روش های جلوگیری از سرطان سینه در بانوان

روش های جلوگیری از سرطان سینه در بانوان

روش های جلوگیری از سرطان سینه در بانوان 

بیماری یا سرطان مهلک سینه بسیار بین خانم ها اتفاق می افتد برای کم رنگ شدن این کار در ادامه با روش های جلوگیری از سرطان سینه در بانوان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

سرطان سینه در خانم ها بیماری است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا احتمال ابتلا به آن به کمترین حد ممکن برسد. درباره این بیماری خانم ها باید اطلاعات بسیاری داشته باشند. آگاهی از عوامل خطر ساز نخستین گام در پیشگیری از بیماریها از جمله سرطان است. در این بین شناخت عوامل موثر در بروز سرطان پستان بعنوان شایع ترین سرطان

 

در بین زنان کشور می تواند زنگ خطری برای پیشگیری یا شناسایی هر چه سریع تر این بیماری باشد. بیماری خطرناکی که با انجام معاینات دوره ای ساده به راحتی قابل تشخیص است.در این مقاله با عوامل موثر بر ابتلا به سرطان سینه آشنا می شوید.طبق آمار های جهانی از هر هشت زن یک نفر در طول عمر مبتلا به سرطان پستان می شود.

 

اما آنچه که این آمار به شما نمی گوید این است که شاید ابتلا به سرطان سینه در شما، متفاوت از احتمال بروز آن در بهترین دوستانتان، همکارانتان و حتی خواهرتان باشد.آیا از میزان احتمال بروز این بیماری در خود مطلع هستید؟ در این مقاله 9 عامل ذکر می شود تا هنگامی که احتمال ابتلا و پیشرفت این بیماری را در خود می بینید آن ها را بیاد داشته باشید:

 

وزن
اضافه وزن یا چاقی می تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را بین 30 تا 60 درصد افزایش دهد. چرا؟ زیرا استروژن در سلول های چربی تولید می شود. هر چه سلول های چربی بیشتری داشته باشید .بدنتان استروژن بیشتری تولید می کند و استروژن اضافی می تواند منجر به رشد غده سرطانی شود.

 

سایز دور کمر
تنها وزنتان مهم نیست بلکه قسمتی که این افزایش وزن در آن وجود دارد نیز مهم است. مطالعه جدید در نشریه پزشکی بریتانیا (BritishMedicalJournal) مشخص کرد که مهمترین عامل افزایش احتمال سرطان پستان بعد از یائسگی میزان افزایش سایز کمر بعد از دهه بیست زندگی است. تحقیقات نشان می دهد که چاقی شکمی ریسک سرطان پستان را افزایش می دهد.

 

ورزش روزانه
فعالیت های فیزیکی می تواند از جهات بسیاری احتمال خطر را کاهش دهد. زیرا اولا ورزش همچون یک ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی طبیعی عمل می کند. بعلاوه می تواند میزان گلوکز و سطح انسولین خونتان را پایین آورد و می تواند به بدن کمک کند که در مسیر پیشگیری از سرطان استروژن را تجربه کند.

 

تحقیقات همچنین نشان داد که افزایش فعالیت های بدنی، حتی برای زنان در معرض خطر بالا که دارای جهش هایی در ژن BRCA هستند می تواند مفید باشد. متخصصان می گویند یک ساعت در روز و حد اقل چهار یا پنج ساعت در هفته ورزش کنید.

 

عادت های نوشیدنی
چندین مطالعه افزایش مصرف الکل را با احتمال زیاد ابتلا به سرطان پستان مرتبط دانسته اند. تحقیق منتشر شده در سال گذشته نشان داد که مصرف نوشیدنی های الکلی به خصوص بین سال های اولین قاعدگی تا اولین بارداری می تواند خطر ابتلا به ااین بیماری را افزایش دهد

 

رژیم غدایی
حجم رو به رشدی از تحقیقات می گوید که حذف گوشت قرمز و مصرف بیشتر غذاهای گیاهی می تواند مانع رشد سلول های سرطانی شود. ارزش گیاهان بدین قرار است: سبزیجات خانواده خردل یا کروسیفراسه، انواع سبزیجات فصل سرد مانند کلم بروکلی و گل کلم التهاب را کاهش می دهند و می توانند سطح استروژن را کنترل کنند.

 

همچنین محصولات قرمز یا نارنجی رنگ مانند هویج و گوجه سرشار از آنتی اکسیدان است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان موثر شناخته شده است و مصرف هر چه کمتر شکر و لبنیات پر چرب نیز می تواند به محافظت از شما کمک کند.

 

ژن ها
زنانی که دارای جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2 هستند نسبت و به زنانی که این ژن معیوب را به ارث نبرده اند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر پیشرفت سرطان پستان در طول حیاتشان هستند. از طرف دیگرنگرانی در مورد ژن های جدیدی که به تازگی شناسایی شده بویژه برای زنان جوانتر وجود دارد.

 

محققان دریافتند که در زنان زیر چهل ساله جهش در ژن PALB2 می تواند هشت تا نه برابر خطر ابتلا به سرطان پستان را در مقایسه با زنان هم سال بدون این جهش بالا ببرد. اگر سابقه سرطان پستان در خانواده تان وجود دارد با پزشک خود در باره انجام آزمایش صحبت کنید.

 

سابقه خانوادگی
بنا به گزارش انجمن سرطان آمریکا حتی اگر شما و هیچ یک از اعضای خانواده تان جهش ژن سرطان پستان را نداشته باشید اگر یکی از خویشاوندان درجه اول (مادر، خواهر یا دخترتان) مبتلا به سرطان پستان باشد. احتمال اینکه یک روز این بیماری در شما تشخیص داده شود تقریبا دو برابر می شود و داشتن دو خویشاوند درجه اول مبتلا به این بیماری

 

خطر احتمال ابتلا به ان را در شما سه برابر می کند. در صورت وجود هر کدام از ابن موارد در حانواده به پزشک خود مراجعه کنید و از او بپرسید که آیا کاندید ای شیوه های غربالگری اولیه و جدی تر هستید یا خیر.

 

نژاد یا قومیت
بنا بر مطالعات اخیر با اینکه زنان با هر پیشینه قومی و گروه نژادی به سرطان پستان مبتلا می شوند، احتمال مرگ ناشی از این بیماری در زنان سیاه پوست 40در صد بیشتر از زنان سفید پوست است. متخصصان دلیل آن را نمی دانند اما چند نظریه وجود دارد. هر پیشینه قومی که دارید خودتان معاینات فردی را انجام دهید هر سال مامو گرافی انجام دهید و روی بهترین درمان پا فشاری کنید.

 

سموم محیط
 به گزارش تالاب مدارکی که روز به روز افزایش می یابند نشان می دهد که قرار گرفتن در مقابل سمومی خاص که مختل کنندگان غدد درون ریز نامیده می شوند، می توانند خطر ابتلا به سرطان پستان را در شما افزایش دهد. این مواد مصنوعی شیمیایی در سلول های چربی تجمع می یابند و عملکرد استروژن طبیعی شما را تقلید می کنند

 

وبطور بالقوه منجر به رشدغده می شوند. مختل کنندگان غدد درون ریز شایع دارای بیسفنول نوع (BPA) نوعی پلاستیک که در ظروف و قوطی های کنسرو وهمچنین در نگه دارنده های مواد آرایشی با نام فتالات استفاده می شود هستند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت