در کاهش وزن و رژیم لاغری این خوراکی ها را نخورید !

در کاهش وزن و رژیم لاغری این خوراکی ها را نخورید !

خوراکی هایی که در رژیم لاغری نباید مصرف کرد

اگر می خواهید خیلی آسان تر و سریعتر وزن کم کنید باید دراین دوران این خوراکی ها و غذاها را مصرف نکنید چون کار شما برای کاهش وزن را سخت تر خواهد کرد. رژیم غذایی یکی از عناصر کلیدی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. 

 

غذاها و خوراکی هاي مضر در کاهش وزن , در شرایطی که برخی مواد غذایی میتوانند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کنند، برخی مواد غذایی نیز وجود دارند که می‌توانند سفر شما برای دستیابی به وزن دلخواه را طولانی‌تر سازند.

 

غذا هاي حاوی امولسیفایرها

تعداد زیادی از غذا هاي فرآوری شده، مانند بستنی، مایونز، مارگارین، شکلات، و سوسیس حاوی امولسیفایرها هستند، که این مواد شیمیایی به ترکیب مواد تشکیل دهنده اي که به خوبی با یک دیگر ترکیب نمیشوند «بعنوان مثال، آب و روغن» کمک میکنند.

 

به گزارش تالاب همچنین، امولسیفایرها به حفظ تازگی، جذابیت ظاهری و پیش گیری از کپک زدن غذاها کمک میکنند. در شرایطی که بنظر بی خطر میرسند، مطالعه اي روی موش ها نشان داد که مصرف این مواد شیمیایی ممکن است در باکتری هاي روده تغییر ایجاد کند، محرک التهاب باشد و خطر چاقی و بیماری قلبی را افزایش دهد.

 

از امولسیفایرهای رایج میتوان به لسیتین ها، مونو و دی گلیسیریدها، پلی گلیسرول استر، سوربیتان استر، پی‌جی استر، و استر قندی اشاره کرد.

 

تا حد امکان بجای استفاده از غذا هاي فرآوری شده، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، تخم مرغ هاي تازه مزرعه اي، حبوبات، مغزهای خوراکی و دانه هاي خوراکی را مدنظر قرار دهید.

 

غذاهای حاوی مونوسدیم گلوتامات

مونوسدیم گلوتامات «MSG» یک افزودنی برای التیام عطر و طعم است که استفاده ازآن در فست فود، غذا هاي چینی، نودل ها، غذا هاي کنسروی، گوشت هاي فرآوری شده، و بسیاری غذا هاي بسته بندی شده رایج است.

 

مصرف منظم غذا هاي سرشار از مونوسدیم گلوتامات با افزایش وزن، و همچنین بسیاری مشکلات سلامت دیگر پیوند خورده است.

 

از دیگر شرایط مرتبط با مصرف مونوسدیم گلوتامات می‌توان به فیبرومیالژیا، کبد چرب و سمیت کبدی، قندخون بالا، آسم، کلسترول بالا، پرفشاری خون، اختلالات مغز و اعصاب، اختلالات گوارشی، و سندرم متابولیک اشاره کرد.

 

مونوسدیم گلوتامات میتواند خودرا در پوشش بیش از 40 نام مختلف پنهان کند. از نمونه هایي که ممکن است به حضور آن اشاره داشته باشند میتوان به گلوتامات، هرچیز «هیدرولیزشده»، عصاره مخمر، ژلاتین، پروتئین سویا، سویا یا پروتئین آب پنیر، سس سویا، کلسیم یا سدیم کازئین اشاره کرد.

 

مصرف مواد غذایی که کمترین فرآوری را پشت سر گذاشته و ادویه هاي ساده به آن ها اضافه شده است را مدنظر قرار دهید. حتی میتوانید عطر و طعم وعده هاي غذایی خودرا با فلفل چیلی التیام ببخشید تا از فواید متابولیکی اضافه بهره‌مند شوید. مطالعات بسیاری نشان داده اند که کپسایسین موجود در فلفل به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند.

 

شیرین کننده هاي مصنوعی

افراد تعداد زیادی از جای گزین هاي قند بدون کالری بعنوان یک ابزار کاهش وزن استفاده می‌کنند، اما این شیرین کننده ها ممکن است اثری معکوس داشته باشند. دریک مطالعه، موش هایي که با شیرین کننده هاي مصنوعی ساخارین، سوکرالوز یا آسپارتام تغذیه شده بودند عدم تحمل گلوکز، یک شرایط متابولیک مرتبط با چاقی و دیابت نوع 2 را شاهد بودند. در مطالعه اي دیگر با حضور هفت شرکت کننده انسانی، چهار نفر از انها تنها پس از یک هفته مصرف حداکثر دوز توصیه شده برای ساخارین عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

 

مصرف منظم قند افزوده شده برای سلامت شما و فرو نشاندن هوس هاي شیرینی مفید نیست و بهتر است مصرف میوه ها، دارچین، کره هاي آجیل، یا سیب زمینی شیرین را بعنوان روشی طبیعی مدنظر قرار دهید.

در کاهش وزن و رژیم لاغری این خوراکی ها را نخورید !

کربوهیدارت هاي پالایش شده

مصرف یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدارت هاي پالایش شده، مانند پاستا، نان، شیرینی، افزایش قندخون را موجب می‌شود که لوزالمعده را برای کمک به حذف قند اضافی از خون به ترشح انسولین تحریک خواهد کرد. گوارش و جذب سریع‌تر غذا در ادامه می‌تواند موجب افت شدید انرژی شود ودر بلند مدت به سوخت و ساز شما آسیب وارد کند.

 

مصرف کربوهیدارت هاي پیچیده شامل غلات کامل و سبزیجات را مدنظر قرار دهید. انها حاوی فیبر هستند که موزیک گوارش را کند ساخته و نرخ سوخت و ساز را در سطحی مناسب حفظ می‌کند.

 

محصولات کم چرب

تعداد زیادی از ما فکر میکنیم که محصولاتی با برچسب «کم چرب» می‌توانند به روند کاهش وزن کمک کنند. این در تئوری منطقی است، زیرا هر گرم چربی دو برابر کالری بیشتر نسبت به پروتئین ها و کربوهیدارت ها دارد. اما طی مطالعه اي که در نشریه Appetite منتشر شد، پژوهشگران اطلاعات تغذیه اي تقریباً 6,000 غذا در کانادا را مورد بررسی قرار داده و دریافتند محصولات کم چرب از نظر کالری بطور کلی اختلاف چندانی با همتایان پر چرب خود ندارند.

 

بجای پرهیز از مصرف چربی، سوخت و ساز خودرا میتوانید با مصرف چربی هاي مفید از قبیل اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی هاي سالمون، تن، خالمخالی و دیگر ماهیان آب هاي سرد یافت می‌شوند، التیام ببخشید.

 

نوشیدنی هاي گازدار

نوشیدنی هاي گازدار حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا «HFCS» هستند و می‌توانند موجب سندرم متابولیک شوند. این سندرم گروهی از شرایط «پرفشاری خون، قندخون بالا، چربی بیشر دور کمر» را شامل می‌شود که خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، و دیابت را افزایش می‌دهند.

 

به گزارش تالاب زمانی که فروکتوز به اندازه اي مشابه با قندهای دیگر مصرف شود، آثار ویرانگر بیشتری روی سوخت و ساز بدن دارد و برهمین اساس ممکن است به چاقی منجر شود.

 

بجای نوشیدنی هاي گازدار می‌توانید مصرف کامبوچا، یک چای تخمیر شده سرشار از پروبیوتیک ها را مدنظر قرار دهید. پروبیوتیک ها نشان داده اند که به تنظیم گوارش، وزن و سوخت و ساز کمک می‌کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت