درمان بی خوابی در سفر

درمان بی خوابی در سفر

درمان سریع بی خوابی با روش ها و راه کارهای ساده

اگر در سفر هستید و بی خوابی دارید ؟

اگر در خانه خود نیستید و بی خوابی دارید ؟

اگر در خانه خود هستید و بی خوابی دارید ؟

بی خوابی های طولانی مدت باعث اضطراب و افسردگی میشه و اگر افراد مسن تر باشند در میون اونها این مشکل شایع تره، برای مثال از سن 65 سالگی به بعد بین 12 تا 40 درصد از مردم دچار مشکل بی خوابی هستند!

 

وشهایی برای درمان بی خوابی توسط قرص و داروهای شیمیایی وجود دارد که گاهی پیشنهاد میشه ولی به دلیل مصنوعی، اعتیادآور بودن و داشتن عوارض جانبی اصلا مناسب نیستند، ولی راههای درمانی روانی بدون عوارض وجود دارند که میخوایم باهم مرورشون کنیم تا کسایی که دچار بی خوابی هستند مشکلشون رو کم کم به صورت طبیعی حل کنن.

 

درمان بی خوابی در سفر

بی خوابی و درمان آن

 

علت بی خوابی :

1- عوامل محیطی مانند سر و صدا

2- استرس

3- مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها

4- عوامل روحی-روانی

5- عواملی برهم زننده سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن

 

درمان بی خوابی در سفر

درمان سریع بی خوابی :

با رعایت این 10 مورد سریع درمان شوید …

۱) شرطی‌شدن بدخوابی را از بین ببرید و تمرین‌های ریلکس‌سازی (آرام‌سازی ذهن و عضلات) را بیاموزید.

۲)‌ یکی از نکات مهم در بهداشت خواب، پرهیز از مصرف غذای سنگین قبل از خواب است. توصیه می‌شود افرادی که در خوابیدن خود مشکل دارند در ساعت‌های قبل از خواب، شام سبک صرف کنند. محتوای شام هم بهتر است بیشتر حاوی کربوهیدرات باشد.

۳)‌ از نوشیدن مایعاتی چون نوشابه، شکلات، چای و قهوه قبل از خواب پرهیز کنید.

۴) استفاده از هر گونه وسایل الکترونیکی مانند بازی‌های کامپیوتری و تماشای بیش از حد تلویزیون که باعث اختلال در غده هیپوفیز و خواب می‌شود ممنوع است.

۵)‌ استرس و اضطراب یکی از عوامل موثر در بی‌خوابی است. همه افراد نگرانی‌ها و فکر در مورد کارهای روزمره و آینده را با خود دارند اما مهم این است که این افکار را هنگام خواب از خود دور کنید.

۶)‌ هنگام خواب لامپ‌های پرنور را خاموش و نور اتاق را برای شب تنظیم کنید.

۷)‌ در فصل‌های مختلف درجه حرارت اتاق را متعادل نگه دارید. نباید بیش از حد اتاق را گرم کنید.

۸)‌ بالش نرم زیر سر بگذارید.

۹)‌ قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید. دوش آب گرم بدن را متعادل و فرمان خواب صادر می‌کند.

۱۰)‌ از مصرف خودسرانه داروها بپرهیزید. بعضی داروها در ابتدا خواب‌آورند اما در ادامه باعث اختلالات خواب می‌شوند.

 

درمان بی خوابی در سفر

 

روش های دیگر برای درمان بی خوابی :

 

 شیر و مغز بخورید

توصیه محققان به بی خواب ها، خوردن یک مشت مغز آجیل و یک لیوان شیر قبل از خواب است. پژوهشگران بر این باوردند که با اضافه کردن این دو مورد به رژیم غذایی بی خواب ها می توان مشکل شان را کمرنگ کرد.

 

 کیوی بخورید

یکی از میوه هایی که به درمان بیخوابی کمک میکند کیوی است . محققان می گویند اگر 4 هفته به رژیم غذایی تان کیوی اضافه کنید، بی خوابی تان از بین می رود. آنها به شرکت کنندگان یک تحقیق، یک ساعت قبل از خواب دو کیوی دادند و مشاهده کردند که کیفیت خواب آنها بالاتر رفته است.

 

آلبالو بخورید

از نظر محققان ملاتون موجود در آلبالو می تواند بر مغز بی خواب ها تاثیر مفیدی بگذارد و باعث تنظیم شدن چرخه خوابشان شود. محققان می گویند دو وعده خوردن این میوه در صبح و شب می تواند به تنظیم شدن خواب افراد کمک کند.

 

 یوگا کار کنید

اگر میان سال هستید و بعد از یائسه شدن به بی خوابی دچار شده اید، گذشته از اضافه کردن خوراکی های گفته شده، باید با ورزش هم آشتی کنید. محققان می گویند ورزش یوگا بیشتر از هر راه دیگری می تواند به تنظیم شدن خواب خانم های یائسه کمک کند. 

جدیدترین مطالب سایت