خوش نخل و همه ی ى میوه هاى جاودانه.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

♥انشا درباره مادر♥

ادر اي ترانه زیبای هستی با یاد و خداوند مهربان از مهربانی تو مینویسم تا بگویم کـه عاشقانه تو را دوست دارم .

ان هنگام کـه درخشندگی چشمانت را در آسمان زندگی ام می‌بینم؛

ان هنگام کـه جوشش چشمه ي چشمت را در سراشیبی صورت زیبایت برانداز می کنم؛

زمانی کـه بـه یاد می آورم چگونه در جستجوی آغوش پرمهرت حجم خالی فضا را لمس می‌کردم و با بی تابی نامت را بر زبان می آوردم؛

دلم چون کودکی بازیگوش و بهانه گیر در کنج قفس سینه سر بر دیوار می کوبد.

عزیز من، عزیز بودنت را خدا دانست.

او کـه بهشت را زیر پایت نهاد؛ و تو را بزرگ و گرامی داشت.

انشا درباره مادر فرشته مهربان ، انشا درباره مادر با مقدمه

گاه دست هایم روی موج احساس می لرزد و باران اشک در چشمانم بـه غم مینشیند.

چرا کـه جوانیت را بـه پای من ریختی تا جوانم کنی،

تا روزی کنارت بنشینم و سرم را بر زانویت بگذارم و نوازش دست هایت را روی صورتم احساس کنم؛

تا روزی تکیه گاهت شوم و انیس تنهاییت.

اي کسی کـه خورشید در مقابل مهربانی ات شرمنده می شود

و ماه چهره در نقاب می‌کشد،

هنگامی کـه رنج بیخوابی ات را کـه با گریه هاي‌ شبانه ي من تفسیر می شود،

تصویر می کنم و زمانی کـه بـه یاد می آورم کـه نمی توانستم لحظه اي حتی بـه اندازه یک چشم بر هم زدن بی تو بمانم،

اشک روی چشمانم پرده می اندازد.

مادرم، اي امید من، هنگامی کـه با وجودت گل آرزوهایم شکوفه داد و دیوارهای سنگی سکوتم شکست.

تو بـه من زبانی آسمانی یاد دادی، تو آیینه ي آفتابی. مرا مثل آب جذب خودت کردی، تو مرا سبز کردی…

نتیجه گیری:

مادرم، اي ان کـه وجود مقدست سراسر عشق و ایمان و دل دریاییت بـه وسعت آسمان اسـت، من با وا‍ژه هایم کـه لبریز عشق اسـت همه ی جا مینویسم کـه دوستت دارم و بدان کـه تو را در ایمن ترین و زیباترین عضو بدنم جای داده ام و هر لحظه با هر تپش، قلبم نام زیبایت را زمزمه می کند. مادرم؛ عشق را بخاطر تو آموختم.  دوست داشتن را برای تو نوشتم و تویی کـه همیشه در زندگی ام ترانه ي امید سردادی. تو را دوست می دارم اگر باور کنی تو خدای روی زمینم هستی.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

♥متن مادر خوبم♥

از زلالی چشمانت کـه دریایی از مهر و محبت در ان موج میزند؛

از قلب با صفایت کـه آکنده از شمیم معرفت اسـت،

از تو اي یگانه؛ اي روشنایی؛ اي زندگی…

تو کـه با شکوفه ي لبخند زیبا می‌شوی؛

تو ان پناهگاهی هستی کـه مرا از هجوم سیاهی و تاریکی در امان می داری؛

اما من همیشه با نگاهی کودکانه همه ی چیز را بـه بازی می‌گیرم؛

وتو چه صبور و بردباری در برابر کردار من و چه مهربان و با صفا نوازشم می کنی.

من زندگی رابا تو معنا می کنم،

زیرا بدون تو نمیتوانم معنایی برای زندگی خود تصور کنم.

غروب را دوست دارم با تو، زیرا مرا بر بالای بلند نگاهت می نشانی و من از منظره ي چشمان تو غروب را می نگرم.

دوستت دارم ان زمان کـه در پناه دست هاي‌ مهربان تو آرامش میگیرم؛

دوستت دارم عاشقانه، صادقانه، بی نهایت، تا قیامت…اي مادر خوبم.

 

∴♥∴♥∴♥∴♥∴♥∴

 

متن های زیبا و کوتاه درباره روز مادر

متن درباره حضرت زهرا

امروز می خواهم برای شـما بزرگ بانوی جهان بنویسم. می دانم هر چه بگویم و بنویسم کم اسـت و نه من، کـه هیچکس نمی تواند از عظمت شـما تمام و کمال بگوید. می دانم این کافی نیست کـه محبوبیت شـما در بین ما شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار اسـت و بـه عنوان زنی شجاع و فداکار همیشه الگوی ما هستید. می دانم این کافی نیست کـه شـما را بـه عنوان اولین بانوی شهیدی میدانیم کـه در راه قیام علیه باطل بـه شهادت رسیدید.

مادر جان روزگار سختی اسـت. هم چون ان شب کـه بـه شـما رحم نکردند و ان در را هم چون خنجر بر جان شـما فرو کردند ما هم نسبت بـه هم بی رحم و خشن شده‌ایم. راستی هنوز می شود بوی ان در نیم سوخته را از پشت صفحات غبار گرفته‌ تاریخ حس کرد. بـه گمانم ان در آغازی بود برای همه ی‌ ستم‌ها و ستم‌هاي‌ تاریخ؛ همه ی نامهربانی‌ها و اذيت و اذیتی کـه این روز‌ها آدم‌ها نسبت بـه هم و حتی دیگر موجودات دارند.

میبینی؟ چطور شهادت شـما ارتباط مستقیم بر زندگی ما دارد! پس بر ما خرده مگیر کـه هنوز هم برایت اشک بریزیم. این شهادت همه ی ساله جگر ما را می‌سوزاند و مجروح اسـت کـه کهنه نمی شود! این سوال تا همیشه پس ذهن هر کدام از ما خواهد ماند کـه چطور توانستند با شهادت شـما ام ابی‌ها ام الائمه اینگونه آتشی ابدی برجای بگذارند کـه تا همیشه در تاریخ باقی بماند.

نمیدانم میدانی یا نه! اما من هر وقت بـه گل یاس فکر میکنم و یا عطر گل یاس در هوا می‌پیچد، شـما را بـه خاطر می‌آورم. همین بهانه‌هاي‌ کوچک کافی اسـت تا کمی آرام بگیریم و همیشه بـه یادتان باشم. ما هیچگاه شـما را فراموش نمیکنیم، شـما هم حواس تان بـه ما باشد. این روز‌ها بیشتر از همیشه بـه نگاه شـما محتاجیم.

 

انشا درباره ی روز مادر و ولادت حضرت زهرا + متن های کوتاه درباره ی روز مادر

 

درباره جایگاه علمی و فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا «س» چه چیزی میدانید؟

حضرت فاطمه زهرا «س» در نزد شیعیان گرچه امام نیست، اما مقام و منزلت او نزد خداوند و در بین مسلمانان بـه خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه ان حضرت همتای امیر المومنین «ع» و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین «علیهم السلام» اسـت.

اگر بخواهیم مقام علمی حضرت زهرا «س» را درک کنیم و بـه گوشه‌اي از ان پی ببریم، شایسته اسـت بـه گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا کـه استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری میکند، یا ان هنگام کـه معرفت و بینش خودرا نسبت بـه رسول اکرم آشکار می‌سازد و یا در مجالی کـه در ان خطبه، امامت را شرح مختصری میدهد.

جای جای این خطبه و احتجاجات این بانوی بزرگوار بـه قرآن کریم و بیان علت تشریع احکام، خود سندی محکم بر اقیانوس بی‌کران علم اوست کـه متصل بـه مجرای وحی اسـت.

از دیگر شواهدی کـه بـه ان وسیله می توان گوشه‌اي از علو مقام حضرت فاطمه زهرا «س» را درک نمود، مراجعه زنان و یا حتی مردان مدینه در مسائل دینی و اعتقادی بـه ان بزرگوار اسـت کـه در فرازهای گوناگون تاریخ نقل شده اسـت.

همچنین استدلال‌هاي‌ عمیق فقهی فاطمه «س» در جریان فدک، بـه روشنی بر احاطه حضرت زهرا «س» بر سراسر قرآن کریم و شرایع اسلامی دلالت مي نماید.

 

ذکر نمونه هایي از فعالیت‌هاي‌ اجتماعی حضرت  زهرا «س»

مرجعیت علمی اصحاب

بیان احکام شرعی برای بانوان

مددکاری و پرستاری از مجروحان جنگ‌ها

 

علامه سید جعفر مرتضی عاملی درخصوص مرجعیت حضرت زهرا «س» چنین گفته اسـت :

«تاکیدهای مکرر و مداوم پیامبر اکرم «ص» در گفتار و رفتار، بـه علاوه مقام و موقعیت حضرت زهرا «س» سبب شد تا ایشان مورد مراجعه مردم باشند و از درجه و موقعیت خاصی برخوردار گردند. چنانکه منزل ایشان پایگاه و پناهگاهی برای کسان زیادی بود کـه بـه آنجا معاشرت می کردند. علاوه بر زنان همسایه، دیگر بانوان مدینه نیز بـه ان حضرت مراجعه کرده و بـه منزلش معاشرت داشتند.»

جدیدترین مطالب سایت